New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: AGF - Sabah FK, 5. August kl 18.30

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 614
  • Views Views: Views 26K
Added to Calendar: 05-08-26

Kamptråd CL-kval runde 3: AGF - Sabah FK, 5. August kl 18.30
Jeg har siddet og set Bogeres andet mål på repeat hele morgenen, hvor er det et vildt mål. I samme sammendrag er aktionen hvor Rösler følger deres nummer 20 til dørs og får målspark. Lækker aktion hvor han viser en utrolig rutine og hans reaktion bagefter giver mig Backman vibes.
Jeg har forsøgt at finde den sekvens med Rösler, uden held.. Hvor fandt du den henne?

Bogere var selvfølgelig kampens store lyspunkt. Han udvikler sig eksplosivt lige nu, men selvfølgelig kommer det ikke til at foregå i en lineær kurve. Han er kun 18. Vi har stadig brug for en stærk 9'er til at spille halvdelen af tiden. Fortsætter Bogere er han jo også væk senest næste sommer.

Han kan være væk meget hurtigt - vi ved han er blevet fulgt af flere storklubber og får han pludselig hul på bylden.............. Men håber vi får lov at have ham i længere tid og han kan være med til at løfte holdet til næste niveau. Alt er naturligvis ønsketænkning, når vi taler et ungt talent på 18 år ;)

Det var dejligt han gav svar på tiltale, til dem (herinde) som stillede spørgsmålstegn til hans afslutningsevner. Det fandt jeg lidt sjovt, når det typisk er noget han er blevet fremhævet for men tålmodigheden er ikke altid stor med talenterne.

Ja, det er ærgerligt at han ikke er i stand til at skyde med venstrefoden... :cool:

Mere seriøst, så tror jeg at den chance (og en tilsvarende i Lyngby) er godt materiale at gennemgå med ham efter kampen, så man kan tale med ham om hvordan bedst håndterer de her muligheder.

Det er en dejlig konstruktiv tilgang som jeg også tænker de følger. Syntes allerede han er blevet meget bedre i presdelen og den generelle positionering på banen men den øvelse er heller ikke slut endnu.

Vi skal også huske, hvor hurtigt det er gået, siden han kom hertil i februar. Sikke en læringskurve - det virker som om han tager tingene til sig og udviklingen går stærkt.
Er der 432 spilleminutter her:

1786011369043.webp

Nu må vi se hvordan det går men det kan ligne måden Fcn fører deres (store) talenter frem. Først tid på U19, derefter indhop og til sidst viser man dem tillid, selvom ikke alt sidder i skabet. Et sted videre på den tidslinje, begynder de at levere stærkt, fordi de lykkes med tingene.

Er meget imponeret over den indsats han får lagt henover en kamp og det duracell batteri han har, det ville jeg ønske flere havde. Der begynder også at være nogle hurtige kombinationer med Arnstad/Emmery som modstanderne får svært ved at dæmme op for - det går så stærkt, når de ruller afsted😁

- Det er langt fra vores bedste kamp. Men det er også en styrke at vinde på en dårlig dag.
- Men vi skal oppe os lidt. Vi plejer at være gode på bolden, men det var ikke tilfældet mod Sabah. Derfor skal vi være bedre på bolden i returkampen.
- Men det er absolut muligt at kvalificere sig til play-off runden, hvis vi leverer en bedre præstation, siger AGF-keeperen, der glæder sig over, at spillerne kan fokusere på returkampen og ikke skal spille Superliga i mellemtiden.

Jeg håber virkelig, at truppen får restitueret inden næste kamp, og kommer godt til Baku så de kan nå at vænne sig til varmen. Det er jo desværre en faktor, som gør spillerne endnu mere udkørte. Bare kig på Bo Svenssons udtalelser inden kampen i Ungarn, hvor de skal spille i 35 graders varme.
Med lidt held bliver det måske ikke SÅ slemt med varmen. Dette er godt nok ‘bare’ DMI’s prognose, men den er vel ikke helt i hegnet…

Attachments

• IMG_1477.webp
    IMG_1477.webp
    118.8 KB · Views: 47
Med lidt held bliver det måske ikke SÅ slemt med varmen. Dette er godt nok ‘bare’ DMI’s prognose, men den er vel ikke helt i hegnet…
Meget vigtigt.
Lige nu siger en prognose 26 grader ved kick off kl. 20 lokal tid, og solen er gået ned dér.

