New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 207K
Cykling
Det lob jeg saa, var MVDP in en klasse for sig selv, jeg er med paa at Wout styrtede, men kan gik kold i jagten.
I det hele tager kan jeg ikke greje Jumbos strategi i forhold til Wout, E3 var hans forste lob, og man maa formode at han skal vaere i topform en 2 uger.
Medmindre Jumbo seriost tror kan kan lave noget i giroen.
Det virker til at Quickstep er begyndt at vaegte Remcos GC potentiale hojere end klasikerne, hvilket jeg synes er synd.
Det er svaert at forestille sig Mads vaere en del af finalen i et lob som er 50km laengere, selvom Roubaix selvfolgelig har et relativt stort element af held.
Imorgen for vi at se om der evt er muligheder, saa vid jeg husker er Gent Welvengem ogsaa omkring de 250km

Ja men det ændrer stadig ikke på, at rekorden fik Jumbo-Visma til ikke bare at spærre øjerne op men også tilbyde ham en kontrakt. Selvom de rekorder er sjovt, så får de også ens navn på radaren blandt holdene.
Præcis. Og i Vingegaards tilfælde var det ret nødvendigt, da han grundet bl.a. skader ikke rigtigt havde nogle resultater at fremvise. Men havde han ikke vist noget i de efterfølgende tests, havde han heller ikke fået en kontrakt.

På samme måde har vores unge ven her nok også lige fået sit navn noteret på nogle blokke. Men han er kun 18 år, så hvis ikke der kommer nogle resultater de næste par år, så kan det sagtens fise ud i ingenting. Hindsgaul fik jo heller ikke en stor prof-kontrakt efter han slog Vingegaards tid.

Første gang over Kemmelberg var det MvdP, der angreb, men med en hale af Lidl-Trek'ere efter deres flotte blokade forinden. Anden og tredje gang over var det Mads P. efter alt MvdPs arbejde med at hente Milan. Samme historie i spurten: MvdP kunne kun lige hænge med i hjulet på Faxe-Kondi-fyren. Sindssygt stærk holdindsats!

Dummede MvdP sig ikke lidt?
Han brugte rigtig mange kræfter på at hente Milan langt ude fra
Det lukrerede Mads på i spurten, tror jeg
I øvrigt mindede afslutningen mig meget om Asgrens sejr i Flanderen Rundt for et par år siden mod samme
En stærk mand spurt efter 250 kilo

Tjoh… men alternativet havde nok været at lade gruppen falde tilbage til feltet og Milan gå solo sådan for alvor. Det er ikke sikkert, det havde været et bedre scenarie for MvdP.

Dummede MvdP sig ikke lidt?
Han brugte rigtig mange kræfter på at hente Milan langt ude fra
Det lukrerede Mads på i spurten, tror jeg
I øvrigt mindede afslutningen mig meget om Asgrens sejr i Flanderen Rundt for et par år siden mod samme
En stærk mand spurt efter 250 kilo
Enig. Han burde bare have ladet sig falde til age efter Milan kørte. Milan havde aldrig holdt hjem solo. Men han sagde efter løbet, at han ikke syntes han kunne gøre det i VM-trøjen - også selvom han forventede at tabe spurten. Så det er jo egentlig ret sympatisk.

Men han er jo stadig kæmpe favorit til Flandern. E3 sad uden tvivl stadig i benene på ham, så når han er frisk igen bliver han svær at styre. Trek skal i hvert fald have folk ud foran rigtigt tidligt for at lægge pres på - og det bliver næppe Mads P. som nok ikke får lov til at køre væk af de andre hold.

Man kan også sige at havde MvdP ladet sig falde tilbage, havde han åbnet for andre ryttere også.

Derudover så var det godt at se Valgren i top 10-15 stykker og Kemmelberg sidste gang.. Ikke at jeg tror han vinder foreløbigt, men der var lidt bund.
Derudover var Kragh og Bjerg også relativt langt fremme (og Asgreen). Tror godt vi kan få et af de der dansker udbrud på Søndag, hvor der sidder 2-3 mand, for alle de 4 nævnte, ville have godt af et forspring. Tror desværre ikke MAds P får lov denne gang.

