New posts

Den store tribune-tråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 565
  • Views Views: Views 36K
Den store tribune-tråd
Du skader kun dig selv, når du ryger en fed. At pisse i hækken skader højst et par insekter. Når du trasker over for rødt er det væsentligst dig selv, du udsætter for fare.

Når man brænder romerlys af skader det AGF. Det er noget ganz anderes.

Min¨bekymring er, at sanktionerne fortsat bliver strengere - indtil vi ender i pointstraf. De, der laver reglerne tror fejlagtigt - ligesom mange beslutningstagere i det bredere samfund - at strengere straffe = mindre kriminalitet.

Mod pyro virker de strengere straffe i endnu ringere omfang, da det ikke er dig selv der straffes - men noget større, mere abstrakt, kollektivt.
De bruger ikke straffen til at afskrække fans. Straffen er rettet mod klubberne og vil helt klart eskalere over tid - dog med betingede straffe først, hvilket gør denne straf ekstra træls, da vi var blevet advaret med en betinget straf tidligere på sæsonen.

Præcis. Hvad siger du @Hansen ?
Selvom Hansen i mine øjne har en dårlig case her, så synes jeg ikke debatniveauet er super højt fra antipyro-siden (som jeg selv tilhører).

Det er jo et latterligt spørgsmål. Selvfølgelig er der ingen, der synes, at det er fedt. Og så har han jo svaret på spørgsmålet. I hans øjne er det ikke pyrofolket, der er problemet, men divisionsforeningen.

Egentlig interessant

Vi har været igennem netop den her før. Der er INGEN pyrotilhængere som ikke tager ansvar og betaler bøden de får når de bliver taget. Eller beklager sig over at få den i øvrigt. Men det er altså ikke rimeligt at forvente, at man også betaler de fuldstændigt arbitrære bøder som DBU hælder ud over klubberne. Specielt ikke når man ikke er enige i, at klubberne overhovet bør få dem og ikke er enige i at de er "legitime". Hvis det fungerede sådan, så trak DBU jo bare en bøde på 80 millioner ud af majskanonen næste gang. Så er vi tilbage til de døde kattekillinger man også skulle tage ansvar for.

Nu går jeg ud fra du taler bøder fra Politiet.

Men der er vel ikke noget, der hindrer at klubben sender bøden videre til en der står med romerlys? Har vagterne overhovedet taget nogen med romerlys eller har de stadig ikke mandat til det? Skal klubberne det til livs, tænker jeg det er eneste måde. Op og tage dem med lysene og give dem en forholdvis betaling af "dummebøden".

Syntes ikke du svarede på, om det var attraktivt med en løsning som i Norge. Pyro under ordnede forhold?

Det er rendyrket deja vu det her. Igen, igen, igen bliver farligheden af det her pustet op på trods af, at der i hvad 35 år aldrig har været en alvorlig eller tilnærmelsesvis alvorlig ulykke med det. I benægter jo fakta for fanden. Tror bare vi (igen) skal være enige om at være uenige.

Der kan findes mange lignende eksempler i andre steder i europa fra denne sæson. Men det må man vel bare tage med, for det er fedt eller??
@Hansen Syntes du springer mange pointer over i indlæggende, som folk søger svar på.

Det er rendyrket deja vu det her. Igen, igen, igen bliver farligheden af det her pustet op på trods af, at der i hvad 35 år aldrig har været en alvorlig eller tilnærmelsesvis alvorlig ulykke med det. I benægter jo fakta for fanden. Tror bare vi (igen) skal være enige om at være uenige.

Spørg de FCM spillere som måtte flygte fra kastende pyro i en kamp mod BIF eller flygtende fædre og børn, da der blev affyret pyro mod dem på tribunen. Du lukker for fanden øjnene for at pyro ER farligt.

Hey, har I set at de nye tribuner er ved at være færdige?

Married With Children Wow GIF

Ja, livet er farligt - men vi gider ikke ned af andre-eksempler-vejen igen.
Men behøver livet være farligt på stadion? Er det ikke netop et af de steder, vi kan stort set negligere risikoelementet? I øvrigt uden at gribe synderligt ind i individets frihed til at: råbe, danse, drikke, vifte med et flag.
Alt vi beder om er, at folk kan gå på stadion uden nogen risiko overhovedet for forbrændinger.

Det er sgu ikke et voldsomt og urimeligt ønske.

Det er lidt det samme som at man har et ønske om at kunne gå i byen eller til koncert, uden risiko for at få tæsk. Det kan man så heller ikke, men det burde altså ikke være et urimeligt ønske at have.

Latest posts

Back