New posts

Vejen til Top 6 - sæson 20/21 + evt. Medaljekamp! (Matematisk)

Vejen til Top 6 - sæson 20/21 + evt. Medaljekamp! (Matematisk)
Der er ni point til førstepladsen, otte til femtepladsen. Man sidder med den der følelse af, at så meget anderledes skulle det heller ikke være gået især i enkelte kampe, så kunne det have været en rigtig sjov afslutning.

De fire point op til FCK og bronzen gør især lidt ondt, med tanke på at fire ret lige kampe endte 1-10 i point. Det kunne stort set lige så godt have været 5-5 med AGF-sejr i Parken og to uafgjorte i mesterskabsspillet - så havde AGF næsten medaljerne haft medaljer hjemme nu og en nogenlunde mulighed for finere karat.

Men når fornemmelsen er, at man - på 4. pladsen - er tættere på dem over, end på dem under, og at der er gået mange ting klubben imod, så er det vel et tegn på, hvor meget man har løftet sig på kort tid.

Nu er fjerdepladsen jo kun noget værd, såfremt man kan slå 7. pladsen. Ellers er den ikke så meget værd.
Hvem vil i helst have i playoff? Jeg hælder til Sønderjyske, da de har mindst individuel kvalitet i forhold til AaB. Jeg tror ikke OB kommer i spil.
Men jeg håber sgu at vi vinde på torsdag og fcm slår fck. Så har fcm intet at spille for i sidste runde og vi kan reelt have en mulighed for at snuppe tredjepladsen. Det vil sgu være en fed afslutning. Jeg tror på det.

Nu er fjerdepladsen jo kun noget værd, såfremt man kan slå 7. pladsen. Ellers er den ikke så meget værd.
Hvem vil i helst have i playoff? Jeg hælder til Sønderjyske, da de har mindst individuel kvalitet i forhold til AaB. Jeg tror ikke OB kommer i spil.
Men jeg håber sgu at vi vinde på torsdag og fcm slår fck. Så har fcm intet at spille for i sidste runde og vi kan reelt have en mulighed for at snuppe tredjepladsen. Det vil sgu være en fed afslutning. Jeg tror på det.

Klart klart Sønderjyske, aab og specielt Lucas Andersen skal nok hive Messi spil frem i en kamp mod os så vi taber mod dem.

Eneste problem ved dette er så at RFC skal slå FCK i sidste runde. Og er der nogen RFC hader så er det os. Plus de næppe har noget som helst at spille for i den kamp.

Mht. playoff kampen, så håber jeg på SønderjyskE. Vi har et godt tag på dem og de virker ikke skræmmende for tiden.

Eneste problem ved dette er så at RFC skal slå FCK i sidste runde. Og er der nogen RFC hader så er det os. Plus de næppe har noget som helst at spille for i den kamp.

Mht. playoff kampen, så håber jeg på SønderjyskE. Vi har et godt tag på dem og de virker ikke skræmmende for tiden.
Forudsat at vi slår bif og FCKs får ét point mod fcm, så kan vi nøjes med at fck kun får ét point i Randers. Fck er kun 4 point foran og vi har en bedre målscore.

Nøglen til vores kamp i Aarhus bliver kampen i Parken mellem FCK og FCM.

Hvis AGF taber til BIF, så slutter vi 4'er uanset hvad i sidste runde.
Hvis FCK slår FCM, så slutter AGF som nummer 4 uanset hvad i sidste runde.
Hvis FCK spiller uafgjort, så slutter AGF som 4'er med uafgjort (eller nederlag) mod BIF uanset sidste runde.

Hvis FCK spiller uafgjort, og AGF vinder over BIF, så er AGF kun 2 point efter FCK inden sidste runde. Der vil AGF med en sejr over FCM, og FCK uafgjort eller nederlag mod Randers slutte som 3'er! AGF slutter over FCK ved pointlighedhed pga målscore.
Hvis FCK taber, så kan AGF med uafgjort mod BIF bringe sig 3 point efter FCK. Der vil AGF med sejr over FCM samtidig med FCK-nederlag til Randers slutte 3'er.
Hvis FCK taber, så kan AGF med en sejr over BIF bringe sig sølle 1 point efter FCK. Det vil betyde at AGF kan nøjes med uafgjort i Herning hvis FCK taber til Randers, eller at AGF skal vinde i Herning mens FCK max spiller uafgjort.

Hvis FCK vinder mod Randers eller FCM, så er FCK sikre på minimum bronzen uanset hvad. Vi har 4 point op, og FCK skal smide point i begge kampe. Men vi behøver ikke håbe på at FCK taber begge kampe. FCK kan spille uafgjort i den ene og tabe den anden hvis AGF vinder begge. Faktisk kan FCK spille uafgjort imod både FCM og Randers, såfremt AGF vinder begge, og så vil AGF slutte som 3'er.

Randers har faktisk også en femteplads at spille om. Hvis de får minimum uafgjort mod fcn i næste runde kan de stadig bliver femmer. Nu har de ikke længere pokalen at tænke på så nu skal de bare slutte ordentligt af.
Det kan de ja, men det har bare ikke så meget med os at gøre. Det er faktisk eneste kamp som ikke vedrører os.
Var den sluttet uafgjort i dag eller med sejr til FCN, så skulle vi jo i gang med at heppe på Randers....

