New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 155K
Cykling
Og så til den del af dit indlæg, jeg er helt enig i. Hæstorp pisser mig helt generelt af. Det er i den grad historieløst at begynde at sammenligne løbet med monumenterne, de traditionelle klassikere eller Strade Bianche for den sags skyld. En sammenligning med UAE Tour ville være mere passende. Og helt generelt er det trættende, når politikere, der ikke kender cykelsportens rødder, skal sole sig i shine og traditioner fra verdens fedeste sportsgren.
Hæstorp er, i skarp konkurrence med statsministeren, det mest fedladne og utrænede til at varetage sportsbegivenheder

Last edited:
Det er ikke min favorit, for det er Ronde, men det på listen.

Det er slow burn, men så sygt intenst til slut, at det sidste kvarter af løbet isoleret er det tidspunkt i løbet af sæsonen, hvor min puls er højest. Der er bare så mange scenarier, og det bliver kun vildere af, at en fyr som Pogi riiigtig gerne vil have den skalp. Man ved bare, at nu er det alt eller intet, og ellers er det et nyt scenarie. Det kan skifte adskillige gange op og ned ad Poggio.

Nibalis sejr er noget af det fedeste, jeg har set, og jeg har også vundet en god sjat penge på løbet gennem årene.

Og så er det bare historisk, og samtidig er det starten på de helt store klassikere. Det kan bare noget.
Jeg har klar Ronde som 1’er også - men elsker også Ardennerne, Lombardiet og Roubaix.

Jeg er meget på linje med MSR, der er et eller andet fedt ved, at de kører stærkt - men kontrolleret - for at være på absolut max omkring Cipressa. Og så eksplodere det blandt de 10-15 største på dagen. Altid store ryttere. Selvom det er et simpelt løb, så er mange forskellige typer der kan vinde. Kristoff, Demare, Nibali og Stuyven eksempelvis.

Jeg synes det er et kæmpe modstykke til Paris Roubaix og nogle af de andre brostensløb, da der er så meget uforudsigelighed over de løb. Som da Mads P styrter i efterårsidgaven af Paris Roubaix i 2021.

Begge typer løb kan noget, og derfor synes jeg begge typer løb har deres charme.

Kan I forklare hvorfor MSR er Jeres favorit løb?
Jeg synes det er et fedt løb fra cipressa
samt der er så mange potentielle vindere og det næsten altid er en klasse rytter som vinder.
Men jeg synes ikke det er på en top3 over de bedste løb

Det er heller ikke på min top 3 over de fedeste løb. Der er afslutningen lidt for ensformig selvom mange forskellige ryttertyper kan vinde det.

Umiddelbart bunder det nok i, at der ingen grund er til at tænde for det, før de når til Cipressa. Hvis bare der indimellem kom en vinder længere udefra, så ville min kærlighed til det formentlig stige. Men fed afslutning.

Overordnet er jeg mest til regn, brosten og bjergetaper. Helst løb hvor der kan ske noget uforudsigeligt, favoritter kan komme tilbage eller en ordentlig duel mellem de bedste. Sikkert derfor jeg ikke finder det charmerende, når det viser sig, at en rytter kan køre udefra +40 km. og holde hjem. Det virker (på mig) forkert, når man ved hvor meget det giver, at sidde på hjul.

Jasper Philipsen er verdens bedste rene sprinter. At han så nærmest ud af det blå pludselig kører på podiet i Roubaix to gange på et år overraskede også ham.

Selv mine belgiske kammerater latterliggjorde mig i øvrigt i et par år, fordi jeg mente, at Philipsen, som klatrer ok på lave procenter, ville være i stand til at sidde med over Poggio. Det gjorde han ikke helt, men til hans held sad MvdP med i front og havde slet ikke travlt. Tolvmandsgruppe mener jeg, det var på stregen.

