New posts

Fodbold på tv

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 925
  • Views Views: Views 77K
Fodbold på tv
[member=5]T-Knogle[/member]

Jeg ved ikke, om det er lobby arbejde fra tv-udbydernes side, jeg forholdte mig til lovteksten og ud fra den, g?r Discovery og Viasat intet forkert.

Det er vel ret tydeligt at de EU jurister der vedtager reglerne forestiller sig at fodboldtilh?nger bare v?lger en eller anden tilf?ldig pakke, og hvis den er for dyr hos en tv udbyder, s? v?lger man da bare en anden pakke med nogle andre hold fra en billigere udbyder i stedet for!! S? er der jo fri konkurrence fordi alle pakker ikke er hos en udbyder og det derfor er muligt for forbrugeren at se ?Premier League? eller ?Superliga? som vel m? v?re det ?produkt? der skal v?re konkurrence p?!!

Enig! Loven viser med tydelighed EU ikke har forst?et fodboldfans. Rigtig mange er dybest set kun interesseret i deres egen klub, og for dem er pakke systemet fordyrende.

Martin Hansen said:
Enig! Loven viser med tydelighed EU ikke har forst?et fodboldfans. Rigtig mange er dybest set kun interesseret i deres egen klub, og for dem er pakke systemet fordyrende.
Det er meget nemt at forestille sig juristerne i EU sidde og se p? det her og betragte en liga som ?t produkt, der bare skal v?re p? hylden flere steder. Ved at dele det op i pakker kan forbrugeren jo bare skifte kanal og se nogle andre hold...

Der er dog ogs? nogle problemer med at lave reel konkurrence, hvor kampene kan ses samtidig p? flere kanaler, man skal l?se. For det f?rste kan der kun v?re ?n producent af billederne. Selv de steder hvor det teknisk kan lade sig g?re at lave to sendinger bliver det voldsomt dyrt. S? tv-kanalerne skal tvinges til at dele signalet (de andre kan evt selv s?tte kommentator p?.) Det kan nok godt l?ses, de deler jo ogs? klip med andre kanaler. Det n?ste problem er s? at antallet af seere bliver temmelig udvandet hvis flere kanaler skal deles om dem, hvilket vil ske s? l?nge der er seere der har flere kanaler der viser kampen. Det kan en kamp som fx Horsens-FCN ikke b?re, men der er vel n?d til at v?re et krav om at alle kampe individuelt kan ses flere steder.

Det er ikke s? nemt at tvinge flere butikker til at f?re det samme produkt, n?r det er et nicheprodukt. Det vil n?ppe hj?lpe ret meget til at f? prisen til at falde.

Winther said:
Martin Hansen said:
Det er meget nemt at forestille sig juristerne i EU sidde og se p? det her og betragte en liga som ?t produkt, der bare skal v?re p? hylden flere steder. Ved at dele det op i pakker kan forbrugeren jo bare skifte kanal og se nogle andre hold...

Der er dog ogs? nogle problemer med at lave reel konkurrence, hvor kampene kan ses samtidig p? flere kanaler, man skal l?se. For det f?rste kan der kun v?re ?n producent af billederne. Selv de steder hvor det teknisk kan lade sig g?re at lave to sendinger bliver det voldsomt dyrt. S? tv-kanalerne skal tvinges til at dele signalet (de andre kan evt selv s?tte kommentator p?.) Det kan nok godt l?ses, de deler jo ogs? klip med andre kanaler. Det n?ste problem er s? at antallet af seere bliver temmelig udvandet hvis flere kanaler skal deles om dem, hvilket vil ske s? l?nge der er seere der har flere kanaler der viser kampen. Det kan en kamp som fx Horsens-FCN ikke b?re, men der er vel n?d til at v?re et krav om at alle kampe individuelt kan ses flere steder.

Det er ikke s? nemt at tvinge flere butikker til at f?re det samme produkt, n?r det er et nicheprodukt. Det vil n?ppe hj?lpe ret meget til at f? prisen til at falde.