Der er en verden til forskel på at spille i 35 grader (som FCK i Ungarn i aften), og så 26.

Meget vigtigt.
Lige nu siger en prognose 26 grader ved kick off kl. 20 lokal tid, og solen er gået ned dér.

Der er en verden til forskel på at spille i 35 grader (som FCK i Ungarn i aften), og så 26.

Om søndagen siger temperaturen dog 35 grader (ifølge YR), og meteorologer er jo ikke kendt for at ramme plet, så vi kan nok ikke regne med noget pt… men lad os håbe at de 26 grader holder!

Jeg tror (håber) ikke Carstensen kommer til at spille højre yderstopper. Det er han slet ikke stærk nok til, når vi forsvarer bagud.

Jeg synes deres venstre back var god frem i banen, men kkke voldsom aktiv defensivt. Det er et rum man må kunne benytte. Der er nok lettest med en højrebenet
Min fejl. Jeg tror dog Carstensen er bedre end Anderson på HCB, når alt kommer til alt. 😄.

Havde skrevet HQB oprindeligt og kunne ikke afkode hvad jeg mente bagefter. Så jeg rettede lidt dummere end autocorrect - ikke åbenlyst forkert så man fanger fejlen, men brugbart forkert, så det blev meningsforstyrrende.

Jeg var meget frustreret efter kampen i går, og jeg har ledt og ledt efter forklaringer på, hvorfor vi er faldet så meget i bundniveau siden foråret.
Gode overvejelser og noget jeg selv har spekuleret på, vi overlapper en del: Man vandt mesterskabet med meget smal trup og medvind på skadesfronten. Nu har man modvind, stadig en lidt tynd trup, og en række væsentlige udskiftninger.

Hedenstad står glimrende, men måske kan Jesper være del af det etablerede, og I hvert fald med fødderne være en opgradering? Jeg er fint tilfreds med Hedenstad på mål, så det er kun for evt at finde lidt tilbage til det der virkede.

Man brugte også en stor del af opstarten på Bech som 9'er og har siden skiftet til Bogere, hvor holdet ikke er indstillet på en lille, hurtig angriber.
Jeg synes da Sabahs niveau bliver talt helt vildt op.

AGF var ikke gode, og forsvaret var i stor stil uafstemt grundet den store udskiftning og manglende opbakning fra midten. Hedenstads udspil var også meget usikkert. Men det er altså ikke et hold, der bør skræmme mere end som så. Nogle gode træningsdage med en bagkæde med Andersen, Røsler og Kahl, samt Carstensen og Links på wingbacks, og lidt hvil til Bech, Jønsson, Knudsen og Arnstad, så er vi klar igen i Baku.
Jeg er også mest på det lave niveau fra AGF. Mon ikke JP kunne tænke sig at spille med tre centralt på midten, fx Arnstad og Jønsson foran Knudsen? Det ville hurtigt blive Uwes 3-5-2 med mindre man ændrer til 4-back, og det har man ikke folkene til pt. Men det kunne give en anden styrke centralt på banen.

Man burde spille den ud nedefra. De prøvede et par gange i går, med meget begrænset succes. Det ser jeg ellers som en måde at bestemme over kampen på. Som holdet spiller pt., er jeg fristet til at opgive den fordel, for ikke at risikere noget.

Men er det ikke at sætte baren for lavt, for en type som Anderson? Kan vi ikke tillade os at forvente mere af den investering?
Han har spillet mere end dobbelt så meget som Jørgensen og træneren har fundet ham relevant at benytte i alle kampe. Bænken er ikke super bred, men at han holder Carstensen ude synes jeg da er en succes, når man ser på Anderson.

Han mangler at vise sig SÅ god på en position at man helt naturligt ikke vil fjerne ham fra den igen. Men pt er han så god, at JP finder plads til ham forskellige steder på banen.

Jeg var meget frustreret efter kampen i går, og jeg har ledt og ledt efter forklaringer på, hvorfor vi er faldet så meget i bundniveau siden foråret.

Men når man tæller alle mellemregningerne med, så er det jo til at forstå, og vi må nok acceptere mindst en håndfuld kampe - og sikkert mere - hvor vi er et stykke under niveauet fra sidste sæson. Mon ikke de her faktorer spiller ind:

1: Der er blevet revet et defensivt skelet ud af holdet med afgangen/pausen fra Dalsgaard, Beijmo og Hansen. Det kan selvfølgelig mærkes. Relationer, rutine og generelt højt niveau er væk, og det tager lang tid at genskabe. Desværre.

