New posts

Generel debat Andre klubbers transfervindue 2024/2025

  • Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 340
  • Views Views: Views 26K
Status
Not open for further replies.
Generel debat Andre klubbers transfervindue 2024/2025
Det er høje priser der bliver solgt for.

Tjekkede ham bare på superstats, det er 23 kampe i superligaen med to mål og 5 assist.
Men de får ikke alle pengene selv:
Ud over videresalgsklausulen på 20 procent vil B.93 også have ret til de såkaldte uddannelsespenge, men det er håndører sammenlignet med de knap seks millioner kroner, man får via salget til West Bromwich.
 
Det virker som en virkelig stærk signing. Tilgangen af Spierings virker lidt en smule mærkværdig nu.

Ja man skal se dem præstere og passe ind - før man skal tænke - at nu har de skudt papegøjen.

Vi har selv siden i sommers hentet Arnstad, forlænget med Anderson og MEM (som ville være store profiler at hente), og tilføjet Power.
 
Ja man skal se dem præstere og passe ind - før man skal tænke - at nu har de skudt papegøjen.

Vi har selv siden i sommers hentet Arnstad, forlænget med Anderson og MEM (som ville være store profiler at hente), og tilføjet Power.
Ja, men der er trods alt ikke mere end 1½ år siden AJAX hentede ham for 60 millioner kroner. Han spillede i sidste sæson faktisk rigtig meget, han var vel nærmest fast mand som defensiv midtbane. Han derudover ikke mere end ½ år ældre end Arnstad.

Ingen tvivl om, at vi har nogle store profiler på den centrale del af midtbanen, men jeg er ikke helt enig i Power er en af dem.
 
Ja, men der er trods alt ikke mere end 1½ år siden AJAX hentede ham for 60 millioner kroner. Han spillede i sidste sæson faktisk rigtig meget, han var vel nærmest fast mand som defensiv midtbane. Han derudover ikke mere end ½ år ældre end Arnstad.

Ingen tvivl om, at vi har nogle store profiler på den centrale del af midtbanen, men jeg er ikke helt enig i Power er en af dem.
Skulle heller ikke læses som om, at han var en af dem. Bare at vi ikke behøvede lave det vilde til midten nu her.

Vi skal jo vente til sommer - hvor Jønsson skal opgradere Power/Brandhof :D
 
Han har kun spillet 215 minutters førsteholdsfodbold i hele sæsonen, så han skal nok lige i gang inden han kan vise hvad han kan.

Ja, han har bøvlet med en hjernerystelse, og så skulle han vist nok være en "håndfuld" i et omklædningsrum. Lidt ligesom det Balkan temperament vi så på håndboldbanen i går.

Han er nok ikke én der gør en forskel dag 1, men der tror jeg også midtbanen er rimelig givet i Brøndby
 
Ja, han har bøvlet med en hjernerystelse, og så skulle han vist nok være en "håndfuld" i et omklædningsrum. Lidt ligesom det Balkan temperament vi så på håndboldbanen i går.

Han er nok ikke én der gør en forskel dag 1, men der tror jeg også midtbanen er rimelig givet i Brøndby
Klar opgradering af Rado
 
Ja, han har bøvlet med en hjernerystelse, og så skulle han vist nok være en "håndfuld" i et omklædningsrum. Lidt ligesom det Balkan temperament vi så på håndboldbanen i går.

Han er nok ikke én der gør en forskel dag 1, men der tror jeg også midtbanen er rimelig givet i Brøndby
Men trods alt svensk bosnier, så noget nemmere at integrere end en der rent faktisk er opvokset i Bosnien. Men derfor kan jo stadig godt have et ego i Zlatan-størrelsen. Det matcher jo meget godt med trænerens...
 
Stærkt køb af Brøndby hvis han kan holde sig skadesfri.
Deres større budget viser sig igen.
Umiddelbart ja, meget enig.

Man skal dog også huske på, at der nok er en årsag til at Ajax vil af med ham til cirka 1/3 af prisen efter 1½ år.
Når man læser nogle Ajax fans kommentarer på sociale medier, så er de ikke udpræget glade for ham.

Der er også et kæmpe niveau forskel på Ajax og Superligaen.
 
Last edited:
Vi har tidligere diskuteret, om vi kunne komme styrket ud af vinduet, fordi konkurrenterne blev svækkede . Nu er det tid til en helt ukvalificeret status uden videre indsigt:

FCK: Har hentet ny målmand, en position, hvor de har sejlet i efteråret. Let styrket.

FCM: Har sagt farvel til Emiliano Martinez, Jan Kuchta og Victor Lind og har hentet midtbanespilleren Dani Silva i Verona. Det er nok status quo, deres trup er stadig voldsomt bred.

