New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
At MEM skifter er hvad det er, han er blot endnu en, i mangler på bedre ord, lejesoldat, som nu vil prøve noget andet.

CV har nu i 4 uger vidst at fck var ude efter ham, men reagere først den dag vinduet lukker, det ved jeg ikke om jeg er så imponeret over.
Alsgaard kom først.

Jeg har lige klippet din bid om MEM ud.

Du og jeg ved jo intet om hvornår og hvordan CV og klubben har reageret. Og vi ved intet om hvornår FCKs interesse blev håndgribelig.

CV har nu i 4 uger vidst at fck var ude efter ham, men reagere først den dag vinduet lukker, det ved jeg ikke om jeg er så imponeret over.
Ifølge Mads Emil var handlen så godt som død indtil i går efter frokost: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbo...-var-semidoed-nu-satser-vi-og-koerer/10931836

FCK har sikkert shoppet rundt efter billigere/bedre løsninger (blev jo forbundet med en del midtbanespillere) men de er flippet er man vendt tilbage til MEM og accepteret AGFs vilkår. Og så er det jo kørt derfra hvor CV så havde få timer til at finde en afløser så handlen kunne køre igennem.

Vi har beholdt Beijmo selvom der var bud efter ham - såvel som AJ der var bud på.
Beijmo bruger vi hver gang, og han kan spille ALLE PLADSER i forsvaret.
At vi har beholdt ham gør, at jeg på ingen måde er nervøs for, at vi ikke kan se os hen til vintervinduet som kommer om 11 ligakamp og noget pokal.
Carstensen er først lige kommet igang, og han kan i princippet spille inde i alle kampe, hvor Beijmo bruges på enten CB i venstre/højre side hvis vi vil, eller hvis Kahl er ude, eller ham eller Beijmo dække for Links i enkelte kampe.

Vi har ikke en god backup nok til Links efter min smag - men at spille med Beijmo der - gør ikke at holdet falder sammen, ala da vi pillede Anderson væk fra offensiven under Uwe, og satte ham derned. Det stoler jeg 100% på at JP har bedre styr på, da han allerede har vist at han ikke er bange for at rotere.

Vi har hentet Jørgensen og Solbakken for at erstatte Anderson og MEM, og tilbage er Yakob også nu, og Arnstad er rykket op på Andersons plads og rolle, og har indtaget den med storm..!

Vi har fået Emmery og Tchambe mere med, og vi har Tingager, Links og Bech der storpræsterer - og PM er også bedre end i foråret, og scorer stadig på samlebånd, og har fået en makker der gør det samme i bech i sin nye rolle.

Jeg synes vi har så mange muligheder for at rykke spillere rundt på den måde vi spiller på lige nu.
Var Uwe træner var jeg rystende nervøs over kun at have denne trup.
Under JP - faktisk ikke nær så meget - og at vi har fået Carstensen ind frem for kun at have Bach som ekstra wingback - er jo en stor opgradering - selvom nogle vil sige "vi havde Carstensen allerede, og solgte Bach" - men det er jo altså sket i samme vindue, og CV/JP har set, at vi sagtens kan sende Bach afsted og forsvare det. Endda god økonomi i den handel.

Til vinter har vi sparet 4mdr løn på MANGE SPILLERE - såvel som solgt for ca. 60 mio nu her.
Vil lige lave en opgørelse over hvad vi kan forvente at spare i løn på dem der er røget ud og ikke erstattet... Bare som sjov øvelse.
Men det er noget vi frigør midler for - og skaber muligheder til vinter og næste sommer.

Vi har sendt følgende videre som vi pt sparer penge på.
Jeg går ud fra at Solbakken og Jørgensen får samme i løn som Anderson og MEM, hvis vi indregner sign on etc på de nye.
Følgende transferbeløb er gået ind:

Anderson vs Solbakken 1:1. = 0kr
Bach: 3,5 mio
Brandhof 3 mio.
Sauer ca. 2 mio.
Haugen: ca. 3,5 mio
Anker: ca. 2,5 mio
Klaesson (målmanden tidligt i vinduet) 2,5 mio.

I alt i transfer uden MEM: 32 mio - og fratrukket Anderson der går lige op med Solbakken;
17 mio kroner i kassen.
MEM salg: 30 mio i kassen nu.

Altså ca. 47 mio kroner i kassen på transfersiden.

Lønmæssigt er der mange der er taget afsted, som ikke erstattet:
Hentet Carstensen for Bach - måske 50.000kr mere til Carstensen inkl noget signon/lejebeløb fordelt over perioden?

