New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: AGF - Sabah FK, 5. August kl 18.30

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 611
  • Views Views: Views 23K
Added to Calendar: 05-08-26

Kamptråd CL-kval runde 3: AGF - Sabah FK, 5. August kl 18.30
Nå, men … Så bliver det nok som nedenfor i Baku. Eller det håber jeg ihf!

Emmery virker træt, næsten udbrændt og trænger til en pause fra starteren. Og kampen kalder på max rutine.

Carstensen virker rusten. Hovedpinen er backkæden - det er kritisk at skulle spille 15 effektive min. med en 17-årig centerback i en af de vigtigste kampe i klubbens historie sådan som vi gjorde i går.

Hedenstad

Andersen
Rössler
Kahl

Anderson
Knudsen
Jønsson
Links

Bech
Bogere
Arnstad
Jeg tror det er et godt bud. Spørgsmålet er om man alligevel starter Carstensen, og måske lader Anderson tage Bechs plads - Bech virker også træt.

Arnstad blev rykket ned for at få styr på midtbanen. Det var tidligt i kampen, så før de var for trætte. Det kan sagtens ske igen.

Jeg håber Links er der om den lille uge, så får han HWB. Emmery er klar igen, og han skal lære at agere mod en dygtig back.

Bogere
Anderson Bech
Emmery Arnstad Knudsen Links
Kahl Rösler Andersen
Hedenstad

Jeg ser et byt af Anderson og Jønsson som stærkest. Og jeg tror stadig Anderson står før Carstensen som HCB

Jeg tror det er et godt bud. Spørgsmålet er om man alligevel starter Carstensen, og måske lader Anderson tage Bechs plads - Bech virker også træt.
Ja jeg tror også Carstensen har noget rutine i den her form for kampe som JP kan se som en styrke. Derudover tror jeg 6 dages hvile til Emmery og Bech gør at de er langt mere friske på tirsdag i Baku.

Men det var interessant hvad JP sagde i post match interviewet med TV3, vi skal lære at spille længere angreb, og holde bolden i holdet i længere tid, i går blæste vi afsted i omstillinger, hver gang vi havde chancen, med en lang sæson og et tæt kampprogram, der skal man også blive bedre til at hvile med bolden. Derudover forspildte dommeren ingen chancer til at tælle ned, uanset om det var målspark eller indkast, det pressede også fysikken.

Jeg tror det bliver:
Hedenstad
Andersen - Rösler - Kahl
Carstensen - Knudsen - Jønsson - Links
Bech - Bogere - Arnstad
Igen synes jeg Kahl blev bedre da Links kom ind, det lader til at de er væsentligt mere fortrolige med hinandens løbe- og forsvarsmønstre, derudover lader det til at Sabahs højre dør, var i stand til at lukke Emmery ned i hele kampen ene mand, så vi har ikke den fordel af dobbeltdækning som han normalt giver.

Carstensen og Links skal kun starte, hvis de vurderes at være klar til mere end en time.

Nu går Sabahs træner hjem og ser video på Bogere, så de har uden tvivl en plan på tirsdag, der kommer til at gøre hans arbejde mere vanskeligt, men det kan så til gengæld give mere plads til Bech og Arnstad. Desuden vil Bogeres hurtighed, og nyfundne målfarlighed, gøre det meget risikabelt for Sabah at sende hele kavaleriet i deres forsøg på at opnå et resultat, så han vil være et klart førstevalg.

Jeg håber forsvaret kan spille 90 minutter, så vi ikke skal til at bruge vigtige udskiftninger igen på spillere, som skal kunne spille fuld tid. Så Arnstad og Knudsen kan få et hvil i det sidste kvarter, hvis det går som håbet.

Som jeg så kampen i går, er der VIRKELIG brug for at der er noget at skyde med fra bænken i returkampen.. Da Jens går ud røg AL energi ud af midtbanen, som om MK var træt også..

