New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 185K
poggi er et monster efter dagens etape, men der mangler stadig meget af touren og vi må se om han holder hele vejen. personligt er jeg selv meget spændt på alp'huez etapen.
Der er da ikke nogen som helst tvivl om at Pogacar vinder Touren. Det eneste der kan forhindre det, er hvis han styrter. Ellers er det sikkert som amen i kirke og har været det siden de startede i Barcelona. Han kan køre fra alt og alle, om det går op, ned, ligeud eller på hovedet og medmindre han, bevidst, slipper foden fra speederen i resten af løbet, vinder han med over 10 minutter.

Vingegaard skal til at fokusere på andenpladsen. Førstepladsen er røget. Han skal stoppe med at slæbe resten op af bjerget, så de kan sætte ham på de sidste 100 meter.
Det er nok det plausible scanarie
Ikke mindst hvis han pt kører lidt under par
Personligt vil jeg gerne se en Vingegaard eller Remco gone rogue
Altså kamilaze angreb selvom det evt kunne koste en top10 placering
Men det sker selvfølgelig ikke
isolret er en andenplads i touren jo phantastisk, men for en mand med Vingegaards resultater nærmest ligegyldig.
Skjeldmore overrasker positivt indtil videre det samme med Sexias, men vi forventer vel allerede at sidstnævnte er podie materiale

Det er nok det plausible scanarie
Ikke mindst hvis han pt kører lidt under par
Personligt vil jeg gerne se en Vingegaard eller Remco gone rogue
Altså kamilaze angreb selvom det evt kunne koste en top10 placering
Men det sker selvfølgelig ikke
isolret er en andenplads i touren jo phantastisk, men for en mand med Vingegaards resultater nærmest ligegyldig.
Skjeldmore overrasker positivt indtil videre det samme med Sexias, men vi forventer vel allerede at sidstnævnte er podie materiale

Det giver ingen mening at lave et kamikaze angreb. Det er no chance in hell, at de kan kære fra Pogacar.

Det giver ingen mening at lave et kamikaze angreb. Det er no chance in hell, at de kan kære fra Pogacar.
Nej
Det et det vel ikke
Jeg kan godt lide sådan kaos cykling af og til
Specielt når det er oplagt at klassement delen ikke rigtig er relevant.
Sådan en Froome angreb fra 2018(tror jeg) kunne evt sprænge UAE til atomer
Men PoGi klaret det vel alene uden problemer
Jeg tager til standen så over and out herfra

Nogen gange kan man godt tænke for sig selv, at det også er muligt, at en andenplads kan veksles til en skrivebordssejr. Der var sådan en sekvens i dag.

På positivsiden er der lagt op til en god kamp om podiet (desværre måske endda andenpladsen), UAE kunne ikke helt levere som de gerne ville, og Mattias Skjelmose cementerede igen, at han er i gang med en helt forrygende tour. Var han ikke punkteret på holdtidskørslen, var han jo med i kampen om top 5. Jeg har aldrig haft stor fidus til hans evner som GT-klassementsryttter, men indtil videre er han ved at gøre min skepsis til skamme. Det kunne være fedt med to danskere i top 10 og én i den grønne trøje!

Vingegaard skal til at fokusere på andenpladsen. Førstepladsen er røget. Han skal stoppe med at slæbe resten op af bjerget, så de kan sætte ham på de sidste 100 meter.

Det ser desværre sådan ud - chancen for at hente + 3 minutter er nærmest ikke eksisterende, medmindre Pogi udgår af den ene eller anden grund.

Men det kan selvfølgelig også være, at Jonas føler sig sikker på han kører fra dem senere og derfor ikke behøver fokusere på det nu.

Mærkelig afslutning i dag, hvor Evenepoel endte med at spurte fra dem efter han var sat. Det viste sig også de andre havde flere kræfter men åbenbart ikke havde lyst til det store bidrag. Ayuso burde vel have gjort det han kunne for at sætte Evenepoel men endte nu med at tabe tid - det virkede lidt dumt. Det var selvfølgelig også dumt Jonas endte med at blive sat men han kørte efter at minimere til Pogi.

Det kunne være fedt med to danskere i top 10 og én i den grønne trøje!
(Jeg tillader at svare mig selv: )

Skjelmose har nu mere end seks minutter ned til Pidcock på 10. pladsen (han er faktisk tættere på Pogacars førsteplads!) og selvsagt mere til nummer 11. Selv om jeg til enhver tid ville sætte fx to etapesejre over en samlet ottendeplads, begynder det altså at se godt ud i forhold til et rigtigt fint klassementsresultat. Imponerende.

Jeg er squ lidt skuffet over Lidt-Trek og Sexias, at de overlod jagten på Pogacar til Vingegaard. Det ramte dem så også som en boomerang da Remco kom tilbage og ovenikøbet tog lidt tid på dem. De havde en god chance for at tage 15-20 sekunder på Remco, hvis de havde taget del i føringsarbejdet og distanceret Toro endnu mere.

Generelt har Sexias været overraskende passiv men måske han er bange for den 3. uge som han af gode grunde ikke kender til. Det kedelige take er at han kører (overraskende) moden for hans alder.

Ayuso cementerer til gengæld, det ikke er ham Sexias skal frygte i fremtiden, når Pogacar ikke længere gider Touren. Del Toro er også skuffende så måske får vi bare endnu engang en masse kedelige Tour år, når Sexias overtager tronen.

Jeg er squ lidt skuffet over Lidt-Trek og Sexias, at de overlod jagten på Pogacar til Vingegaard. Det ramte dem så også som en boomerang da Remco kom tilbage og ovenikøbet tog lidt tid på dem. De havde en god chance for at tage 15-20 sekunder på Remco, hvis de havde taget del i føringsarbejdet og distanceret Toro endnu mere.

Generelt har Sexias været overraskende passiv men måske han er bange for den 3. uge som han af gode grunde ikke kender til. Det kedelige take er at han kører (overraskende) moden for hans alder.

Ayuso cementerer til gengæld, det ikke er ham Sexias skal frygte i fremtiden, når Pogacar ikke længere gider Touren. Del Toro er også skuffende så måske får vi bare endnu engang en masse kedelige Tour år, når Sexias overtager tronen.

Lorenzo Finn... det er manden (drengen) jeg sætter min lid til kan true Seixas

Latest posts

Back