New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 202K
Så er det helt slut. Toro og Carapaz sidder og skændtes. Toro vil have Carapaz tager føringer men det gider Carapaz ikke. Forståeligt nok, da han angreb flere gange, ville Toro ikke tage føringer, det måtte være Carapaz, som skulle hente Yates.

Fryd den arrogance bliver straffet.
Jeg havde gjort det samme som Carapaz. Del Toro ville jo ikke rigtig hjælpe med at hente Yates, så det her er regningen. At han nok var på limit, det er en helt anden sag.

Spørgsmålet er om Carapaz har et skud her til sidst - det skal vel prøves selvom det ikke er realistisk.

Jeg havde gjort det samme som Carapaz. Del Toro ville jo ikke rigtig hjælpe med at hente Yates, så det her er regningen.

Jeg er helt uenig med kommentatorerne at Toro ikke kunne. Der var et tidspunkt på bjerget, hvor Yates stadig var indenfor rækkevidde, hvor tempoet mellem Carapaz og Toro var helt i bund og her ville Toro heller ikke føre.
Det var helt tydeligt, Toro gamblede på, at Carapaz kunne hente Yates.

Det er et eller andet sted vildt og så alligevel med lidt logik.

- Toro vil ikke føre med Carapaz i første omgang, fordi han "bare" skal med hjem.
- Toro vil have Carapaz til at hente Yates, da det er hans 2.plads der ryger først.
- Carapaz spiller spillet "hvis jeg mister min 2.olads, så skal du også liste din sejr.
- Toro vil ike arbejde alene for at hente Yates, da han så vil få Carapaz i nakken og vurdere at han så alligevel taber sejren.

De spiller hinanden skakmat i pokerspillet.. Toro og UAE undervurderede hvor vigtigt det var for Carapaz at bliver nummer 2 i stedet for 3. Han var ligeglad.

Bay og Holm var meget enige om, at Carapaz handlede forkert. Den købte jeg slet ikke - havde Del Toro hjulpet Carapaz bare lidt de første tre-fire gange Yates kørte, så havde Carapaz nok også fulgt sig lidt mere tilskyndet til at hjælpe senere. Hvis Del Toro til gengæld insisterer på, at Yates ikke er en trussel for ham, så er det jo sådan, det må være. Carapaz var alligevel blevet nummer tre, og han skylder næppe UAE noget.

Fed etape. Altid storslået, når store angreb og taktiske forposter betaler sig, og det holder aldrig op med at være smukt at se Wout van Aert køre UAE i sænk efter angreb over flere bjerge og vinde en GT for sin Jumbo/Visma kaptajn. Gerne én gang mere til sommer, tak.

Så er vi i gang igen - de to herrer blev nr. 1 og 2 på det der burde være en sprinteretape :ROFLMAO:

Så kun de sidste 20 km. og dejligt Vingegaard angreb. Naturligt fulgte Pogi og MVDP straks trop - Evenepoel sov lidt men viste sin styrke og lukkede selv hullet.

Men Vingegaard nr. 2 i en sprint i det selskab :oops: Mest fordi et par af de andre arbejdede mest og MVDP åbnede spurten langt ude men alligevel - han var tæt på Pogi til sidst.

Pogacar vandt etapen men den største vinder blev Vingegaard. At lave det angreb og slå to meget hurtige ryttere i MvdP og Evenepoel viser formen er hvor den skal være og som han selv siger, er der blevet udviklet på eksplosiviteten.

Det så godt ud men som altid - så er det først til Touren formen skal toppe. Der er alligevel en måneds tid til og den skal heller ikke toppe for tidligt. Men sjovt løb at se på og det er det vigtigste 😁

Latest posts

Back