Det skal vi så FORHÅBENLIGT stadig i sidste runde hvor FCK tager til Randers og slutter af der. Der håber jeg at vi stadig er med i 3.plads-kampen. Randers har vundet over FCK et par gange i sæsonen, spiller godt, og har et godt tag på FCK. Vi kan ikke længere være foran FCK inden runden, så den eneste måde AGF kan blive 3'er er hvis Randers tager point fra FCK desværre. Mega ærgerligt at FCK ikke bare smed de ene mod BIF i aften i det mindste.

Men generelt vildt at hverken 1. til 4.pladsen ikke er afgjort med 2 runder igen. Fedt nok. FCK kan blive alt fra mester til 4'er!!!!!

Jeg synes i øvrigt bare at vi skal baske Brøndby og cementere deres trøstepræmie.

Denne her vanvidssæson kan ende med at slutstillingen viser en delt førsteplads og/eller en delt tredjeplads. Og så er vi enige om, at det er målscoren for sæsonen der får betydning, ikke sandt?

Uanset hvad, så bliver det jo nok, naturligvis fristes man til at sige, en bitter erfaring med de indbyrdes kampe mod FCK. Fire lige kampe, hvor de fik vippet marginalerne med sig. Tre straffespark og et par cirkusartister :mad:

Det er ikke noget urealistisk scenarie at nr. 1-4 kommer til at slutte ret tæt. Det kommer jo til at ske, hvis vi slår Brøndby på torsdag og endnu mere, hvis vi så slår FCM næste mandag. Det ændrer nok desværre ikke så meget på at vi må nøjes med 4. pladsen, men det vil da helt klart gøre det endnu mere bittert at se tilbage på de mange unødvendige point vi har smidt i løbet af sæsonen.

Hvis FCK vinder onsdag, så har AGF ikke andet end æren - og fordelingen af medaljer mellem de tre andre - at spille for torsdag og mandag. Det vil i så fald vel være strategisk klogt at hvile nærmest så mange spillere som muligt, så de er klar til den playoff-kamp, der nu er garanteret.

David Nielsen virker ikke helt som typen (heldigvis), men det vil eddermame kunne sætte lidt rav i fodbolddanmark, hvis AGF sender et U17-hold på banen mod Brøndby.

Et ekstra kryderi. Både Juel og Haus får karantæne ved næste gule kort. Og Grabara ved en 6 pointer. Det kunne se kønt ud.
Hvis Juelsgaard eller Hausner starter inde på onsdag - og bronzen er afgjort - så skal de edderbroderme huske at sparke bolden væk lang tid efter et dommerfløjt, hive bukserne ned, eller bare sige nogle meget grimme ord højt og brutalt til hinanden.

David Nielsen virker ikke helt som typen (heldigvis), men det vil eddermame kunne sætte lidt rav i fodbolddanmark, hvis AGF sender et U17-hold på banen mod Brøndby.
Nej, mon ikke gerne vi vil slå Brøndby. Men jeg tænker måske nok at Hausner kan få lov at stå over i de to sidste kampe. Han gik ud med en lårskade i går og måske er sæsonen bare færdig for ham. Vil være ærgerligt, nu der nu både er en vigtig playoff-kamp og et U21-finalespil forude. Vi må se, han virker jo ret sejlivet.
Et ekstra kryderi. Både Juel og Haus får karantæne ved næste gule kort. Og Grabara ved en 6 pointer. Det kunne se kønt ud.
Plejer de ikke at nulstille kort (bortset fra direkte røde) inden playoff-kampen?

Bare lige for en god ordens skyld:
Man får ikke karantæne med i playoff hvis den udløses af sammenlagte point. Men får man rød i sidste kamp, så er man ude. Så altså ligesom Pusic glippede finalen da vi tabte 1-4 til FCK da han fik dobbelt-gult imod SøE.
Men får man et gult kort der ellers havde udløst karantænepoint nok til en enkelt dag i kampen efter, så annulleres karantænen.

Altså hvis Hausner får gult mod eksempelvis FCM; så er han med i finalen. Men får han dobbeltgult (rødt) så er han ude. Direkte røde kort = også ude. Det må være det samme hvis man får direkte rødt imod BIF torsdag. Jeg ved faktisk ikke hvad der sker hvis Hausner får dobbelt-gult torsdag, hvor det ene kort udløser gult og det næste giver endnu en dag.

Som jeg forstår det har man så karantæne, da man har fået rødt. Men ved ikke om den "ekstra dag" der tages med over. Så det kan være man bare sidder over mod FCM, og så er med i finalen.

Ingen Marxen mod FCK i sidste runde. Han er færdig for sæsonen.

Hvis FCK selv vinder onsdag, så er det hele ligegyldigt. Men gør de ikke, så er vi potentielt i live til sidste runde, hvor FCK jo gerne skal smide point der mod Randers i Randers.
Sjovt, nu hvor jeg har hørt mine mandags-podcasts, så er alle eksperter enige om at FCK har en chance for at vinde guldet (de er 5 point og dårligere målforskel efter FCM), mens vi ikke har nogen chance for at rykke op på 3. pladsen (4 point efter FCK). Kommentatorerne sagde det også under kampen i går, at der ikke var nogen realistisk chance for noget bedre end en 4. plads.

Altså, jeg tror da også at vi ender som nr. 4. Men jeg tror da heller ikke på at FCK indhenter FCM.

Latest posts

Back