New posts

Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)

• Thread starter Thread starter andrewdk
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 859
  • Views Views: Views 72K
Debat om det midlertidige stadion (Ceres Park Vejlby)
Hvor mange der kommer afhænger nok en del af vejr og temperatur og om de lige henter en eller anden profil til holdet... Jeg tænker der er en del der gerne vil ud at se stadion, men det er en træningskamp i starten af februar, så helt fyldt bliver der nok ikke... For AGF tror jeg ikke det handler så meget om at tjene lidt ekstra på nogle billetter, men mere om at tilføje værdi til abonnementer og Play+ og AGF-score. Det kunne være interessant at vide hvor mange der betaler for AGF+ nu, men de der videoer er formentlig ikke nok til at drive interessen.

Det tænker jeg er en udvikling vi kommer til at se. De er nødt til at tilføre mere værdi til abonnenter, play+ og sæsonkort - det er oplagt at gøre med de her små tiltag, hvor det der tidligere var gratis nu kommer til at koste for andre.
Samtidig har det den sideeffekt, at de nemmere kan estimere hvor mange folk der skal til som vagter, boder mv. Jeg har dog mine tvivl omkring en træningskamp mod Fck kommer til at tiltrække særligt mange på den tid af året.

Du siger noget, jeg kan heller ikke finde det 🤓

Jeg husker det præcist omvendt. Jeg synes aldrig at jeg har skullet betale for en træningskamp. Hverken til vinter -eller sommerstart.

Gad vide om man ubevidst har mere fokus på hvordan man sælger billetter, end på at levere underholdningen. Det er lidt komisk, at man slet ikke skriver hvornår kampen skal spilles ;)

Jeg må indrømme, at jeg ikke er 100 % sikker på det men mener vi har betalt symbolske beløb for træningskampe før. Tænker det var en tyver eller sådan noget. Lige på det punkt fungerer min hjerne dog sådan, at det er unødvendig info at opbevare i længere tid:LOL:

Jeg skal ikke kloge mig på, hvad folk har at "rutte" med, men 50 kr for 90 minutters underholdning (Det må det betegnes som, uanset om vi vinder eller taber), så er det svært at se det som andet en rasende billigt, sammenlignet med hvad oplevelsesøkonomien koster nu om dage.

Kan man slet ikke finde 50 kr til kampen (selvom man virkelig gerne vil se kampen), skal man måske kigge hele ens indtjening og forbrug ekstra igennem i sømmene.

Jeg kan sagtens finde de penge, jeg kunne også betale 100 kr. Det er selve det at man vil til at tage penge for en hyggekamp der er et problem for mig.

Jeg ønsker så mange som muligt bliver fan af vores klub, thats it. At lukke sig mere og mere inde om sig selv ser jeg som at gå den forkerte vej.

Jeg synes så iøvrigt det er uklædeligt at folk skal begynde at belære andre om økonomi, fordi man synes 50 kr ikke er små penge.

Altså det er "rent mtac" at dele et opslag fra fanklubben (i en tråd om det midlertidige stadion i Vejlby), hvor der spørges efter hjælp til at klargøre det nye midlertidige stadion så det står klar til kamp om nogle uger, eller hvordan skal det forstås?
Det var nu ikke det opslag jeg hentydede til :)

Last edited:
Jeg er lige her, så du behøver ikke omtale mig i tredje person. At du er vokset op under kummerlige kår, det tror jeg selvfølgelig på, når du siger det. Jeg lider desuden heller ikke under nogen vrangforestillinger, om at jeg skulle have noget som helst at (be)lære dig om det.

Det betyder ikke, at der er en sammenhæng mellem hvad unge mennesker smider om sig af penge - hvilket jeg ikke fatter et hak af, jeg bruger selv næsten ingen penge - og så hvorvidt 50 kr er et symbolsk eller et nævneværdigt beløb for mange AGF-fans

Og nej, det er uendeligt langt fra jordens undergang, at der måske er nogle AGF-fans, der ikke kommer til den træningskamp, som ellers ville være taget afsted, hvis det var gratis. Jeg er selv bedøvende ligeglad med den kamp.

Men når der er medborgere, der tror at en 50'er lige så godt kunne være en 50 øre, så er det en misforståelse, som jeg vil insistere på at rette op på - og når du så bliver vred og nævner et irrelevant eksempel med (barnlige) barnløse studenter som klatter penge væk, så bliver jeg vred på vegne af alle dem, der spinker og sparer og stadig ikke har råd til en fodboldkamp, en tur i biografen, eller en udflugt med tog. Så må du synes, jeg er en klaphat, hvis du har lyst til det.

