New posts

Den store økonomitråd

• Thread starter Thread starter Dichio
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 258K
Den store økonomitråd
Zinras date=1576105231 said:
Kan vi ikke blive enige om at det er at fedtspille den s? meget som overhovedet muligt at kalde det Top 4 i stedet for Top 3?
Nej, du kan ikke bare sige at hvis man slutter 5 er man ikke langt fra 4'er og hvis man s? er 4'er er man ikke langt fra 3. S? er de n?sten 3'er allerede... Deres nuv?rende budget er langt efter Br?ndbys og hvid de er sluttet 5 fem gange og 1 en gang og resten udenfor top-10 de sidste ti ?r er de langt fra at v?re fjerdest?rkest. Vi taler alts? allerede om et stort ?konomisk l?ft for at n? derop og springet derfra op til Br?ndby er mindst lige s? stort igen.

Selvf?lgelig g?r den en forskel hvor meget kapital de kan rejse. Hvis de rejser 500 mio eller finder deres egen Jan Bech Andersen er nummer 3 da minimum, men rejser de 50 mio g?r det n?rmest ingen anden forskel end at de kan k?re med de nuv?rende underskud et par s?soner mere. Jeg g?tter p? at de har en ide om hvad de kan forvente og at det ikke er et bel?b der g?r det realistisk at overhale Br?ndby. Hvis det er lokale investorer kender de jo ogs? klubben og ved hvordan landet ligger (hvis du har ret i at udmeldingen er s?rligt aalborgensisk kan du jo s? ogs? sige at den netop passer til investorerne.) S? kan man tage n?ste skridt senere hvis man faktisk lykkes med at blive fjerdest?rkest.

Zinras date=1576105231 said:
Der er sgu ikke nogen der kommer efter dig fordi du fejler en bronzemedalje med 3 point: At kalde sig 4'er er derimod for at redde egen r?v og "overraske" positivt, men totalt uambiti?st. Endda med st?rre ris til egen r?v hvis man bliver 5'er eller 6'er, rent statistisk.
Jeg vil blive overrasket hvis de bliver 4'er, det bliver nok oftere 3 point fra det og at de vil v?re glade hvis de kommer lidt oftere i top-6 (hvorfor giver det mere ris til egen r?v at ende 6'er fordi de har sagt 4'er i stedet for 5'er?)

Jeg kan i ?vrigt godt huske en mesterskabss?son hvor de ikke ville p?tage sig nogen favoritrolle uanset hvor meget de f?rte med. Det svarede vel n?rmest til at vi ikke ville kalde os favoritter til top-6 i den nuv?rende situation. Det var nok meget aalborgensisk og der foretr?kker jeg ogs? lidt mere selvtillid og optimisme.

Problemet med Top 4 er at den er intetsigende. Du vinder ikke noget, spillerne bliver ikke meget mere v?rd end de er i forvejen, og der er ikke n?vnev?rdigt flere TV/pr?miepenge i sig selv, medmindre det eksploderer i den kommende struktur.

[member=175]Zinras[/member]?

Der er k?mpe gigant forskel p? en top 8-m?ls?tning ?konomisk og top 4... At sige andet synes jeg er useri?st.
Hvis der udelukkende snakkes sportslig (som du dog ikke g?r), s? giver det m?ske mere mening.

Jeg synes nu det giver fantastisk mening at sigte p? at komme med i top 6 f?rst, og n?r man s? er det, s? sigte p? top 4, da top 4 giver en topplacering med medh?rende chance for EL (i de fleste tilf?lde).

S? kan medalje-m?ls?tninger vente lidt. Og selvf?lgelig er der K?MPE forskel p? top 3 og top 4-m?ls?tninger i en liga hvor b?de FCM, FCK og BIF spiller. AGF har ikke et sportsligt budget i n?rheden af de tre, s? en sportslig m?ls?tning om top 3 er hovedl?s og tenderende til naiv, undskyld mig. Det er pr?cis det vi har gjort i alle de ?r med skuffelser oven p? skuffelser.

Hvis man har top 4 som m?let FORUD for en s?son, og man kommer i top 6, og ligger godt med, s? vil man selvf?lgelig ?ndre sin m?ls?tning til at jagte bronzen. Men det er ikke det samme som at have det som m?ls?tning forud for en s?son.
Man skal kunne blive nummer 5 og 6 og kunne kalde s?sonen godkendt i den struktur her.

