Et hold der mindede rigtig meget om Sønderjyske- det blev ligeså svært og bøvlet som man kunne frygte.
Det lader til at de folk der kæmper for at komme tilbage fra småstater har svært ved at kunne bringe det sidste ind i kampene, og det er forståeligt nok - selvom jeg cykler meget, så går jeg jo hellere ikke bare ud og cykler 80 km i morgen og at skulle kæmpe til sidst.
Rent spillemæssigt, så syntes jeg faktisk udskiftningen med Jønson virkede fornuftig, vores midtbane havde slet ikke fat, desværre blev udfaldet af udskiftningen ikke som ønsket, da især Andersson sænker vores spillere da han holder for meget på den, i stedet for vi lader bolden og spilmønstrene gøre arbejdet - så også Arnstad var efter ham på et tidspunkt, og Hedenstad gør deres ikke vores spil bedre
Røsler gjorde god figur, Borgere ligeså.
Det blir svært i Baku, men vi kam sagtens score dernede.
Vores trup bredde og belastning bliver meget synlig i dag.
2-2 havde gjort ondt.
De graver dybt og er overall et bedre hold end Sabah.
Hvornår fanden har vi sidst været sådan på hælene og så vundet og så i en europæisk kamp!?
Og Borgere! 90 min spurt klasse mål!
Sikke en kamp!
Vi ser heller intet fra Links og Carstensen idag. Det er for anonymt det som de bidrager med. Storch kan man ikke sige noget til. Andersen fremragende. Janni Serra formår egentlig at vinde næsten alle sine hovedstødsdueller der er bare ingen omkring ham som følger op.
Vores bænk formår ihvertfald ikke at ændre på kampen idag.
Knudsen, Arnstad, Bech helt væk idag. De formår slet ikke at sætte spillet op.
Hvilken energi fra Borgere til gengæld. Klart MOM. Super pres og krydret med to klasse kasser. Mere af det tak.
Det tror jeg bestemt også. Det var ret tydeligt at vi kæmpede med træthed da 60 min blev passeret på uret.
Jeg tror virkelig de brændte enormt meget krudt af på kampen i Polen. Det er ihvertfald min hovedmistænkte. Skadessituationen er godt nok heller ikke megen hjælp der må man sige.
Anderson er til gengæld fortsat et problem for holdet.
Han leverer udelukkende ringe dødbolde i dag uden luft, og han spiller simpelthen sit eget spil og ikke holdets spil. Han er slet ikke hurtig nok i tankegangen i kombinationsspillet som er så vigtigt, så han vælger at drive bolden i stedet for, og dribler nærmest kun i blindgyder.
Arbejdsindsatsen kan man ikke tage fra ham, men han er ude af sync med holdet, og det er et problem. Hvad er der mon sket med Jørgensen?
Men Sabah skal også have kredit. Det var ikke noget dårligt hold. Vi holder deres frontangribere væk i det meste af kampen. Stærkt af forsvaret. Deres midtbane havde desværre overtaget. Om det skyldes at vi trak os eller vi blev presset tilbage er svært at sige men vi stod godt nok dybt i langt hovedparten af kampen.
Jeg har også tænkt på det et stykke tid - selvfølgelig ikke mindst hvis vi skal spille et ligaspil mod nogle store klubber og måske endda nogle af de helt store hvis vi går hele vejen til CL. Der er mange AGF-fans i København og omegn, men det er hverdagskampe så selvfølgelig også lidt problematisk for mange i Århus. Jeg tror om ikke andet at der vil komme flere end kapaciteten i Randers til kampe i et europæisk ligaspil.
Han leverer udelukkende ringe dødbolde i dag uden luft, og han spiller simpelthen sit eget spil og ikke holdets spil. Han er slet ikke hurtig nok i tankegangen i kombinationsspillet som er så vigtigt, så han vælger at drive bolden i stedet for, og dribler nærmest kun i blindgyder.
Arbejdsindsatsen kan man ikke tage fra ham, men han er ude af sync med holdet, og det er et problem. Hvad er der mon sket med Jørgensen?
Sabah har ikke tabt EN ENESTE kamp, hvor Puchacz har været på banen. Ikke én. I nogen turnering. Om holdet bare er virkelig godt, eller om han er deres firkløver, aner jeg ikke. Men fakta er fakta.
Sådan havde jeg det også med mange af hans offensive aktioner, og jeg var egentlig klar til at tage ham ud i pausen. Men for satan han er en vigtig motor i en kamp hvor Knudsen og Arnstad var undervældende.
Men Sabah skal også have kredit. Det var ikke noget dårligt hold. Vi holder deres frontangribere væk i det meste af kampen. Stærkt af forsvaret. Deres midtbane havde desværre overtaget. Om det skyldes at vi trak os eller vi blev presset tilbage er svært at sige men vi stod godt nok dybt i langt hovedparten af kampen.
Det var i hvert fald ikke helt som jeg opfattede Maznikars udlægning af holdet med en lidt fraværende midtbane. Det blev selvfølgelig også et resultat af at vi manglede det sidste så vi ikke rigtig fik presset dem og også begyndte at smide mange bolde væk osv.
Udover den åbenlyse, Tingager, hvem skulle så være sparet? Det er sæsonen vigtigste kamp indtil videre, og der er en uge til næste gang. Jeg mener at dem der kan selvfølgelig skal spille.
Efter at have set Borgeres mål en gang eller 25, så slår det mig, at det er sådan et par rigtige Franculino-mål, hvor noget som ikke rigtigt er en chance bare bliver smasket ind som en selvfølge. Det har vi godt nok savnet, så vi ikke behøver slå modstanderne markant på xG for at vinde.
Og synes godt nok han udvikler sig hurtigt lige nu. Bliver spændende hvor god han kan blive i løbet af det næste års tid. Men til at starte med skal han i hvert fald til også at score nogle lette mål. Ligesom Franculino også gør.
Jeg må æde nogle af mine ord om, at vi er bedre end Sabah på alle parametre. At vi ikke var det bedste hold i dag, skyldes forhåbentlig skader og manglende relationer, men de er slet ikke noget dårligt hold.
De havde energien, og de havde ret gode boldspillere. Ærgerligt for dem, at de ikke kunne udnytte vores ekstremt dårlige form.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.