Cykling
Han kørte sig bestemt ikke ud i går. Tværtimod. Og på Angliru lignede han også en der kunne have sat Roglic, hvis han havde lyst. Men ellers har han kørt sig helt ud.Jeg synes dog også det er værd at erindre at Vingegaard trods alt ikke bare har trukket Kuss over bjergene i dagevis, men jeg ved heller ikke om han har ellers har kørt sig helt ud.
Men man skal også huske på, at Kuss en del dage - herunder bl.a. i går - har set stærkere ud end Roglic. Og indtil denne uge også Vingegaard (tror godt Kuss kunne have taget mere tid på de andre på Tourmalet, hvis ikke Vingegaard lå ude foran - og måske også have slået Vingegaard, hvis de var på forskellige hold). Så det er jo reelt den 2. eller 3. stærkeste rytter der vinder løbet - ikke en eller anden chanceløs hjælperytter, som er blevet båret frem af sine holdkammerater.
Det der primært er specielt ved situationen er, at det er verdens bedste gran tour rytter, der har ladet sin holdkammerat vinde. Men det skal jo så holdes op imod alle de gange Kuss har ofret en sikker top 10 i klassementet for at hjælpe Roglic og Vingegaard. Så jeg har det helt fint med hvordan det er endt. Men man kan da godt ærgre sig over at Remco havde sin totale offday - ellers kunne det have været et helt andet intenst løb.