Alle andre end BIF, FCK og FCM vil kalde en 4.plads for godkendt.
Og n?r man skal lave m?ls?tninger, s? nytter det ikke noget at "godkendt" er det samme som "k?mpe succes"! Der bliver n?dt til at v?re noget derimellem. Det kunne v?re noget s?dan her (tag det ikke for bogstaveligt).

1: "D?dsst?d"                        = Nedrykning.
2: Fiasko                                  = Nedrykningskampe med overlevelse.
3: Absolut ikke godkendt      = Netop Overlevelse + blive 3'er i en pulje. (blive nummer 10 n?ste ?r)
4: Ikke godkendt                     = Blive nummer 1/2 i en pulje, og ikke opn? EL-playoff-finalesejr.
5: Akkurakt ikke godkendt    = Blive 1'er i slutspilspulje, vinde sin vej til EL-playoff-finalen, og vinde den.

6: Godkendt                            = 6.plads  (Bliver til mere end godkendt med pokal p?)
7: Godkendt med pil op        = 5.plads  (bliver til super flot med pokaltriumf p?)
8: Rigtig flot                            = 4.plads
9: Super flot                          = 4. plads + EL og/eller Pokal-triumf = super flot med pil op.
10: Vanvittigt flot                   = 3. plads og ALT DEREFTER af EL/pokal/s?lv.
.......
20: THE FINAL DREAM          = Guld + pokal!

Stig AKA Frank Heskj?r said:
1: "D?dsst?d"                        = Nedrykning.
2: Fiasko                                  = Nedrykningskampe med overlevelse.
3: Absolut ikke godkendt      = Netop Overlevelse + blive 3'er i en pulje. (blive nummer 10 n?ste ?r)
4: Ikke godkendt                     = Blive nummer 1/2 i en pulje, og ikke opn? EL-playoff-finalesejr.
5: Akkurakt ikke godkendt    = Blive 1'er i slutspilspulje, vinde sin vej til EL-playoff-finalen, og vinde den.

6: Godkendt                            = 6.plads  (Bliver til mere end godkendt med pokal p?)
7: Godkendt med pil op        = 5.plads  (bliver til super flot med pokaltriumf p?)
8: Rigtig flot                            = 4.plads
9: Super flot                          = 4. plads + EL og/eller Pokal-triumf = super flot med pil op.
10: Vanvittigt flot                   = 3. plads og ALT DEREFTER af EL/pokal/s?lv.
.......
20: THE FINAL DREAM          = Guld + pokal!
Den liste passer vel nogenlunde for b?de AGF og AaB lige nu. N?r vi snakker mere langsigtet eller permanent m?ls?tning kan man s? sige at man skal v?re i en situation hvor det er det forventede udfald hver s?son, alts? hvor det lykkes de fleste gange, med enkelte udfald nedad, men ogs? med mulighed for at n? en plads eller to h?jere. Er man det fjerdest?rkeste hold er man ogs? i spil til medaljer. Man kan sige AaB's udmelding flytter dem to trin s? det der f?r var "8: Rigtig flot" skal v?re normalen eller "Godkendt," mens det absolut ikke er godkendt at misse mesterskabsslutspillet. Det er allerede et stort skridt - som jeg heller ikke tror de vil kunne tage med mindre de rejser rigtig mange penge. Jeg ved ikke om vi har en officiel m?ls?tning p? den m?de, men f?rste skridt er noget tilsvarende, mens det n?ste skridt er lidt ude i fremtiden og sikkert f?rst kommer n?r der st?r et nyt stadion. P? lang sigt skal vi selvf?lgelig k?mpe med om mesterskaber, men der alt for langt op til at fokusere p? det lige nu.

Det minder mig lidt om dengang BambiBent fik gennemf?rt skattelettelser for 10 mia.
I stedet for at v?re stolt over de st?rste lettelser af personskatten i mange ?r, fremh?vede han i h?jere grad at de konservative var g?et efter det dobbelte eller firedobbelte. Klassisk evne til at vende en vindersag til det modsatte.

Er man det fjerdest?rkeste hold er man ogs? i spil til medaljer. Man kan sige AaB's udmelding flytter dem to trin s? det der f?r var "8: Rigtig flot" skal v?re normalen eller "Godkendt," mens det absolut ikke er godkendt at misse mesterskabsslutspillet.

[member=44]Winther[/member]?

