Jeg bringer lige tre udvalgte citater fra Kroniken - ved godt, at der er grænser for, hvor meget man må citere, men lige i denne sammenhæng, tror jeg faktisk den gode mand gerne vil have sit budskab ud - og det handler jo ikke kun om FCM!!
Jeg tænker over, hvordan jeg selv ville reagere, hvis lignende grupperinger stak deres grimme fjæs frem i AGF. Jeg håber at AGF (og FCM og alle andre klubber) markerer sig stærkt imod disse holdninger - som jo også dukkede op til en landskamp på udebane, så vidt jeg husker.
3 citater fra Kronikken:
"Udlændingefjendske sange blev pludselig sunget i kor. De såkaldte Ultras begyndte at synge: »Danmark for danskere, udlændinge ud«, »Defend Europe«, »Hasta la Vista Anti-fascister« og allerværst en racistisk sang, der handlede om at slå en bestemt etnicitet ihjel."
"Når jeg tænker tilbage på det, ville jeg ønske, at jeg havde sagt fra og bedt dem om at tie stille, men jeg følte mig faktisk også truet og intimideret."
"Der er flere eksempler end det, jeg oplevede i Rom: Under en hjemmebanekamp dukkede der et ’Defend Europe’-flag op, som klubben tog afstand fra. Heldigvis. For det er et flag, der er komplet malplaceret og som ikke har noget at gøre med FC Midtjylland. Flaget signalerer højreekstremistiske budskaber, der handler om at lukke Europa af."