New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 189K
Jeg har sjældent set pogien skære ansigt som da han kørte væk idag.
Vinge er lidt svær at blive klog på
Sætter godt tempo, men mangler lige det sidste for at droppe de menneskelige
For så selv at mangle eksplosivitet til sidst og miste sekunder
Det er er virkelig voldsomt hvordan han øger med 15-20 sekunder de sidste 5km med nedkørsel/fladt terræn mod vinge, seixas og Del Toro

Det er er virkelig voldsomt hvordan han øger med 15-20 sekunder de sidste 5km med nedkørsel/fladt terræn mod vinge, seixas og Del Toro
Ja, efter han kommer over toppen
Er det klassisk overlegen Pogi
På vej mod toppen lignede det han led mere en vanligt
Som jeg ser det kører ham i ligeså høj grad imod historien som imod Jonas og Sexias
500 løbsdage 125 sejre 🤯

Vil stadig påstå at Vinge er under niveau, hvilket også gør det pogacer laver, mindre skræmmende.
Eller er Lipowich, sexas, Ayuso og Del Toro alle sammen kommet markant tættere på dem begge. Hva tror I?
Vingo en lille smule under niveau, tror jeg. Det nager mig stadig hvor meget Pogi forbedrede sig fra ene år til andet (uden at åbne dén igen), men jeg tror dét han leverer opad i dag er tæt ved Jonas’ bedste også.
-og så kommer facetterner hvor han på det flade stykke bagefter fordobler forspringet til de to forfølgere. Det nager mig også lidt hvor harsk en fætter han er blevet på flad vej. Der er han mindst to-tre niveauer over noget Jonas nogensinde har været

Vil stadig påstå at Vinge er under niveau, hvilket også gør det pogacer laver, mindre skræmmende.
Eller er Lipowich, sexas, Ayuso og Del Toro alle sammen kommet markant tættere på dem begge. Hva tror I?
Det giver vel også mening med en Giro i benene, at han ikke er på tiptop niveau, personligt tror jeg ikke på ideen om Giroen som forberedelse til touren.
Flere af de øvrige er rytterne som stadig er i færd med at udvikle sig til Grand Tour ryttere.
Det Sexias laver er vildt imponerende, selvom vi næste bare forventer han sidder der.
Bliver spændende at se hvordan han klarer den 3 uge

Jeg tror de er tættere på men svarene får vi først på de kommende etaper. I morgen slutter det opad - ikke noget bakket eller halvfladt til at hente dem der evt. er tabt.

Tirsdag er der enkeltstarten som kan blive afgørende for, om der skal fokuseres ensidigt på 2 pladsen eller om Vingegaard stadig har frihed til at forsøge lidt.

Den helt store etape er først på lørdag men Vingegaard har ikke rigtig et hold der kan hjælpe og jeg har virkelig svært ved, at se ham køre hjem fra +50km. som Pogi gør. Men det er der højderne og de lange bjerge er.

1784400069882.webp

Dagen før slutter de på Alpe d'huez:
1784400252006.webp

For mig at se, er Pogacar mindst lige så skræmmende, som han plejer at være.

Han fører med 04:30 efter tre bjergetaper. Det er ganske vanvittigt, og han kommer vel til at vinde med ti minutter.

Vingegaard er tættere på de øvrige i niveau. Om det skyldes et fald i hans niveau eller at de har øget deres niveau, er svært at sige. Men de er øjensynligt alle længere fra Pogacar end sidste år.

Last edited:
Og lige som i mange andre henseender kan jeg undre mig over hvordan sportsfolk arbejder. Jeg kan ikke linke direkte til videoen af en eller anden grund men Vingegaard var åbenbart overrasket over stigningen ikke var hårdere til sidst. Den er under nedenstående video og hedder: Vi har måske overvurderet stigningen

Det er så der jeg undrer mig over, at man ikke har besigtiget dem alle sammen. Touren er årets helt store mål og man har rigtig mange måneder til forberedelse - hvorfor pokker har man ikke set de stigninger som man ikke kender? En stor del kender de på forhånd eller kan udelukke. Men et bjerg som slutter 6 km. før mål - det burde da ikke komme som en overraskelse hvordan det var :sleep:

Edit: Nå der kom en artikel lige efter - måske de havde det oppe i aften studiet https://sport.tv2.dk/cykling/2026-07-18-vingegaard-og-visma-faar-kritik-efter-kommentar-om-ruten

For mig at se, er Pogacar mindst lige så skræmmende, som han plejer at være.

Han fører med 04:30 efter tre bjergetaper. Det er ganske vanvittigt, og han kommer vel til at vinde med ti minutter.