Meget enig i det du skriver. Jeg er dog af den mening, at kun 3 klubber i DK lige nu kan tillade sig at v?re utilfredse med en 4-6.plads, og det er FCK/FCK/BIF.

OB, AAB, FCN og AGF b?r alle v?re i feltet der JAGTER medaljer og EL/pokaleventyr, samtidig med at de skal sikre sig top 6 s? ofte det kan lade sig g?re. De ?r de IKKE kommer i top 6 er det "ikke-godkedt". Alle de gange hvor man er i top 6 er det umiddelbart "godkendt".

Og s? kan misset top 6 ?ndre sig til langt v?rre end blot "ikke godkendt", ligesom top 6 kan blive til meget mere end bare "godkendt".
Men skal der sk?res et sted, og det skal der i m?ls?tninger, s? giver det 100% mening at have top 6 som m?ls?tning for godkendt hvert ?r s? l?nge vi er i det felt vi er i nu, og den forfatning vi har nu.

Du f?r aldrig AaB til at sige at top 6 ikke er godkendt. Det er ogs? deres udgangspunkt for "godkendt".
EDIT: Ligesom det er OBs, BIFs og sikkert ogs? FCNs.

Du f?r aldrig AaB til at sige at top 6 ikke er godkendt. Det er ogs? deres udgangspunkt for "godkendt".
EDIT: Ligesom det er OBs, BIFs og sikkert ogs? FCNs.
Dichio linkede til den her ovenfor: Fakta: Superligaklubbernes m?ls?tning - Superliga - Fodbold - Sport

Alts? syv hold der vil i top-6 - dem der d?rligt kan sige andet, mens Randers fedtspiller og S?nderjyskE ikke ville melde noget ud p? det tidspunkt. Overordnet er det vel udtryk for realistiske m?ls?tninger, men der er selvf?lgelig mindst et hold top-6 kikser for hver s?son. Br?ndby siger top-3 og s? skal det heller ikke v?re nok kun lige at snige sig i top-6, men de har s? ogs? sagt at det kun lige er OK hvis de er 3'er efter efter?rss?sonen, s? det er ikke acceptabelt hvis vi vinder i Herning...
Meget enig i det du skriver. Jeg er dog af den mening, at kun 3 klubber i DK lige nu kan tillade sig at v?re utilfredse med en 4-6.plads, og det er FCK/FCK/BIF.
Helt klart. FCN er dem der er t?ttest p? den tilstand men de har ogs? v?ret deroppe stort set hver s?son. AGF skal i f?rste omgang derhen hvor det er en sj?ldenhed at ende udenfor top-6, men det er klart at hvis AGF, FCN og fx AaB alle mener de skal ligge lige under toppen og altid i top-6 vil der j?vnligt hvis ikke som hovedregel v?re en eller flere der alligevel misser det, det kr?ver jo bare et enkelt andet hold der har en god s?son. Jeg tror AaB f?r meget sv?rt ved at l?gge sig der p? bekostning af andre, men selvf?lgelig kan de eller en helt anden klub pludselig finde en masse penge og ?ndre p? det. Efterh?nden leder halvdelen af Superligaen og f?rstedivision med efter udenlandske investorer.

Br?ndby siger top-3 og s? skal det heller ikke v?re nok kun lige at snige sig i top-6, men de har s? ogs? sagt at det kun lige er OK hvis de er 3'er efter efter?rss?sonen, s? det er ikke acceptabelt hvis vi vinder i Herning... 

Som jeg allerede har skrevet, og linket til, s? har selv BIF top 6-m?ls?tning.
[list type=none]
[*]
Br?ndby IF?s sportslige resultater sikrer deltagelse i mesterskabsslutspillet de to kommende s?soner og som sikrer europ?iske kampe fra s?sonen 2021/22
 Selskabsmeddelelse nr. 04/2019 - Opdatering af Strategi 6.4 - Br?ndby IF
[/list]

S? alts? n?r b?de BIF, og alle de andre vi lister op har top 6 som m?ls?tning, selv klubber som har v?ret langt oftere end os har v?ret i top, hvorfor skulle vi s? have en m?ls?tning h?jere end dem, uden at acceptere at vi dermed placerer r?ven i GIGANT-H?JDE for at alle kan komme og sige at vi har for h?je forventninger og tror p? CL efter en enkelt s?son etc...