Randers: De har af nævneværdig handler solgt Tammer Bany og Hugo Andersson og erstattet dem med Elies Mahmoud fra den Schweziske 2. Division, Musa Touré til fremtiden og Oliver Jones til bredden i forsvaret. De har en evne til at finde guld i Randers, men jeg kalder, at de er (ganske) let svækkede i foråret, fordi de nye spillere skal spilles ind, men de har holdt fast i stammen.

AGF: Konsensus er vist, at vi er styrkede, fordi sommerhandlerne er bedre integreret, og fordi en række spillere er tilbage fra skader.

Brøndby: Ind med Tahirovic og Gavin Beavers. Ud med Radosevic, Ægidius, Mensah og Ohi. Umiddelbart forstærket, afhængigt af om Tahirovic er klar til at spille. Til gengæld havde Frederik Birk ønsket sig en back, og det har han ikke fået. Edit: Hertil er de måske lidt svækkede i bredden med afgangene af Ohi og Mensah.

Silkeborg: Ud med Sonne og Thelander. Ind med Sofus Berger. En ret markant svækkelse. De kommer til at mangle Sonne.

FCN: Ud er røget bl.a. Ingvartsen, Tverskov, Lucas Hey og Daniel Svensson. Ind er kommet Tobias Salquist. På papiret er de voldsomt svækkede, men de hiver sikkert et par talenter om, som kan levere fra dag et. Jeg tvivler dog på dem som top fire hold med den åreladning.

Der bør være gode muligheder for top seks, når man kigger på trupsammensætninger. Men der bliver kamp om medaljerne.
 
FCK:
Er personligt overrasket over, at FCK ikke gjorde mere.
Ja en ny målmand er fin, men så var deres problemer heller ikke større.
Undrer mig, at de ikke har fundet en angriber og evt ordentlig styrmand på midten.
Meget enig.

Specielt den manglende angriber undre mig. Tillige er skudsmålet på den nye målmand, at han er virkelig god med fødderne men har mangler som shot-stopper
 
Vi har tidligere diskuteret, om vi kunne komme styrket ud af vinduet, fordi konkurrenterne blev svækkede . Nu er det tid til en helt ukvalificeret status uden videre indsigt:

FCK: Har hentet ny målmand, en position, hvor de har sejlet i efteråret. Let styrket.

FCM: Har sagt farvel til Emiliano Martinez, Jan Kuchta og Victor Lind og har hentet midtbanespilleren Dani Silva i Verona. Det er nok status quo, deres trup er stadig voldsomt bred.

Randers: De har af nævneværdig handler solgt Tammer Bany og Hugo Andersson og erstattet dem med Elies Mahmoud fra den Schweziske 2. Division, Musa Touré til fremtiden og Oliver Jones til bredden i forsvaret. De har en evne til at finde guld i Randers, men jeg kalder, at de er (ganske) let svækkede i foråret, fordi de nye spillere skal spilles ind, men de har holdt fast i stammen.

AGF: Konsensus er vist, at vi er styrkede, fordi sommerhandlerne er bedre integreret, og fordi en række spillere er tilbage fra skader.

Brøndby: Ind med Tahirovic og Gavin Beavers. Ud med Radosevic, Ægidius, Mensah og Ohi. Umiddelbart forstærket, afhængigt af om Tahirovic er klar til at spille. Til gengæld havde Frederik Birk ønsket sig en back, og det har han ikke fået. Edit: Hertil er de måske lidt svækkede i bredden med afgangene af Ohi og Mensah.

Silkeborg: Ud med Sonne og Thelander. Ind med Sofus Berger. En ret markant svækkelse. De kommer til at mangle Sonne.

FCN: Ud er røget bl.a. Ingvartsen, Tverskov, Lucas Hey og Daniel Svensson. Ind er kommet Tobias Salquist. På papiret er de voldsomt svækkede, men de hiver sikkert et par talenter om, som kan levere fra dag et. Jeg tvivler dog på dem som top fire hold med den åreladning.

Der bør være gode muligheder for top seks, når man kigger på trupsammensætninger. Men der bliver kamp om medaljerne.
Er enig i, at vi selv er styrket ved et løft hos Arnstad og Badji, men til gengæld har vi set et tilsvarende fald i niveau hos Bech, Anderson, Beijmo og Links som ikke er i niveau fra i sommer. Plus at NP og Mølgaard stadig har et stykke vej endnu p.g.a. skader. Så formmæssigt er vi svækkede og lige sårbare for skader i en mere end spinkel offensiv.
 
Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back
Top