Jeg er helt enig det er ikke nemt, situationen lige nu er dog desv?rre at fors?get p? at f? bedre konkurrence og dermed lavere priser her resulteret i at mange forbrugere skal betale mere, end hvis der kun var en udbyder. Man kunne m?ske forlange at en bestemt klub skal kunne ses i en pakke s? det ikke er n?dvendigt at k?be flere pakker for at f?lge et hold. Det er jo defacto det der er tilf?ldet for Br?ndby som altid vises p? TV3+, s? m? det jo ogs? kunne lade sig g?r at andre klubber bliver vist p? maksimalt 2 kanaler som kan k?bes i en samlet pakke (TV3+/TV3Sport, eller Canal9/Eurosport2). S? ville der m?ske v?re kampe der skal v?re tilg?ngelige p? begge platforme, men det er da bedre end at forbrugerne skal betale for kanaler som de ikke ser for at kunne f?lge sit hold.

T-Knogle said:
Jeg er helt enig det er ikke nemt, situationen lige nu er dog desv?rre at fors?get p? at f? bedre konkurrence og dermed lavere priser her resulteret i at mange forbrugere skal betale mere, end hvis der kun var en udbyder. Man kunne m?ske forlange at en bestemt klub skal kunne ses i en pakke s? det ikke er n?dvendigt at k?be flere pakker for at f?lge et hold. Det er jo defacto det der er tilf?ldet for Br?ndby som altid vises p? TV3+, s? m? det jo ogs? kunne lade sig g?r at andre klubber bliver vist p? maksimalt 2 kanaler som kan k?bes i en samlet pakke (TV3+/TV3Sport, eller Canal9/Eurosport2). S? ville der m?ske v?re kampe der skal v?re tilg?ngelige p? begge platforme, men det er da bedre end at forbrugerne skal betale for kanaler som de ikke ser for at kunne f?lge sit hold.
Ja, n?r man sidder og t?nker at det m?ske var bedre med et monopol, er der er i hvert fald noget i den lovgivning der ikke fungerer. En enkelt klub kan ganske rigtigt godt have en fast kanal i det nuv?rende system - som det mere eller mindre er tilf?ldet for Br?ndby - men andetvalget (hvis det er en anden kanal) mangler s? kampene mod det f?rste hold og s? fremdeles. M?ske kunne man engang i frentiden have ?n uafh?ngig producent der s?lger signalet efter nogle regler (st?rre ligaer kunne endda selv producere det,) og s? er det hele tilg?ngeligt p? stream, men der kan nok hurtigt komme til at mangle nogle penge i systemet. Der er vel ogs? bare det i det, at hvis ikke tv-kanalerne havde en aftale der tvinger flere til at bruge flere penge p? abonnementer, ville de heller ikke betale det samme for rettighederne.

fsc date=1584193586 said:
Stig AKA Frank Heskj?r date=1584144708 said:
https://twitter.com/nent_group/status/1238593674382053381?s=20

Viaplay s?tter prisen ned p? deres sportspakke med film og serier til samme pris som ren film/serier (alts? 119kr indt?l ligaerne g?r igang igen)

Og ringer til divisionsforeningen og siger, at de ikke f?r tv penge f?r kampene spilles?
Uanset hvad, vil det sikkert blive kritisk i forhold til likviditeten i flere klubber, hvis man holder fast i at n?ste rate ikke udbetales f?r 26. runde er spillet. Man har i forvejen ingen kamptindt?gter pt.

Jeg bliver nok n?d til at bide i det sure ?ble og k?be DPLAY eller Eurosport player, jeg kan l?se at Dplay har nogen udfordringer med kvalitet osv, er det stadig g?ldende? Og b?r man s? k?be en m?ned med Eurosport?

/Aske
[member=134]aske[/member]? 

HOLD DIG V?K FRA DPLAY...... Seri?st G?R DET IKKE!!! V?rste streaming-tjeneste jeg nogensinde har pr?vet. Havde en 14-dages pr?veperiode, s? en halv halvleg, og gik s? tilbage til eurosportplayer igen. 

Eurosportplayer kan k?bes gennem appstore til 119kr/md. Og s? giver den jo ogs? adgang til ALT sport som eurosport og discovery viser. 
Alts? b?de deres superliga, PL, EL, Landsholdet og alt andet. Dplay giver det samme sport, og en masse TV-serier/reality, som jeg ikke kan bruge til en skid.

