Den store økonomitråd
Nej, du kan ikke bare sige at hvis man slutter 5 er man ikke langt fra 4'er og hvis man s? er 4'er er man ikke langt fra 3. S? er de n?sten 3'er allerede... Deres nuv?rende budget er langt efter Br?ndbys og hvid de er sluttet 5 fem gange og 1 en gang og resten udenfor top-10 de sidste ti ?r er de langt fra at v?re fjerdest?rkest. Vi taler alts? allerede om et stort ?konomisk l?ft for at n? derop og springet derfra op til Br?ndby er mindst lige s? stort igen.Zinras date=1576105231 said:Kan vi ikke blive enige om at det er at fedtspille den s? meget som overhovedet muligt at kalde det Top 4 i stedet for Top 3?
Selvf?lgelig g?r den en forskel hvor meget kapital de kan rejse. Hvis de rejser 500 mio eller finder deres egen Jan Bech Andersen er nummer 3 da minimum, men rejser de 50 mio g?r det n?rmest ingen anden forskel end at de kan k?re med de nuv?rende underskud et par s?soner mere. Jeg g?tter p? at de har en ide om hvad de kan forvente og at det ikke er et bel?b der g?r det realistisk at overhale Br?ndby. Hvis det er lokale investorer kender de jo ogs? klubben og ved hvordan landet ligger (hvis du har ret i at udmeldingen er s?rligt aalborgensisk kan du jo s? ogs? sige at den netop passer til investorerne.) S? kan man tage n?ste skridt senere hvis man faktisk lykkes med at blive fjerdest?rkest.
Jeg vil blive overrasket hvis de bliver 4'er, det bliver nok oftere 3 point fra det og at de vil v?re glade hvis de kommer lidt oftere i top-6 (hvorfor giver det mere ris til egen r?v at ende 6'er fordi de har sagt 4'er i stedet for 5'er?)Zinras date=1576105231 said:Der er sgu ikke nogen der kommer efter dig fordi du fejler en bronzemedalje med 3 point: At kalde sig 4'er er derimod for at redde egen r?v og "overraske" positivt, men totalt uambiti?st. Endda med st?rre ris til egen r?v hvis man bliver 5'er eller 6'er, rent statistisk.
Jeg kan i ?vrigt godt huske en mesterskabss?son hvor de ikke ville p?tage sig nogen favoritrolle uanset hvor meget de f?rte med. Det svarede vel n?rmest til at vi ikke ville kalde os favoritter til top-6 i den nuv?rende situation. Det var nok meget aalborgensisk og der foretr?kker jeg ogs? lidt mere selvtillid og optimisme.