New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Jeg må indrømme at jeg efter min åbenlyse obsession over Gyamfi som det nye store Messias (og 800 kr for en trøje) er blevet mere tilbageholdende med at fare i flint over nye signing for de kommet i gang.
Men som jeg forstår MS style of play er der meget sammenligneligt med MEM.
Han er sulten og har helt sikkert noget han skal bevise efter opholdet i Sparta og Pisa ikke blev det han håbede på.
Han virker som en Arnstad type med mere defensive kvaliteter over sig.
Som han spillede i viking ligner han også en der sagtens kunne gå ind og agere 8 og 10 i vores system.

Håber vi får sat det skud han har i gang og brugt hans offensive kvaliteter bedre end han har vist før. For der er helt sikkert nogle gode mål i ham hvis det bliver sat i spil.

Hvem siger vi falder 4 pladser af at lade Duelund, Power, Akoto, Bach, Anker, Anderson og MEM og de andre gå - når vi har fået Solbakken, Jørgensen, Carstensen og fået Yakob tilbage? Jeg snakker ikke om pengene sparet på MEM/Andersen ud når jeg snakker om at spare løn. Vi har hentet flere ind - som vel tilsammen får det samme som de 2 fik i Carstensen/Jørgensen/Solbakken - cirka.

Men alle de andre - brugte vi nærmest overhovedet ikke, og/eller ville ikke komme til det.
Nu er der flere minutter til nogen der var her i forvejen - og dermed ikke noget der koster i modregning.

Ah ja. Fotmob havde dem forkert listet. Tak.
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit argument?

Det vil være underligt hvis man sælger sine bedste spillere og leverer det samme. Så burde man jo sælge sine næstbedste spillere og få samme resultat. Sat meget på spidsen self. På et tidspunkt springer kæden. Jeg synes f.eks. det er tydeligt i FCN..

Vi har solgt vores to bedste spillere som vi ved hvordan præstere hos os. De nye kan vise sig at være gode erstatninger. Det kan også være det modsatte. Det er usikkert endnu. Ergo kan man ikke kun kigge på sparede lønudgifter men må også se på potentielt tabt fortjeneste. Derefter kigge på om det er risikoen værd

Selvfølgelig 27, men det er stadig ikke helt det du skrev

"Og til sommer er der stadig et år med Vejlby, og der er kontraktudløb galore. Så en mellemsæson der peger mod en mellemsæson."
:)
Jeg er da helt enig i de hårde fakta - jeg forsøgte ikke at påpege din fejl med årstallet, det var tydeligt hvad du mente. Jeg accepterede at jeg strammede datoen, men synes ikke det er væsentligt.

Vi ligger et sted mellem halv, trekvart eller en fuld sæson i Vejlby (og 'fuld sæson' dækker også udfald der går væsentlig længere ud i fremtiden).

Vi har sendt følgende videre som vi pt sparer penge på.
Jeg går ud fra at Solbakken og Jørgensen får samme i løn som Anderson og MEM, hvis vi indregner sign on etc på de nye.
Følgende transferbeløb er gået ind:

Anderson vs Solbakken 1:1. = 0kr
Bach: 3,5 mio
Brandhof 3 mio.
Sauer ca. 2 mio.
Haugen: ca. 3,5 mio
Anker: ca. 2,5 mio
Klaesson (målmanden tidligt i vinduet) 2,5 mio.

I alt i transfer uden MEM: 32 mio - og fratrukket Anderson der går lige op med Solbakken;
17 mio kroner i kassen.
MEM salg: 30 mio i kassen nu.

Altså ca. 47 mio kroner i kassen på transfersiden.

Lønmæssigt er der mange der er taget afsted, som ikke erstattet:
Hentet Carstensen for Bach - måske 50.000kr mere til Carstensen inkl noget signon/lejebeløb fordelt over perioden?

Derudover følgende afgange, hvor lønnen bare er sparet:
Brandhof ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 100.000kr/md?
Sauer ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 50.000kr/md?
Haugen ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 150.000kr/md?
Anker ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 70.000kr/md?
Power ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 150.000kr/md?
Akoto ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 100.000kr/md?
Duelund ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 200.000kr/md?
Halsgaard ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 50.000kr/md?
Callø ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 50.000kr/md?
Klaesson ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 70.000kr/md?
Gyamfi ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 75.000kr/md?
Kristensen ?? løn ?? regner den bare ikke med (ungdom)

Hvis jeg bare lige bruger mine hurtige skud, så er det 1,065 mio kroner om måneden.

Altså over 4 mio sparet frem mod jul bare de 4 måneder.

Og hvis vi så henter 2 profiler og et yngre navn til jul, og giver profilerne 200.000kr/md og 225.000kr/md, og den unge 125.000kr, så har vi kun brugt 550.000kr/md af dem - og vil frem til sommeren stadig spare over 515.000kr om måneden frem mod sommerens vindue i løn ift før det vindue her startede...

