New posts

Fodbold-relateret-SoMe

Ufatteligt at Flemming Povlsen tørre den her af på FCN.
De Brøndby fans der er mødt op ved godt det ikke er tilladt med udebanefans og alligevel sætter de hele Superliga ordningen på spil
Det er vel i sidste ende dem der står med ansvaret? Det er ikke en nem situation og jeg så ikke hvad der ellers skete men de burde vel smides ud, såsnart man opdagede de var Bif-fans. Gjorde man det?
Derudover kan de fans tilsyneladende ikke tænke to selvstændige tanker, det er jo fantastisk at de forsøger at ødelægge det for alle andre. Det viser måske lidt om intelligensniveauet.

Ufatteligt at Flemming Povlsen tørre den her af på FCN.
De Brøndby fans der er mødt op ved godt det ikke er tilladt med udebanefans og alligevel sætter de hele Superliga ordningen på spil
At give BIF-fansene skylden svarer lidt til at give vandet skylden, når bølgen skyller ind over diget. Det bliver super udfordrende at få de stemningsskabende fans til at følge reglerne, og jeg tror sagtens, vi senere i dag kan se regler blive brudt også i Aarhus. Men det er nødvendigvis arrangørernes ansvar at få orden på tropperne. Det kan bare godt være, at udfordringen er for stor, at bølgerne er for høje. Så må ordningen lukke ned igen.

At give BIF-fansene skylden svarer lidt til at give vandet skylden, når bølgen skyller ind over diget. Det bliver super udfordrende at få de stemningsskabende fans til at følge reglerne, og jeg tror sagtens, vi senere i dag kan se regler blive brudt også i Aarhus. Men det er nødvendigvis arrangørernes ansvar at få orden på tropperne. Det kan bare godt være, at udfordringen er for stor, at bølgerne er for høje. Så må ordningen lukke ned igen.

Når nu det er en indbyrdes aftale klubberne imellem, så bør de nok tage en snak i bestyrelsen i Brøndby

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbo...glerne-sneg-sig-ulovligt-ind-til-kamp/8541650

Når nu det er en indbyrdes aftale klubberne imellem, så bør de nok tage en snak i bestyrelsen i Brøndby

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbo...glerne-sneg-sig-ulovligt-ind-til-kamp/8541650
Det er i hvert fald pinligt og en skærpende omstændighed at det er en fra bestyrelsen, der betyder at klubben reelt sanktioner at de andre fans var der. Han lyver tilsynelandende om at han var inviteret som bestyrelsesmedlem, men satte sig ned på tribunen, så det gør det heller ikke bedre.

Det er i hvert fald pinligt og en skærpende omstændighed at det er en fra bestyrelsen, der betyder at klubben reelt sanktioner at de andre fans var der. Han lyver tilsynelandende om at han var inviteret som bestyrelsesmedlem, men satte sig ned på tribunen, så det gør det heller ikke bedre.
Jeg forstår ikke helt balladen her. Altså, det kan godt være, at opførslen var problematisk - jeg så ikke kampen, men vi taler jo om Brøndby-fans ;-) - men Ekstra Bladet gør det til en stor historie, at de overhovedet var på stadion. Well, de sneg sig vel ikke ligefrem ind, som overskriften antyder; i stedet var de der med sponsorbilletter fra FCN.

Det er nok ret almindeligt, at sponsorbilletter også går til folk, der holder med udeholdet eller i hvert fald ikke holder med hjemmeholdet. Jeg har både set AGF på Brøndby Stadion og i Parken, ikke til trods for mine sympatier, men *på grund af* dem. De, der inviterede, vidste, at det interesserede mig, og at de derfor havde noget af værdi af tilbyde. Det var derfor, de inviterede. Fra en ren bestyrelsesbetragtning er større værdi for sponsorernes kunder -> større værdi for sponsorerne -> større værdi for klubben.

Derfor er der ikke, og derfor kommer der næppe, større tankekontrol ift sponsorernes og sponsorernes gæsters tilførsforhold. Og det er sådan set en god ting også for i langt, langt de fleste tilfælde, kan folk jo godt nyde en fodboldkamp på stadion sammen med kolleger, bekendte, samarbejdspartnere etc, også selv om man ikke nødvendigvis håber på samme udfald.

(Der var vist også et eksempel velbeskrevet herinde om AGFere i Kolding i efteråret. Så længe, at de opfører sig efter reglerne, er det næppe et problem).

Jeg kan godt forstå, at FCNs fans er irriterede over, at billetter til en kamp, der ikke er tilgængelig for almindelige fans (udover sæsonkortholdere?), ender med at gå til udeholdets tilhængere. Det ville også kunne hidse mig op i Aarhus. Men det kan altså ikke rigtigt være en kamp, de kan tage op med andre end FCN selv.

Derfor er der ikke, og derfor kommer der næppe, større tankekontrol ift sponsorernes og sponsorernes gæsters tilførsforhold. Og det er sådan set en god ting også for i langt, langt de fleste tilfælde, kan folk jo godt nyde en fodboldkamp på stadion sammen med kolleger, bekendte, samarbejdspartnere etc, også selv om man ikke nødvendigvis håber på samme udfald.
Det er vel ikke det, det handler om, men at mam nu engang har vedtaget de regler i en periode og så er det da ikke en fra deres bestyrelse der skal bryde dem. Vi har brug for at der bliver udvist lidt selvdisciplin og han har altså et større ansvar end den gennemsnitlige limsniffer. Når han tilsyneladende lyver om at han var inviteret som bestyrelsesmedlem viser det vel også at han ved at det ikke var så smart.

Når han tilsyneladende lyver om at han var inviteret som bestyrelsesmedlem viser det vel også at han ved at det ikke var så smart.
Jeg har måske ikke fulgt godt nok med, men på Twitter forklarede den pågældende, at han havde muligheden for at deltage sammen med den øvrige bestyrelse, men ikke tog imod den, da han samtidigt var blevet tilbudt en sponsorbillet af en kammerat. Med andre ord er brøden ift at være til stede på stadion, at han foretrak tribunen frem for loungen. De skal stadigt tænke på deres opførsel - helt bestemt, og ja, han har nok et særligt stort ansvar - men at se kampen virker ikke som en alvorlig forseelse i mim verden.

Det er selvfølgelig muligt, at hans forklaring ikke passer, og at han bare lyver, men det har jeg endnu til gode at se.

Latest posts

Back