Derudover følgende afgange, hvor lønnen bare er sparet:
Brandhof ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 100.000kr/md?
Sauer ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 50.000kr/md?
Haugen ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 150.000kr/md?
Anker ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 70.000kr/md?
Power ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 150.000kr/md?
Akoto ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 100.000kr/md?
Duelund ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 200.000kr/md?
Halsgaard ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 50.000kr/md?
Callø ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 50.000kr/md?
Klaesson ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 70.000kr/md?
Gyamfi ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 75.000kr/md?
Kristensen ?? løn ?? regner den bare ikke med (ungdom)

Hvis jeg bare lige bruger mine hurtige skud, så er det 1,065 mio kroner om måneden.

Altså over 4 mio sparet frem mod jul bare de 4 måneder.

Og hvis vi så henter 2 profiler og et yngre navn til jul, og giver profilerne 200.000kr/md og 225.000kr/md, og den unge 125.000kr, så har vi kun brugt 550.000kr/md af dem - og vil frem til sommeren stadig spare over 515.000kr om måneden frem mod sommerens vindue i løn ift før det vindue her startede...

Altså ca. 3 mio mere frem mod sommeren selv EFTER at have hentet 3 mere. (uden at se på at der kan sendes nogen ud til jul også).

Vi mangler stadigvæk en ny målmand og en angriber til at presse PM.

Jeg har ikke afskrevet badji, men de 2 angribere som skal presse PM har stort set ikke spillet fodbold i henholdsvis 1 og 2 år. Nå men så længe PM og JH bare spiller 5 år endnu, så går det nok.

Mit største issue i alt det her er JN og hvad klubben vil. Jeg, som fan, ved ikke hvad klubben vil? Hvad er målet i år? Skal vi ikke forstærke truppen indtil stadion står klar?

Men så er vi igen der hvor man råber på spillere hvor vi er rigeligt numerisk. Altså vi har 3 målmænd, og 4/5 der kan spille den forreste plads (med bech og Tchmabe)

Altså bør der skulle en ud først.. det ved vi reelt ikke har været muligt. For vi er stadig ikke et sted hvor vi bare lader Wahlsted og Badji/Serra lønkroner rende rundt alene på bane 2. Det har vi ikke økonomien til.
Det kan sagtens være CV har prøvet men ikke har kunne få det man vurdere de er værd.

Ift opgørelsen af sparede lønkroner:

Hvis man sparer 4 mio i løn samlet frem mod jul, så har man 4 mio mere i butikken til jul end hvis man ikke gjrode - og man tager jo nok ikke pengene ud af CVs hænder fra det sportslige budget - 1:1. Men det betyder ikke heller at hver krone sparet i løn er nogle han får tilbage.

For der er også spillere som var udlejet sidste sæson, som ikke var tiltænkt at skulle være her - fx Haugen.
Så vi kan ikke bare tælle sammen og gøre op at CV så kan bruge den løn til jul på andre 1:1.

Hvis man sparer 4 mio i løn samlet frem mod jul, så har man 4 mio mere i butikken til jul end hvis man ikke gjrode - og man tager jo nok ikke pengene ud af CVs hænder fra det sportslige budget - 1:1. Men det betyder ikke heller at hver krone sparet i løn er nogle han får tilbage.

For der er også spillere som var udlejet sidste sæson, som ikke var tiltænkt at skulle være her - fx Haugen.
Så vi kan ikke bare tælle sammen og gøre op at CV så kan bruge den løn til jul på andre 1:1.
Du skal have indtægtssiden med. Hvad koster det f.eks. at droppe 4 pladser både i tv penge, sponsorer og billetter?

Det koster også noget at leje spillere, men jeg ved ikke hvor meget man lige betaler for spillere som Carstensen og Jørgensen.

Vi har sendt følgende videre som vi pt sparer penge på.
Jeg går ud fra at Solbakken og Jørgensen får samme i løn som Anderson og MEM, hvis vi indregner sign on etc på de nye.
Følgende transferbeløb er gået ind:

Anderson vs Solbakken 1:1. = 0kr
Bach: 3,5 mio
Brandhof 3 mio.
Sauer ca. 2 mio.
Haugen: ca. 3,5 mio
Anker: ca. 2,5 mio
Klaesson (målmanden tidligt i vinduet) 2,5 mio.

I alt i transfer uden MEM: 32 mio - og fratrukket Anderson der går lige op med Solbakken;
17 mio kroner i kassen.
MEM salg: 30 mio i kassen nu.

Altså ca. 47 mio kroner i kassen på transfersiden.

