New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Det var ikke mig der sagde 3-4 store profiler.

Nej, det er jeg med på men du har ganske ofte ret store krav til de spillere, vi skal hente.

Men jeg støtter mig jo stadig til at de officielle udmeldinger er, at vi skal bygge på det sportslige budget og salgsindtægterne skal geninvesteres i det sportslige. Er de blevet det? Det er jeg ikke så sikker på, uden dog at have det detaljerede indblik i finanserne. Men vi er jo ikke i nærheden af at have geninvesteret de indtægter vi har haft

Men vi har ikke råd til at øge budgettet, vi står overfor et stort underskud og så er jeg tilbage til mit spørgsmål, hvor skal pengene komme fra?

Du siger selv hele tiden at de store penge er i de store talenter, men det er ikke rigtig fordi vi henter de talenter,

Ja og som Ato er jeg overrasket og skuffet over, der ikke er blevet hente 1 eller 2 unge spændende spillere.

jeg tror max vi får en spiller i dag og det er hvis MEM bliver solgt. Måske ham Mali spilleren.

Så er truppen klart svækket IMO.

ja flere unge kan få minutter til sidst i kampene men problemet bliver hvis vi får kritiske skader for så skal de spille konstant samt levere…

jeg nægter at tro vi kommer i nedrykningsfare men det kan hurtigt blive en mellemvare. Og næste sæson vil vi skulle investere endnu mere pga den gamle garde… resultater nu tak.

"Resultater nu" var den forgangne sæson, hvor man købte dyrt og holdte på profilerne. Et sats, der mislykkedes.

Alt ved AGF's ageren i transfervinduet skriger "mellem-/overgangssæson". Om man kan lide det eller ej, er så en anden sag. Som andre har nævnt kunne jeg godt tænke mig et par lovende "udviklingsspillere" ekstra - for netop at være godt forberedte til de kommende år.

Det var ikke mig der sagde 3-4 store profiler. Men jeg støtter mig jo stadig til at de officielle udmeldinger er, at vi skal bygge på det sportslige budget og salgsindtægterne skal geninvesteres i det sportslige. Er de blevet det? Det er jeg ikke så sikker på, uden dog at have det detaljerede indblik i finanserne. Men vi er jo ikke i nærheden af at have geninvesteret de indtægter vi har haft. Du siger selv hele tiden at de store penge er i de store talenter, men det er ikke rigtig fordi vi henter de talenter, Arnstad fraregnet. Jeg savner flere tilgange i stil med Arnstad og jeg vil da også tro at vi godt kunne finde pengene til det. Men jeg anerkender da også, at det er mine ønsker fra sidenlinjen. Jeg kan dog bare stadig kun støtte mig til de officielle udmeldinger. Jeg tror simpelthen bare ikke man tør gå ud og sige at man bliver nødt til at drosle ned på det sportslige.
Mig bekendt er de seneste offentlige udmeldinger, at økonomien er presset og vi ikke får et vildt transfervindue denne gang (sagt af både JN og CV - på forskellige måde men flere gange henover sommeren).

Men er det et helt reelt ønske, eller er det bare sjovere, hvis der sker en masse her og nu? Hvis du stod med det store, forkromede ansvar, ville du så helt reelt gamble alle vores penge på at kunne overhale FCK og FCM i år og tage en af de to øverste pladser? Og så ellers køre smalhals et par år eller mere (3-4 store transfers binder jo vores budget flere år frem i tiden) for at genvinde balancen i økonomien?
Jeg ønskede mig faktisk bare en god spiller mere til midtbanen før MEM røg og noget konkurrence til Links. Jeg synes vi er en spiller for lidt på midten. Jeg ville ikke hente 3-4 profiler men blot en enkelt tilføjelse. Og det bør der være plads til for vi har brugt 0kr i transfers og har solgt for over 20. Jeg er fuldt ud bevidst om at vi ikke kan hente en angriber når vi stadig hænger på især Serra.

