New posts

Debat om VAR

• Thread starter Thread starter Ato Vari
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 126K

Skal VAR BeVARes?

• Nej, skrot det

Votes: 36 48.0%
  • Ja, bevar det som det er

Votes: 2 2.7%
  • Ja, bevar det med ændringer

Votes: 37 49.3%

• Total voters
    75
  • Poll closed .
Debat om VAR
Fodbold efter indførelsen af VAR er blevet mere uretfærdigt!...?

VAR skulle medføre en større retfærdighed, men for mig er oplevelsen det stik modsatte. Min oplevelse er at der er en høj grad af tilfældighed over de situationer VAR tager op og det giver bare en enorm følelse af uretfærdighed. Sådan har jeg haft det længe, men det bliver selvfølgelig endnu tydligere oven på den sidste uge.

Det skyldes jo naturligvis at situationerne VAR tager op, stadig beror på dommerskøn og måske også lidt tilfældighed (min oplevelse). Men hvor jeg før VAR godt kunne acceptere en lidt ujævn dommerlinje, fordi det hele jo skete så hurtigt, så har indførelsen af VAR skabt en forventning hos mig om, at det er en mere tydelig og klar linje (for nu har dommerne jo fået ekstra hjælp og situationer kan genses på skærmen). Men det er desværre ikke sket. Det virker meget tilfældigt hvilke situationer VAR tager op. Derfor føles det bare så uretfærdigt når det går imod. Det er også derfor at det fylder endnu mere i debatten efter kampene nu end før. For vi kan jo ikke længere bare undskylde med en dårlig dommer vinkelog beslutninger der skal tages på et split sekund.

Mere parodi

Ikke skyggen af hverken kort eller frispark - jo måske til lyngby spilleren for at overspille og filme til et frispark, og bringe spillet i miskredit ved ikke hurtigt at sige der ikke var noget.

Skal det det der dømmes, er der frispark i 4-5 dueller efter hjørnespark.

Straffe kan godt dømmes efter nuværende regler, men synes også den er tynd, Der bliver taget en oplagt målchance og man kan bare spille videre som om det var en knold på banen. Der sparkes på kort afstand og spilleren har ingen gevinst eller intentioner om at tage bolden, måske hæver han faktisk hånden for at undgå straffe. Uanset hvodan man vender og drejer den, så spil videre for h... fodbold skal vindes på spil, ikke på at skyde på armene fra kort afstand (det var ikke engang hænderne). Og synes i det hele taget hænderne eller arme skal være over skulder-højde for at give straffe - med mindre det er meget tydeligt ført hånd for at tage bolden. Jesus... nå sådan er reglerne ikke. Tænk hvis sådan en dømmes mod os i dag... får vi sådan en vil jeg betegne det som svineheld. Men ikke meget med fodbold at gøre.

For øvrigt noget mærkeligt noget at man ikke må holde sine arme og hænder ind foran de vitale dele samt hovedet for at beskytte sig... der burde aldrig kunne dømmes hands på det.

Synes stadig vi som fans må kræve fodbolden tilbage - den skal afgøres på spil og ikke det pjat der.

Jeg vil mene jeg i 90% tilfælde mindst kan afgøre om bolden er 1) taget med ført hånd med vilje eller 2) fratager et mål eller oplagt scoringschancer uforsætligt eller forsætligt

Det er virkelig de ENESTE ting man burde dømme hands på.

Ellers synes jeg bare hænder og arme skal være en knold på banen som dommeren (i dobbelt forstand) ... altså bolden er jo ikke væk efter den randers spilleren på armen eller da bolden ramte Hvidt.

Ellers synes jeg bare hænder og arme skal være en knold på banen som dommeren (i dobbelt forstand) ... altså bolden er jo ikke væk efter den randers spilleren på armen eller da bolden ramte Hvidt.
De er vist ved at se på reglerne internationalt og forventer de ændres til 2021/2022 sæsonen.

Umiddelbart burde de ændres med det samme men jeg tvivler på man ændrer det midt i sæsonen.

Endnu en vanvittig episode i FCN-Horsens, hvor bolden rammer en FCN spiller på armen, hvor to spillere hopper op i en ufarlig situation. Ingen opdager noget og der spilles videre et par minutter. FCN får et farligt frispark på kanten af feltet og en Horsens-spiller får et gult kort. Og så kaldes dommeren ud til skærmen....

Endnu en vanvittig episode i FCN-Horsens, hvor bolden rammer en FCN spiller på armen, hvor to spillere hopper op i en ufarlig situation. Ingen opdager noget og der spilles videre et par minutter. FCN får et farligt frispark på kanten af feltet og en Horsens-spiller får et gult kort. Og så kaldes dommeren ud til skærmen....
Var lige nødt til at spole tilbage og se den.

Syntes straffet er ok - han holder armen ud i vandret og den kommer langt væk fra. Den er han selv ude om. De gjorde også opmærksom på den rimelig hurtigt men skal vel vente til et spilstop?

Forstod dog ikke dommerens fagter overfor Horsens-spilleren. Trak han advarslen tilbage bagefter? (det kan man vel ikke).

Latest posts

Back