New posts

Transfervindue Transfervindue vinter 2021/2022

• Thread starter Thread starter 8000
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 153K
Hvad er det med ham Kamara der gør ham til sådan en attraktiv spiller? Han bliver nævnt som en vi nærmest bare skal gå efter. Jeg ser ikke Randers spille ret ofte så det er et reelt spørgsmål, men jeg tænker fin spiller, men vel ikke en kommende stjerne eller et kæmpe salg? Han er vel heller ikke en PM-erstatning selvom han nok vil kunne rollen bedre end Kurmi, men det er måske også det vi mangler. Og fordelen ved ham er selvfølgelig også at han kender ligaen modsat en udefra med muligt større potentiale. Er Kamara virkelig en top-3-4-spiller som må være det vi skal have?

Nok mest fordi han er gratis til sommer, skal så evt. sælges til nytår og dermed realistisk og uhyre effektiv - og fordi vi savner en målscorer. Alder og især skader taler imod, men dog 5 år yngre end PM. Han spiller alligevel en del kampe på en sæson, trods skade og leverer. Jeg ser ham mest som en kortsigtet løsning og på længere sigt som en fin breddespiller. Kontrakt til sommeren 2023 eller 2024. Men ja skaderne skræmmer. Men ved ikke om det skræmmer mere end PMs 4 mål i ca 30 kampe. Men der må være en vis sandsynlighed for at vi kan få PM i gang igen.

Hvis Odey kan købes for 5 mio, så go go go.
Men vil han ikke spille for Randers, så tænker jeg ikke bif og agf osv, kan nøjes med en transfer på 5 mio.
Odey synes jeg er perfekt med alder, har vist før han kan begå sig på højere niveau end superligaen. Plus han kan bruges på kanten, hvis Kurmi får gennembrud eller PM bliver vild igen. Mere bredde på kanten vil bestemt være godt ift Bundu og Jon ikke har leveret nok og der er udsving.

Victor Lind og Antman får vi ikke lov at købe. Valleys og Jørgensen fra SIF nok heller ikke - selvom de kunne pynte på vores kanter, synes vi skal prøve med store mio bud på dem.

Ellers lidt svært at finde den perfekte angriber. Men Kurmi tager vel også nogle skridt. AA må vel også kunne noget - ellers havde man vel ikke forlænget.

Nok mest fordi han er gratis til sommer, skal så evt. sælges til nytår og dermed realistisk og uhyre effektiv - og fordi vi savner en målscorer. Alder og især skader taler imod, men dog 5 år yngre end PM. Han spiller alligevel en del kampe på en sæson, trods skade og leverer. Jeg ser ham mest som en kortsigtet løsning og på længere sigt som en fin breddespiller. Kontrakt til sommeren 2023 eller 2024. Men ja skaderne skræmmer. Men ved ikke om det skræmmer mere end PMs 4 mål i ca 30 kampe. Men der må være en vis sandsynlighed for at vi kan få PM i gang igen.
Det er jo et interessant spørgsmål fordi vi selvfølgelig skal se på hvad vi kan gøre ved målscoringen. PM har langvarig formnedgang oven på en skade og bliver måske heller ikke serviceret godt nok - begge dele kan være sandt på samme tid og selvforstærkende - så det er klart en angriber mere er en oplagt mulighed. Vi hentede Kurmi og med ham og AA er antallet vel OK, men vi ved vel ikke helt hvor langt Kurmi er fra at kunne gøre en forskel i Superligaen og AA mangler åbenbart også noget eller er måske skadet. Med det vi kan se udefra er det med høj risiko bare at fortsætte og håbe det vender. Er der en løsning der gør at Kurmi kan gøre mere fyldest - den rigtige type angrebsmakker til ham fx - bør det være noget man overvejer. Måske også via et lejemål fordi det, selvom det ikke umiddelbart giver et salg, kan lægge noget værdi til andre spillere som Kurmi.

Det bliver rigtig spændende hvilken løsning man vælger. Odey og den kaliber i samme aldersgruppe med videresalgspotentiale til 5 mio+ er naturligvis en no brainer. Men ellers er det også oplagt at leje en fra lige så høj hylde i foråret og se tiden an med de 3 vi har, evt. udleje AA eller Kurmi.

