New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 155K
Gad vide om han så kører 125, 150 eller 175 km solo?
Taget i betragtning af at han ikke kan sætte dem på Cipressa og Poggio, så tror jeg sgu heller ikke han kan sætte dem på brostenene, medmindre de bare lader ham køre som til VM. Og taget i betragtning af at finalen efterhånden starter 120 km. fra mål kommer det ikke til at ske.

For mig er spørgsmålet om WvA kan følge MvDP eller om han kører alene igen.

Taget i betragtning af at han ikke kan sætte dem på Cipressa og Poggio, så tror jeg sgu heller ikke han kan sætte dem på brostenene, medmindre de bare lader ham køre som til VM. Og taget i betragtning af at finalen efterhånden starter 120 km. fra mål kommer det ikke til at ske.

For mig er spørgsmålet om WvA kan følge MvDP eller om han kører alene igen.
Enig. Det er så svært mell stykkerne. Det er måske 4-5 mand mod 1. Helt fladt.

Der skal være meget medvind, og uenighed blandt forfølgerne.

Faktisk tror jeg Wout, Matthieu, Mads osv ville kunne samarbejde om at hente ham i Roubaix. Jeg tror ikke de ville kunne leve med sådan en ydmygelse

Den er klart lettest at vinde fra front. Men hold da op den er også lunefuld når det kommer til tilfældigheder.

Der skal være knastørt, og ikke en gruppen med MP, MvdP og WvA bagved eller sammen med ham.

Den er så uhyggelig svær mellem stykkerne
Måske på carrefour de l’abre
Det er vel sådan lidt false flat.
Men det er vidst tid til en rigtig mudret omgang Roubaix 😏

Måske på carrefour de l’abre
Det er vel sådan lidt false flat.
Men det er vidst tid til en rigtig mudret omgang Roubaix 😏
Tror ikke der er noget sted ruten stiger over 2%, så ikke ligefrem den store rampe for en Pogacar. Der er så vidt jeg husker under 1000 hm på hele ruten, hvilket er så godt som pandekagefladt når det er over så mange km.

Og desværre mange år siden det har været vådt. Sidste gang var corona-året, hvor de kørte det i oktober og Mads P styrtede i Arenberg-skoven pga. Luke Rowe. Lignede ellers stærkeste mand det år.

I det hele taget er det et løb der har ændret en del karakter pga. udviklingen i udstyr. Tidligere punkterede alle jo 2-3 gange i løbet af løbet, så man kunne næsten altid komme tilbage. Med moderne bredere dæk og stærkere fælge er det ikke usædvanligt, at de kører igennem uden en eneste defekt - til gengæld er det nærmest en dødsdom, hvis du punkterer inden for de sidste 120 km.

Tror ikke der er noget sted ruten stiger over 2%, så ikke ligefrem den store rampe for en Pogacar. Der er så vidt jeg husker under 1000 hm på hele ruten, hvilket er så godt som pandekagefladt når det er over så mange km.

Og desværre mange år siden det har været vådt. Sidste gang var corona-året, hvor de kørte det i oktober og Mads P styrtede i Arenberg-skoven pga. Luke Rowe. Lignede ellers stærkeste mand det år.

I det hele taget er det et løb der har ændret en del karakter pga. udviklingen i udstyr. Tidligere punkterede alle jo 2-3 gange i løbet af løbet, så man kunne næsten altid komme tilbage. Med moderne bredere dæk og stærkere fælge er det ikke usædvanligt, at de kører igennem uden en eneste defekt - til gengæld er det nærmest en dødsdom, hvis du punkterer inden for de sidste 120 km.
Jep
De første 100km inden brostene er de mest kuperede.
Carrefour er på ingen måde en stigning, men jeg synes at mindes at der er hvor de stærkestes ofte prøver at køre afsted.
Ofte er opbygningen til carrefour at paverne stiger i sværhedsgrad inden.
I forhold til vejret er regner det sjovt nok mere i juni/juli end april, tdf etapen med Fuglesang og nibali som eksemplet.
Men i år må det godt regne lidt.

Carrefour er på ingen måde en stigning, men jeg synes at mindes at der er hvor de stærkestes ofte prøver at køre afsted.
Ja det er vel den mest tekniske af alle paveerne. Og der hvor MvDP og WvA kan gøre den største forskel pga. deres CX-teknik.

Arrenberg er også vild, men virker til at være lidt mere et lotteri. Sidder man ikke forrest kører man nærmest i blinde og det er ret tilfældigt om man smadrer et hjul. I øvrigt virkeligt godt for rytternes sikkerhed, at finalen er begyndt at åbne så tidligt (hvis det altså sker igen i år), så det ikke er et samlet felt der rammer den med 65 km/t, men en kraftigt reduceret gruppe. Det gjorde jo chikanen sidste år nærmest overflødig.

Jeg tænkte 5-10 km.

Helt andet bæst.
Hvad griner vi ad, @Uglen? 🤔

Pogi behøver ikke stigning for at sætte folk på brosten. Han har rigelig power. Her handler det dog også rigtig meget om moment.