Jeg håber man starter med JJ på bænken i returen, og skifter ham ind i pausen, så man har ham helt frisk til kampens afslutning og evt også forlænget - for der er brug for rutine og coolness i kampens afgørende minutter.. Shit holdet var på hælene i går i de sidste 20, og det var mirakuløst at man holdt Sabah til 1 pind

Arnstad blev rykket ned for at få styr på midtbanen. Det var tidligt i kampen, så før de var for trætte. Det kan sagtens ske igen.

Jeg håber Links er der om den lille uge, så får han HWB. Emmery er klar igen, og han skal lære at agere mod en dygtig back.

Bogere
Anderson Bech
Emmery Arnstad Knudsen Links
Kahl Rösler Andersen
Hedenstad

Jeg ser et byt af Anderson og Jønsson som stærkest. Og jeg tror stadig Anderson står før Carstensen som HCB
Jeg tror (håber) ikke Carstensen kommer til at spille højre yderstopper. Det er han slet ikke stærk nok til, når vi forsvarer bagud.

Jeg synes deres venstre back var god frem i banen, men kkke voldsom aktiv defensivt. Det er et rum man må kunne benytte. Der er nok lettest med en højrebenet

De stod i studiet og efter kampen og fortalte at Sabah jo altså også spillede femte kamp og var med i første kvalifikationsrunde. Der sidder jeg så som ikke-tv-ekspert og tænker om ikke Q1 blev spillet tidligere end Q2. Den azerbaijanske liga starter 14. august og Sabah har altså hidtil kun spillet en mistugekamp hver uge. Det bliver lidt mere lige forhold på det punkt i næste uge (fraset at det komprimerede program kan slide mere og nu er det så os der skal rejse langt.)
Præcis.
Sabah har slet ikke været presset fysisk endnu.
Men det er selvfølgelig svært for Grønborg og Co. at regne 🤷‍♂️

Som jeg så kampen i går, er der VIRKELIG brug for at der er noget at skyde med fra bænken i returkampen.. Da Jens går ud røg AL energi ud af midtbanen, som om MK var træt også..

Jeg håber man starter med JJ på bænken i returen, og skifter ham ind i pausen, så man har ham helt frisk til kampens afslutning og evt også forlænget - for der er brug for rutine og coolness i kampens afgørende minutter.. Shit holdet var på hælene i går i de sidste 20, og det var mirakuløst at man holdt Sabah til 1 pind
Meget enig. Vi mangler bredde. Hvis Solbakken virkelig var klar havde jeg nok bragt ham fremfor Serra.

Jeg synes generelt vi oftere bliver ramt af modstanderens “in game management” end vi selv får lavet store forandringer

Præcis.
Sabah har slet ikke været presset fysisk endnu.
Men det er selvfølgelig svært for Grønborg og Co. at regne 🤷‍♂️
Ja den undrede jeg mig også over, Tøffe stod med helt tomme øjne og nikkede bare med. Ja Sabah har også haft 5 kampe, “de er godt nok dygtige at de ikke bliver nær så trætte af deres 5 kampe på 5 uger, som AGF gør af 5 kampe på halvt så lang tid”. Det Sabah hold må være gjort af et helt særligt “landsholdsstof” når de kan spille en kamp om ugen, uden at blive trætte 🥸

Jeg synes deres venstre back var god frem i banen, men kkke voldsom aktiv defensivt. Det er et rum man må kunne benytte. Der er nok lettest med en højrebenet

Det her var lige præcis analysen fra Tathias Mazinkar, efter han havde set deres to kanpe mod KUPS i returen.

Jeg håber Carstensen kan spille. Han er klart mindre gennembrudsstærk end Links og MA, men til gengæld synes jeg, han er væsentligt mere cool og har væsentligt mere overblik, når han kommer i de rigtige positioner.

Og så vil det også være fint, hvis Links og Emmery kan deles om venstresiden, så ingen af dem skal spille unødigt meget.