Men det naturligvis også interesseret hvor godt de bliver serviceret, det gør PM jo ikke helt og Kurmi synes at blive spillet forkert.

Jeg ser slet slet ikke Odey som en no brainer.

Har vi ikke allerede en angriber permanent på bænken til 7 mil, fordi han ikke passer i vores spil system?

Hvorfor bruger 5 mil mere for en der skal sidde på bænken?
Ideen skulle vel være at lave en anden spillestil hvor Kurmi også passer bedre ind, måske de to sammen. Jeg så ikke kampen mod Randers og har ikke set Odey et helt minut, så jeg kender ham ikke og kan ikke sige om det lige er ham man skal gå efter, men noget der kan gøre andre spillere bedre vil selvfølgelig være godt. Det er netop lidt et problem hvis grunden til at Kurmi ikke rigtig gør så meget gavn ikke bare er at han skal vænne sig til tempo og liga, men at han ikke kan passes ind i spillestilen.

Det er netop lidt et problem hvis grunden til at Kurmi ikke rigtig gør så meget gavn ikke bare er at han skal vænne sig til tempo og liga, men at han ikke kan passes ind i spillestilen.
Jeg har det lidt svært ved hvis Randers viser sig at vinde i lotto på en lejeaftale og vi ikke formår det samme. Det er sku dumt at hente Kurminowski, hvis han ikke har niveauet og skal bruges - så dårlige er man vel heller ikke til at scoute. Der må være en plan med ham snart og mon ikke det bliver i det nye år.

Kurmi er en udviklingsspiller vi har købt fra et niveau under superligaen - Odey kommer fra en højere hylde i belgisk fodbold og med succes i Schweiz samt scoret helt vildt i superligaen, så han er farligste mand i superligaen. Kun PM i den første halvsæson kan være med der.

Tænker du ikke også vi skal ændre lidt på den noget simple spillestil vi har med bolde ind på PM - uanset?
Det synes jeg i hvert fald. Synes vi skal spille mere fleksibelt, også selvom PM skulle lave mål igen, så synes jeg vores spil skal gøres mere kreativt, fx med Odey på kanten, eller de to i en 442. Men Odey mellem Jon og Bundu vil dælme også være potentielt kvikt kombinationsspil.

Jeg tror iøvrigt stadig Kurmi kan blive en succes - måske allerede i foråret, men klart slår han ikke til senest i sæsonstarten 21-22 og er mellem vores 14 bedste, så skal der laves en Milan og et salg eller udleje.

Kurmi er en udviklingsspiller vi har købt fra et niveau under superligaen - Odey kommer fra en højere hylde i belgisk fodbold og med succes i Schweiz samt scoret helt vildt i superligaen, så han er farligste mand i superligaen. Kun PM i den første halvsæson kan være med der.

Tænker du ikke også vi skal ændre lidt på den noget simple spillestil vi har med bolde ind på PM - uanset?
Det synes jeg i hvert fald. Synes vi skal spille mere fleksibelt, også selvom PM skulle lave mål igen, så synes jeg vores spil skal gøres mere kreativt, fx med Odey på kanten, eller de to i en 442. Men Odey mellem Jon og Bundu vil dælme også være potentielt kvikt kombinationsspil.

Jeg tror iøvrigt stadig Kurmi kan blive en succes - måske allerede i foråret, men klart slår han ikke til senest i sæsonstarten 21-22 og er mellem vores 14 bedste, så skal der laves en Milan og et salg eller udleje.
Vi har den udfordring at Randers kunne tilbyde europæisk gruppespil, vil kunne tilbyde to kampe mod Larne. Randers havde også en garanteret indtægt og behov for en bredere trup. Det gør bare at de kan få mere for mindre, en spiller som Odey fra Nigeria, er da ligeglad med om det hedder Aarhaus eller Redors, han kender ingen af byerne og er bare interesseret i at vise sig frem på højest mulige hylde, så han kan komme videre fra Genk til det næste eventyr.

