New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 418K
En spiller fra Mali der kom til Danmark som 18 årig, men ikke rigtigt kom til at trives, skiftede til Royal Antwerp, og et år senere har en salgspris på 150 mio kr.


Man må håbe at der er en bedre plan for Ibrahim Traoré og Mouhammade Camara, at man har en plan for at hjælpe dem til at få et netværk og et liv udenfor fodbolden i Aarhus, og kommer til at trives. Man havde nok troet at FC Nordsjælland var bedre til at tage sig af en ung spillere som ham, men måske tænker de ikke over at han ikke er fra Ghana, og derfor ikke taler samme sprog?
 
Noget helt andet…
Er jeg den eneste, der synes, transfervinduets åbningstid er ALT for lang?

Hvorfor ikke lave en regel med, at vinduet lukker, når sæsonen starter? Alternativt en 7-10 dage inde i sæsonen?

Enig - sommer vinduet er alt for langt.

Man har spillet 30% af grundspilskampene før vinduet lukker.

Det burde være lige som vinterens, nemlig én måned
 
Noget helt andet…
Er jeg den eneste, der synes, transfervinduets åbningstid er ALT for lang?

Hvorfor ikke lave en regel med, at vinduet lukker, når sæsonen starter? Alternativt en 7-10 dage inde i sæsonen?
Det er vel mere fordi vi starter sæsonen tidligt i DK?
De andre store ligaer er jo ikke startet endnu.
 
Det er vel mere fordi vi starter sæsonen tidligt i DK?
De andre store ligaer er jo ikke startet endnu.

Præcis. Vi kan ikke køre med et transfervindue, der lukker nogenlunde samtidig med, at de store ligaers starter, fordi vi så ikke vil kunne erstatte spillere, vi sælger til større ligaer.

De store ligaer starter først i start/midt august.

Og så er der også et element af, at nogle klubber ger e vil se trupperne an i starten af sæsonenen og købe spillere derefter.
 
Enig ang. transfervinduets længde - Det er vanvittigt man helt hen i runde 7 ikke har sin trup på plads endnu - Den burde i europa slutte 1/8, så har man fra sæsonerne slutter og næste 2 mdr - Det burde være rigeligt.

I slutrundeår kommer der typisk først gang i transfervinduet efter slutrunden i løbet af juli. Så er du nede på en måneds effektivt transfervindue hvert andet år.

Udfordringen er ikke, at transfervinduet lukker for sent. Udfordringen er, at den danske liga starter for tidligt (ift. transfervinduet).

Man har jo netop imødekommet problemstillingen ved at åbne det danske transfervindue d. 15/6, så klubberne har mulighed for at handle tidligere, hvis de vil.
 
En spiller fra Mali der kom til Danmark som 18 årig, men ikke rigtigt kom til at trives, skiftede til Royal Antwerp, og et år senere har en salgspris på 150 mio kr.


Man må håbe at der er en bedre plan for Ibrahim Traoré og Mouhammade Camara, at man har en plan for at hjælpe dem til at få et netværk og et liv udenfor fodbolden i Aarhus, og kommer til at trives. Man havde nok troet at FC Nordsjælland var bedre til at tage sig af en ung spillere som ham, men måske tænker de ikke over at han ikke er fra Ghana, og derfor ikke taler samme sprog?
De wr jo kun til prøvetræning pt
 

Latest posts

Back
Top