Det er tydeligt at Pogacar og Vingegaard er langt over de andre opad. Pogacar tager "kun" 30 sekunder ti Vingegaard, og så yderligere godt 1 minut til de øvrige. Altså markant fra Vingegaard og ned.
Opad er Pogacar et niveau over Vingegaard. Vingegaard er et niveau over resten. Det er det, fakta viser.
Enig.. Ødelæggende

Pidcock og Ganna, men godt nok i MSR også. Remco i Amstal sidste år sammen med Skjeldmose. Seixas i første omgang i Liege i år.
Jeg er ikke sikker på, jeg forstår hvor du vil hen med det her.
Igen vil jeg påpege at etapen er noget nær perfekt til Pogacar.. Fra toppen af Tourmalet er det jo kun i hans favør... Håber må være at havde der langt et par ordentlige bjerge inden Tourmalet, så var Vingegaard på niveau. Men kan godt tvivle.
Og det er en fair pointe. Men Pogacar sætter stadig Vingegaard uden at løfte et øjenbryn, og han øger gradvist hele vejen op ad tourmalet. Så Vingegaard har indtil videre heller ikke været på niveau i de høje bjerge.
Det er vel relativt. Det svinger meget..
Vingeggar året inden på 7,29
2022 2,43 Vingegaard over pogacar
2021 5,20 Pogacar over vingegaard det år vingegaard vel ikke rigtig var kaptajn fra start.
Eller er vi tilbage til omkring Nibali, Froome og Contador kort efter hinanden med lige over 4 minutter.
Vil sige at vinde med 4-5 minutter ikke er unormalt. Så vel bare uenig.
Det er stadig en stor margin at vinde med. Hvilket er det eneste, jeg har skrevet. Også selvom det er relativt normalt.
Tror ikke nogen prøver at bagatalisere.. Tror det er øjnene der læser.. Det bedste eksempel modsat er vel når jeg læser Dopinganklage ind imellem dine linjer. - Der læser jeg også nogen gange motiver ind som ikke er ment sådan - tænker jeg
Den pågældende bruger skrev ordret, at Pogacar ikke bare træder væk som ingenting. Det er en grov bagatalisering af det, vi er vidne til. Pogacar sætter de andre efter forgodtbefindende. Det er legende let for ham.
Ovenfor har du selv nærmest reduceret Pogacars evner opad til at være på niveau med Vingegaards.
Det er muligt, det ikke er det, du mener, men så formulerer du dig simpelthen ikke skarpt nok.
Jeg abonnerer ikke så meget på ‘øjnene der læser’. Det er afsenders ansvar, at teksten bliver forstået efter hensigten. Det vil enhver håndbog i kommunikation fortælle dig på side 1. Det gælder naturligvis også, når man kan læse mine indlæg som dopinganklager.