New posts

Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 162K
Der synes jeg godt man kan smide Callø-kortet. Jeg synes han fortjente flere minutter end han har fået.

De chancer han fik synes jeg egentlig han greb meget godt, og han virkede til at være god nok til at kunne have aflastet det ældre spillere på samme positioner i kampe, hvor vi egentlig var komfortable - både med hensyn til spillet og med en eventuel føring.

Ift. Callø er det rigtigt, at han spillede nogle imponerende kampe i slutningen af foråret. I efteråret her, har han ikke imponeret i træningskampe, og når han skifter til midten af første divisionen, er han givetvis ikke et århundredetalent.

Læg dertil, at hvis Callø skulle spille mere, skulle det enten have været på bekostning af rutine i form af Dalsgaard eller Poulsen eller også skulle Uwe have taget spilletid fra en af de andre unge spillere i form af JJA, Kahl, Andersen eller Arnstadt.

Vi har spillet rigtigt mange tætte kampe i foråret. Jeg syntes, det havde været farligt at erstatte Dalsgaard eller Poulsen med Callø i rigtigt mange kampe.

Og selvom Callø givetvis er dygtig og et stort talent, har jeg svært ved at følge, at han er så dygtig, at han skal spille på bekostning af andre unge spillere, som vi også er i gang med at udvikle på.

Jeg er heller ikke rigtigt i tvivl om, at Uwe havde spillet Callø, hvis han havde været bedre end Kahl, JJA, Andersen eller Arnstadt. Men det er han næppe, selvom han kan ende med at blive det.

Jeg kan derfor helt oprigtigt ikke se casen for, at Callø skulle have spillet mere. Men jeg håber, han udvikler sig yderligere på udlejning, at vi skuder en af ovenstående af til sommer og at Callø kommer til at spille i AGF efterfølgende.

Hvem?

Callø burde have fået mere tillid, det samme med Gyamfi og Badji men jeg fornemmer vi aldrig når en fælles forståelse.
Kig over i “opdatering fra træningsbanen” der er flere der slet ikke kan forstå Patrick Mortensen skal på bænken til fordel for Badji. Nogle af dem mener også vi ikke giver talenter nok tid i denne tråd.

Men for at imødekomme dig, så kan vi da begge kunne klappe i hænderne over AGF sætter Paddy på bænken og muligvis ikke forlænger ham.

Kig over i “opdatering fra træningsbanen” der er flere der slet ikke kan forstå Patrick Mortensen skal på bænken til fordel for Badji. Nogle af dem mener også vi ikke giver talenter nok tid i denne tråd.

Det har jeg da, kan stadig ikke se en sammenhæng.

Personligt har jeg ikke noget i mod PM bliver bænket men jeg har bare ikke fantasi til at Uwe vil gøre det på det her tidspunkt af sæsonen. Har nu heller ikke noget i mod, PM spiller. Jeg ser meget gerne begge får en god mængde spilletid, så de er friske hele foråret.

Personligt har jeg ikke noget i mod PM bliver bænket men jeg har bare ikke fantasi til at Uwe vil gøre det på det her tidspunkt af sæsonen. Har nu heller ikke noget i mod, PM spiller. Jeg ser meget gerne begge får en god mængde spilletid, så de er friske hele foråret.
Jeg har også mest af alt savnet kvalitet hos alle 3 samlet, så ingen skulle spille 90 hver gang for at vi havde ordenlig kvalitet i angrebet.
Så kan Badji bedre sig i ligaen og få mere spilletid - samtidig det ikke skyldes at PM eller Bech falder i kvalitet som årsag - så er det jo godt.

Jeg synes det er pudsigt, at der er opstandelse over træneren fordi han spiller med den højeste gennemsnitsalder.

Så vil han - muligvis - bænke en 35 årig for en 23 årig.

Så ville man jo tro folk gik amok i en jubelrus. For det bringer jo gennemsnitsalderen ned med mere end et år. Men nej, nogle synes det er for risikabelt.

Dét undre mig

Det kan godt være ledelsen ikke gør, men herinde virker det til kravet er at spille med de unge der er, om de er gode nok eller ej.

Der er ikke noget krav fra min side men det er bekymrende, at man 1,5 år efter salgene af dyre unge spillere, ikke formår at give spilletid til nye unge spillere.

Vi har aldrig tidligere postet så mange penge i talentafdelingen og alligevel er det (nok) ringere end nogensinde mhs. til spilletid - set over de sidst e12 år, er det et historisk lavpunkt.. Set i det lys, er det bekymrende, at vores talenter tilsyneladende er så meget ringere end de er i de andre klubber :unsure: D

Men igen - det kan jo blive løst i foråret

Jeg synes det er pudsigt, at der er opstandelse over træneren fordi han spiller med den højeste gennemsnitsalder.
Håber ikke du har lagt særlig meget vægt på mit indlæg omkring gennemsnitsalder - pointen var spilletiden til de unge og det andet var en "sjov" sidebemærkning.