Altså ca. 3 mio mere frem mod sommeren selv EFTER at have hentet 3 mere. (uden at se på at der kan sendes nogen ud til jul også).
Det ligner faktisk lidt at man har sat budgettet efter at man ikke kommer i top 6. Der er kun 4 kampe efter nytår, så må vi se om de skruer op igen til vinter, for der vil man kunne sætte ret præcise procenter på, hvad der er sandsynligt sportsligt, samt have en klar indikation på hvornår de får nøglerne til Kongelunden.

Er der nogen der har set noget statsborgere hvor meget Solbakken løber i kampe? MEM dækker ca 12,5 km hver kamp, så det er noget af en arbejdskapacitet vi mister.
Ja altså, han er jo i hvert fald ikke Kenyaner, men deler jo statsborgerskab med Ingebrichtsen.. Ikke at det siger så meget om ham specifikt, men ordet statsborger skabte lige nogle finurlige tanker i mit tossede hoved 😅 Beklager min åndssvage humor i øvrigt 😆🥳

Jeg må indrømme at jeg efter min åbenlyse obsession over Gyamfi som det nye store Messias (og 800 kr for en trøje) er blevet mere tilbageholdende med at fare i flint over nye signing for de kommet i gang.
Men som jeg forstår MS style of play er der meget sammenligneligt med MEM.
Han er sulten og har helt sikkert noget han skal bevise efter opholdet i Sparta og Pisa ikke blev det han håbede på.
Han virker som en Arnstad type med mere defensive kvaliteter over sig.
Som han spillede i viking ligner han også en der sagtens kunne gå ind og agere 8 og 10 i vores system.

Håber vi får sat det skud han har i gang og brugt hans offensive kvaliteter bedre end han har vist før. For der er helt sikkert nogle gode mål i ham hvis det bliver sat i spil.

Nu synes jeg bare ikke man kan sammenligne Carstensen, Jørgensen og Solbakken med Gyamfi.
De to har bevist sig som topspillere i superligaen/DK allerede, og den anden spillede på alle ungdomslandshold for Norge, og i den bedste tjekkiske liga, såvel som Norge, og rykkede op i serie A - og har EL/CL-erfaring.

Det sammenlignet med en der kun havde været i nordisk fodbold i hvad, 4-5 måneder?
Og en 19-årig der ikke havde vist noget i mere end to håndfulde kampe.

Så forstår dig ift talenter.
Men man kan jo ikke bare sige at det at hente Arnstad i Anderlect, eller MEM i Slavia Prag er det samme som Gyamfi heller. Og se hvordan det gik.

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit argument?

Det vil være underligt hvis man sælger sine bedste spillere og leverer det samme. Så burde man jo sælge sine næstbedste spillere og få samme resultat. Sat meget på spidsen self. På et tidspunkt springer kæden. Jeg synes f.eks. det er tydeligt i FCN..

Vi har solgt vores to bedste spillere som vi ved hvordan præstere hos os. De nye kan vise sig at være gode erstatninger. Det kan også være det modsatte. Det er usikkert endnu. Ergo kan man ikke kun kigge på sparede lønudgifter men må også se på potentielt tabt fortjeneste. Derefter kigge på om det er risikoen værd

Men vi solgte jo lige Anderson - og "leverede det samme". Det handler om at det sammenholdes med andre ændringer - såsom ændret spillestil, formationer etc.
Hvis vi bare spillede præcis som Uwe, og satte Jørgensen ind for Anderson - så var det laaaangt fra sikkert vi gjorde det godt nu :D Faktisk jo nok mere sandsynligt at vi ikke gjorde. Og når der blev talt om "behov for ny energi og nyt blod" - så kan det også handle om at blive trænet på en anden måde.

Faktisk vil jeg gå så langt som at sige, at vi kunne have præsteret bedre under JP end Uwe uden at sælge nogen som helst måske. (uden vi ved det).
Så man kan bare ikke sige "vi er x dårligere nu som hold for Anderson er væk".

Men mange af faktorerne vil formodes at være mindre udtalte når vi mister MEM - da det jo er samme træner, træning mm nu.
Men dog ikke sikkert det er samme formation faktisk. Vi kan helt spille uden NP, og gå over til 2 spillende 6'ere og/eller rykke Arnstad ind centralt etc.
Hele midtbanen kan se anderledes ud - ikke bare MEMs plads.

Det vi mister på MEMs plads - kan MÅSKE vindes på NPs plads, who knows?

