New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: AGF - Sabah FK, 5. August kl 18.30

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 614
  • Views Views: Views 26K
Added to Calendar: 05-08-26

Jeg tænker, at Tinager nok ikke er klar til at starte inde. Så jeg gætter på følgende opstilling ud fra præstationer, JPs disponeringer og en generel forventning om, at de mange afbud i lørdags var for at sparre spillere snarere end skader. I parantes er angivet et alternativ i min optik:

Hedenstad
JA (Callø) - Camara (Tingager) - Kahl
Carstensen (Links) - Knudsen - Jønne - Emmery
Bech - Arne
Borgere

Jeg er helt overbevist om, at Emmery starter. Han er ved at at være en nøglespiller for vores offensiv.
Jeg er også ret overbevist om, at Jønne spiller central midt. Det er der, han er bedst, og der er ikke et oplagt alternativ, hvis man vil spille Arne på en 10er. Og det indikerer alt, at man vil.

Håber på start-11 med nogenlunde følgende:
Hedenstad

Røsler
Tingager/Callø/Storch/Camara (hvem er mest klar fysisk og mentalt?)
Kahl

Links
Emmery

Jønsson
Knudsen
Arnstad

Bech
Bogere/Serra

Med Jønsson og Knudsen vil vi have en god mur foran forsvaret. Kahl var god til at dirigere i lørdags. Emmery har selvfølgelig medbragt dåseåbneren. Bogere eller Serra handler nok om hvorvidt Serra er klar til at starte, for han fylder rent fysisk mere og så kan Bogere komme ind når de er møre. Kan evt. også være Tchamche der starter, han var god i onsdags.

Steen Houmann har lavet en sammenligning på økonomiske muskler, mellem de danske hold og deres modstandere i Europa i denne runde. Lidt en tynd kop the, hvor det egentlig bare er denne graf der er interessant:

image-53.png

Steen Houmann har lavet en sammenligning på økonomiske muskler, mellem de danske hold og deres modstandere i Europa i denne runde. Lidt en tynd kop the, hvor det egentlig bare er denne graf der er interessant:

image-53.png

Er fandme hårde odds for Bohemians. Måske skulle vi starte en affiliate AGF klub på de breddegrader. Tror godt vi kan matche lønnen.

I betragtning af holdet forfatning/skader er det vel højest 50/50.

Men naturligvis meget bedre end EL via mange af dem vi kan trække.
Jeg tror og håber, at vi allerede efter de første 20-30 minutter vil se, at de slet ikke er i nærheden af 50/50.

Mit bedste gæt er, at vi vinder ret klart hjemme, og at vi efter en uges restitution også tager sejren eller en uafgjort nede i varmen. Vi SKAL være et klart bedre hold end dem.

Jeg tror og håber, at vi allerede efter de første 20-30 minutter vil se, at de slet ikke er i nærheden af 50/50.

Mit bedste gæt er, at vi vinder ret klart hjemme, og at vi efter en uges restitution også tager sejren eller en uafgjort nede i varmen. Vi SKAL være et klart bedre hold end dem.
Man kan vel sige at vi møder et hold der økonomisk er på højde med det hold vi vandt bronze med for nogle år siden. Og et hold der åbenbart bruger lidt flere penge end det ungarske tophold, som FCK skal møde. Stadig en hård nød at knække.

Godt nok en svær periode at være i - særligt oven på dagens lodtrækninger.

Vi er 65-35 mod Sabha. Jeg vil dog gerne se den forskel med egne øjne, men det er nu engang de odds, der er givet.

På den baggrund vil jeg godt nok være bitter, hvis vi taber opgøret, og skal møde Benfica, og dermed de facto ende i Conference League.

Særligt holdt op mod en 30% chance mod Røde Stjerne.

Alt sammen pga manglende evner på transfermarkedet og evnen til at have en trup klar.

Lige i skrivende stund er der rigtig mange spørgsmålstegn omkring truppen og skader. Krydser så meget fingre for, at vi får lappet et slagkraftigt hold sammen til kampen på onsdag.

Det hele er blevet ret binært. Måske det er mere nuanceret. EL giver vel knap 35 mio mere end Conference, men kan vi samle flere koefficientpoint op i Conference? Er det pengene værd?

Og midt i det hele begynder vores midtbane at se ret hullet ud. Og enten skal vi rokere meget eller give Haugstrup noget mere spilletid end han umiddelbart helt er klar til.

Evalueringen af vinduet bliver spændende. Det er “the big gamble”, der kører. Måske det lykkes, så jeg ikke bliver bitter hele efteråret. Hvis jeg gør; skal jeg minde mig selv om, at det måske bare var prisen for mesterskabet.

Hvem har sat de odds?

Jeg ser det mere som 50/50 mod Sabah.

Det vil være lidt bittert at komme i Conference League (aka ryge ud til Sabah), men så er det heller ikke værre. Vi var ikke seedede til mere.

Jeg har læst det hele men er det virkeligt 50/50. Jeg havde regnet med 60/40 eller noget i den stil. Man kan jo ikke stole på de vandt ligaen helt fair. De ryggede jo op fra 1. Division på 5. Plads. Man må håbe på at vi får en god dommer som kan modstå fristelsen af Aserbaidjanske penge
De rykkede op, lidt ligesom i A ligaen herhjemme, fordi de andre hold ikke kunne få licens eller havde lyst (penge) til at spille i den bedste række.

Uanset evner på transfermarkedet, vil det være svært for CV, at sammensætte et hold der kan slå Benfica ud af Europa over 2 kampe

Det er dét, der er pointen. Slår vi Sabha, er vi i EL. Taber vi, er vi de facto i Conference League. Deraf bitterheden/frygten for, at vi ikke har et hold, der kan slå Sabha.

Hvem har sat de odds?

Jeg ser det mere som 50/50 mod Sabah.

Det vil være lidt bittert at komme i Conference League (aka ryge ud til Sabah), men så er det heller ikke værre. Vi var ikke seedede til mere.
Benjamin Leander plejer at trække dem fra “markedet”.

Jeg undrer mig også, og vil gerne se det med egne øjne. Men er bange for, at vores tynde trup har gjort det til 50/50 eller det, der er værre.
Hvis vi henter Højer, er det mod strategien, fordi han kun vil være tredje bedst på wb og næstbedst på vcb og jo altså uden potentiale = mindre spilletid til Callø og Storch.
Altså ingen af Callø og Storch er VCB. Så hvis der ikke er talenter til pladsen, kan det tale for Højer.

Det er noget af en kabale, og noget tilsiger mig, at vi stadig mangler en enkelt til forsvaret. Mest fordi, jeg ikke er tryg ved Camara for Ting, men er villig til at lade mig modbevise.

Latest posts

Back