• Like
Reactions: fsc
Slet ikke og det er han også selv. I år har hans pre-season bestået af færre kørte kilometer men noget tyder på, det ikke har været den rigtige strategi.
Udover Vingegaard og lidt Mads P har starten af året været lidt skuffende og det er bekymrende her hvor klassiker sæsonen for alvor starter, at ingen af DKs store endagsryttere har fundet formen. Mads P især må være bekymret over, at han har så langt op Van der Poel og Van Aert. I går blev han decideret sat til vægs af de 2.
Skjelmose har også været god, men ellers er jeg enig. Der tegner sig et billede af en klar top 3 med et dansk pas.

Jeg tror Kron har muligheder på et Lotto hold der er meget mere homogent efter de kom af med Calebs dyre kontrakt. Honore, SKA, Kasper A, Cort har lange sæsoner foran sig…

Det store spørgsmål inden Søndag er for mig om Lidl tør køre igen, som de gjorde i G-W. Sidste år angreb Mads udefra fordi han godt vidste at Poga/MvdP ville slå ham ihjel på Kwaremont, så forspringet var en nødvendighed, og det lykkedes også næsten. Jeg er ikke sikker på at skal være taktikken i år, Trek og Visma har vel de to stærkeste hold i feltet.

Men han sagde efter løbet, at han ikke syntes han kunne gøre det i VM-trøjen - også selvom han forventede at tabe spurten. Så det er jo egentlig ret sympatisk.
Og kæmpe respekt for at køre løbet forfra og ikke bagfra. Det er den slags store ryttere er gjort af💪💪

Jeg troede da også på Mads P men efter så langt et løb ved man aldrig.
Det store spørgsmål inden Søndag er for mig om Lidl tør køre igen, som de gjorde i G-W. Sidste år angreb Mads udefra fordi han godt vidste at Poga/MvdP ville slå ham ihjel på Kwaremont, så forspringet var en nødvendighed, og det lykkedes også næsten. Jeg er ikke sikker på at skal være taktikken i år, Trek og Visma har vel de to stærkeste hold i feltet.

Jeg tror heller ikke det bliver taktikken men der skal helt sikkert prøves, hvis der er kommet forposter ud. Holdet så stærke ud og mon ikke Milan/Stuvyen kan få lov at luske sig afsted.

Men har Mads ikke tabt sig lidt? Syntes han så bedre ud på bakkerne men det kan selvfølgelig være det kun var på dagen. Det bliver spændende😁

Man skal også huske at Flandern bliver uden Pogacar. Det giver en anden dynamik i løbet end de to sidste år. MvDP kan ikke føre op ad bakkerne i samme tempo som Pogacar (men han kan ofte hænge på i hjulet af Pogacar). Så Mads' mulighed for at hænge på er større end sidste år.

Så vil tro at Trek prøver at få Stuyven eller Skujins ud foran inden MvDP angriber, så de kan sætte sig i hjulet af ham hvis Mads er sat eller skabe overtal, hvis han kan hænge på.

Og så skal de have væltet ansvaret over på MvDP's hold, som er bygget til angreb, men ikke til at kontrollere et løb (antager at Visma er delvist ude af spillet som hold grundet sygdom og skader, så van Aert kommer nok til at flyve meget solo).

Man skal også huske at Flandern bliver uden Pogacar. Det giver en anden dynamik i løbet end de to sidste år. MvDP kan ikke føre op ad bakkerne i samme tempo som Pogacar (men han kan ofte hænge på i hjulet af Pogacar). Så Mads' mulighed for at hænge på er større end sidste år.

Så vil tro at Trek prøver at få Stuyven eller Skujins ud foran inden MvDP angriber, så de kan sætte sig i hjulet af ham hvis Mads er sat eller skabe overtal, hvis han kan hænge på.

Og så skal de have væltet ansvaret over på MvDP's hold, som er bygget til angreb, men ikke til at kontrollere et løb (antager at Visma er delvist ude af spillet som hold grundet sygdom og skader, så van Aert kommer nok til at flyve meget solo).
Det bliver - som altid - spændende...og så har vi Paris - Robaix søndagen efter....

Latest posts

Back