New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: AGF - Sabah FK, 5. August kl 18.30

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 137
  • Views Views: Views 6K
Added to Calendar: 05-08-26

Kamptråd CL-kval runde 3: AGF - Sabah FK, 5. August kl 18.30
En 26 årig spiller med masser af erfaring, frem for Storch? Det tror jeg ikke er usandsynligt
Storch har virket ret rolig. Hvis Tingager ikke kan spille kan man også vælge den frække med Storch i midten og Kahl og Røsler som yderstoppere. Storch spillede den i testkampen mod Horsens.

Men vi må se, hvem der overhovedet er klar. Kahl ligner ikke en mand med overskud. Tingager er yderst tvivlsom og Camara havde vist også ondt i foden, da han gik ud i går.

Storch har virket ret rolig. Hvis Tingager ikke kan spille kan man også vælge den frække med Storch i midten og Kahl og Røsler som yderstoppere. Storch spillede den i testkampen mod Horsens.

Men vi må se, hvem der overhovedet er klar. Kahl ligner ikke en mand med overskud. Tingager er yderst tvivlsom og Camara havde vist også ondt i foden, da han gik ud i går.
Jeg synes egentlig Kahl gjorde det fint da han kom ind. Sindssygt svært at styre forsvaret fra en yderstopper.

Fedt, at den nye tråd allerede er oprettet.

Først og fremmest – kan I tro, at AGF i denne udgave af Europa League-kvalifikationen faktisk kan ende med at møde Lech igen?

Lech skal slå holdet fra Færøerne, og AGF skal ryge ud mod Sabah Baku. I morgen kl. 13.00 er der lodtrækning. Har I lyst til at komme til Poznań igen?

Nå, nu tager vi lige et "Lech-spor", for I troede vel ikke, at Sabah slet ikke havde nogen forbindelse til os? Det har de faktisk, for en af vores egne spiller der, og han er en så interessant person, at han fortjener lidt ekstra omtale.

Tymoteusz Puchacz er, som jeg tidligere har skrevet, et produkt af Lechs ungdomsakademi. Han debuterede for førsteholdet i januar 2017, men blev hurtigt sendt på lejeophold og slog først rigtigt igennem i 2019. Hos os spillede han venstre back, men han kan også bruges som wingback eller kantspiller.

Puchacz har altid haft lyst til at gå fremad. Han havde et godt drive mod målet, men defensivt haltede det lidt. Hos Lech skabte han masser af uro på venstrekanten. I alt scorede han syv mål for os – fire i ligaen, to i pokalturneringen og ét i Europa League-kvalifikationen. Efter to år blev han solgt til Union Berlin for 3,5 millioner euro, og ærligt talt var der ikke mange, der savnede ham. Hans svagheder i det defensive spil var simpelthen for tydelige.

Efter skiftet fra Polen gik det ikke særlig godt. Han fandt aldrig rigtig sin plads nogen steder, og i starten af sidste sæson stod han uden klub. Han behøvede ikke bekymre sig om penge, så han vendte hjem til Polen og... nød livet. Han var gæst i en podcast, dukkede op til forskellige arrangementer, og nogle gange tog han spontant ud på offentlige baner for at spille med helt tilfældige mennesker. Han ventede på tilbud, men de kom ikke.

Til sidst kom GKS Katowice med et tilbud – en solid midterklub i Ekstraklasa med ambitioner om mere. Puchacz sagde ja, men i allersidste øjeblik skiftede han uden nogen forklaring kurs og rejste til Aserbajdsjan for at slutte sig til Sabah. For få dage siden, da det så ud til, at Sabah kunne komme til at møde Lech i kampen om Champions League, indrømmede han helt åbent, at det havde været en ret ussel handling fra hans side.

Men det viste sig at være det rigtige valg. Han blev mester med Sabah, spiller nu om en plads i Champions League, og... Sabah har ikke tabt EN ENESTE kamp, hvor Puchacz har været på banen. Ikke én. I nogen turnering. Om holdet bare er virkelig godt, eller om han er deres firkløver, aner jeg ikke. Men fakta er fakta.

Hvad er Puchacz ellers mest kendt for?

Hans tatoveringer. Han har tatoveringer over det hele.

1785704381770.webp

På et tidspunkt forsøgte han også at score Julia Wieniawa – en polsk tv-skuespiller og en spirende popstjerne.

