New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 206K
Han skal bare klappe i og sætte pris på sin gigantiske gave af en GT-sejr.

Men det er nok bare spin. Det kan de godt lide, hollænderne. Han er åbenlyst ikke godt nok.
Jeg tror nu godt han kunne køre en top 5 og hvis du kan det, er der vel en lille sandsynlighed for en mulig sejr.

Men det kan blive spændende hvis han af en eller anden grund er bedre placeret end Vingegaard når de kommer til de afgørende bjerge. I den case tror jeg ikke Vingegaard er indstillet på en foræring som sidst.

• Like
Reactions: fsc
Jeg tror nu godt han kunne køre en top 5 og hvis du kan det, er der vel en lille sandsynlighed for en mulig sejr.

Men det kan blive spændende hvis han af en eller anden grund er bedre placeret end Vingegaard når de kommer til de afgørende bjerge. I den case tror jeg ikke Vingegaard er indstillet på en foræring som sidst.
Præcis. Det svarer til alle interviews med Jakob Fuglsang op til Touren...

Det kan sagtens ende sådan rent taktisk, men Jonas er ikke naiv nok til ikke at tage sagen i egen hånd i så fald. Touren er hans, og jeg synes, det er mangel på respekt, hvis Kuss ordret har sagt, hvad hjemmesiden citerer ham for.

No way. Ift. Top fem skal han vel håbe på, at Pogi (Yates), Roglič (Hindley, Vlasov), Remco eller Carapaz udgår, men han kan ikke slå dem. Det tror jeg ikke på.

Og nej, jeg er sgu ikke Kuss' største fan, det indrømmer jeg, og det er nok ikke hans skyld, men nærmere alle de "stans", som gerne vil gøre cykling til et lyserødt venindetræf. Fandme nej! 🤬

Jeg ved squ ikke, om de har helt styr på kommunikationen.

Afgive sin cykel?
- Hvis Jonas for eksempel får problemer med cyklen, vil Sepp Kuss så til hver en tid give sin cykel til Jonas?

- Det ved jeg ikke. Vi skal senere diskutere alle de her detaljer. For nu skal vi i gang med sæsonen. Senere evaluerer vi og går i gang med de rigtige forberedelser for Touren.

Der er kun 1 svar. "Jonas er vores kaptajn, selvfølgelig skal Kuss give sin cykel til Jonas såfremt, Jonas stadig er med om sejren, PUNKTUM"

Ikke noget med "Det ved jeg ikke" eller "Vi skal senere diskutere detaljer" Der er ikke noget at diskutere.

Nu kan jeg ikke huske alle detaljer omkring US Postal eller Sky eller UAE men jeg mindes ikke, de kom med tvetydige meldinger om, hvem der køres for. Jeg forstår ikke Jumbos mediestrategi, at hvorfor de ikke bare lukker den helt ned.

Der er kun 1 svar. "Jonas er vores kaptajn, selvfølgelig skal Kuss give sin cykel til Jonas såfremt, Jonas stadig er med om sejren, PUNKTUM"

Ikke noget med "Det ved jeg ikke" eller "Vi skal senere diskutere detaljer" Der er ikke noget at diskutere.

Nu kan jeg ikke huske alle detaljer omkring US Postal eller Sky eller UAE men jeg mindes ikke, de kom med tvetydige meldinger om, hvem der køres for. Jeg forstår ikke Jumbos mediestrategi, at hvorfor de ikke bare lukker den helt ned.
Sky forsogte udadtil med flere kaptajner.
Rodriguez bliver bedre og kan blive farlig.
Roglic tvivler jeg paa, men han er farlig paa de der uphill sprints som giver se kinder.
Remco mangler støtte, selvom Landa da er sympatisk er det ikke nok.
Pogi som efter min meníng er det storste talent i min cykel-levetid bor Igen blive den storste rival.
Mon ikke Jumbo gør alt for at Hans giro-sejr bliver så hård som muligt

US Postal kørte som jeg husker det kun for en kaptajn og det var ham med mest doping i kroppen.

Både Sky og UAE har forsøgt sig med flere kaptajner for at presse de andre. Senest sidste år forsøgte UAE sig, i et håb om at kunne opnå lidt ekstra fordele.

Jeg ser det mest som spil for galleriet. Når alt kommer til alt, er jeg sikker på de går efter Vingegaard som manden der skal køres for - medmindre han er ude af form, styrter eller mister en for stor tid i en uheldig situation (sidevind mv.). Er både Sepp Kuss og Vingegaard i form, er jeg helt sikker på holdet har data som gør de ved hvem der er den bedste og det tænker jeg er Vingegaard.

Jeg ser det mest som spil for galleriet. Når alt kommer til alt, er jeg sikker på de går efter Vingegaard som manden der skal køres for

Under normale omstændigheder ville jeg slet ikke være i tvivl men så var der lige hele shitshowet om der skulle køres for Kuss eller ej under Vueltaen + hvis man har set Netflix Tour dokuen, hvor de ikke engang internt kunne blive enige om Roglic eller Vingegaard og året efter om Van Aert måtte tage sine egne chancer eller være 100% loyal.
Udadtil virker Jumbos kommunikations strategi som vinden blæser men altså det er da svært at kritisere de sidste par års med længder bedste GT hold.

Jeg mindes bare ikke, andre store GT hold være så imo håbløse i deres kommunikation. Det er ikke problemet om Jumbo har en eller 2 eller 3 kaptajner men at de selvforskyldt både før og under Touren hele tiden skal forholde sig til, hvem de kører for. Det må da være irriterende, tænker jeg.