Lønmæssigt er der mange der er taget afsted, som ikke erstattet:
Hentet Carstensen for Bach - måske 50.000kr mere til Carstensen inkl noget signon/lejebeløb fordelt over perioden?

Derudover følgende afgange, hvor lønnen bare er sparet:
Brandhof ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 100.000kr/md?
Sauer ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 50.000kr/md?
Haugen ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 150.000kr/md?
Anker ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 70.000kr/md?
Power ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 150.000kr/md?
Akoto ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 100.000kr/md?
Duelund ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 200.000kr/md?
Halsgaard ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 50.000kr/md?
Callø ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 50.000kr/md?
Klaesson ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 70.000kr/md?
Gyamfi ?? Løn?? Hjælp mig gerne her. Måske 75.000kr/md?
Kristensen ?? løn ?? regner den bare ikke med (ungdom)

Hvis jeg bare lige bruger mine hurtige skud, så er det 1,065 mio kroner om måneden.

Altså over 4 mio sparet frem mod jul bare de 4 måneder.

Og hvis vi så henter 2 profiler og et yngre navn til jul, og giver profilerne 200.000kr/md og 225.000kr/md, og den unge 125.000kr, så har vi kun brugt 550.000kr/md af dem - og vil frem til sommeren stadig spare over 515.000kr om måneden frem mod sommerens vindue i løn ift før det vindue her startede...

Altså ca. 3 mio mere frem mod sommeren selv EFTER at have hentet 3 mere. (uden at se på at der kan sendes nogen ud til jul også).
Klaesson var i sidste sæson. Det samme med Anker

Der er delte meninger om Solbakken, når man ser kommentarerne fra Spartas fans.
De negative af dem, kalder ham en boldflytter og en mester i at spille sidelæns.
De positive mener han havde et meget større potentiale end han nåede at få forløst i Sparta.
Altså hvis det værste ved ham er, at han på et hold der spiller på bl.a Anfield flytter bolden for meget sidelæns, så har jeg set værre ting på Aarhus Stadion.

Det vigtigste for mig med det i mente, at Carstensen/Beijmo og Links er konstante trusler over kanterne, samt det faktum at vi derudover har tre offensive spillere på den sidste tredjedel også (Bech, Arnstad og Paddy), er helt sikkert at han kan spille med så tilpas stor defensiv intensitet, at vi ikke kommer til at gå på kompromis med vores fremadrettede aktioner.

Du skal have indtægtssiden med. Hvad koster det f.eks. at droppe 4 pladser både i tv penge, sponsorer og billetter?

Hvem siger vi falder 4 pladser af at lade Duelund, Power, Akoto, Bach, Anker, Anderson og MEM og de andre gå - når vi har fået Solbakken, Jørgensen, Carstensen og fået Yakob tilbage? Jeg snakker ikke om pengene sparet på MEM/Andersen ud når jeg snakker om at spare løn. Vi har hentet flere ind - som vel tilsammen får det samme som de 2 fik i Carstensen/Jørgensen/Solbakken - cirka.

Men alle de andre - brugte vi nærmest overhovedet ikke, og/eller ville ikke komme til det.
Nu er der flere minutter til nogen der var her i forvejen - og dermed ikke noget der koster i modregning.

Klaesson var i sidste sæson. Det samme med Anker
Ah ja. Fotmob havde dem forkert listet. Tak.

Vi er nødt til at give Solbakken lidt tid, og det kan koste på den korte bane, for MEM løb ekstremt mange kilometer for holdet og leverede på begge banehalvdele.

Jeg skal ærligt tilstå, at jeg ikke har kendskab til Solbakken, men hvis den nævnte pris her på forum passer, så skal der vises noget i løbet af efteråret.

Jeg er stadig forvirret omkring transfervinduet. Jeg så MEM som primært 8er med mange defensive styrker, men jeg kan ikke finde ud af, om Solbakken i sin karriere primært har været 6er eller 8er. Meget er skrevet. Hvad skal man forvente som udgangspunkt?

Der er delte meninger om Solbakken, når man ser kommentarerne fra Spartas fans.
De negative af dem, kalder ham en boldflytter og en mester i at spille sidelæns.
De positive mener han havde et meget større potentiale end han nåede at få forløst i Sparta.
MEM havde slet ikke det samme output som han har nu, da han kom til. Det virker som om han skal tage noget på fysisk, men evnerne på kuglen og work rate er vist hvor de skal være, så hvis de kan bygge fysikken på tror jeg det kan blive ret godt.

Latest posts

Back