Der er ikke noget krav fra min side men det er bekymrende, at man 1,5 år efter salgene af dyre unge spillere, ikke formår at give spilletid til nye unge spillere.

Vi har aldrig tidligere postet så mange penge i talentafdelingen og alligevel er det (nok) ringere end nogensinde mhs. til spilletid - set over de sidst e12 år, er det et historisk lavpunkt.. Set i det lys, er det bekymrende, at vores talenter tilsyneladende er så meget ringere end de er i de andre klubber :unsure: D

Men det er jo ikke et nulsumsspil.

For mig at se kan sandheden også ligge i, at vi måske har talenter på niveau med Lyngby, Randers og Silkeborg fx. Men vi har samtidig helt sikkert ret mange etablerede spillere, der nærmer sig niveauet på profiler i FCK, BIF og FCM. Derfor er det ganske givet relativt sværere for talenter at slå igennem hos os end hos sammenlignelige klubber på talentsiden - medmindre talenterne er på niveau med Bisseck, Jelert eller Kvistgaarden (eller Andersen eller Arnstad).

Jeg ved godt, pointen ikke holder ift. Badji og Gyamfi. Men ift. Callø tror jeg, det passer meget godt.

Håber ikke du har lagt særlig meget vægt på mit indlæg omkring gennemsnitsalder - pointen var spilletiden til de unge og det andet var en "sjov" sidebemærkning.
Jeg forstår klart hvad du mener

Men min pointe er blot, at jeg tror Uwe bringer de bedste.

Nogle skriver så, at han er for konservativ fordi han ikke spiller.

Derefter er der et sammenfald mellem nogle brugere, der så ikke helt kan forene sig med, at Badji spiller på toppen med Bech i stedet for Paddy.

Virker ulogisk.

Det er ikke møntet på dig eller nogle specifikt. Men det er klart, at der er en risiko ved at bringe en ung spiller. Men kan ikke få det hele på én gang

Det er ikke møntet på dig eller nogle specifikt. Men det er klart, at der er en risiko ved at bringe en ung spiller. Men kan ikke få det hele på én gang

Jeg ser vitterlig ingen, som mener, der ikke er en vis risiko ved at spille med en ung spiller kontra rutineret.

En del af mit problem er at hente en gammel Dalsgaard fremfor at stole på en Callø kan vokse med opgaven, så for at præcisere så ligger problemet også hos ledelsen men da det nu engang er Uwe som udtager holdet, så ligger mit største problem hos ham.

Pt. er vi lidt i et sportsligt ingenmandsland. Vi har ikke økonomi til at være en realistisk guldkandidat mens vi er rige nok til at top 6 bør være sikker i de fleste sæsoner. Derfor mener jeg, tiden er moden til at stole mere på unge spillere. Nu er 2 ud af de 3, jeg mener, burde have fået mere tillid udlejet, så er håbet, at Uwe ser mere Badjis vej. Pre-season efterretningerne lyder i hvert fald lovende.

Jeg ser vitterlig ingen, som mener, der ikke er en vis risiko ved at spille med en ung spiller kontra rutineret.

En del af mit problem er at hente en gammel Dalsgaard fremfor at stole på en Callø kan vokse med opgaven, så for at præcisere så ligger problemet også hos ledelsen men da det nu engang er Uwe som udtager holdet, så ligger mit største problem hos ham.

Pt. er vi lidt i et sportsligt ingenmandsland. Vi har ikke økonomi til at være en realistisk guldkandidat mens vi er rige nok til at top 6 bør være sikker i de fleste sæsoner. Derfor mener jeg, tiden er moden til at stole mere på unge spillere. Nu er 2 ud af de 3, jeg mener, burde have fået mere tillid udlejet, så er håbet, at Uwe ser mere Badjis vej. Pre-season efterretningerne lyder i hvert fald lovende.

Det handler jo netop heller ikke om enten eller - synes jeg.
Altså synes det giver fint mening at man "stoler" mere på Dalsgaard end Callø overall.
Men hvis man ikke tør spille med Andersen på venstre wingback mod Lyngby - og i stedet ofrer store dele af offensiven for at bruge Anderson dernede, og så spiller 0-0 uden modstanderen har nogle chancer - så ser det (for mig at se) ikke ud på samme måde, som når Anderson skulle spille mod SIF, da Sonne var modstanderen på den side.

Hvis man KUN stoler på de erfarne - så ender det med, at de unge aldrig får chancen.
Og det er et problem, hvis de unge skal udvikles via spilletid.

Vi er ikke enige i hvor meget man skal satse på talenter vs resultater her og nu.

Men men men.

Jeg håber vi kan blive enige om, at beslutningen skal tages af sportsdirektøren.