Vingegaard er tættere på de øvrige i niveau. Om det skyldes et fald i hans niveau eller at de har øget deres niveau, er svært at sige. Men de er øjensynligt alle længere fra Pogacar end sidste år.
For mig er det begge dele. Vingegaard er lidt under vanligt niveau og de andre er kommet lidt tættere på. Hullet til nr. 2 er (historisk?) stort, men nr. 3-6/7 stykker er tættere på end vi har set de sidste 5 år, hvor Pogi og Vinge var i en liga helt for sig selv.

Og det er måske det mest opmuntrende man kan tage med fra årets løb. Pogi og især Vingegaard bliver ikke meget bedre, mens alle de unge stadig kan lægge en del på. Især Seixas naturligvis. Fuldstændigt mindblowing han har det niveau som 19-årig.

For mig er det begge dele. Vingegaard er lidt under vanligt niveau og de andre er kommet lidt tættere på. Hullet til nr. 2 er (historisk?) stort, men nr. 3-6/7 stykker er tættere på end vi har set de sidste 5 år, hvor Pogi og Vinge var i en liga helt for sig selv.

Og det er måske det mest opmuntrende man kan tage med fra årets løb. Pogi og især Vingegaard bliver ikke meget bedre, mens alle de unge stadig kan lægge en del på. Især Seixas naturligvis. Fuldstændigt mindblowing han har det niveau som 19-årig.

Enig. Men jeg forudser stadig, at Pogacar distancerer nummer tre med mere end de 11 minutter, han havde til FL sidste år. Det er kun afstanden mellem Vingegaard og de øvrige, der er blevet mindre.

Det har nok også betydning, at Vingegaard har kørt Giro. Det går ud over niveauet i TdF for alle andre end Pogacar.

Alt den snak om at Vingegaard kan gøre forskellen i tredje uge er godt nok opreklameret. Det er altså 3 år siden han gjorde det bedre end pogi i uge 3.

Når jeg ser hvordan Pogi cykler på de etaper han har angrebet er det tydeligt at han har kørt de afslutninger 5-10 gange inden touren. Vingegaard virker også til at prioritere familien hvilket er helt fair.

Jeg er overbevist om at Vingegaard har valgt at køre Giroen fordi han godt har været klar over at han ikke kan køre fra Pogacar. Det betyder samtidig at han ikke møder op til Touren i tip top form og derfor er afstanden til dem der bejler til tredje pladsen blevet mindre. Jeg synes det er en fornuftig prioritering at køre Giroen, fordi det et en kæmpe præstation at have vundet alle tre Grand Tours, men jeg forstår ikke han stillet op i Touren. Medmindre det er en slags gardering i fald at Pogacar styrter. Han siger selv at han ikke kører efter 2. pladsen men det er det bedste han kan håbe på så længe Pogacar bliver på cyklen. At det nu faktisk ser ud til at han skal passe mere på dem der kommer bagfra er jo bare mere salt i såret. Samtidig synes jeg det er gået lidt komiske Ali i Vingegaards udtalelser og al snak om uge 3 må snart høre op. Tillykke til Pogacar med hans femte Tour sejr. Så mangler han bare to for at komme op på siden af Armstrong.

Jeg er overbevist om at Vingegaard har valgt at køre Giroen fordi han godt har været klar over at han ikke kan køre fra Pogacar. Det betyder samtidig at han ikke møder op til Touren i tip top form og derfor er afstanden til dem der bejler til tredje pladsen blevet mindre. Jeg synes det er en fornuftig prioritering at køre Giroen, fordi det et en kæmpe præstation at have vundet alle tre Grand Tours, men jeg forstår ikke han stillet op i Touren. Medmindre det er en slags gardering i fald at Pogacar styrter. Han siger selv at han ikke kører efter 2. pladsen men det er det bedste han kan håbe på så længe Pogacar bliver på cyklen. At det nu faktisk ser ud til at han skal passe mere på dem der kommer bagfra er jo bare mere salt i såret. Samtidig synes jeg det er gået lidt komiske Ali i Vingegaards udtalelser og al snak om uge 3 må snart høre op. Tillykke til Pogacar med hans femte Tour sejr. Så mangler han bare to for at komme op på siden af Armstrong.
Jeg er fuldkommen enig. Jeg lyder nok lidt negativ, men er der en eneste cykelrytter i protouren med færre løbsdage end Vingegaard? Ja okay han tog Giroen i år, men ellers.
Jeg ville prøve på at vinde et monument og derefter kalde karrieren i hans situation, da jeg ikke tror han cykler mere end 2 år mere.

Latest posts

Back