New posts

Kamptråd Champions league kval. runde 2: Lech Poznan - AGF, onsdag 29. Juli kl 19.00

• Thread starter Thread starter T-Knogle
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 223
  • Views Views: Views 9K

Hvor er vi efter denne kamp

• Total voters
    62
  • Poll closed .
Kamptråd Champions league kval. runde 2: Lech Poznan - AGF, onsdag 29. Juli kl 19.00
Jeg håber da ikke truppen er på pumperne allerede efter to kampe? Jeg er med på der er et par småskader osv., men truppen burde generelt stadig være frisk. Dermed ikke sagt, at der ikke kan komme udfordringer senere, men der bør vi altså ikke være endnu.

På pumperne er måske en overdrivelse, den køber jeg. Men når 6 spillere er ude med skade/på skåne kost, så synes jeg da, at det tyder på en trup, som er presset. Reelt har vi ingen prøvede erstatninger for Tingager, Kahl, Emmery, RC (som også lige er kommet tilbage) med til kampen - antaget at AJ og JA skal kæmpe om HCB, og her er JA endda tvivlsom.

Måske Poulsen prøver med Tomas fra start i stedet for Emmery, så vi har lidt at skyde med fra bænken. Jeg kunne godt tænke mig at se ham mere på banen, selvom det måske er lidt for voldsomt at starte ham foran 35.000 polske fans.

I kvalrunderne får AGF 2,5 hvis vi ikke når ligaspil.

Hvis vi når ligaspil, så får AGF 0,0 for kvalrunderne.
Men så tikker det rent i ligaspil med 1 point for uafgjort. Og 2 point for sejr.
Tak for at afklare
Du skrev på et tidspunkt noget i stil med at to ligaspil på 5 år giver gode muligheder for seedning derefter ?

Er pointene sammenlignelige i de forskellige ligaspil?
Antageligvis er det mere oplagt for os at hente point i conference pga relativ modstand.

Forsimplet:
Hvis is ender i conference league i år og så igen om 2 år, vil vi så kunne blive seedede i en evt Champions league kval om 3 år?

Dilemmaet for JP er at Tingager, Kahl, Knudsen og Arnstad har spillet samtlige minutter indtil videre i sæsonen, og han har allerede en del spillere som har problemer. De skal bruges igen imod Lyngby, og så igen imod Klaksvik, og så igen imod ;idtjylland, så de bliver slidt op om få runder. Truppen er alt for smal og der er alt for mange skader.

Hedenstad
Storch - AJ - Camara
Carstensen - Jønsson - Haugstrup - Grantzau
Jørgensen - Serra - Anderson​

Ville være den fornuftige start 11, som giver mulighed for at hvile de spillere som har spillet alt alt for meget allerede efter 2 runder, men det kunne risikere at blive to-cifret. Det er bare den situation man er i når der er så mange spillere ude med skader, og man ikke vil have endnu flere:

1. Callø
2. Mølgaard
3. Andersen
4. Poulsen
5. Yakob
6. Solbakken
7. Links

Derudover er Janni Serra småskadet (igen med et eller andet udefineret), Carstensen er lige kommet tilbage, og Hansen er ude med karantæne.

Vi får ingen point imod Lyngby og Midtjylland med en udbrændt trup. Derudover risikerer vi at tabe samlet til Klaksvik, når 10 ud af 11 spillere skal starte hver gang.

Det kommer aldrig til at ske. Klubben ville aldrig risikere at blamere sig på den måde. Desuden må spillerne jo ikke være slidte efter to kampe i sæsonen. Så hører alt op. Forklaringen er en anden. I en alt for smal trup er der for mange spillere, der slet ikke er klar til sæsonen. Heldigvis kommer der også lidt mere luft mellem kampene senere på efteråret. FCK er ude i det samme morads som os.

Hvis is ender i conference league i år og så igen om 2 år, vil vi så kunne blive seedede i en evt Champions league kval om 3 år?