2: Mesterskabet har skabt en enorm selvtillid, men mon ikke også det er lidt sværere at nå at lade op på en kort sommerpause, når man også skal fordøje så enorm en mængde adrenalinsus, opmærksomhed osv.? Poznan-kampen især på udebane har så ikke gjort det nemmere, fordi indtrykkene bare bliver ved med at skylle ind over os alle sammen.

3: 'Endelig' bliver vi ramt af alle de skader, vi næsten var forskånet for sidste år. For få spillere har haft en perfekt opstart med fuld energi og masser af ressourcer til de svære perioder.

Jeg håber, det bliver en kæmpe gevinst at få nye spillere ind på holdet. Hvis de næste uger byder på fx. Gretarsson, Øhlenschlæger og Botheim, så vil situationen jo være markant anderledes med frisk energi og taktisk og fysisk fleksibilitet for trænerstaben.

Og så har vi jo nærmest fået en ny spiller i går. At James har oplevet sådan en kamp - hvad kan det ikke føre til?! Den måde han timer assisten fra Knudsen er jo afsindig for en 18-årig i den kulisse. At have den timing, den ro og det spark på samme tid som ung spiller 🤯

Jeg tror der er flere ting som spiller ind.

Umiddelbart var min første tanke, at vi mangler de sidste 5 % energi hos de fleste spillere. Der er Arnstad og Bogere som ligner nogen der bare bliver ved.

Dertil kommer relativ stor udskiftning på holdet. Ser vi alene på startelleveren:

Hedenstad er ny
Colin er ny
Jønsson er ny
Bogere er ny
Anderson er forholdsvis ny, da han har været væk i et år og først nu spiller under JP
Emmery er stadig halv ny - da han var i gang med processen at gå fra indhop til en startplads - det varierer lidt op og ned

Det er 5-6 spillere fra starteren som ikke var en del af starteren sidste efterår og/eller fast i foråret. Det bør alt andet lige give, en anelse mere udsving. Dertil kommer vi mangler en Gift Links i topform som kan noget ekstra i mange sekvenser.

I sidste ende, tænker jeg mere det var energien der manglede og den får de nu mulighed for at tanke op. Vi må håbe dem der er skadet eller på vej tilbage fra skader hurtigt kommer i gear 🤞

Lægestaben havde sagt god for, at Tingager kunne spille, han havde selv meldt sig klar.
- Vi tager ingen chancer i den retning. Hvis der er en risiko for, at en skade bliver værre, så spiller man ikke, forklarer Jakob Poulsen.

Man skal bestemt ikke undervurdere hvad tabet af Beijmo og Dalsgaard betyder!!

Vi havde en ultra stabil bagkæde i sidste sæson - den ligger pt. i ruiner og dermed er holdets fundament meget svækket
Ruiner er sådan et voldsomt ord, men ja vi er i gang med at spille noget nyt sammen.

AGF er stadig en af de klubber der har størst kontinuitet henover de sidste 5-7 år. Men spillere stopper deres karrierer og andre søger nye græsgange. Det er helt normalt.

:love:

Fantastisk:love:

Læg også lige mærke til hvordan den 18 årige dreng ved det 1. mål står og gestikulerer til Anderson - inden Anderson så (selvfølgelig) selv vælger at skyde - for at få bolden.

Jeg har bemærket et par kommentarer efter kampen i går:

1. Jakob Poulsen i Viaplay studiet - “Jeg tror det bliver en gamechanger for os” (at få 6 dages restitution i stedet for 2-3)
2. Mathias Maznikar i Det Hvide Snit - “Sabah er faktisk bedst på udebane i Europa”
3. Jakob Poulsen i mixed zone - “Nu skal vi hjem og se en masse video fra kampen, og så har vi en plan klar til på tirsdag”
4. Joy-Lance Mickels til Viaplay - “De har også en kamp i weekenden så vi er mere friske end dem på tirsdag”

De er jo tydeligvis et kontrahold, men solide 5 mand nede bagi, og så en lang bold eller et godt udkast af målmanden feks efter hjørnespark fra modstanderne.
Jeg synes ham deres mørke midterforsvarer var rigtigt god, men han skulle jo også kun forsvare.
Jeg synes at have. Vist fra Monnerup i Mediano at de havde tæt på 70% boldbesiddelse i den hjemmelige liga

Latest posts

Back