New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Det er bare lidt for teoretisk og abstrakt at diskutere hvad vi skal gøre, hvis de to tidligere superligaprofiler vi har lejet med forkøbsret, bliver et flop. Ligesom vi heller ikke kan planlægge ud fra at NP og Tingager river korsbåndende over på hinanden til næste træning.

Ligesom man heller ikke kan basere det på et drømmescenarie om at Tobias Bech bliver solgt for 150 mio. i vintervinduet, bare fordi han er startet sæsonen stærkt.
Næh men man kan vel være utilpas med strategien om at hente lejespillere.

Det er da en reel risiko med den trupsammensætning, vi står med pt. En helt reel bekymring baseret på konkrete faretegn i truppen. Det er fem nøglespillere som meget vel kan være væk om et år. Og helt ærligt: Det er langt bedre debatstil end det du kommer med der.
Jeg ved godt, du ikke kan lide min stil. Det lever jeg med. Men prøv alligevel at lytte til budskabet. Jeg kan læse, at flere deler min pointe.

Hvis vi smed 3-4 gange 15 mio. plus 3-4 toplønninger på etablerede spillere her og nu, så ville vi dels presse økonomien så meget, så de kommende vinduer ville blive mindre fleksible, og vi ville formentlig gøre vejen til spilletid meget længere for Emmery, Tchamche, Callø, Kristjansson, og hvem der nu ellers står til at få spilletid i løbet af sæsonen.

Tag bare Tchamche og hans 14-15 minutter i går. Det virker som ingenting, men hans udvikling bliver katapulteret frem af indhop som det der. Måske slår han aldrig igennem for alvor på den store scene, men hvis han om 2 år bliver solgt for 80 mio., så skyldes det bl.a., at vi ikke hentede endnu en offensiv profil i det vindue, som selvfølgelig ville starte inde stort set hver gang. Det her er vores fremtid.
Så vil jeg da gå i den anden grøft og sige, hvad nu hvis de fire spillere kunne give os mesterskabet og sende os i CL😀 man kan spekulere i meget men flere profiler skulle gerne gøre os bedre sportsligt og det er vel derfor vi tager på stadion. Jeg tager ikke på stadion fordi vi har 250 mio i egenkapital. Groft sagt😉

Næh men man kan vel være utilpas med strategien om at hente lejespillere.
Vel ikke hvis man har aftalt alt om forkøbsretten? Slår de til henter vi dem permanent på de aftalte vilkår og hvis ikke har vi sparet pengene og kan bruge dem på nogen andre.

Men vi er da enige om, at truppen er til den smalle side. Men ligefrem alarmerende vil jeg på ingen måde kalde det - tværtimod ville det være et større problem, hvis der slet ikke var nogen, der ville have vores bedste spillere.

Så vil jeg da gå i den anden grøft og sige, hvad nu hvis de fire spillere kunne give os mesterskabet og sende os i CL😀 man kan spekulere i meget men flere profiler skulle gerne gøre os bedre sportsligt og det er vel derfor vi tager på stadion. Jeg tager ikke på stadion fordi vi har 250 mio i egenkapital. Groft sagt

Det gør vi alle men jeg savner at høre fra dig, hvor pengene til de spillere du i hvert vindue skriger efter skal komme fra? Pengene fra egenkapitalen kan kun bruges en gang og når de er brugt, hvad så?

Hvis vi smed 3-4 gange 15 mio. plus 3-4 toplønninger på etablerede spillere her og nu, så ville vi dels presse økonomien så meget, så de kommende vinduer ville blive mindre fleksible, og vi ville formentlig gøre vejen til spilletid meget længere for Emmery, Tchamche, Callø, Kristjansson, og hvem der nu ellers står til at få spilletid i løbet af sæsonen.

Tag bare Tchamche og hans 14-15 minutter i går. Det virker som ingenting, men hans udvikling bliver katapulteret frem af indhop som det der. Måske slår han aldrig igennem for alvor på den store scene, men hvis han om 2 år bliver solgt for 80 mio., så skyldes det bl.a., at vi ikke hentede endnu en offensiv profil i det vindue, som selvfølgelig ville starte inde stort set hver gang. Det her er vores fremtid.
Det var selvfølgelig nok en relativt billig baggrund, men det sidste indhop mod Fredericia var sådan et hvor man tænker at der ikke skal mere konkurrence ind lige der så han kan få nogle flere.

Mht spillerbudgettet kan man selvfølgelig ikke bare bruge alle de penge man sælger for igen, for så stiger det meget mere end planlagt, men jeg tænker der burde være lidt luft til en tilgang mere, nok endda med en transfersum.

Vel ikke hvis man har aftalt alt om forkøbsretten? Slår de til henter vi dem permanent på de aftalte vilkår og hvis ikke har vi sparet pengene og kan bruge dem på nogen andre.

Men vi er da enige om, at truppen er til den smalle side. Men ligefrem alarmerende vil jeg på ingen måde kalde det - tværtimod ville det være et større problem, hvis der slet ikke var nogen, der ville have vores bedste spillere.
Hvis det var en fail safe strategi, ville man altid benytte den, men vi har jo altså brændt fingrene på en del lejespillere tidligere, som fandt andre destinationer mere tiltrækkende, da det kom til stykket.

Er MEM 30 millioner værd for os?

Synes den er svær at vurdere. MEM har manglet noget slut produkt men har virkelig givet dynamik med sine løb.

Til gengæld mega bitter over at give FCK en rigtig god spiller. Udlandet havde været så meget bedre men ville nok ikke give samme pris..
Synes han er vores bedste spiller, så på den led er det mega surt at miste ham. Omvendt tror jeg ikke han styrker FCK på andet end bredden.

Så synes de 30 - 37 mio er til den høje side. Det havde jeg i hvert fald gerne solgt ham for da vinduet åbnede - især når det ligner vi får så kompetent en erstatning for måske det halve.

Latest posts

Back