SIB var sat i en helt anden og langt mere kompliceret situation, med en klub der ikke havde vist noget som helst i 25 år, og imens transfervinduet kørte, skulle han også forklare hvorfor sådan nogle Pub stamgæster fra et hul af en by i Nordirland der endte som treer i den Nordirske halvamatør liga, kunne ydmyge det hold han prøvede at sælge som det fedeste sted i verden.

Det koster så uendeligt meget mere at blive slået ud af Randers, Larne, Mura og Sønderjyske end bare muligheden for at spille europæisk. Det koster også ekstra penge på transfermarkedet, for spillere på et ringere niveau.

DN har på intet tidpunkt vist at han kan levere hverken europæisk, eller i pokalturneringen. Samtidig har han i en hel sæson nu, heller ikke leveret i superligaen. Jeg ved godt at DN har en meget høj stjerne ved JN, men at han kommer med undskyldninger om at man er ved at spille et helt nyt hold sammen, det er kun en mindre del af sandheden.

Det er da lige meget hvad vi synes om hvad vi skal ændre.

Tror du at vi med det setup vi har nu, kan ændre spillestil?

At bygge noget op omkring f.eks Jon, bundu og Odey er også helt formålsløst.

Jon er væk til sommer, det samme er Bundu nok.

Det er da lige meget hvad vi synes om hvad vi skal ændre.

Tror du at vi med det setup vi har nu, kan ændre spillestil?

At bygge noget op omkring f.eks Jon, bundu og Odey er også helt formålsløst.

Jon er væk til sommer, det samme er Bundu nok.
Håber jeg ellers skal vi have et trænerteam der kan.

Tja i første omgang skal vi jo undgå nedrykning og få spillet noget selvtillid ind på holdet uanset i foråret. Og giver det stadig måske 25% for top6, meget afhænger af hvordan de sidste 3 runder går.

Jon og Bundu kan jo forlænge, tror nu ikke Jon gør, men tænker ikke Bundu har så mange andre gode alternativer, i første omgang skal han vel lige spille sig til en fast deal i AGF.

Synes vi kan bygge noget op omkring Odey som 9er eller som kant med PM/Kurmi i midten og Bundu på den anden kant - bruge Jon som indhop i foråret, hvis ikke får solgt ham og henter vi en dyr kan i erstatning, skal vi da bygge noget op med ham.

Så kan også blive

Ny kant - Odey - Bundu (som måske bliver)

Uanset hvad skal der bygges vinderkultur op.

Nå pyt - den er lukket. Vi skal ikke købe en 27-28 årig dyrt fri. En symbolsk transfers ½ år før udløb havde været ok.

Odey eller ej (ender jo nok i bif hvis han ikke forlænger i randers), så synes jeg vi skal noget nyt blod til 9eren, om det så er leje ½ år. Samme med kanten - der ville det også være godt med en mere - med mindre vi kan regne med at bruge en af de tre 9ere derude som fx Kurmi (underforstået han flytter sig og er stærkere i foråret)

Vi har Paddy. Hvad skal vi med Kamara?
Fair nok ovenpå kampen i dag ;)

Dog lidt facts som måske kan nuancere debatten - jeg tror nu han bliver i Randers.

Han er 5 år yngre og brugere kun 147 minutter på hvert af hans mål i Superligaen. PM bruger 222 minutter i snit og nærmer sig sidste salgsdato. Sidstnævnte sparker også straffe, det ved jeg ikke om førstnævnte gør. Pm er dog bedre til at lave assist - det er lidt imponerende Kamara slet ikke har nogen i Superligaen.