Når Uwe kigger i sin værktøjskasse og ser en Dalsgaard, der er på højt Superliganiveau, så vil det være en hån ikke at udtage ham. Jeg er overbevist om at truppen vil have meget svært ved at acceptere at dårligere spillere bliver valgt. Hvorfor skal Arnstad vinde sin plads på 6'eren (hvis han gør det) for at se muligheden for europæisk bold og en medalje ryge, fordi Uwe vælger en svagere centerforsvarer, mens Dalsgaard, der smadrer angriberne hver træning, bliver fravalgt.

Hvis klubben mener Callø skal prøves af, må man undlade at hente Dalsgaard, med den risiko det indebærer for at Callø ikke holder hjem (endnu).

Hvis klubben mener Callø skal prøves af, må man undlade at hente Dalsgaard, med den risiko det indebærer for at Callø ikke holder hjem (endnu).

Mølgaard og Akoto var skadet - da man hentede ham.
Da vi forlængede ham var Mølgaard stadig ude, og Akoto småskadet igen.

Så skulle Callø og Akoto have båret det hele til Mølgaard var tilbage - uden vi vidste OM han kom tilbage, og hvilket niveau det ville være i - så var det et for stort sats.
MEN - jeg holder fast i - at der skal være plads til at hente Dalsgaard - og give Callø mere tid end han har fået, frem for at flytte spillere ude af position i den grad Uwe har tyet til.

Så skulle Callø og Akoto have båret det hele til Mølgaard var tilbage - uden vi vidste OM han kom tilbage, og hvilket niveau det ville være i - så var det et for stort sats.
MEN - jeg holder fast i - at der skal være plads til at hente Dalsgaard - og give Callø mere tid end han har fået, frem for at flytte spillere ude af position i den grad Uwe har tyet til.
Nu prøvede jeg at købe den simple analogi. Men der sidder også en Kahl og en Jensen-Abbew.

Men - og nu stiller vi den meget simpelt op - der er en MEM, MA, NP, PM og Tingager på holdet, der bruger deres bedste år AGF. De vil gerne vinde medaljer og spille europæisk igen. Kan man byde dem at risikere points på at spille en Gyamfi, der bliver tacklet af træningskeglerne, mens alternativet kører rundt med forsvaret.

Og hvad er konflikten reelt, er det
- 30 minutters spilletid til Callø, eller
- fire (+?) gange fuld spilletid til Gyamfi, Callø, Bach og Badji, der mangler?
- er det mere spilletid til Andersen og Jensen-Abbew?
- er det alle de mishandlede talenter der nu bliver lejet ud, der skulle have haft mulighed for at bevise deres værd?

Det handler jo netop heller ikke om enten eller - synes jeg.
Altså synes det giver fint mening at man "stoler" mere på Dalsgaard end Callø overall.
Men hvis man ikke tør spille med Andersen på venstre wingback mod Lyngby - og i stedet ofrer store dele af offensiven for at bruge Anderson dernede, og så spiller 0-0 uden modstanderen har nogle chancer - så ser det (for mig at se) ikke ud på samme måde, som når Anderson skulle spille mod SIF, da Sonne var modstanderen på den side.

Hvis man KUN stoler på de erfarne - så ender det med, at de unge aldrig får chancen.
Og det er et problem, hvis de unge skal udvikles via spilletid.

I de konkrete eksempler er det væsentligt at have nuancerne med. Mod Lyngby - i Lyngby - spillede Arnstadt fra start på Andersons plads.

Din pointe om, at det er problemstisk at flytte Anderson ud af position for ikke at spille en ung Andersen er stadig fin, men der har ganske givet også været et element af, at Uwe gerne ville prioritere spilletid til Arnstadt. JA kom iøvrigt på banen efter 68 minutter, hvor han erstattede selvsamme Arnstadt.

Valget stod altså karikeret set mellem at spille JA ude af position eller spille Anderson ude af position plus give spilletid til Arnstadt.

Generelt har jeg svært ved at følge kritikken i forhold til Andersen. Lige præcis han har spillet masser. Han har lagt på og er blevet belønnet med mere og mere spilletid efterhånden, og han begyndte at ligne en contender til startopstillingen inden hans skade. For mig er han netop et argument for, at Uwe nok skal give spilletid til de unge, hvis de er konkurrencedygtige på deres position.

I hvilke tilfælde har Uwe flyttet spillere ud af position, hvor han i stedet skulle have spillet Callø?

Jeg har efterlyst lidt nuancer i debatten.

Når man siger der bliver brugt for få talenter. Hvem er det så der skal spille mere? Hvilke der ikke kommer svar på.

Når Paddy så ryger på bænken, så er folk heller ikke glade. Man vil gerne spille ungt, men ikke lige Hansen, Poulsen og Paddy. Og måske heller ikke Mølgaard, Madsen og Anderson.

Mit problem i alt det her er, at nogle bebrejder Uwe. Men samtidig heller ikke er komfortabel når/hvis han så satser ungt.

I sådan er tilfælde kan han kun tabe

Latest posts

Back