CV og co. udviste konkret interesse i den 21-årige midtbanespiller, og det er først og fremmest, fordi Øhlenschlæger har præsteret på et højt niveau, siden han kom til Fredrikstad fra Vendsyssel i januar.

Som nævnt tidligere, der er guld i 1. Division og det kan være dyrt ikke at gennem scoute rækken.

"Resultater nu" var den forgangne sæson, hvor man købte dyrt og holdte på profilerne. Et sats, der mislykkedes.

Alt ved AGF's ageren i transfervinduet skriger "mellem-/overgangssæson". Om man kan lide det eller ej, er så en anden sag. Som andre har nævnt kunne jeg godt tænke mig et par lovende "udviklingsspillere" ekstra - for netop at være godt forberedte til de kommende år.
Så vil jeg mene at man havde solgt PM i så fald.

Tja - jeg tænker mere, at Callø nu har haft syv runder, hvor han kunne have spillet for Kolding.

Men større er problemet ikke, hvis han bider sig hurtigt fast.
Det er måske også meget godt at JP lige har kunnet se ham an og der er også noget udvikling i at træne med en Superligatrup og få et par indhop. Jeg ved ikke om det er en fordel at det er i Fremad ift at følge ham, men det er sikkert fint at han ikke behøver flytte. Kolding er naturligvis et noget mere sikkert bud på et hold i top-6 i førstedivision, men på sin vis gør det sikkert heller ikke noget at han kommer under pres defensivt lidt oftere. Først og fremmest er det vigtigt at han erobrer en plads, ja.

Ha! Jeg talte med en trænertype om ham i dag, da jeg før har haft viden om interesse fra AGF. Det virkede oplagt.

Jeg har aldrig set ham spille, men han bliver rost til skyerne af dem, jeg har talt om ham med, så det er da lidt ærgerligt, når vi imø mangler en og måske snart to mand til midten.

Mig bekendt er de seneste offentlige udmeldinger, at økonomien er presset og vi ikke får et vildt transfervindue denne gang (sagt af både JN og CV - på forskellige måde men flere gange henover sommeren).
Har JN sagt at det går ud over det sportslige budget og vi bliver nødt til at skære til og nok drosle ned? Det er nok gået min næse forbi. At CV siger han forventer et stille vindue lægger jeg ikke så meget i. De færreste sportsdirektører vil gå ud at sige at nu skal vi hente en masse spillere. Det vil jo bare sætte sin egen røv i klaskehøjde.

Som nævnt tidligere, der er guld i 1. Division og det kan være dyrt ikke at gennem scoute rækken.
Det ville have hjulpet på helhedsindtrykket, hvis vi havde hentet et par nye Tobias Bacher til venstre back og den centrale midtbane. Det gik jo ikke med Bach, men jeg synes stadig, at man bør forsøge sig ad den vej til bredden i truppen.

Nej, det er jeg med på men du har ganske ofte ret store krav til de spillere, vi skal hente.

Men vi har ikke råd til at øge budgettet, vi står overfor et stort underskud og så er jeg tilbage til mit spørgsmål, hvor skal pengene komme fra?

Ja og som Ato er jeg overrasket og skuffet over, der ikke er blevet hente 1 eller 2 unge spændende spillere.
Jeg har stadig ikke hørt andet officielt fra klubben end at vi skal bygge på det sportslige budget og geninvestere i truppen når der sælges. Alt andet er gætværk. Derfor savner jeg en ordentlig udmelding fra klubben omkring de sportslige ambitioner.

Og de spændende unge spillere du nævner er jo ikke gratis. Eller det kommer selvfølgelig an på hvilket niveau man forventer. Er det en ung spiller fra divisionerne eller nogle med lidt mere færdigheder til at gøre sig gældende på førsteholdet. Er du tilfreds med flere Bach og Anker typer eller vil du have et niveau højere når du vil have spændende unge spillere

Latest posts

Back