New posts

Den store økonomitråd

• Thread starter Thread starter Dichio
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 254K
Men det vil kræve, at majoritetsaktionærene vil sælge, hvad jeg bestemt ikke tror, de har lyst til. Medmindre der kommer et ekstremt bud.

Det er kun en lille del af AGF-aktier, der er tilgængelig i fri handel.
Min kommentar gik egentlig bare på prisen for at "købe AGF". Man behøver ikke alle aktier.

Lidt om de handler ejerkredsen i GFH foretager sig rundt om og hvordan de arbejder med klubberne.

De har tilsyneladende mere eller mindre opgivet deres projekt i Beveren og søger nu partnerskaber som vil overtage driften (kniber åbenbart med et salg).

I denne uges udtalelse fra Beveren og GFH slutter man med et afsnit, der mere end antyder, at det afsluttede forsøg på at sælge Beveren ikke betyder, at amerikanerne dermed beholder ejerskaben i mange år fremover.

- Mens GFH fortsætter med at have det fulde operationelle ansvar for klubben, er man fortsat åben for at udforske fremtidige muligheder for partnerskaber, der kan styrke klubben sportsligt såvel som på ikke-sportslige områder, lyder det i meddelelsen.
Når salget så tilsyneladende ikke er lykkedes, kan det meget vel skyldes, at den pris, man er blevet tilbudt, ikke er attraktiv nok. Så kan det være bedre at beholde klubben og håbe på en bedre pris senere, så længe man ikke skal tilføre klubben kapital.

Derudover sker der en del andre køb/salg i milliardklassen i porteføljen, i forskellige sportsgrene. Brøndby er blot en mindre investering i det de ellers foretager sig.

Det betyder også, at der en dag bliver sat et til-salg-skilt på Brøndby, når GFH enten vurderer, at nu er potentialet nået og investeringshorisonten nær sin slutning, hvorfor en eventuel gevinst skal realiseres. Det andet scenarie er, hvis GFH vurderer, at de ikke kan realisere et potentiale. Så vil de også sælge, men her for at søge at begrænse et tab mest muligt, siger Jesper Jørgensen.

Lidt om de handler ejerkredsen i GFH foretager sig rundt om og hvordan de arbejder med klubberne.

De har tilsyneladende mere eller mindre opgivet deres projekt i Beveren og søger nu partnerskaber som vil overtage driften (kniber åbenbart med et salg).

Derudover sker der en del andre køb/salg i milliardklassen i porteføljen, i forskellige sportsgrene. Brøndby er blot en mindre investering i det de ellers foretager sig.

Det er selvfolgelig ikke en 100% venture kapital tilgang, med de spredte investeringer, men det er godt nok svaert at se GFH-BIF forbindelsen ender godt for Brondby, skulle BIF blive solgt til X(kasi, investeringsfond osv) saa haenger de stadigvek paa gaelden af laanet.

Jeg lagde mærke til en bandereklame i går på Vejlby - for Lars Larsen Group.

Lars Larsen Group er vist det holdingselskab der ejer Jysk og alle deres andre møbelbutikker (Ilva, Bolia, SofaCompany etc).

Er det ikke....

1) Lidt mærkeligt at Silkeborg firmaet lægger deres penge i Aarhus, når de nærmest er gift med SIF?
2) Weird, at de ikke bare holder sig til at købe adgang til netværk i VIP lounge, som giver forretningsmæssig værdi, men køber bandereklamer?
3) Dumt at de vælger at reklamere for holding selskabet, og ikke en af deres faktisk forbrugerrettede virksomheder?

Lars Larsen Group er vist det holdingselskab der ejer Jysk og alle deres andre møbelbutikker (Ilva, Bolia, SofaCompany etc).

Er det ikke....

1) Lidt mærkeligt at Silkeborg firmaet lægger deres penge i Aarhus, når de nærmest er gift med SIF?
2) Weird, at de ikke bare holder sig til at købe adgang til netværk i VIP lounge, som giver forretningsmæssig værdi, men køber bandereklamer?
3) Dumt at de vælger at reklamere for holding selskabet, og ikke en af deres faktisk forbrugerrettede virksomheder?
Jeg tænker de reklamerer der hvor der er eksponering. Jeg tror ikke der er så mange der ser Silkeborg kampe og desuden spiller de på udebane i denne runde. Måske derfor de har lagt penge for reklame i andre kampe. Men dit nummer 3 er ganske validt. Det må være et begrænset antal mennesker der bliver påvirket af en Lars Larsen Group reklame. Men det kan være det er en del af pakken i forhold til dit nummer 2 (VIP adgang). Så får man lige lidt bandereklame med i pakken :)

LLG er platinpartnere til 1,3 mio pr år.

ChatGPT mener måske, at Lars Larsen kunne have sparet 700,000 kr.

Jeg har sammenlignet AGF’s aktuelle sponsorpakker på AGF’s egne sider. Priserne er aktuelt 550.000 kr. for Guldpartner og 1.250.000 kr. for Platinpartner – altså en merpris på 700.000 kr. eller ca. 127 %.

Guld vs. Platin

GuldpartnerPlatinpartner
Pris550.000 kr.1.250.000 kr.
Tunnel Club4 pladser × 24 pladser × 2
Floorbox10 personer × 210 personer × 2
VIP-pladser46
Tribunebilletter pr. kamp1012
Reserveret parkering1 plads1 plads
LED-eksponering på stadion6 × 20 sek. pr. hjemmekamp
Logo/link på AGF.dk
Forsideeksponering efter opstart15 dage30 dage
Logo Fredensvang
Logo i digitale kampprogrammer
Sponsorarrangementer2 personer, min. 5× årligtSamme
VIP-events2 personer, min. 2× årligtSamme
Executive-events2 personer, min. 2× årligtSamme
Executive-rejse2 personer2 personer
Aktiveringschef✓ + kvartalsmæssige aktiveringsmøder
Kvartalsrapporter
Årlig videoproduktion
Sponsorindsigt/nyhedsbrev
AGF Aarhus Netværk1 person1 person
Netværksmøder1818
Branchegruppe
Netværkstræf44

Kilde: AGF's officielle beskrivelser af Guldpartner og Platinpartner.

Platin giver især:

• 6 × 20 sekunders LED-eksponering hver hjemmekamp på den 200 meter lange bande.
  • Dobbelt så lang eksponering på AGF.dk ved nytegning/opgradering.
  • 2 ekstra VIP-pladser pr. kamp.
  • 2 ekstra tribunebilletter pr. kamp.
  • Kvartalsvise aktiveringsmøder.
  • Kvartalsrapporter.
  • Årlig videoproduktion.

Til gengæld er en overraskende stor del af pakken identisk: Tunnel Club, Floorbox, events, Executive-rejse og netværksdelen er i praksis den samme.

Er det ikke....

Efter de købte 40 % af Formuepleje, kom de også med som sponsorer.

Latest posts

Back