For mig er det ærgerligt hvis klubben skal til at tage penge for en træningskamp.
Hvis man nu sagde at alt overskuddet gik til lokalområdets idræt eller u holdene derude, så ville jeg med glæde betale.
Men for at de kan trække yderligere mønt ud af enhver situation, med Agf logo på?
nej tak.

For det jo ik bare 50kr
Så der os lige 70kr for pølser og min 40-60 kr
For øl/sodavand.
Så snakker vi 2-300 kr pr person for en træningskamp i januar uden overdækning.

Den bliver ikke særlig tiltrækkende for mig.

Klubben har fint råd og mulighed for at lave først til mølle princippet på den første kamp på det nye stadion ganske gratis.
Det ville faktisk klæ dem.
Men det gør de ik og der ligger problemet.
Det smager grådigt.

Er det bare mig der er blind eller har de så travlt med at fortælle om billetkøb, at de glemmer at nævne hvornår kampen spilles :unsure: (på linket).

Du siger noget, jeg kan heller ikke finde det 🤓

Gad vide om man ubevidst har mere fokus på hvordan man sælger billetter, end på at levere underholdningen. Det er lidt komisk, at man slet ikke skriver hvornår kampen skal spilles ;)
Kampen spilles lørdag d. 8 februar kl 14:00.

Altså, det står også i dette indlæg....

• Like
Reactions: cph
En vinkel på entreprisen til træningskampen kunne også være følgende:

AGF skal teste setuppet hele vejen rundt, inklusiv vagter, modstanderfans, ad- og tilgang til stadion, salgsboder med videre.

I den henssende er det nok en fordel, at man har en ide om, hvor mange der kommer. Og det har man lettest, når folk har betalt penge for en billet, for så er incitamentet til at blive væk væsentligt mindre.

Ikke at jeg aner, om det er årsagen. Og principielt, syntes jeg også, at 50 kroner for en træningskamp er for meget. Men denne her kamp er jo ikke en almindelig træningskamp, og prisen behøver jo ikke være et udtryk for, at alle træningskampe fremadrettet koster penge.

Altså, det står også i dette indlæg....

Bare for en afklaring - jeg vidste godt hvornår det var og/eller kunne finde det ;)Desværre er det ikke alle i kundegruppen som frekventerer dette forum😜 Eller det er måske meget godt.

Det er AGF's manglede information i linket som jeg ikke forstår men nu arbejder jeg også med salg til daglig. Kunder skal da have den slags lige op i hovedet, når man beskriver en tidslinje over hvordan man køber billetter. Så burde der da stå, hvornår kampen spilles.

Især når det er første weekend i vinterferien og man sikkert håber, at kunne tiltrække en del familier som måske ikke er vant til, at gå til fodboldkampe.

En vinkel på entreprisen til træningskampen kunne også være følgende:

AGF skal teste setuppet hele vejen rundt, inklusiv vagter, modstanderfans, ad- og tilgang til stadion, salgsboder med videre.

I den henssende er det nok en fordel, at man har en ide om, hvor mange der kommer. Og det har man lettest, når folk har betalt penge for en billet, for så er incitamentet til at blive væk væsentligt mindre.

Ikke at jeg aner, om det er årsagen. Og principielt, syntes jeg også, at 50 kroner for en træningskamp er for meget. Men denne her kamp er jo ikke en almindelig træningskamp, og prisen behøver jo ikke være et udtryk for, at alle træningskampe fremadrettet koster penge.
Det vil også være en mulighed for at teste indgangsforhold, når tilskuerne skal have scannet billet.

Desuden er jeg enig i, at AGF risikerer at stå med en overdreven stor bemanding, hvis de ikke har nogen idé om, hvor mange der kommer.

Der er nok også flere udgifter til klargøring og oprydning end på Fredensvang.

Og bare det, at man er garanteret en siddeplads, er vel også lidt værd.

Der var én, som nævnte, at han kendte en bibliotekar, der sagde, at de fik flere gæster til arrangementerne, hvis der var betaling. Hvis det passer, hvad jeg ikke betvivler, giver det endnu mere mening at kræve betaling, så man kan få belastet superligakampdagssimulationen bedst muligt.

Latest posts

D
Replies
819
Views
55K
Back