Det ligner faktisk lidt at man har sat budgettet efter at man ikke kommer i top 6. Der er kun 4 kampe efter nytår, så må vi se om de skruer op igen til vinter, for der vil man kunne sætte ret præcise procenter på, hvad der er sandsynligt sportsligt, samt have en klar indikation på hvornår de får nøglerne til Kongelunden.

• Like
Reactions: cph
Er der nogen der har set noget statsborgere hvor meget Solbakken løber i kampe? MEM dækker ca 12,5 km hver kamp, så det er noget af en arbejdskapacitet vi mister.

Nej men den sæson MEM og Yakob spillede sammen inden Yakobs skade - der løb Yakob flere meter per kamp end MEM...
Så jeg glæder mig til at få ham tilbage i fuld vigør - hvilket jeg først tror vi ser i foråret. Vi skal være meget tålmodige herfra også.
Lige som det bliver godt hen over efteråret rinder tiden for efterårskampene ud tror jeg. Men han kan måske spille en stor rolle i eventuelle pokalkvartfinaler hvis vi når i dem.
Men selvom han måske først er helt tilbage der, så vil han da forhåbenligt vise i glimt - hvad han jo kunne og snart forhåbenligt kan igen :D

Synes det er et udtryk for en helt skæv opfattelse af vores økonomi og hvilken strategi CV er sendt i byen for at eksekvere. Vi er slet, slet ikke der, hvor vi kan forvente, at have en trup på 26 fuldgode superligaspillere.

Men jeg er måske også mere pessimistisk omkring vores økonomiske situation frem til det nye stadion står færdigt end de fleste. Jeg tror grunden til at JN og CV ikke har meldt klart ud om økonomi og strategi (sådan som vi vel alle savner) er at man ikke vil skræmme sponsorerne væk de næste par sæsoner...
Højt tempo der skrives i. Jeg er 5 sider bagud, så der er sikkert kommenteret 30 gange på dette. Jeg tager chancen alligevel.

Jeg har luret på hvorfor økonomien skulle være så grel. Svaret må være uvisheden om lejen af det nye stadion.

Vejlby har nok efterhånden kostet det, det kommer til at koste. Jokeren er, om man finder det entreprenørmæssige svar på overrevet hulfodsscene, der koster en halv mia og 12 måneders udsættelse af projektet. Og / eller om der af politiske årsager statueres et eksempel hvor AGF skal betale gennem næsen for at leje det nye stadion.

Det kan naturligvis være årsagen til man tager en mellemsæson nu (gambler med en trup der med få tilgange kunne geares til at jagte bronze) og sætter sig selv i en svær position med mange kontraktudløb ved sæsonens afslutning.

Vejlby har nok efterhånden kostet det, det kommer til at koste.

De har lige annonceret 10 ekstra mio for få uger siden - og der er flere gange blevet advaret om, at der ret sikkert kommer flere forøgelser.
Jeg kan ikke se hvordan man på nogen måde kan tænke, at det er overstået med den latente risiko der ligger på det her stadie.

De har lige annonceret 10 ekstra mio for få uger siden - og der er flere gange blevet advaret om, at der ret sikkert kommer flere forøgelser.
Jeg kan ikke se hvordan man på nogen måde kan tænke, at det er overstået med den latente risiko der ligger på det her stadie.
Du har selv opgjort et glimrende nettoresultat på transfers og sparet løn.

Hvis man vælger at gøre noget i Vejlby, må det være for at få mere ud af det - lejet tribune til 10 mio -> matchday indtjening øget tilsvarende (antager de har kompetente folk ansat). Netto 0.

Hvis der ligger omkostninger for fx 10 mio uden, uden tilhørende gevinst vil det overraske lidt, og alligevel være en 'begrænset' omkostning, der kun kommer én gang, fordi vi snart er gennem dén tunnel.

Eller sagt på en anden måde: vi har tilskuerkapacitet og relativt etablerede omkostninger i regnearket. Enten må ekstra omkostninger bære sig selv, ellers må de kunne finansieres af en cigarkasse, hvis det skulle være.

Hvis man vælger at gøre noget i Vejlby, må det være for at få mere ud af det - lejet tribune til 10 mio -> matchday indtjening øget tilsvarende (antager de har kompetente folk ansat). Netto 0.
Jeg håber meget vi tjener på det - men at det jo stadig har skadet mulighederne for upfront transferkøb muligvis nu her.
Vi får heller ikke kun penge direkte på ekstra billetter, men også mere støtte/salg/point måske endda..!? Lad os sige 2000 ekstra tilskuere i snit er forskellen på en 7. plads og en 5.plads. Who knows om det ekstra publikum tvinger liiige de ekstra 2% ud af spillerne ift motivation/spillelyst mm :D

Hvis der ligger omkostninger for fx 10 mio uden, uden tilhørende gevinst vil det overraske lidt, og alligevel være en 'begrænset' omkostning, der kun kommer én gang, fordi vi snart er gennem dén tunnel.

