New posts

Kamptråd Kamptråd 25/26: FCK - AGF, fredag d. 08.08. kl. 18.00

  • Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 449
  • Views Views: Views 21K
Added to Calendar: 08-08-25

Hvordan ender kampen?


  • Total voters
    44
  • Poll closed .
Kamptråd Kamptråd 25/26: FCK - AGF, fredag d. 08.08. kl. 18.00
Hvordan er det reglerne er? Hvis bolden var gået direkte fra Arnstad til Bech var det underkendt uanset hvad, men når det er målmanden der skubber den ud til Bech er det godkendt?
Nej. Det har ingen betydning. En ikke strafbar hands er kun strafbar, når det er målscoren selv. Så en assist er ok, hvis hands berøringen ikke lever op til kriterierne for strafbar hands (fx kort afstand, armen naturligt, prøver at undgå kontakten)
 
Hvis jeg lige hiver følelserne ud af afslutningen af kampen, så rammer offensiven ikke så meget hinanden som imod FCM kampen. Dog blev vi rigtige farlige de gange det lykkedes. Men det hænger sammen med FCK virkelige har gode spillere.
FCK fandt sent ud af i kampen, de kunne spille bolden dybt i rummet bagved/omkring Dalsgaard og Tinges, og det blev altså en tand for farligt. Og jeg synes Dalsgaard spiller en forfærdelig kamp. Kunne bruge i de sidste minutter når der bare skulle heades ud.
PM fungerer rent faktisk som en god opspilstation i dag, var blandt andet meget bedre venner med bolden langs græsset, men jeg tror desværre ikke den holder i længden.
 
Last edited:
Av mand en kamp. Kunne ikke få armene ned på stadion og havde valgt at tage mine to piger med til deres debut. Kunne ikke have valgt en bedre kamp.. shit et drama
Den slags skaber fans for livet!

Tillykke til dig, dem, AGF og os :D

Win win win win- som man siger.
3 point in the bag!
 
Hvis jeg lige hiver følelserne ud af afslutningen af kampen, så rammer offensiven ikke så meget hinanden som imod FCM kampen. Dog blev vi rigtige farlige de gange det lykkedes. Men det hænger sammen med FCK virkelige har gode spillere.
FCK fandt sent ud af i kampen, de kunne spille bolden dybt i rummet bagved/omkring Dalsgaard og Tinges, og det blev altså en tand for farligt. Og jeg synes Dalsgaard spiller en forfærdelig kamp. Kunne bruge i de sidste minutter når der bare skulle heades ud.
PM fungerer rent faktisk som en god opspilstation i dag, var blandt andet meget bedre venner med bolden langs græsset, men jeg tror desværre ikke den holder i længden.

Det handler naturligvis også om stor individuel kvalitet hos FCK, men ingen af vores midterstoppere spiller en god kamp. Erik Kahl gør det hæderligt, men hverken Tingager og især ikke Dalsgaard kan være specielt tilfredse med deres egen indsats. Utrolig mange fejl.

Men ok det kan ikke tage glæden fra aftenens sejr.
 
Patrick Mortensen har været dårlig i de første tre kampe, men god i dag så længe kræfterne rakte. Ikke pga. målet men fordi han fungerede i opspillet.
Det var opløftende i dag👌 Der var langt bedre takter i hans spil og placeringsevnen er stadig super.
Nu har de vist målet mange gange og fedt at se hvordan han kommer tundt i feltet og på plads til afleveringen💪 Det er stærkt angriberarbejde.
 
Selv BIF fans finder et korn i ny og næ.

Præcis hvorfor jeg er glad for, JP fra dag 1 stille og roligt har prøvet holdet skal spille efter hans ideer. Det nemmeste for ham, var at køre videre i det spillerne kendte især efter Randers kampen.
Jeg siger ikke, det altid er løsningen men langt de fleste trænere er ikke komfortable udenfor deres egne ideer uagtet de alle har højeste træneruddannelse og teoretisk kan alt men det er netop nøgleordet, teoretisk.

Birk er ved at lære på det på den hårde måde.


 
Jeg elsker at sejre over FCK! Kæmpe cadeau til holdet og JP for den mandfolke indsats. Links er fænomenal. Arnstad, MEM igen rigtig gode. Derudover står Hansen en vanvittig kamp.

Jeg vil ikke være alt for negativ sådan en fredag aften, men synes ikke Tchamche så for heldig ud også bliver jeg nok bare ikke fan af den her version af Dalsgaard. Man sidder også tilbage med en med en følelse af at det kunne blive rigtig sjovt, hvis vi bliver forstærket på 1-2 positioner.

Den var vigtig den her, nu er vi i gang. Og den næste række kampe giver fin mulighed for en sætte gang i en stime.
 
Mandfolkepræstation. Over hele linjen.

Fra Tobias Bechs arbejdsraseri over Jesper Hansens mange redninger til Tchamches fine indhop og Gift Links, der med krampe rammer stolpen i 10 minutters overtid. Det var endda en mandfolkepræstation af Mikkel Redder, der tør træffe et kontroversielt 50/50-kald og efterfølgende forklare det.

For et hold, der har været så hårdt ramt på selvtilliden, så var det fandeme en flot - og vigtig - helhjertet fighterindsats. Så må de flydende kombinationer komme en anden dag.
 
Mandfolkepræstation. Over hele linjen.

Fra Tobias Bechs arbejdsraseri over Jesper Hansens mange redninger til Tchamches fine indhop og Gift Links, der med krampe rammer stolpen i 10 minutters overtid. Det var endda en mandfolkepræstation af Mikkel Redder, der tør træffe et kontroversielt 50/50-kald og efterfølgende forklare det.

For et hold, der har været så hårdt ramt på selvtilliden, så var det fandeme en flot - og vigtig - helhjertet fighterindsats. Så må de flydende kombinationer komme en anden dag.

Jeg synes, at vi rammer et pænt niveau i kombinationsspillet. Det er en kamp, som man føler kan ende 5-5. Vi har ligesom FCK i vores også mange rigtigt farlige situationer i deres felt, som ikke ender med mål.
 
Hold nu op et taktisk mesterværk i dag. Dækkede nærmest i en 4-back kæde. Gik fra mand-mand i en 3-back og lod Beijmo tage Robert, og Bech på Meling. Så det var Kahl på Larsson og Beijmo på Robert og så tog Tingager og Dalgaard sig af Mokoko og Claesson når han kom på sidste linje. Det gjorde vi kunne matche FCK på midtbanen.

NP var igen febrilsk på bolden. Blandt da han efter 26-28 minutter er alene og smider den til en FCKer og skaber en giga chance til Larsson.

Kæmpe kamp af de fleste i dag. Madsen, Arnstad, Bech, Hansen og Tingager var gode.

Kahl dækker virkelig meget som en back. Blandt andet ved den store chance FCK har efter 10 sekunder
 
Jeg elsker at sejre over FCK! Kæmpe cadeau til holdet og JP for den mandfolke indsats. Links er fænomenal. Arnstad, MEM igen rigtig gode. Derudover står Hansen en vanvittig kamp.

Jeg vil ikke være alt for negativ sådan en fredag aften, men synes ikke Tchamche så for heldig ud også bliver jeg nok bare ikke fan af den her version af Dalsgaard. Man sidder også tilbage med en med en følelse af at det kunne blive rigtig sjovt, hvis vi bliver forstærket på 1-2 positioner.

Den var vigtig den her, nu er vi i gang. Og den næste række kampe giver fin mulighed for en sætte gang i en stime.
Det er primært teknikken han skal arbejde videre med.
 

Latest posts

Back
Top