Orker ikke en k?mpe gennemgang af hvorfor netop AGF har ekstra godt af at g? lidt ydmygt til opgaven, s?dan som David og co. g?r pt. Det er en forn?jelse... Lad AAB og BIF overtage forf?rdelige regnskaber og overmodige m?ls?tninger :D

Jeg tror der er noget i misforst?r ift. det jeg skriver. AaB, og det er KUN dem jeg snakker om, melder ud at de skal lave en emission for at blive et fast Top 4 hold i DK og det er derfor de skal have X mio. i dag og m?ske noget at tr?kke p? senere (alts? ingen snak om Top 8 ). Det betyder i sagens natur at man ligger 1-4 n?r s?sonen er omme, ellers er der tale om en fejlinvestering i mere eller mindre alvorlig grad (om de s? lige definerer det succeskriterie startende fra i ?r eller n?ste ?r er ikke s? vigtigt - men de har givet sig selv en frist p? 2? ?r fra dags dato).

Lige nu er AaB et soleklart Top 5 hold, idet de i nyere tid ikke har sluttet lavere n?r de er i den sjovere ende af tabellen. Forskellen fra det gamle system er jo at alle de "d?rlige" hold bliver lukket land, og man derfor per definition skal bide skeer med nogle der er st?rre end ?n selv hvis man ikke hedder FCK, FCM og m?ske BIF hvis de f?r styr p? butikken (men som vi har bevist 2 gange i ?r, er de alts? hellere ikke l?ngere v?k rent sportsligt - ogs? selvom vi er lidt bedre end AaB). Det er ogs? derfor AaB siger Top 4, ikke Top 6, for de mener oprigtigt at det er der de h?rer til.

Jeg pointerer s? bare at Top 4 er en fesen udmelding n?r man allerede slutter som minimum #5 i det forj?ttede land, som er en foruds?tning for at v?re Top 4 hold alligevel, og der er s? kort afstand mellem #3 og #4 at det statistisk set er godt og vel den samme placering pointm?ssigt. Fodbold er jo ikke skak, der er 10.000 tilf?ldigheder fra vindretning til om m?lmanden sl?r en prut n?r han hopper som kan afg?re om der bliver scoret. Derfor er den forskel s? marginal at du f?r meget sv?rt ved at adskille de to placeringer i praksis. Ergo, har AaB defineret sig som 4'er kan de lige s? godt definere sig som 3'er og f? mere ud af det.

Det er ogs? i det perspektiv jeg fremh?vede forskellen mellem #4 og #5, for AaB fort?ller jo i virkeligheden de aktion?rer der f?lger med i den langsigtede tabel at de faktisk ingen ambitioner har overhovedet. De snakker jo om at forbedre sig med ?n tabelplacering og et snit p? 4,7 point over de sidste 10 ?r, et snit der vel at m?rke bliver voldsomt fordrejet fordi der var det ene ?r med FCN peak og Horsens i Top 6, hvor der var 13 point mellem 4. pladsen og 5. pladsen. I 8 ud af 10 s?soner er der 0-4 point mellem dem.

AaB siger med andre ord at de vil sl? lige pr?cis 1 hold mere om ?ret end de allerede g?r n?r de ligger deroppe, i en situation hvor de ligger n?rmest lige i r?ven af hinanden. Og der er alts? ingen der siger at det hold de skal sl? er en eller anden kombination af BIF/FCK/FCM/AGF og hvem vi ellers tror kan ligge i Top 6: Bare se p? hvad vi selv kunne have f?et ud af at v?re mere konsekvente overfor dem de andre sl?r: En sejr over SIF og Lyngby havde betydet at vi ville ligge med 38 point, 5 point bag FCK. Havde vi t?vet alle bundholdene (alts? to sejre over Lyngby, sejr over SIF og en sejr over Hobro) var vi selv 2'er, eller i hert fald ? point fordi den vil g? p? m?lscore. S? hvis man har nej-hatten p? overfor AaB og Top 3, s? b?r man have samme nej-hat p? overfor AaB og Top 4: Det g?lder is?r hvis vi ogs? regner os selv som fremtidig fast Top 6 hold, for vores ?konomi ser i hvert fald ikke ud til at blive d?rligere lige forel?bigt.