Eller sagt på en anden måde: vi har tilskuerkapacitet og relativt etablerede omkostninger i regnearket. Enten må ekstra omkostninger bære sig selv, ellers må de kunne finansieres af en cigarkasse, hvis det skulle være.
Og indrømmer blankt jeg også faktisk mente mere overordnet om stadion-projektet (inkl det nye) når jeg snakker om ekstra omkostninger der kan komme.

Ikke alene er det blevet 10 mio dyrere i Vejlby, men vi er fra rapporter og estimater advaret om, at der nærmest med garanti vil komme millioner af ekstraudgifter til det nye stadion igen.

Nu synes jeg bare ikke man kan sammenligne Carstensen, Jørgensen og Solbakken med Gyamfi.
De to har bevist sig som topspillere i superligaen/DK allerede, og den anden spillede på alle ungdomslandshold for Norge, og i den bedste tjekkiske liga, såvel som Norge, og rykkede op i serie A - og har EL/CL-erfaring.

Det sammenlignet med en der kun havde været i nordisk fodbold i hvad, 4-5 måneder?
Og en 19-årig der ikke havde vist noget i mere end to håndfulde kampe.

Så forstår dig ift talenter.
Men man kan jo ikke bare sige at det at hente Arnstad i Anderlect, eller MEM i Slavia Prag er det samme som Gyamfi heller. Og se hvordan det gik.

Men vi solgte jo lige Anderson - og "leverede det samme". Det handler om at det sammenholdes med andre ændringer - såsom ændret spillestil, formationer etc.
Hvis vi bare spillede præcis som Uwe, og satte Jørgensen ind for Anderson - så var det laaaangt fra sikkert vi gjorde det godt nu :D Faktisk jo nok mere sandsynligt at vi ikke gjorde. Og når der blev talt om "behov for ny energi og nyt blod" - så kan det også handle om at blive trænet på en anden måde.

Faktisk vil jeg gå så langt som at sige, at vi kunne have præsteret bedre under JP end Uwe uden at sælge nogen som helst måske. (uden vi ved det).
Så man kan bare ikke sige "vi er x dårligere nu som hold for Anderson er væk".

Men mange af faktorerne vil formodes at være mindre udtalte når vi mister MEM - da det jo er samme træner, træning mm nu.
Men dog ikke sikkert det er samme formation faktisk. Vi kan helt spille uden NP, og gå over til 2 spillende 6'ere og/eller rykke Arnstad ind centralt etc.
Hele midtbanen kan se anderledes ud - ikke bare MEMs plads.

Det vi mister på MEMs plads - kan MÅSKE vindes på NPs plads, who knows?
Husk lige på at vi under Uwe sidste år havde flere point for samme mængde kampe…

Der er eufori på forummet lige nu over 4 vundne kampe hvor 3 er mod de formodede svageste hold i ligaen. Tilmed har vi endnu ikke prøvet at være bagud…

Jeg siger bare vi skal passe på med at sælge hele butikken og tro vi flyver videre på en sky.

Der er mange gode parametre at trække frem under JP som vi skal være glade for men vi har reelt ikke været ramt af bare en smule modgang andet end mod RFC..

Husk lige på at vi under Uwe sidste år havde flere point for samme mængde kampe…

Der er eufori på forummet lige nu over 4 vundne kampe hvor 3 er mod de formodede svageste hold i ligaen. Tilmed har vi endnu ikke prøvet at være bagud…

Jeg siger bare vi skal passe på med at sælge hele butikken og tro vi flyver videre på en sky.

Der er mange gode parametre at trække frem under JP som vi skal være glade for men vi har reelt ikke været ramt af bare en smule modgang andet end mod RFC..
Jeg læser hele dit indlæg, men jeg har altså ikke fornemmet euforisk stemning på forum grundet de 4 sejre på stribe. Jeg tror, at de fleste har en finger i jorden og slapper af.

Jeg læser hele dit indlæg, men jeg har altså ikke fornemmet euforisk stemning på forum grundet de 4 sejre på stribe. Jeg tror, at de fleste har en finger i jorden og slapper af.
det kan være der er blevet kigget samme sted som medier og fans af andre hold kigger når de siger at vi begynder at uironisk tale om guld og champions league etc fordi vi vinder et par kampe

gad godt se en barometer afstemning ala: nedrykning, bund 6, top 6, top 3
:)
Jeg skal ikke kunne sige, om sådan en afstemning vil have grundlag for en tråd. Jeg kan personligt sige, at jeg vil være tilfreds og glad for en 6-7. plads i denne sæson.

Mit svar bevæger sig væk fra tråden, så jeg tænker at moderaterne evt. vil vurdere, om der skal en ny tråd til :)

Latest posts

Back