Nu skal vi vel stå imod de første 10-15 minutter af anden halvleg, og så kan vi vi forhåbentlig stikke kniven ind med offensive indskiftninger, der kan frustrere modstanderen.
Det er præcis i den situation, jeg ser en værdi i Mikael Anderson.
Links har i øvrigt været vores bedste mand hidtil, synes jeg. Han er så god til at finte modstanderen og holde fast i bolden.
Puha. Det bedste ved den halvleg var vist at Sabah aldrig rigtig blev farlige. Vi skal lige steppe op et gear. Efter deres første pres er der masser af rum.
Vi fik tilrettelagt dagen, så jeg faktisk ser kampen live.
Hold kæft vi er startet svagt; Knudsen træder i bolden et par gange, Arnstad har flere fejlafleveringer det første kvarter i dag, end i hele sidste sæson og Jønsson smider en let bold væk på midten. JA trækker et gult kort, han selv lægger op til ved at lave en lorteaflevering.
I anden halvdel af halvegen synes jeg dog, vi spiller os lidt op. Vi har også været farligst, synes jeg.
Deres målmand kan ikke tage med hænder! Det skal altså udnyttes.
Det her SABAH hold er altså heller ikke bedre. Når vi bare sætter mere end 3 rigtige afleveringer så er der oceaner af plads. Bedre med til sidst men de første 15 min var godt nok jammerlige...
Vi skal ikke møde op med en mentalitet om at spille alle bolde bagud, rundt og til sidst blive bange og sparke langt.
Vi kommer meget bedre med i løbet af kampen. De virkede lidt matte. Men tydeligt at se hvorfor de volder store problemer for de fleste hold. De sidder godt i deres pres, hvilket giver nogle farlige situationer. De spiller lidt som FCM gjorde i sidste sæson mod os. Men kan vi sætte en mand, som Arnstad gjorde ved den store chance så er der store muligheder for os!
Jeg synes dommeren har klaret det fint. Gule kort når det er berettiget, og vinker afværgende, når der ikke er noget.
Godt at se holdet spille sig op, selvom de stort set også kunne kunne ændre i én retning
0-0 ved halvleg. Få store chancer og AGF endte med at være med.
Jeg gætter på man ikke tør sætte Emmery ind for Carstensen, så længe status quo er til AGFs fordel. I det hele taget er en udskiftning i pausen / tidligt ikke så tiltrækkende, når 120 min er et sandsynligt kampforløb.
Det her SABAH hold er altså heller ikke bedre. Når vi bare sætter mere end 3 rigtige afleveringer så er der oceaner af plads. Bedre med til sidst men de første 15 min var godt nok jammerlige...
Vi skal ikke møde op med en mentalitet om at spille alle bolde bagud, rundt og til sidst blive bange og sparke langt.
Vi har så også svært ved at sætte tre rigtige afleveringer sammen, der er mange ret uprovokeret fejl. Men der er plads at spille på, så hvis de sidste minutter af første halvleg var en indikation af anden halvleg kan vi forhåbentlig score et mål eller to. Sabah ligner heller ikke et hold der scorer mere end en hvis vi lige strammer op.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.