New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 205K
Jeg har en meget bedre følelse ang. næste søndag end i dag. For mange stigninger til at Mads kan hamle op med altid i topform (genialt, Uglen) Pogacar. Holder Mads sig ude af problemer, tror jeg på en sejr.
Vi har lov at håbe men selv de sidste mange kilometer på flad vej og med hjælp fra 3 andre, der kunne forspringet til Pogi ikke holdes nede. Der var godt nok modvind men han lagde vel 30-40 sekunder oveni tiden siden sidste top.
Næste søndag er naturligvis noget andet men Pogi virker til at komme fra en anden planet.

Til gengæld var det fedt, at Wout meldte sig ind i løbet igen og Mvdp måske kan disponere sine kræfter lidt anderledes. Stuvyen ligner også en mand i form som enten kan på egen hånd eller kan bruges som hjælp.

Vi skal vist bare nyde vores Merchx
Fra min sofa lignede det ikke at de 4 for alvor arbejdede sammen, hvilket fik Pogi til at se endnu bedre ud.

Mads meget klare andenplads lover godt for Roubaix, han var jo lidt død og borte et par gange i finalen, selvom han stadigvæk er for gavmild da de 3 store sad alene foran.
Mvdp lignede at han gik lidt død til sidst på de sisdste hellingen og i apurten.
Som cykelfan glædeligt at Van Aert er på vej tilbage

• Like
Reactions: Tom

Det kan jeg bare ikke. Dertil er Pogacar FOR suveræn i FOR lang tid af en sæson. Han gør ting, man normalt siger, er umuligt i moderne cykling og med en overlegenhed som vel ikke er set siden 70erne.
Feltet i dag er langt, langt mere konkurrencedygtig end dengang og alligevel kører Pogacar dem ud af baghjulet næsten som det passer ham. Endagskøb med eller uden stigninger, korte etapeløb, GTs, you name it og i samme og hele sæson.

Fra min sofa lignede det ikke at de 4 for alvor arbejdede sammen, hvilket fik Pogi til at se endnu bedre ud.

De var knækket fysisk og mentalt. Der var et fedt tv-skud fra helikopteren da MvdP gav op og indså han havde tabt. Fra den sekund handlede det om 2. pladsen.

Det kan jeg bare ikke. Dertil er Pogacar FOR suveræn i FOR lang tid af en sæson. Han gør ting, man normalt siger, er umuligt i moderne cykling og med en overlegenhed som vel ikke er set siden 70erne.
Feltet i dag er langt, langt mere konkurrencedygtig end dengang og alligevel kører Pogacar dem ud af baghjulet næsten som det passer ham. Endagskøb med eller uden stigninger, korte etapeløb, GTs, you name it og i samme og hele sæson.

De var knækket fysisk og mentalt. Der var et fedt tv-skud fra helikopteren da MvdP gav op og indså han havde tabt. Fra den sekund handlede det om 2. pladsen.
Jeg forstår og respekterer din og andres skepsis, jeg vælger at nyde en unik rytter indtil det modsatte er bevidst

Det ville jeg måske også gøre, hvis ikke det har vist sig hver eneste gang, at der ikke var tale om en unik rytter, men om en skruppelløs rytter med en ligeså skruppelløs læge.
Jeg kender ikke lægen, men flere af cheferne har en suspekt bagage uden tvivl.
Jeg prøver generelt at undgå doping debatten, men du må gerne uddybe hvad du mener med skruppeløs rytter?

Det var helt forrygende cykelløb - lige indtil elastikken knækkede. Så sad i hvert fald jeg tilbage med en lidt flad fornemmelse af, nå ja, sådan måtte det jo gå, og at fornemmelsen af spænding blot minutter forinden mest var udtryk for blåøjet naivitet.

Mads P og Vingegaard kommer til at slutte karrieren som to af de allerbedste cykelryttere i historien, der aldrig vandt et monument.

Jeg kender ikke lægen, men flere af cheferne har en suspekt bagage uden tvivl.
Jeg prøver generelt at undgå doping debatten, men du må gerne uddybe hvad du mener med skruppeløs rytter?
Lance Armstrong var syg med testikelkræft og deltog derfor ikke i TDF i 1998 under Festina skandalen. I 1999 var der bred enighed i feltet om at cykelsporten ikke kunne tåle de mange dårlige dopinghistorier, og derfor var det nok det reneste løb i mere end 10 år - undtagen for en rytter - en meget skruppelløs rytter.