Så tror jeg vi skal definere rene sprinter :)

For mig er en sprinter en der kun kan sprinte.. Groenewegen, Jakobsen, Cavendish.
At Phillipsen så er hurtigere gør ham ikke til en ren sprinter imo.

Jeg var ikke overrasket over at han sad med i hverken Toubaix eller på Poggio, så hvad dine belgiske venner mener er for mig ligegyldigt :) Hvis Mads P. kunne, så kan Phillipsen også. De klatre begge fremragende på de relativt milde procenter og den korte tid det er.
Roubaix er han jo bygget til, på samme måde som Mads P.

Kan I forklare hvorfor MSR er Jeres favorit løb?
Jeg synes det er et fedt løb fra cipressa
samt der er så mange potentielle vindere og det næsten altid er en klasse rytter som vinder.
Men jeg synes ikke det er på en top3 over de bedste løb

MSR er dødkedligt indtil det sidste.. Som en almindelig sprinteretape.. På min "hype" liste vil det vel kun være over Copenhagen sprint fordi det lige er spændende 10 minutter mere, og at det er et monument. Syntes reelt set at Fleche-Wallone er lige så spændende. Selvom det 99% sikker ender med 50 mand der skal spurte op af muren.

Flandern, Roubaix og Strade Bianchi er mine favorit klassikere, men sluger det meste jeg kan komme til :D Og så altid dynamikken til et VM eller OL.

Last edited:
Så tror jeg vi skal definere rene sprinter :)

For mig er en sprinter en der kun kan sprinte.. Groenewegen, Jakobsen, Cavendish.
At Phillipsen så er hurtigere gør ham ikke til en ren sprinter imo.

Jeg var ikke overrasket over at han sad med i hverken Toubaix eller på Poggio, så hvad dine belgiske venner mener er for mig ligegyldigt :) Hvis Mads P. kunne, så kan Phillipsen også. De klatre begge fremragende på de relativt milde procenter og den korte tid det er.
Roubaix er han jo bygget til, på samme måde som Mads P.
Mads P. er en stærkmand, der kan sprinte og punche. Philipsen er sprinter. Det er konsensus. Derfor belgierbemærkningen. Sæt dem h2h op ad Mur de Huy, og Mads vinder med et minut.

Jeg siger ikke, der er noget i vejen med at se det på en anderledes måde, og jeg er da også enig i, at der kan findes mange store sprintere, som kun kan sprinte.

Edit: audokorrex.

Mads P. er en stærkmand, der kan sprinte og punche. Philipsen er sprinter. Det er konsensus. Derfor belgierbemærkningen. Sæt dem h2h op af Mur de Huy, og Mads vinder med et minut.

Jeg siger ikke, der er noget i vejen med at se det på en anderledes måde, og jeg er da også enig i, at der kan findes mange store sprintere, som kun kan sprinte.

Men så er det også vores definationer af "rene sprintere" der er forskellige.

Tror dog ikke du har ret i Mur de Huy, og tror det er tættære end du tror.

Men så er det også vores definationer af "rene sprintere" der er forskellige.

Tror dog ikke du har ret i Mur de Huy, og tror det er tættære end du tror.
Mads har en reel mulighed for sejr i Ronde. Den skal den gode Jasper Disaster nok no'e længer' uj å æ land mæ.

Men nuvel, det er dejligt nørdet at diskutere den slags, og det er nok ikke en begivenhed, vi får at se. 🤗

Philipsen er i øvrigt den bedste tekniske sprinter, jeg kan mindes at have set. Der kan selv Abdou ikke være med. Han sidder aldrig forkert, styrter aldrig, og han lancerer altid korrekt 👍🏻

Philipsen er i øvrigt den bedste tekniske sprinter, jeg kan mindes at have set. Der kan selv Abdou ikke være med. Han sidder aldrig forkert, styrter aldrig, og han lancerer altid korrekt 👍🏻
Arh, Cavendish var satme også god til altid at sidde det rigtige sted og finde huller ingen andre kunne. Med til Philipsens suverænitet i touren hører jo også at han får leadout af MvDP. At have verdens bedste 1-minut power, med overjordiske tekniske egenskaber, siddende lige foran dig, gør det altså en del nemmere at spurte.