Men det er jo en anden debat, og m?ske ogs? en der er lidt mere realistisk p? AaBs vegne lige for tiden: Jeg mener jo at de med deres ?konomi, selv med indskud nu, har et s?rbarhedsniveau der er ret h?jt. AaB ville sgu da ikke v?re i n?rheden af Top 6 hvis Lucas Andersen ikke var spiller p? det hold, s? i min bog er deres fremtid alts? ikke sikret endnu. Uden Bundu ville vi n?ppe ligge hvor vi g?r, men vi ville ikke v?re i fare i den anden ende pga. vores brede trup: Og det ser jeg ikke en emission nu og et godt salg af Lucas Andersen ?ndre p? til n?ste s?son, hvis ikke de begynder at handle meget bedre til sommer end hidtil.

Kan de bliver fast 4'er indenfor 2? ?r, s? kan de ogs? blive 3'er s? t?t som det ligger. Men jeg tror alts? ikke p? at de stikker af fra b?de os og BIF over de n?ste 3 s?soner rent ?konomisk, og s? bliver det et r?s om hvem der er mest fornuftig p? markedet. S? AaBs nye folk har bare at v?re skarpe, eller ogs? ligger der for deres vedkommende forh?bentligt et par uslebne diamanter p? U17 og U19 lige nu.

T-Knogle said:
Der er ingen tvivl om at Nikolaj Poulsen f?r mere i l?n i AGF
Undskyld mit sene svar, men for nylig fik jeg at vide fra en, der bor i Randers, at NP f?r det dobbelte i AGF af hvad han "fik" i Randers. Han skulle stadigv?k bo deroppe, s? han slipper ogs? med den halve husleje. Nu ved jeg ikke om der menes "fik" eller "fik tilbudt" i Randers, men vi kan vist roligt regne med, at l?nstigningen var imellem 50-100%. Alt ialt en god forretning for NP.

Som en anden i denne tr?d er inde p?, s? vil det ikke give mening for Randers at fors?ge at matche det tilbud, for det ville spr?nge l?nrammerne i klubben i en s?dan grad, at det vil skade klubben meget mere end det ville gavne.

Det leder os til n?ste konklussion, som sagt p? en anden m?de er, at enhver forretning skal geare sine omkostninger, s? de st?r i rimelig forhold til indt?gterne. Man skal ikke k?re op ad en h?j bakke i 5. gear og man skal heller ikke k?re p? motorvejen i 3. gear. Den sv?re balance er hele tiden at v?re i et overskud, s? der er r?d til at agere eller sige nej, n?r det er n?dvendigt. Det er selvf?lgelig sv?rt, n?r der ?konomisk er s? stor forskel p? at slutte som nr. 3 og nr. 11 i en j?vnbyrdig liga.

Ligesom tr?nerteamet skal have en strategi fra kamp til kamp, skal sportschefen have en strategi fra vindue til vindue. ?konomiafdelingen skal have overskud fra ?r til ?r, men de firmaer, som f?r stabil succes p? den lange bane er ofte dem, som ogs? har planer, der g?r 5 og 10 ?r frem i tiden.

Det giver ingen mening at lave langsigtede planer, hvis man ikke kan pr?stere et overskud fra ?r til ?r. Det koster som regel penge at lave (ambisi?se) planer, s? hvis ikke der er penge i kassen, s? kommer man ikke videre. Der er heller ingen investorere, der vil st?tte et firma p? den lange bane, hvis firmaet ikke kan lave overskud fra ?r til ?r. Man kan ogs? sige, at pengene altid kommer lettest til dem, som har mindst brug for dem. S? uretf?rdigt er det nu engang indrettet.

Kan de bliver fast 4'er indenfor 2? ?r, s? kan de ogs? blive 3'er s? t?t som det ligger

[member=175]Zinras[/member]? 

Lad ENDELIG AaB tro at de kan blive "fast 4'er" i denne her liga. Det vil kr?ve at klubber som OB; AGF, FCN og de andre aldrig g?r det bedre end dem. 

Ikke sagt at AaB ikke igen kan tage en medalje. Men de bliver ALDRIG s? "fast 4'er" at de bliver minimum nummer 4 i fem ?r i streg. 

Det er kun FCM og FCK der kan siges det om lige nu. BIF kunne sagtens v?re blevet uden for top 6 sidste ?r, hvor de sikrede top 6 p? sidste spilledag i Horsens. Og AaB er ogs? r?get ud to af de sidste tre ?r. 

At tror at man bliver fast 4'er, og have det som forventning og ikke bare slutm?l er vejen til skuffelser... Store skuffelser, fyringer, underskud, d?rligt arbejdsklima og alt det der h?rer med.