PM h ar nærmest ingen skadeshistorik ifølge Transfermarkt. I følge dem havde han første skade i maj 2021 men har så også haft en efterfølgende.
PM:
SeasonInjuryfromuntilDaysGames missed
21/22Knee SurgeryJun 25, 2021Aug 5, 202141 days5Aarhus GF
20/21Knee ProblemsMay 19, 2021May 25, 20216 days2Aarhus GF
competition KampeMålAssist Min. pr. mål
Superligaen
Superligaen12140112228.884

Kamara har til gengæld løbende haft skader
InjuryfromuntilDaysGames missed
20/21Hamstring InjuryFeb 28, 2021Mar 18, 202118 days5Randers FC
19/20Knee SurgeryAug 21, 2019Sep 16, 201926 days4Randers FC
19/20Medial Collateral Ligament Knee InjuryJul 20, 2019Aug 20, 201931 days5Randers FC
18/19KnockSep 1, 2018Oct 1, 201830 days4FC Sheriff Tiraspol
16/17Muscle InjuryJul 22, 2016Sep 30, 201670 days12D.C. United
15/16Heart ConditionFeb 25, 2016May 10, 201675 days11IFK Norrköping
competition KampMål Assist Min. pr. mål
Superligaen
Superligaen4618-1472.645

Fedt at se Bundu og Mortensen i gang igen - det lover godt, plus fine indhop af Gift og Kurmi. Jeg synes stadig vi med tanke på hele 2021, bør gardere os med start-11 9er til at konkurrere med PM. Vi kan også få en skade, selvom han aldrig er stort set. Og udleje enten Kurmi eller AA 6 måneder og få en af dem i gear på fremmed græs.

Kunne vi bytte Munks med en kant vil det også være fremragende, så vi har større kvalitet i bredden og reel konkurrence til bundu og jon (sælges han skal der naturligvis to ind). Albert og MA er super på kanten, men skal også bruges centralt. Og Albert der lavede mange mål sidste sæson, har slet ikke scoret i efteråret. Gift manglet slutprodukt hele 2021, og kneb også i 2020.

Det går måske nok med det vi har, men synes vi kan optimere og vi bruger alligevel ikke AA og Munks. PO-salg er også oplagt og bytte ham med en ung fremadstormende med start11 potentiale. Og ellers Eske bytte.

Odey forholder sig til transferrygterne:

Efterfølgende bliver han spurgt til, om Randers-fansene bør være bekymret for at miste ham til en anden Superliga-klub.

- De skal ikke være bekymrede, nej. Lige nu handler det hele om Randers for mig, og det er det eneste, der betyder noget, siger han.

Herefter bliver Odey spurgt til, om et skifte til Brøndby eller AGF kunne ske i fremtiden.

- Det er fodbold. Alt kan ske i fremtiden, men lad os fokusere på det, der sker lige nu. Jeg tager altid tingene, som de kommer, og lige nu spiller jeg i Randers, og det er det, der er vigtigt, siger han.

Fuldstændig efter PR drejebogen. Siger alt det rigtige, generer ingen, holder alle døre åbne uden at lukke nogen.

Odey forholder sig til transferrygterne:

Fuldstændig efter PR drejebogen. Siger alt det rigtige, generer ingen, holder alle døre åbne uden at lukke nogen.

Vi har i hvert fald hentet spillere i Randers, som de ellers gerne ville beholde: Junker/NP.
Og på den led har FCK også hentet Diks/Grabara hos os. Men Grabara kunne vi ikke om vi så ville ift økonomi. Og FCK fik Diks til langt flere penge end vi ville kunne betale særligt ofte (de endte jo med at give 2 millioner euro + penge til Diks oven i)

Men den måde FCK hentede Stage på er ret speciel. Det er ikke der vi skal ud for at hente Odey, mere at gøre det som FCK gjorde med Diks.
Altså at tilbyde ham mere i løn, og tilbyde en pakke som Randers ikke kan. Vi behøver ikke ligge en pakke ala FCKs for Stage. Sådan er jo forholdene omkring Odey. MEN: Vi har ikke den frikøbsklausul som Randers har. Så altså Odeys ejere kan jo kræve 10-15 mio af os, nu hvor de har set at Randers har fået ham igang med 10 mål i 14 kampe (hvis man tæller pokalen med).

Og så er der også risikoen for, at andre springer ind foran. Som BIF eller andre større klubber.
Jeg tror ikke så meget på at vi kan lande ham. Og så skal vi vel også være i en situation, hvor PM skal afsted, eller hur?

Latest posts

Back