New posts

Kamptråd Champions league kval. runde 2: Lech Poznan - AGF, onsdag 29. Juli kl 19.00

• Thread starter Thread starter T-Knogle
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 39K

Hvor er vi efter denne kamp

• Total voters
    62
  • Poll closed .
Jeg fik denne op på min Facebook af en eller anden mærkelig årsag 🤬

View attachment 7572
Jep, den så jeg også.. Dog på en facebookside kaldet hooligans.cz, hvor flere kommentarer går på, at de der drenge ikke kommer helskindede hjem, hvis de går ind i en kamp med Poznans hooligans, da de skulle være decideret syge i skalden..

Den seedning jeg primært har øjnene på er til playoff i Conference League.

Den er ret vigtig, fordi den kan være forskel på at komme i ligaspil eller ej.
Og det er det at komme i ligaspillet der er afgørende for koefficient efterfølgende - ikke så meget hvilket ligaspil.
Fordi koefficienter man kan opnå i de tre typer ligaspil ikke er væsentligt forskellige.

Ex. sidste år var Brøndby useeded i COL og trak Strasbourg og så var det næsten game over.

Ryger man ud i playoff til COL får man 2,5 points til ens egen koefficient.
Kommer man i et ligaspil ender man typisk 8-9 koefficient points.
Den forskel på 2,5 og op til 8-9 points er kæmpe stor.

Hele seednings systemet er enormt selvforstærkende.

Derfor er det sygt vigtigt for os at ramme et ligaspil i år og så gentage det ex. om 2 år.
Så vil vi efterfølgende have to chancer som seedede i COL play off til at komme ind. Og så fremdeles.

Håber det giver mening :-)
Det giver mening, tak!
Hvis vi antager vi kommre i conf denne saeson, og laver 8-9 koefficient point.
Det samme sker igen om 2 saesoner.
Saesoner efter bliver vi mestre(det sker jo) i saadan en situation kunne vi saa ende med at blive seedet paa vej i Champions league fordi vi har farmet koefficient point i conf league aarene foer?

Det var en unødvendig magtdemonstration. De pustede sig op på Det Gamle Torv foran kameraerne og politiet, velvidende at der ikke ville ske noget. Jeg læste, at Lech Poznań Ultras havde inviteret dem til et møde væk fra centrum, men de havde ikke lyst til at tage imod invitationen.

View attachment 7572
Jeg saa den ogsaa paa 12.manden eller noget lignende, i en anden feed saa jeg at 20 Poznan hooligans havde taevet 20 hooligans fra et andet polske hold, for et par dage siden.
Jeg forstaar at Hooligans & Ultras ikke er samme maade at gaa til bold paa, men min indtryk er bestemt at de mere vilde poznan fans ikke er for sjov.

Arh hold nu op med det der tihi fnizz. Hvad er problemet med det billede? Det kan vel ikke komme som en overraskelse at de uofficielle fans ikke har AGF trøjer på? Det har klubben jo i øvrigt også bedt folk om ikke at have inden kampdagen.
Pudsigt med den ensartede sorte beklædning...savner et par lyserøde LaCosta poloer og mint shorts og sejlersko....

Last edited:
Der er intet “tihi fnidder” over min kommentar.

Jeg er oprigtig irriteret (men ikke overrasket) over at AGF bliver nævnt på en ultras-side på et socialt medie, for det er med til at fjerne fokus fra de fede AGF-fans, som har taget turen derned og viser fanen med de rigtige klubfarver.

Og det der billede er fuldstændig opstillet som når hooligans/casuals/ultras får taget klassefoto, så der er ingen tvivl om hvilken type de er.

Og lad nu være med at forsvare dem fordi de ikke har klubfarver på, det har andre fans fint kunnet have, og så kan disse sterioidepumpede nulbonner sgu også kunnet have dem på, men det ejer de sikkert ikke engang.

Latest posts

Back