Lidt pudsigt var han i øvrigt slet ikke sprinter i ungdoms- og U23 årene. Han lignede meget mere en klassiker-rytter som også kørte en rigtigt god TT.

Arh, Cavendish var satme også god til altid at sidde det rigtige sted og finde huller ingen andre kunne. Med til Philipsens suverænitet i touren hører jo også at han får leadout af MvDP. At have verdens bedste 1-minut power, med overjordiske tekniske egenskaber, siddende lige foran dig, gør det altså en del nemmere at spurte.

Lidt pudsigt var han i øvrigt slet ikke sprinter i ungdoms- og U23 årene. Han lignede meget mere en klassiker-rytter som også kørte en rigtigt god TT.
Jeg kan godt se, hvad du mener, men Philipsen var den bedste, inden han fik MvdP som leadout. Han er sublim. Han ville kunne klare sig selv. Cav er også fin men han har altid haft et dedikeret leadout.

Mads har en reel mulighed for sejr i Ronde. Den skal den gode Jasper Disaster nok no'e længer' uj å æ land mæ.

Men nuvel, det er dejligt nørdet at diskutere den slags, og det er nok ikke en begivenhed, vi får at se. 🤗

Jeg vil faktisk mene ar Mads har større chancer i Roubaix end Flanders.
Men han er desværre født i en lidt uheldig generation.
Jasper disater er vild men han er lidt svær at hold af

Jeg vil smide Sagan og evt. Van Aert ind som muligheder i bedste teknikker. I hvert fald tæt.

glemmer aldrig Sagan der kører over en cykle der vælter foran ham i Roubaix. Se nedenstånde

Jeg vil smide Sagan og evt. Van Aert ind som muligheder i bedste teknikker. I hvert fald tæt.

glemmer aldrig Sagan der kører over en cykle der vælter foran ham i Roubaix. Se nedenstånde

Glimrende teknikere. Fremragende endda. Men jeg kalder Sagans bunny-hop og hæver med MvDPs hænder efter Roubaix sidste år (kørt uden handsker med helt almindelig styrtape)...

1738327067702.webp

Man skal i øvrigt ikke se mange minutters CX (eller XC) for at se hvor latterlige MvDPs teknik er. Så sent som sidste weekend fløj han igennem en totalt mudret bane uden problemer, mens andre - van Aert inkl. - havde mere end svært ved at holde sig på cyklen.

Jeg vil faktisk mene ar Mads har større chancer i Roubaix end Flanders.
Men han er desværre født i en lidt uheldig generation.
Jasper disater er vild men han er lidt svær at hold af
Absolut. Men Philipsen har nul chance på Kwaremont.

Ift. teknik så er jeg helt enig i jeres bud, men min bemærkning handlede om ren massespurt.

Ham, der hoppede over Mads sidste år, da han styrtede i Touren, skal også lige have et shout.

Det er måske en lidt kedelig holdning men for mig ser det mest ud til, at han kører henover den anden cykel og er heldig ;) Den ene fod er ude af pedalen og han ligner ikke en der hiver i styret. Bortset fra det, så er han fantastisk teknisk👌

Nu hvor sæsonen er ved at gå igang...
Endelig

Jeg har tænkt på, hvordan Pogatar kunne vinde alt, han ville i 24
Han er sgu ikke krudet. Det tror jeg ikke
Men det virkede som om, feltet bare blev passivt, når han stak...
De begyndte at køre om andenpladsen..
Lidt det samme med MvdP og de andre største...
Vingegaard mv
Der er vildt meget psykologi involveret i cykling på det niveau

Latest posts

Back