Jeg tænker:

Hedenstad
JA - Rösler - Kahl
Carstensen - Jønne - Knudsen - Links
Bech - Arne
Borgere

Indskiftere

MA
Emmery
Solbakken🤞
TK

Jeg tror det bliver:
[]Hedenstad
Andersen - Rösler - Kahl
Carstensen - Knudsen - Jønsson - Links
Bech - Bogere - Arnstad[/]
Dén håber jeg også på. Med Emmery og Anderson på bænken er der også noget at skyde med, hvilket kan blive vigtigt.

Jeg køber dog også argumentet om, at Jønsson kunne være rar at kunne sætte ind fra bænken, så han er skarp i en slutfase (+ evt forlænget). Så kan Anderson måske starte centralt i stedet.

Det her var lige præcis analysen fra Tathias Mazinkar, efter han havde set deres to kanpe mod KUPS i returen.

Jeg håber Carstensen kan spille. Han er klart mindre gennembrudsstærk end Links og MA, men til gengæld synes jeg, han er væsentligt mere cool og har væsentligt mere overblik, når han kommer i de rigtige positioner.

Og så vil det også være fint, hvis Links og Emmery kan deles om venstresiden, så ingen af dem skal spille unødigt meget.

Jeg tænker:

Hedenstad
JA - Rösler - Kahl
Bech - Arne
Borgere

Indskiftere

MA
Emmery
Solbakken🤞
TK
Til gengæld havde den normalt skarpe Maznikar talt Sabah voldsomt ned inden kampen.

Sabah var klart bedre end den gode Maznikar havde analyseret sig frem til. Deres offensiv og boldsikkerhed kunne sagtens begå sig i top 6 i superligaen.

Deres 13'er er en virkelig god fodboldspiller. En fornøjelse at kigge på selv om han havde den forkerte trøje på.

Dén håber jeg også på. Med Emmery og Anderson på bænken er der også noget at skyde med, hvilket kan blive vigtigt.

Jeg køber dog også argumentet om, at Jønsson kunne være rar at kunne sætte ind fra bænken, så han er skarp i en slutfase (+ evt forlænget). Så kan Anderson måske starte centralt i stedet.
Jeg tror vi skal finde et tidspunkt at træne Anderson som 6’er inden han bliver prøvet af i kamp, jeg tror også han ville kunne noget af det som Jakob også kommer med, men det kræver noget øvelse. Anderson er ikke træt, han har næsten ikke spillet fuld tid endnu, så det er lidt underligt at sætte ham på bænken frem for f.eks. Arnstad eller Knudsen, men holdet er bare bedre offensivt uden ham til at trække tempoet ud af kampen, men måske er det netop derfor han skal spille, for at trække tempoet ud af kampen, så truppen kan holde til det tætte kampprogram. Det er måske netop derfor JP spiller ham så meget, fordi holdet skal lære af Anderson, hvordan man kan holde til alle de kampe i længden.

Til gengæld havde den normalt skarpe Maznikar talt Sabah voldsomt ned inden kampen.

Sabah var klart bedre end den gode Maznikar havde analyseret sig frem til. Deres offensiv og boldsikkerhed kunne sagtens begå sig i top 6 i superligaen.

Deres 13'er er en virkelig god fodboldspiller. En fornøjelse at kigge på selv om han havde den forkerte trøje på.
Ja Sabah kan vil ca sammenlignes med Viborg eller Sønderjyske, et godt hold, med nogle spændende individualister - men også et hold vi skal kunne slå ud af “pokalturneringen”.

Jeg tænker:

Hedenstad
JA - Rösler - Kahl
Bech - Arne
Borgere

Indskiftere

MA
Emmery
Solbakken🤞
TK
Jeg håber også på Carstensen. Man skulle helst så bredt ud i det rum der efterlades, så en stopper må falde ud og hjælpe - så bliver 10’er rummet større til Bech.

Meget enig at splitte tiden. Optimalt delte Emmery/Links og Carstensen/Andersen tiden, så man kunne holde et højt tempo.

Hvis vi enten skal forsvarer noget til sidst, eller gå i forlænget så tror jeg egentlig jeg er mest tilhænger af Emmery først, og Links senere. Links er bedre defensivt og vant til at spille mere, Emmery går tit kold omkring 60-70 minutter

Netop vendt hjem fra stadion, efter en massiv omvej, fordi politiet valgte at annullere et trafiklys og bare lade hovedvejen køre hele tiden, uden at lade trafik komme til fra sidevejene... så vi vendte kareten og kørte hjem via fucking Langå! Hvad fanden handlede dét om??

