New posts

Vejen til Top 6 - sæson 20/21 + evt. Medaljekamp! (Matematisk)

Vejen til Top 6 - sæson 20/21 + evt. Medaljekamp! (Matematisk)
Sjovt, nu hvor jeg har hørt mine mandags-podcasts, så er alle eksperter enige om at FCK har en chance for at vinde guldet (de er 5 point og dårligere målforskel efter FCM), mens vi ikke har nogen chance for at rykke op på 3. pladsen (4 point efter FCK). Kommentatorerne sagde det også under kampen i går, at der ikke var nogen realistisk chance for noget bedre end en 4. plads.

Altså, jeg tror da også at vi ender som nr. 4. Men jeg tror da heller ikke på at FCK indhenter FCM.
I mine øjne er det mere realistisk at vi bliver nummer 3 end at FCK bliver nummer 1. Men jeg tror ikke at nogle af delene kommer til at ske

Uanset om det kommer til at hedde 3. eller 4. plads, så kvalificerer vi os maksimalt til den nye Conference League turnering. Et hurtigt kig ned over de europæiske ligaer viser at følgende hold kommer med der:

England:
Tottenham (eller West Ham)
Spanien:
Villareal
Celta Vigo
Tyskland:
Bayer Leverkusen
Italien:
Lazio
Frankrig:
Marseille
Holland:
Feyenoord
Utrecht
Groningen
Sparta Rotterdam
Belgien
Royal Antwerpen (eller Anderlecht)
Mechelen (eller Gent)
Tyrkiet:
Fenerbahce
Trabzonspor
Skotland:
Hibernian
Aberdeen
Schweiz:
Basel
Servette

Og, nå ja, Slovenien:
Ljubljana
Mura

Men dertil kommer der jo en række bedre placerede hold, som falder igennem fra Europa League kvalifikationen (nogle endda først via Champions League).

Alt i alt bliver det nok ikke nogen walkover. I første omgang skal vi jo nok også lige have klaret SønderjyskE eller AaB.

Kunne være vildt hvis stillingen i Aalborg holder, så både AaB og Vejle er på 40 point, og OB så går fra 37 til 40 i morgen også, mens SøE spiller uafgjort eller ligefrem taber. For så kan både AaB, Vejle, OB og Sønderjyske blive 7'er i sidste runde.

Men alene af den grund at jeg helst ser os undgå AaB som potentiel playoff-modstander, så håber jeg AaB taber i aften og SøE selv afgører sagerne i morgen. Ville ikke have noget imod at møde OB eller Vejle heller sammenlignet med AaB, men det er langt mindre sandsynlig med de to klubber.

AaB møder jo Sønderjyske i Aalborg i sidste runde, og AaB+Sønderjyske har bedst målscore.
Lige nu er stillingen 1-1 i Aalborg, og AaB er på 41 point, mens Vejle er nede på 38, og vil have udspillet deres rolle hvis det slutter sådan, da enten AaB eller SøE jo får point i sidste runde, eller begge får.

Vejle er en mand nede og AaB er foran 2-1 nu.
Det bliver spændende at se, hvem der ender på 7. (og 4.) pladsen 😮
Og AaB spillede endnu en forfærdelig 1. time i dag. Igen, igen i en ændret opstilling i forhold til forrige kamp. De kan altså godt komme i nedrykningsfare i næste sæson. De skal vel starte med at sælge hvad der kan sælges i det kommende vindue, hvis de skal nå deres budget.

Jeg tror næppe, AaB kommer i nedrykningsfare dertil er deres hold for godt. Jeg synes, Prica er et stort talent, som på det seneste er begyndt at vise talentet. LA er en af de bedste spillere overhovedet og Hiljemark er en klar profil hvis og det er et stort hvis han kan holde sig nogenlunde skadesfri.
Derudover har sportschefen iflg. EB fået "blankocheck" til at finde en rutineret målræv, så pengene er åbenbart ikke så små endda.

Men AaB i top 4 som er målet i næste sæson, hører til i Galehus kategorien.

"Og så må vi undvære viceanfører Patrick Mortensen, der blev skadet i sekvensen ved et straffespark i søndagens kamp mod FC Nordsjælland. Han aflastes derfor i de resterende kampe i sæsonen."

Kryptisk formulering.
Mon ikke der menes resten af LIGA-kampene? Men de skriver resten af sæsonens kampe....
Meeeen, det er sgu ikke så sandsynligt at man "aflaster" nogen i en finale.

Kryptisk formulering.
Mon ikke der menes resten af LIGA-kampene? Men de skriver resten af sæsonens kampe....
Meeeen, det er sgu ikke så sandsynligt at man "aflaster" nogen i en finale.
Det tror og håber jeg da bestemt også på!
Desværre ærgerligt, at han er ude mod både Brøndby og FCM så han ikke kan blive topscorer i år i Superligaen (n)

Latest posts

Back