Zinras date=1576171372 said:
Lige nu er AaB et soleklart Top 5 hold, idet de i nyere tid ikke har sluttet lavere n?r de er i den sjovere ende af tabellen. Forskellen fra det gamle system er jo at alle de "d?rlige" hold bliver lukket land, og man derfor per definition skal bide skeer med nogle der er st?rre end ?n selv hvis man ikke hedder FCK, FCM og m?ske BIF hvis de f?r styr p? butikken (men som vi har bevist 2 gange i ?r, er de alts? hellere ikke l?ngere v?k rent sportsligt - ogs? selvom vi er lidt bedre end AaB). Det er ogs? derfor AaB siger Top 4, ikke Top 6, for de mener oprigtigt at det er der de h?rer til.
Ja, OK, vi opererer ikke med den samme definition af holdenes styrke. Jeg mener de s?soner hvor man ikke kvalificerer sig til top-6 m? t?lle med og jeg mener ikke det bare er tilf?ldigheder der g?r at AaB ikke ender fire, n?r de konsekvent, bortset fra mesterskabss?sonen, ender fem. Jeg opfatter en udmelding om at man vil v?re fjerdebedst som at det s? er det generelle resultat med lidt ligelidt udsving i begge retninger. Med den styrke vil man som regel v?re i top-6, hvis man har lidt afstand til nr fem i hierarkiet. AaB er dermed absolut ikke et top-5-hold nu. ?konomisk skal der ogs? noget til for at overg? FCN og hvis de skulle sige top-3 er der bare langt op til Br?ndby b?de i gennemsnitlige placeringer og ?konomi.
Zinras date=1576171372 said:
Kan de bliver fast 4'er indenfor 2? ?r, s? kan de ogs? blive 3'er s? t?t som det ligger. Men jeg tror alts? ikke p? at de stikker af fra b?de os og BIF over de n?ste 3 s?soner rent ?konomisk, og s? bliver det et r?s om hvem der er mest fornuftig p? markedet. S? AaBs nye folk har bare at v?re skarpe, eller ogs? ligger der for deres vedkommende forh?bentligt et par uslebne diamanter p? U17 og U19 lige nu.
Det virker s? usandsynligt at det ville v?re en urealistisk m?ls?tning at sige de vil v?re 3'er :) Jeg tror heller ikke p? dem som 4'er. Det kommer selvf?lgelig an p? hvor mange penge de graver frem, men der er ikke noget ved holdet eller omkring klubben der peger i retning af at de skal overhale hverken BIF eller os, som du n?vner, eller FCN. Hvis de har hentet S?ren Krogh ind fordi de vil kopiere en model med mange unge spillere bliver det sv?rt og kommer i hvert fald til at tage lang tid.

Undskyld mit sene svar, men for nylig fik jeg at vide fra en, der bor i Randers, at NP f?r det dobbelte i AGF af hvad han "fik" i Randers. Han skulle stadigv?k bo deroppe, s? han slipper ogs? med den halve husleje. Nu ved jeg ikke om der menes "fik" eller "fik tilbudt" i Randers, men vi kan vist roligt regne med, at l?nstigningen var imellem 50-100%. Alt ialt en god forretning for NP.

[member=70]JB[/member]? 

Det tror jeg ikke en d?jt p?. Og da slet ikke fordi "en der bor i Randers" ikke ved hvad Randersspilere tjener, ligesom vi heller ikke ved hvad AGF-spillere tjener. 

Ekstrabladet/Klaus Egelund var tv?rtimod fremme og skrive, at NP ikke ville f? n?vnev?rdigt mere i AGF end i Randers, hvilket gjorde det til en rigtig god AGF-handel. Kunne umiddelbart ikke finde artiklen, da han bl.a. skrev om det via links p? twitter. Men jeg kan huske at jeg blev glad for det jeg l?ste. Mener der var tale om at NP bad om fornyelse af kontrakten i Randers, og at Randers ikke ville m?de det l?nkrav til l?nforh?jelse han havde der, og at AGF matchede det. Det ville v?re ude af proportioner hvis det skulle betyde 50-100% fremgang. Uden at kunne skrive under p? det.

JB date=1576174161 said:

Det strider kraftigt imod det PC har sagt og han kan jo ogs? have grund til at indikere noget mindre, men "en der bor i Randers" lyder som en kilde med det modsatte incitament, s? det skal man nok ikke till?gge den store v?rdi. En eller anden l?nforh?jelse har JP da f?et - og gjort sig fortjent til m? man sige.

