Undskyld men jeg har ikke nærlæst de efterfølgende indlæg efter det om matadormix samt diverse henvisninger til at køre for stærkt. Diskussionen bliver efter min mening kørt ud på et sidespor, når man går den vej.
Jeg ville meget hellere have, at vi gik samme vej som Norge som de sidste 2 sæsoner har haft forsøg med lovlig pyroteknik. Det ser ud til de har tænkt sig at fortsætte det i 2026 selvom brandvæsnet er i mod.
Artikel omkring forsøg:
https://campo.dk/2025/04/09/i-norge-er-pyroteknik-tilladt-men-ikke-alle-klubber-faar-tilladelse/
13 ud af 16 klubber ansøgte om brug af bestemte typer fyrværkeri og 3 af dem blev afvist. Bl.a. Bodø/Glimt droppede deres ansøgning, da de fik nej året før.
Overskrift om de gerne vil gøre det igen i 2026 :
Norges Fotballforbund vil forlenge dispensasjonen som tillater bruk av pyro på kamper, i to år til. Brannvesenet vil avvikle ordningen.
www.aftenbladet.no
Det var da nærliggende at gå den vej, hvis både publikum og klubberne gerne vil have pyroteknik på stadion. Så kan det foregå under ordnede forhold.
Edit: Bedre artikel omkring forlængelse som de gerne vil have frem til 2027
Norges Fotballforbund vil forlenge dispensasjonen som tillater bruk av pyro på kamper, i to år til. Brannvesenet vil avvikle ordningen. Tidligere i januar sendte NFF inn en søknad til Justis- og beredskapsdepartementet og Kultur- og likestillingsdepartementet. Der søkes det om at ordningen, som...
www.nrk.no