Jeg har tænkt lidt over det, og jeg syntes, taktikken fra det danske hold - og udtagelsen af ryttere - har været fjollet.
Vi bruger to ryttere på at sidde at kontrollere løbet de sidste 100 km, bare for at Mads P og Skjelmose bliver kørt midt over i finalen. Jeg er med på, at de også kommer på bagkant på grund af cykelskift og punktering, men jeg tror ikke, de havde kunnet sidde med MVDP/Van Aert/Evenepoel op ad Monmartre i går. Mads Ps bedste aktion i går er jo at køre Evenepoel tilbage i finalen, efter de misser den.
Jeg tror ikke, Mads P. kommer til at vinde et stort mesterskab med en taktik, hvor vi skal ud og kontrollere løbet og lege stærke mænd. Han mangler 5% til de allerbedste. Så i stedet for at spilde en plads på, at Bjerg skulle køre en 10ende plads hjem i enkelstart, havde jeg hellere set en mere offensiv ryttertype udtaget - SKA, Valgren eller Cort - som kunne have lavet noget a la Madouas.
Jeg håber, det er en lektie, de lærer fremadrettet. Hvis vi skal slå Belgien/Pogacar/MVDP så skal vi stoppe med at ligge alle vores æg i Mads P kurven. Vi er nød til at have flere kaptajner.