Gæt opstillingen Ajax Amsterdam - AGF, træningskamp 12/7-2025
Enig i dine spillerbedømmelser på lange stræk, men den med Polle og langsommelighed forstår jeg intet af. Imo afvikler han situationerne vældig hurtigt. Ofte med en eller to berøringer modsat Mads Emil, der ofte vender og drejer og tager sig ekstra tid på kuglen. Polle spiller den i dag meget ofte fremad, hurtigt og fladt op i mellemrummet. Mange gange lykkedes det, men han mistede også bolden ukarakteristisk mange gange i halv- og helfarlige situationer, enig. Givetvis bl.a. fordi han under Jakob P er instrueret i at tage netop de chancer, der ligger i at spille fladt op i mellemrummet, selv når der er mange på lille område deroppe.Mener det var både Carstensens og Tchamches første berøring til scoringen.
Alt i alt en rigtig god kamp. Vores svagheder bliver udstillet: Wahlstedts dårlige udspil, Polles langsommelighed i spilafvikling, Bechs dårlige boldbehandling og kontrol samt Mortensens generelle pensionisttempo. Og alligevel bidrager de alle. Da Links blev skånet mistede vi tempoet og kontrollen over kampen. Andersons pågåenhed manglede vi ligeså. Der skal et par stærkere folk ind her.
Men vi havde gejsten og viljen. Og flere kom op med gode individuelle præstationer.
Er stadig svært at tolke, hvor vi står. Offensivt har vi det stadig svært.
Polle er i min verden rigtig god til at holde tempo i opspillet og fordele boldene fornuftigt. Han kan ikke drible, og han slår heller næsten ingen overraskende pasninger nær modstanderens felt, der splitter det hele ad. Men tilgengæld er han bedst defensivt, af de muligheder vi kan vælge imellem derinde. Og det er tydeligt, at vi kun er to derinde nu modsat sidste sæson. Det stiller større krav til de to i midtens placeringsevner og klogskab i presset. Vi bliver lettere fanget og overspillet derinde, hvis første pres fx. kikser, så der kom Polle af og til til at se dum ud i dag, når han skulle dække store områder og løbe baglæns, men det gjorde Mads Emil også.
Alt i alt kan jeg godt forstå, at det tyder på, han starter inde i næste weekend. Så kan man skifte Yakob eller Arnstad ind, hvis det bliver tid til at ofre lidt defensiv placeringsevne for lidt offensiv flair.