Kort sagt: Ja, men ikke i alle fire kvalifikationsrunder. For at være seedet hele vejen gennem kvalifikationen kræver det:
  • at man samler UEFA-koefficientpoint over 3-4 sæsoner. Kun de seneste fem sæsoner tæller.
  • at man også har lidt held med sig. For eksempel hvis mesterskabet i andre europæiske ligaer vindes af hold, der ikke har spillet ret meget i Europa og derfor har en lavere koefficient.
  • og at nogle af de seedede hold bliver slået ud i de tidligere kvalifikationsrunder.
Se bare på næste runde i Champions League-kvalifikationen. Modstanderne blev trukket blandt de useedede hold. Hvis AGF slår Lech ud, vil de møde de på papiret svagere azerbajdsjanere. Det skyldes, at hvis du slår et højere seedet hold ud, overtager du deres seedning i den næste kvalifikationsrunde.

Det er dommerteamet til aftenens kamp. Kan Danmark egentlig godt lide Albanien? 😉

View attachment 7570
Jeg tror vi er nogle, der kender og holder meget af “Tirana hav- og indsø”
Nok kun de ældste af os - vi er en del gamle og sure mænd, her 😁

Hvis din oversætter oversætter, får du ikke megen hjælp: det er en indforstået henvisning til skør dansk ungdomsradio fra slut 60’erne

Tak for at afklare
Du skrev på et tidspunkt noget i stil med at to ligaspil på 5 år giver gode muligheder for seedning derefter ?

Er pointene sammenlignelige i de forskellige ligaspil?
Antageligvis er det mere oplagt for os at hente point i conference pga relativ modstand.

Forsimplet:
Den seedning jeg primært har øjnene på er til playoff i Conference League.

Den er ret vigtig, fordi den kan være forskel på at komme i ligaspil eller ej.
Og det er det at komme i ligaspillet der er afgørende for koefficient efterfølgende - ikke så meget hvilket ligaspil.
Fordi koefficienter man kan opnå i de tre typer ligaspil ikke er væsentligt forskellige.

Ex. sidste år var Brøndby useeded i COL og trak Strasbourg og så var det næsten game over.

Ryger man ud i playoff til COL får man 2,5 points til ens egen koefficient.
Kommer man i et ligaspil ender man typisk 8-9 koefficient points.
Den forskel på 2,5 og op til 8-9 points er kæmpe stor.

Hele seednings systemet er enormt selvforstærkende.

Derfor er det sygt vigtigt for os at ramme et ligaspil i år og så gentage det ex. om 2 år.
Så vil vi efterfølgende have to chancer som seedede i COL play off til at komme ind. Og så fremdeles.

Håber det giver mening :-)

På pumperne er måske en overdrivelse, den køber jeg. Men når 6 spillere er ude med skade/på skåne kost, så synes jeg da, at det tyder på en trup, som er presset. Reelt har vi ingen prøvede erstatninger for Tingager, Kahl, Emmery, RC (som også lige er kommet tilbage) med til kampen - antaget at AJ og JA skal kæmpe om HCB, og her er JA endda tvivlsom.

Måske Poulsen prøver med Tomas fra start i stedet for Emmery, så vi har lidt at skyde med fra bænken. Jeg kunne godt tænke mig at se ham mere på banen, selvom det måske er lidt for voldsomt at starte ham foran 35.000 polske fans.
Dem der er ude er dog heller ikke så meget pga slidtage og træthed fra den her sæson, men skader fra før sæsonen gik i gang og Links' problem opstod ifm første kamp mod Lech. Den træthed kommer dog så oveni og kan naturligvis ramme os senere. Truppen er smal når vi skal spille kampe i Europa, med mindre vi virkelig vil bruge alle spillere fra talenterne til dem der egentlig må være på vej ud og så bliver vi hurtigt for svage sportsligt i stedet.

Latest posts

Back