Og så elsker han rap. Puchacz har skrevet flere rapnumre og udgav endda en sang, som blev ret populær. Den sætter sig faktisk fast, selv hvis man normalt ikke hører rap.

Tror godt jeg vil vædde min ene nyre på at Emmery starter inde. Hans aktioner er kampafgørende.
Jeg har flere stærke argumenter for hvorfor Emmery bliver skiftet ind i stedet for at starte. 🧐
1. Tingager bliver ikke klar så det bliver Callø - Jønsson - Kahl
2. Kahl har været klart bedst med Links foran sig
3. Carstensen er klar til en startplads til højre
4. Links er klart bedst til venstre
5. Det nye forsvar har brug for så stærke wingbacks som muligt til at forstærke defensiven
6. Emmery var smadret imod Lyngby, og spillede alligevel 90 minutter, så han trænger til en pause.

Jeg har flere stærke argumenter for hvorfor Emmery bliver skiftet ind i stedet for at starte. 🧐
1. Tingager bliver ikke klar så det bliver Callø - Jønsson - Kahl
2. Kahl har været klart bedst med Links foran sig
3. Carstensen er klar til en startplads til højre
4. Links er klart bedst til venstre
5. Det nye forsvar har brug for så stærke wingbacks som muligt til at forstærke defensiven
6. Emmery var smadret imod Lyngby, og spillede alligevel 90 minutter, så han trænger til en pause.
1 og 2 - og alligevel foretrækker JP at spille med Links i højre og Emmery i venstre når alle er klar. I Lyngby startede han med Emmery foran Camara.
3 Det tror jeg ikke. Synes han så tung ud mod Lyngby så tror ikke han har 60 minutters fodbold i sig.
4 Ja, men alternativet i højre er markant mindre farlig end Emmery, så det er et nødvendigt offer så længe Emmery er i klubben.
5 Se 2 ovenfor. JP tænker offensivt. Ikke defensivt.
6 Emmery har 4,5 dag til at restituere. Det burde være rigeligt for en 19 årig.

Emmery er med kæmpe margen vores farligste offensive spiller. Han kan åbne forsvar på højeste niveau, selvom de prøver at lukke ham ned med to mand. Riemer var på stadion mod BIF for at kigge på ham - det er det niveau han har offensivt.

I den vigtigste kamp i måske hele sæsonen kommer JP til at starte med ham 10/10 gange.

Jeg håber ret hurtigt at Røsler og Carstensen finder et godt makkerskab i højre side, og at når Røsler har 5-6 kampe for os, at han så også bare tager Andersen med under sig. Jeg håber at Tingager er klar til de vigtigste kampe - og at Links/Kahl er klar i venstre snart på 100%.

Et forsvar (i de vigtigste kampe) med Links - Kahl - Tingager - Røsler - Carstensen tager jeg ANY DAY!

Jeg er på 'Emmery starter (selvfølgelig!)'-holdet. Fair argumenter fra @T-Knogle, men i den kamp stiller man op i stærkeste opstilling.

Jeg er overbevist om JP gerne havde givet Emmery et hvil efter 60 og sat TK ind, men det tillod holdets beskaffenhed ham ikke.

Spørgsmål 1: Tingager. Jeg tror ikke på Tingager til onsdag. Hvis han er ca klar, er knoglen sikkert stadig for udsat, og ingen ønsker et repeat af Lyngby-kampen.

Spørgsmål 2: Jønsson som centerback eller central midt? Det ville være ballsy at spille med Camara i midten. Eller Jensen-Abbew, hvis han er klar. Fordelen er, at så er central midt ikke berøvet den ene af to startere

De øvrige spørgsmål: JJA og JA er ude, Links tilbage, Yakob ude. Callø starter ikke, fordi Røsler, og fordi han er på vej tilbage.

Hvis Jønsson tager centerforsvaret, er Anderson næsten bedste bud på central midt. Hvis Links er skadet, tror jeg mere på Anderson end Carstensen på HWB.

Bogere 9'er
Bech og Arnstad på 10'erne
Så kommer spørgsmålene.

Jeg er overbevist om JP gerne havde givet Emmery et hvil efter 60 og sat TK ind, men det tillod holdets beskaffenhed ham ikke.
Jeg tror, at det var de tvungne udskiftninger af Tingager og Haugstrup, der gjorde at Emmery ikke blev udskiftet med Kristjánsson. Jeg tror også umiddelbart at Emmery starter.

Latest posts

Back