New posts

Den store tribune-tråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 586
  • Views Views: Views 42K
Den store tribune-tråd
Helt enig

Men Brøndby ved jo godt hvem de tosser der flåede sædderne op i Parken for et par år siden. Brøndby ved godt hvem der begik hærværk på Island. Brøndby ved godt hvem der løb ind på banen i Brøndby mod FCK og kastede med ting mod FCK fans.

De stopper dem ikke, fordi de ikke tør og ikke er tvunget til det.

Men det ved politiet jo også. Det er jo det samme slæng hver evigt eneste gang.

Jeg benægter ikke at klubberne skal gøre mere, slet ikke. Men politi arbejde skal nu engang udføres af politiet.

Last edited:
Men det ved politiet jo også. Det er jo det samme slæng hver evigt eneste gang.

Jeg benægter ikke at klubberne skal gøre mere, slet ikke. Men politi arbejde skal nu engang udføres af politiet.
Men vi kan vel ikke have arrangementer - uagtet hvad det er - hvor der på tilskuerpladserne står flere hundrede/tusindende betjente rundt omkring.

EDIT Klubberne kan jo udvise tilskuere uden en dom, men politiet kan ikke dømme en tilskuer uden bevis

Og bylivet i Danmark har åbent hver weekend hele året rundt.

Det er ikke fordi, jeg ikke forstår rationalet men det bliver en glidebane er jeg 100% sikker på.

Jeg ville da også foretrække massiv videoovervågning, identificering af dem der laver balladen og de blev anholdt samt tildelt meget meget lange karantæner af klubberne. Sjovt nok gav Bif for nylig nogle karantæner for et eller andet men der blev ikke nævnt noget om længden - mit gæt er, at det måske blot var et rap over nallerne. Overvågningen var vel et af de redskaber som markant minimerede volden i England. Mener også de ændrede i lovgivningen, så det blev langt nemmere og smidigere at straffe dem der skulle straffes samt de fik nogle sanktioner der kunne mærkes. Var det ikke minimum 3 års karantæne, derefter 10 år og til sidst livstid.

Bif virker som nogen der har dyrket fansiden alt for meget og set igennem fingre med stort set alt de sidste mange år - nu promoverer de endda aktivt en trøje som viser pyro. Ja ja.... pyro er i småtingsafdelingen set i forhold til vold men det viser bare, hvor klubbens standpunkt er. Nu er deres fanscene massivt inficeret af bande/rockermiljø som bruger det til rekruttering og salg af stoffer - de har været på en meget lang glidebane og virker bare som om de er ligeglade. De siger noget pænt i pressen men hvor er handlingen?

Selv DBU fik lukket rockere ind til at styre stemningen til landskampe - det fik de først gjort noget ved, da pressen begyndte at grave i det. De kunne ligesom heller ikke andet, da de skal tænke på hvor midlerne kommer fra.

Men vi kan vel ikke have arrangementer - uagtet hvad det er - hvor der på tilskuerpladserne står flere hundrede/tusindende betjente rundt omkring.

EDIT Klubberne kan jo udvise tilskuere uden en dom, men politiet kan ikke dømme en tilskuer uden bevis

Nej, men de skal jo slet ikke ind. Der mener jeg politiet skal hjælpe til. En ulønnet kontrollør kan ikke stå og stoppe en gruppe Bandidos rockere i at komme ind, der skal de støttes.

Politiet kunne have taget 20 mand alene efter den kamp mod os, de fangede vel 0? Nøjagtig som de plejer.

Det er jo ikke på stadion der er de største problemer, det er bagefter eller før.

Jeg ville da også foretrække massiv videoovervågning, identificering af dem der laver balladen og de blev anholdt samt tildelt meget meget lange karantæner af klubberne. Sjovt nok gav Bif for nylig nogle karantæner for et eller andet men der blev ikke nævnt noget om længden - mit gæt er, at det måske blot var et rap over nallerne. Overvågningen var vel et af de redskaber som markant minimerede volden i England. Mener også de ændrede i lovgivningen, så det blev langt nemmere og smidigere at straffe dem der skulle straffes samt de fik nogle sanktioner der kunne mærkes. Var det ikke minimum 3 års karantæne, derefter 10 år og til sidst livstid.

Det er også andre løsningsforslag. Min favorit er stadig den, at hooligans i England som er dømt, skal tilbringe kampdagen på politistationen (ved dog ikke om det stadig er gældende).

Nej, men de skal jo slet ikke ind. Der mener jeg politiet skal hjælpe til. En ulønnet kontrollør kan ikke stå og stoppe en gruppe Bandidos rockere i at komme ind, der skal de støttes.

Politiet kunne have taget 20 mand alene efter den kamp mod os, de fangede vel 0? Nøjagtig som de plejer.

Det er jo ikke på stadion der er de største problemer, det er bagefter eller før.
Men det er klubberne der skal give karantæne, og hvis den brydes, så kan politiet tilkaldes.

Jeg er i øvrigt helt med på, hvor vanskelig det er, at lovgive overfor mennesker, som er ligeglade men jeg tror ikke, løsningen er at lade klubberne betale for politi, når andre foretagender, som også kræver store politi ressourcer ikke skal eller lave lovgivning som juridiske eksperter hagler ned.

Det kommer heller ikke til at ske. Når valget er ovre om et par måneder så falder Hummelgaard til ro igen.

Næste gang kunne det være han skulle rådfører sig med nogle jurister, eller spørge i England hvordan man fik bugt med det?

Den her slags giver desværre politikerne incitament til at lovgive hårdt.

Altså - hvorfor dog gøre den slags. Det er da håbløst at udsætte ældre mennesker for og totalt tankeløst.

Rettelse: Det er da håbløst at udsætte andre mennesker for.

Jeg håber virkelig de skyldige straffes MEGET hårdt!

Latest posts

D
Replies
935
Views
87K
Back