Jeg mindes bare ikke, andre store GT hold være så imo håbløse i deres kommunikation. Det er ikke problemet om Jumbo har en eller 2 eller 3 kaptajner men at de selvforskyldt både før og under Touren hele tiden skal forholde sig til, hvem de kører for. Det må da være irriterende, tænker jeg.
Jeg mindes nu de samme meldinger fra andre hold - der er bare aldrig nogen Danskere som har gået op i det eller troet på det var reelt.

Forsøgte UAE ikke at tale Yates op sidste år? Der var bare aldrig nogen som troede på han kunne køre fra Pogacar..... Lige nu er der nok også meget få som tror på Kuss kan køre fra Vingegaard i turen. Men medierne skal jo have noget at skrive om, så vi kan klikke på deres links.

Ps: Apropos links - så har kyllingen en holdning

Min anbefaling i den henseende er at vente, til løbet nærmer sig. Man kan meget hurtigt smide dumme penge væk ved at spille long bets.

Eller man kan være heldig at få Pogačar til odds 81 til Flandern, hvorefter han bliver nummer fire 🥴

Anyway, jeg tror, løbet bliver anderledes i år uden Pogi og van Aert, og det kan måske åbne døren for en sekundær rytter som fx Laporte.

Men man skal jo så være villig til at risikere livet, når Mohoric kører på nedkørslen. 😳

Den der dropper-post ting fra Mohoric giver stadig mig mareridt.

Jeg er enig i hvad du siger/skriver, med et enkelt forbehold. I det her tilfælde er det en rytter som har mange sejre, som med stor sandsynlighed bliver kaptajn for feltets bedste trup. Jeg synes værdien er grotesk stor og det er trods alt der man vinder på markedet over tid. Odds 81 for Pogi i et løb han bliver nummer 4 i, ville give dig et gigantisk overskud over tid. Et fremragende spil selvom det ikke vinder i det tilfælde.

Mit bud er at den er odds sat forkert hos Unibet og kursen vil falde.

Det er åbningsoddset. 365 er fx faldet til 19. De fleste bruger 365, så der har været spil på Laporte, lige da van Aert meldte sine planer.

Ærligt, jeg kneb en tåre, den dag Pogi blev nummer fire. Det var, foruden en pæn sum, egoet, der var i spil, fordi jeg et halvt år før havde kaldt ham som vinder. Ugh. Den var hård. Men i det mindste havde jeg set rigtigt. Den mand er the BOAT!

I et mere positivt lys havde jeg den trods alt ikke ew, men der er øjeblikke, hvor top 3 havde reddet dagen. Fx Philipsen i Roubaix sidste år. 151 to win, men ej ew herfra 🥴

Dejligt, sæsonen så småt er i gang. Så venter vi bare på næst' weekend 🙂

Det er åbningsoddset. 365 er fx faldet til 19. De fleste bruger 365, så der har været spil på Laporte, lige da van Aert meldte sine planer.

Ærligt, jeg kneb en tåre, den dag Pogi blev nummer fire. Det var, foruden en pæn sum, egoet, der var i spil, fordi jeg et halvt år før havde kaldt ham som vinder. Ugh. Den var hård. Men i det mindste havde jeg set rigtigt. Den mand er the BOAT!

I et mere positivt lys havde jeg den trods alt ikke ew, men der er øjeblikke, hvor top 3 havde reddet dagen. Fx Philipsen i Roubaix sidste år. 151 to win, men ej ew herfra 🥴

Dejligt, sæsonen så småt er i gang. Så venter vi bare på næst' weekend 🙂
Ja sq! Jumbos hold i Omloop er helt åndsvagt. 7 ryttere der stort set kunne køre om sejren for alle andre hold.

Hvis man kan lide at lægge en mønt i ny og næ, så giver Laporte hele odds 26, som vinder af San Remo hos Unibet. Til sammenligning 15 hos Danske spil. Det er ikke utænkeligt at han er Jumbos kaptajn i det løb
De kunne godt give Laporte chancen, men de kunne sågar også give den til Olav Kooij. (odds 34)
Jeg kan godt lide dit forslag, men det er dælme svært.

De kunne godt give Laporte chancen, men de kunne sågar også give den til Olav Kooij. (odds 34)
Jeg kan godt lide dit forslag, men det er dælme svært.
Jeg har stadig til gode at se det fra Kooij fra de allerstørste løb
San Remo er vel et af de sværeste løb at forudse en vinder

For mit vedkommende begynder sæsonen i næste weekend med het neiuwsblat eller hvad det nu hedder

Attachments

• IMG_3101.jpeg
    IMG_3101.jpeg
    210.3 KB · Views: 5
Under normale omstændigheder ville jeg slet ikke være i tvivl men så var der lige hele shitshowet om der skulle køres for Kuss eller ej under Vueltaen + hvis man har set Netflix Tour dokuen, hvor de ikke engang internt kunne blive enige om Roglic eller Vingegaard og året efter om Van Aert måtte tage sine egne chancer eller være 100% loyal.
Udadtil virker Jumbos kommunikations strategi som vinden blæser men altså det er da svært at kritisere de sidste par års med længder bedste GT hold.

Apropos - så har Kuss sagt til BT at han ikke er en trussel for Vingegaard.

Og det lader til, at Kuss ser frem til mange gode timer i selskab med fiskepakkeren fra Hanstholm.

»Han er en virkelig god fyr, virkelig høflig og taknemmelig,« siger Sepp Kuss.

Amerikaneren forsikrede over for B.T., at de danske cykelfans ikke skal se ham som en trussel for Jonas Vingegaards Tour-ambitioner.

Latest posts

Back