Dårligt vejr er heller ikke nogen hindring. Pogi har kørt CX og er generelt helt i top i kulde og regn.

Stiller han op, er han blandt favoritterne.

Ja det er vel den mest tekniske af alle paveerne. Og der hvor MvDP og WvA kan gøre den største forskel pga. deres CX-teknik.

Arrenberg er også vild, men virker til at være lidt mere et lotteri. Sidder man ikke forrest kører man nærmest i blinde og det er ret tilfældigt om man smadrer et hjul. I øvrigt virkeligt godt for rytternes sikkerhed, at finalen er begyndt at åbne så tidligt (hvis det altså sker igen i år), så det ikke er et samlet felt der rammer den med 65 km/t, men en kraftigt reduceret gruppe. Det gjorde jo chikanen sidste år nærmest overflødig.
Arenberg plejer at være Kaos
Og hvor vores gode Mads desværre tabte løbet

Pogi behøver ikke stigning for at sætte folk på brosten. Han har rigelig power. Her handler det dog også rigtig meget om moment.

Dårligt vejr er heller ikke nogen hindring. Pogi har kørt CX og er generelt helt i top i kulde og regn.

Jeg er med på Pogi holdet
Vil det umiddelbart mene at Roubaix er det monument han har de dårligste forudsætninger for at vinde(ikke at de nødvendigvis siger alverden)

Jeg læste dit svar forkert og troede, du mente, han ville køre solo EFTER 5-10 km😂

Jeg har ikke noget konstruktivt at bidrage med til debatten om Pogacars muligheder i Paris-Robaix, og mit indlæg var egentlig bare ment som en sarkastisk kommentar til diskussionen, der fyldte meget i efteråret, og som vi for gud skyld ikke behøver at åbne igen.

Jeg læste dit svar forkert og troede, du mente, han ville køre solo EFTER 5-10 km😂

Jeg har ikke noget konstruktivt at bidrage med til debatten om Pogacars muligheder i Paris-Robaix, og mit indlæg var egentlig bare ment som en sarkastisk kommentar til diskussionen, der fyldte meget i efteråret, og som vi for gud skyld ikke behøver at åbne igen.
Ahh. Hahaha 👍🏻😁

Arh, det er måske i overkanten for selv den bedste 🥴

Lad os håbe, han venter lidt endnu. Mads skal lige have et par stykker først ☝🏻😎

Last edited:

Jeg ser ham mere blandt outsiderne - men i samme niveau som f.eks. Mads P og Laporte. Han har bare ikke samme rå watt som de andre favoritter - hans w/kg er vanvittige, men de rene watt er jo lidt mere menneskelige. Eller de kan i hvert fald matches eller overgås af de bedste klassiker-ryttere. Han vejer trods alt 10-15 kg. mindre end dem han skal konkurrere mod. Og dertil kommer at hans største styrke ligger i indsatser over 1 minut, så det bliver - ligesom i MSR - svært for ham at lave hullet til at starte med.

Men altså får han på en eller anden måde hullet og går der gruppe 2 syndrom i dem bagved kan han godt vinde.

Glæder mig i øvrigt meget til at se hvad han finder på i MSR. Cipressa ligger jo på mange måder bedre til ham, så måske han kunne finde på at angribe allerede der. Kan han få hullet, kan der meget hurtigt gå gruppe 2 syndrom i den.

Selvom det er hans første løb i år er det nu meget rart at se Pogacar være ganske menneskelig indtil videre i UAE Tour. Kørte nærmest baglæns i spurten i går (selvom det var på en stejl rampe) og blev også sat til vægs på enkeltstarten i dag. Han skal nu nok vinde samlet alligevel, men rart at se, at han ser relativt menneskelig ud i de terræner der ikke ligger lige til, ift. hans største styrker.

Selvom det er hans første løb i år er det nu meget rart at se Pogacar være ganske menneskelig indtil videre i UAE Tour. Kørte nærmest baglæns i spurten i går (selvom det var på en stejl rampe) og blev også sat til vægs på enkeltstarten i dag. Han skal nu nok vinde samlet alligevel, men rart at se, at han ser relativt menneskelig ud i de terræner der ikke ligger lige til, ift. hans største styrker.

Han holder jo bare igen for ikke at virke for voldsom.. Han vinder løbet og kan sige, "se jeg er ikke så vanvittig" eller "De andre er blevet rigtig gode over vinteren, så jeg skal oppe mig"

Ironi kan forekommer :)

Han holder jo bare igen for ikke at virke for voldsom.. Han vinder løbet og kan sige, "se jeg er ikke så vanvittig" eller "De andre er blevet rigtig gode over vinteren, så jeg skal oppe mig"

Ironi kan forekommer :)
I så fald gør han det virkeligt gennemført :cool:

Vandt ganske vist dagens "bjergetape" men kun i spurten til sidst uden at lave hul de nærmeste. Så ligner han er startet i noget blødere form i år end sidste år.

Latest posts

Back