Ja, kendelserne i går var vel fine nok. For mig er det ikke selve kendelserne, der giver mig dårlig mave. Det er den manglende linje (eller subsidiært min manglende forståelse for den linje, der i givet fald er lagt). Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvor vi skal skal have underkendt det mål af VAR i går, når VAR intet foretager sig ved Diks' screening på Leragers scoring i Parken. Jeg forstår det ganske enkelt ikke. Men fedt at Uslu stiller sig op og forklarer, og hans argumenter er sådan set også fine nok. Plus for det
Suk - ja nemlig.
Jeg har absolut ingen problemer med TKs scoring bliver underkendt. Alle steder på banen giver albue i ansigtet frispark. Det var ikke ondt, bare ærgerligt, og Martin Hansen overspiller helt vildt.
En Albue i hovedet giver altså frispark hvis dommeren ser det, også ude på banen.
Det er linjen der mangler. Og nogle gange ikke fordi dommerne har set det, og så er ligeglade/dømmer anderledes, men fordi de ser det - men ikke ser det igennem.
Fx da Duelund blev fældet af en SIF_spiller, og man kunne sige: "At blive hægtet alle steder på banen giver frispark" - men de så noget helt andet, og tjekkede det ikke engang igennem for at "se det" rigtigt.
Duelund blev decideret trådt i skridtet (mens han lå ned) af en FCN-spiller, men den så dommer ikke - og VAR tjekkede heller ikke.
Det er for nemt at affeje frustrationer over, at de kun dømmes nogle gange ved at sige: "de der giver frispark overalt dommeren ser det". For situationen er jo den, at dommerne ikke ser det når vi har brug for det, bl.a. fordi de ikke holder øje med om FCN-spillerne begår ulovligheder, men mere ser på, hvorvidt NP rammer dem. Når der er dødbolde, og dommerblikket skal falde, så holder man øje med NP, og så kan andre begå alle de ulovligheder de vil, så længe VAR ikke fanger det.. Eller dvs så længe dommerne der skal kigge på det på video i REAL TIME ikke ser det. Man kan ikke lave VAR REVIEW eller tjek hvis man ikke har set det der skal tjekkes efter. Fx tror jeg ganske enkelt de missede det med ham der trådte på Duelund i FCN-kampen.
Duelund-straffet er så vildt at de misser, og ikke kalder review på, at det orker jeg næsten ikke at komme frem til andre konklusioner om, end at de var 100% på at have set det rigtigt LIVE, og bare holdt fast i det (at de "så" det som om, at det var SIF-spilleren der var på bolden). At man ikke reagerer på et helt stadion, samtlige spillere, stab og andet - det må stå for deres regning.