Vi har viaplay, eurosportplayer + Netflix her via apple-TV, og k?rer perfekt altid, ogs? p? farten p? iPad/Tlf mm. Og s? kan du jo tage apple-tv med til venner/familie og tilslutte super nemt/hurtigt via HMDI ogs?.

viaplay, eurosportplayer + Netflix = 319kr+119kr+79k = 517jr om m?neden. 438kr hvis du ikke skal have netflix med.

Last edited:
På det gamle, gamle GF-forum skrev jeg flere indlæg om, at fodbolddanmark kanibaliserede deres langsigtede økonomi ved at puste tv-aftaler op, der indebar at kampe blev spillet på stadig mere mærkelige kanaler, der krævede tilkøb og store tv-pakker (fx canal 9, eurosport 2 mv. - og så alle streamningtjenesterne).

Mit argument var og er, at når man reducerer antallet af potentielle seere ved at acceptere visning flyttes til stadig mere "eksklusive kanaler" (dyre og uden seere) for at få kortsigtede gevinster i store tv-aftaler, så saver man den gren over, man selv sidder på. Så får man ikke eksponentering, ikke nye kunder i butikken.

Nu ser det ud til, at sponsorerne også er trætte af tv-aftalernes konsekvens:

58.000 seere til Brøndby- ACH i #sldk på canal 9, 21.000 til SønderJyskE-AaB på Euro2. (Kilde: Kantar Gallup) Få det nu fixet, det holder simpelthen ikke hvis I vil være attraktive kære klubber.. #dkmedier
12:12 PM · Sep 28, 2020 from Copenhagen, Denmark
https://twitter.com/places/936b83f2...EF402Fstatus2F1310522648363962370widget=Tweet
14
See Peter Froulund’s other Tweets

<

Lige nu er der vel også den faktor, at TV-bold uden publikumsstemning er et decimeret produkt.
Jeg har i flere år harcelleret over den store spredning på tv-pakker og de tilhørende omkostninger. Måske tv-seererne generelt er nået frem til samme konklusion og nu falder tallene. Har de ikke flyttet flere kampe til Eurosport eller er det samme antal som tidligere.

Jeg har i flere år harcelleret over den store spredning på tv-pakker og de tilhørende omkostninger. Måske tv-seererne generelt er nået frem til samme konklusion og nu falder tallene. Har de ikke flyttet flere kampe til Eurosport eller er det samme antal som tidligere.
Helt oprigtigt, så tror jeg ikke man skal undervurdere hvor stor betydning det har haft at YouSee smed Discovery ud af pakkerne.

Jeg synes ikke umiddelbart at viasats kampe har ligeså få tilskuere. Men har ikke overblikket. De eksempler der er blevet fremhævet jeg har set har bare mest været disovery-kanal-kampe.

Og der er sgu røget mange seere....!
YouSee har i øvrigt et samarbejde med TV2, som også har købt europe league fra 2022, og landsholdet også. Køber TV2 også Discoverys 1/3 af superligaen, så er overførslen komplet. Lad endelig værterne følge med (de er nemlig rigtig gode), og så kan både yousee-kunder komme tilbage, og vi kan få endnu flere seere der har TV2 af andre veje. Dog vil det nok ikke være på hovedkanalen der viser kampene som udgangspunkt.

Personligt er jeg træt af det økonomisk, da det som streaming-kunde med GARANTI ikke bliver 119kr/md man kan få TV2 Play med sportsdelen til den tid..... Så det bliver bare dyrere for mig. Og det tvinger mig måske ud i en helt anden løsning med en yousee-pakke, som jeg kun bruger net-delen af.

Iflg. EBs kilder har Graulund deltaget i et telefonmøde med agenten Mikkel Beck og en spiller (glemt navnet), jeg kunne forestille mig, Graulund har "glemt" at fortælle NENT om det møde under den kammeratlige samtale i sidste uge og derfor har de mistet tilliden til, at han fortæller hele sandheden, når han benægter at lave agentvirksomhed.

Har det glimrende med han ikke længere er på skærmen, kan ikke døje ham som hverken "ekspert" eller medkommentator.

Jeg tror at dette billede med Graulund og AaBs ny-professionelle Marcus Hannesbo var lidt for belastende. Det gør jo unægtelig, at man kommer i tvivl om Graulunds motiver, hvis han roser en spiller i en kamp.
EixtK30WAAAe1U2

Latest posts

Back