Nå, kampen:
Shit, jeg synes Sabah er gode! Pasningsstærke, hurtige, velorganiserede. Puha, det bliver en hård kamp om 6 dage. Men med ordentlig restitution og bedre kendskab til deres måde at spille på, så har jeg forhåbninger. Jeg har den som 50/50 nu.

Emmery havde en lidt bleg dag, han så træt ud, synes jeg.
Andersson løber meget, men får utroligt lidt ud af det og skal altså slippe den bold!
Arnstad, Knudsen og Jønsson (i første halveg) var fænomenale!
Bogere...jeg sagde til min makker, at jeg regnede med et mål fra ham i dag, fordi han de sidste to kampe bare har været dér hele tiden, altså der hvor bolden var. Han involverer sig, løber, kæmper, presser og byder sig til. At han så gik ind og lavede to drømmekasser, dén havde jeg ikke set komme. Vi skal stadig bruge en 9'er, vi skal bare også huske at give ham her minutter.
Colin Rösler ligner en god tilgang ved første øjekast. Han virker solid. Selvfølgelig var der afstemningsproblemer i et forsvar, der konstant ændrede konstellation kampen igennem... hvorfor var Tingager SÅ sur, da han blev skiftet ud?
Vi blev fanget af det samme med politiets trafikdirigering. Vi har nok holdt på den modsatte side af jer i forhold til Viborgvej.

I stedet for at lade trafiklyset gøre arbejdet, så blev vi fanget på en blind vej i 30 minutter. Vi var vel 50 biler som bare holdt stille uden at kunne køre for grønt. Ret mærkeligt.

Der var kontakt mellem ham og den angribende spiller. Lignede ikke et dive. Ligesom der for øvrigt var mellem Bogere og en forsvarsspiller ved 2-0 målet. I begge tilfælde en tilfældig kontakt, hvor den angribende spiller har balancen, og den forsvarende spiller falder og mister sin mand.

Nu har jeg set den - det ligner han smider sig, fordi han er et halvt skridt efter modstanderen og derfor ikke vil eller tror på han kan løbe ham op. Dårlig opdækning og et hurtigt valg som ikke hjalp noget men på den anden side, heller ikke sikkert han kunne bidrage hvis han var løbet med ham.

Jeg tror vi skal finde et tidspunkt at træne Anderson som 6’er inden han bliver prøvet af i kamp, jeg tror også han ville kunne noget af det som Jakob også kommer med, men det kræver noget øvelse. Anderson er ikke træt, han har næsten ikke spillet fuld tid endnu, så det er lidt underligt at sætte ham på bænken frem for f.eks. Arnstad eller Knudsen, men holdet er bare bedre offensivt uden ham til at trække tempoet ud af kampen, men måske er det netop derfor han skal spille, for at trække tempoet ud af kampen, så truppen kan holde til det tætte kampprogram. Det er måske netop derfor JP spiller ham så meget, fordi holdet skal lære af Anderson, hvordan man kan holde til alle de kampe i længden.
Jeg tror det vil være en rigtig fremragende ide, at vi stille og rolig spiller ham ind på 6’eren.

Røsler er anderledes end Beijmo, og JP siger i et optaktsprogram, at Beijmo’s overlap skal løses af en 6’er, og så bliver stopperen tilbage og er en del af restforsvaret. Jeg tror en af de ting der gjorde Knudsen rigtig god sidste sæson var, at mange af de tunge løb tog Beijmo, så Knudsen havde et fysisk overskud i duellerne - også sidst i kampen - fordi han havde færre højintensive løb (dem havde Beijmo taget). Bliver det nu en 6’er der skal udenom f.eks Carstensen en 4-5 gange på en kamp, så tror jeg faktisk det ville passe Anderson rigtig godt

Latest posts

Back