AGF skal helt klart k?re p? motorvejen i et st?rre gear end det meste af ligaen. Det er en foruds?tning for at f? det til at h?nge sammen og f? succes, fordi vi er en ordentlig tung ?se, mens andre mindre klubber bedre kan ligge i et lavere gear og indimellem lave et hurtigt ryk fremad. Det er ogs? noget JN har v?ret inde p?. Hvis der er et antal klubber p? helt samme niveau er AGF d?rligere stillet pga det pres og de forventninger og modstandernes s?rlige fokus der alligevel er.

Det tror jeg ikke en d?jt p?. Og da slet ikke fordi "en der bor i Randers" ikke ved hvad Randersspilere tjener, ligesom vi heller ikke ved hvad AGF-spillere tjener.
N?r jeg siger "en der bor i Randers", s? er det fordi jeg ikke kan afsl?re kilden. Jeg kan ikke afvise, at der er nogle mellemregninger, som g?r det til "det dobbelte", s? derfor tog jeg endda forbehold for dette. Men jeg har heller ingen interesse i at forsvare rygtet, da det ikke er vigtigt for mig. Var det Ekstra Bladet eller en anden avis, der i papir-udgaven skrev, at NP var sommerens bedste transfer i Superligaen? I s? fald kan det jo b?de v?re fordi, han var billig, men det kan ogs? v?re fordi han i den grad er pengene v?rd i forhold til de andre markante transfers i alle klubberne. Det m? du selv vurdere.

JB said:
N?r jeg siger "en der bor i Randers", s? er det fordi jeg ikke kan afsl?re kilden. Jeg kan ikke afvise, at der er nogle mellemregninger, som g?r det til "det dobbelte", s? derfor tog jeg endda forbehold for dette. Men jeg har heller ingen interesse i at forsvare rygtet, da det ikke er vigtigt for mig. Var det Ekstra Bladet eller en anden avis, der i papir-udgaven skrev, at NP var sommerens bedste transfer i Superligaen? I s? fald kan det jo b?de v?re fordi, han var billig, men det kan ogs? v?re fordi han i den grad er pengene v?rd i forhold til de andre markante transfers i alle klubberne. Det m? du selv vurdere.
Jeg huskede det som PC, men Egelund er et mere neutralt vidne. Det er sv?rt at tro p? fordi en fordobling lyder helt vildt overdrevet, med mindre han n?rmest spillede p? sin f?rste seniorkontrakt. Der skal da nok v?re en sign-on fee involveret og hvis Randers ikke har villet give ham noget der og ikke har villet give en st?rre grundl?n bliver der da en forskel. Vores l?nbudget er h?jere end Randers, men PC har jo ogs? et l?nloft han forholder sig til.

Det var DN der kaldte NP det bedste indk?b i Superligaen i denne s?son og det m? man formode han baserer p? det sportslige.

Det var DN der kaldte NP det bedste indk?b i Superligaen i denne s?son og det m? man formode han baserer p? det sportslige.

David sagde ellers specifikt at det var den bedste signing. Jeg forstod det som bedste handel, ikke bedste spiller.. Alts? netop god spiller til billige penge fra en konkurrent vs dyr god spiller sportsligt.

JB said:
Winther said:
Der var ogs? en avis, der skrev det i papirudgaven. Det var en vurdering af alle spillere i sommerens transfervindue. .Jeg mener, det var EB, men jeg er ikke sikker.
OK, den har jeg vist ikke set, m?ske bare fordi den ikke kom p? nettet, men en avis har selvf?lgelig nok vurderet det som v?rdi ift udgift. M?ske en indikation af at han ikke har v?ret vanvittigt dyr.

David sagde ellers specifikt at det var den bedste signing. Jeg forstod det som bedste handel, ikke bedste spiller.. Alts? netop god spiller til billige penge fra en konkurrent vs dyr god spiller sportsligt.
Vi refererer vel til det samme, hvis indk?b og handel er det samme, men det er jo en fortolkning om han har lagt mere eller mindre v?gt p? det sportslige ift det ?konomiske i den handel. Jeg t?nker at DN har mest fokus p? det sportslige, at NP er den nytilkomne spiller der har haft det st?rste positive aftryk p? et hold.

Latest posts

D
Replies
776
Views
52K
Back