Last edited:

Uagtet om Pogacar snyder eller ej, synes jeg ikke, der er meget at nyde. Han er længder bedre end alle andre ryttere i alle typer løb. Jeg kan ikke se det fornøjelige i, at ethvert løb, han stiller op i, er afgjort på forhånd. Jeg synes på ingen måder, det er specielt fedt, at en rytter kan køre feltet midtover efter behov. Det er direkte ødelæggende for mit engagement.

Ø

Uagtet om Pogacar snyder eller ej, synes jeg ikke, der er meget at nyde. Han er længder bedre end alle andre ryttere i alle typer løb. Jeg kan ikke se det fornøjelige i, at ethvert løb, han stiller op i, er afgjort på forhånd. Jeg synes på ingen måder, det er specielt fedt, at en rytter kan køre feltet midtover efter behov. Det er direkte ødelæggende for mit engagement.
Jeg synes faktisk det var et af de bedste Flandern Rundt i mange år. Tydeligt at de næst- og tredjebedste er kommet tættere på de bedste (som vi også har set i etapeløbene). Reel spænding til de sidste 10 km. og fantastisk dynamik indtil da på en måde som ikke er set i mange år.

Glæder mig helt vildt til næste søndag!

P.S. Ligner i øvrigt at Mads P kommer igennem hele klassikersæsonen uden at ende uden for top 5 i et eneste løb. Det er satme vildt.

Lance Armstrong var syg med testikelkræft og deltog derfor ikke i TDF i 1998 under Festina skandalen. I 1999 var der bred enighed i feltet om at cykelsporten ikke kunne tåle de mange dårlige dopinghistorier, og derfor var det nok det reneste løb i mere end 10 år - undtagen for en rytter - en meget skruppelløs rytter.
Jeg tror vi skriver forbi hinanden.
Lance dominerede TDF, men ikke saa meget andet, jeg fanger ikke helt sammenligningen med Pogi.

Ø

Jeg er uenig i det konkrete loeb, jeg troede faktisk at MVDP ville vinde indtil sidste omgang.
Mads blev sat og kom tilbage, det samme med Wout - og hvor kom Stuyen lige fra - jeg synes det var godt racerloeb i lighed med MSR(som var endnu bedre)
Jeg forstaar dit argument som generel tendens, jeg taenker at vi bara nyder cykeloeb paa forskellige maader.

Jeg synes det var et intenst og spændende cykelløb! Pogacar er en alien, og om hvorvidt han snyder eller ej vil jeg ikke gå ind i.
Jeg tror generelt i dag at holdene er blevet bedre til at gøre alt inden for lovens rammer til at optimere, også er der måske nogle smuthuller i doping lovgivningen de har formået at udnytte?

Tilbage til løbet synes jeg faktisk de fleste hold kørte det rigtigt i forhold hvis man skulle have stækket Pogacar og MVDP(som lykkedes). MVDP styrtede og det samme
gjorde flere af UAEs vigtige ryttere. Pogacar er bare selv så fandens dygtig til at undgå uheld, for det lykkedes f.eks også Mads P og Lidl samt Visma at undgå de fleste uheld.

Men det der gør De Ronde noget særligt er at det er så langt og brutalt at det som regel vil være den stærkeste rytter der vinder og i dag var det Pogacar. Det kan godt tænkes at det styrt MDVP er ude for og de kræfter han bruger på at lukke det hullet efter, at han ikke kan følge Pogacar til sidst.

Wout og Visma får lidt genrejsning i dag synes jeg, han kørte et flot løb.

Sigtet er rettet mod Baskerlandet som forhåbentlig byder på noget god cykling også næste søndag hvor Mads forhåbentlig har overhånden og nupper sit første monument.

I 1999 var der bred enighed i feltet om at cykelsporten ikke kunne tåle de mange dårlige dopinghistorier, og derfor var det nok det reneste løb i mere end 10 år - undtagen for en rytter - en meget skruppelløs rytter.
Det er ikke rigtigt, at Touren var tilnærmelsesvis ren i 1999. Man aftalte sådan set bare, at nu var der ryddet op.

Og så vil jeg gerne protestere på det kraftigste mod, at man sammenligner Pogačar med Lance Armstrong. Det er simpelthen ufint med hans beviste og indrømmede historik.

Sidste år vandt MVDP med tre minutter. I år var det mere spændende. Mads kan godt vinde, hvis Pogi springer et år over.

Latest posts

Back