New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Det kan der godt være noget om, men man kunne bare godt se for sig, at nyheden om fx 15 mio. kr. ind via TK kunne gøre CV's arbejde i dette vindue virkelig meget lettere. Er det ikke særligt i denne trælse 'stadion-krisetid', at lidt ekstra millioner vil lune?
Helt sikkert, der er ingen af de tre store salg der skal smutte på en fri transfer på noget tidspunkt.

-Gustavo Puerta bliver - åbenbart - ikke FCK spiller
-Kacper Urbanskji bliver tilsyneladende heller ikke FCK spiller.

Pilen peger mere og mere i retning af, at de betaler de 5 mill Euro, og napper Mads Emil Madsen.
Det er jeg simpelthen så utroligt træt af.
Jeg er træt af, at de bare render og kigger på alt muligt andet, og så vender tilbage i 11. time, smider en masse skillinger og svækker os markant.
Der absolut SKAL være tid til, at vi kan hente mindst én til midten og meget gerne en god gardering for Links, hvis vi skal sige ja til FCK. Uagtet hvad beløbet er.

Det er jeg simpelthen så utroligt træt af.
Jeg er træt af, at de bare render og kigger på alt muligt andet, og så vender tilbage i 11. time, smider en masse skillinger og svækker os markant.
Der absolut SKAL være tid til, at vi kan hente mindst én til midten og meget gerne en god gardering for Links, hvis vi skal sige ja til FCK. Uagtet hvad beløbet er.
Ja, det er på mange måde frustrerende, men omvendt så må klubben også være tilfreds.

Henter man en central midtbane til 2 mill Euro (Anderson, Arnstad niveau), og en talentfuld venstre back/wingback til 1,5 mill Euro - så har man stadig lidt håndøre at smide i kassen.

Midtnbanespilleren man henter må, som jeg ser det, gerne være en type på 24-25 der har prøvet noget.

Apropos sene transfers op imod deadline: Steinlein er meget tydelig om evt. Franculino transfer i 11. time, selvom hans bagland presser på, og der er bud fra store klubber:

"Der er ikke noget bud, der kan vriste ham fri af FC Midtjylland?
- Nej, ikke så sent. Det kræver også, at man henter en erstatning, og det kan man ikke så sent."

Sådan ville jeg ønsker at vi også tænker om MEM.
Der skal noget vanvittigt på bordet fra FCK hvis ikke vi selv når at købe erstatning. Og det gør vi nok ikke.

FCK skal ikke bare komme valsende i 11. time og tro at de kan købe vores bedste spiller for peanuts.
For mig var det noget helt andet, hvis FCK havde været ude efter MEM hele sommeren. Sådan virker det bare ikke til at være.

Apropos sene transfers op imod deadline: Steinlein er meget tydelig om evt. Franculino transfer i 11. time, selvom hans bagland presser på, og der er bud fra store klubber:

"Der er ikke noget bud, der kan vriste ham fri af FC Midtjylland?
- Nej, ikke så sent. Det kræver også, at man henter en erstatning, og det kan man ikke så sent."

Sådan ville jeg ønsker at vi også tænker om MEM.
Der skal noget vanvittigt på bordet fra FCK hvis ikke vi selv når at købe erstatning. Og det gør vi nok ikke.

FCK skal ikke bare komme valsende i 11. time og tro at de kan købe vores bedste spiller for peanuts.
For mig var det noget helt andet, hvis FCK havde været ude efter MEM hele sommeren. Sådan virker det bare ikke til at være.
Det er jo også Steinlein der er Steinlein.

Hvis Bayern Munchen kom også sagde f.eks. 40 mill Euro (gør det ikke naturligvis), så kørte Steinlein Franculino i lufthavnen.

Det er bare virkelig ærgerligt, for shit hvor kan "links - mem - Arnstadt - Beimo/Carstensen" bare spille noget fedt fodbold, særlig Mem-Arnstad-Carstensen er jeg godt, synes jeg. Jeg er der, hvor jeg synes 50 mil eller behold ham til vinterpausen. Så er FCK sikkert ikke en mulighed mere, men MEM er bare super vigtig for vores spil. FCK skal sgu op med muldvarpen, hvis de vil have ham.

CV er til eksamen må man sige hvis MEM sælges.

Han har jo sagt at vi skal styrket ud af vinduet.. Hvis han kan finde en bedre CM end MEM, så er han sgu god 🙃
På det tidspunkt havde han nok ikke forestillet sig, at han skulle tage stilling til et 35 mil + tilbud på MEM :-)

Men bliver spændende og se hvad han hiver frem, hvis MEM ryger til FCK

Det er jo desværre en af konsekvenserne ved at ligge hvor vi gør i fødekæden og at vi ikke bare lige kan sige nej til 5 mio. Euro. Vi skal derhen, hvor FCM er. Det må og skal imo være en langsigtet ambition.

Nu er der under tolv timer tilbage og ikke noget nyt vedrørende MEM. Hvis man forhandlede var man nok blevet enige nu så AGF kunne nå at hente en erstatning. Hvis FCK bare forfølger en masse andre muligheder før de måske alligevel synes at prisen for MEM er OK, må CV sige at nu er døren lukket og hvis den skal åbnes igen er der lige røget en halv million euro oven i per time.

Man er simpelthen nød til, at gøre noget drastisk politisk mht transfers og vinduet, det er kun de rigeste klubber, som har fordel af, at vinduet er åbent efter sæsonstart. Det er absurd og grotesk de summer de engelske klubber smider rundt med i et land hvor økonomien ikke har det særligt godt, jeg har ikke løsningen, men noget må ske, det er vanvittigt hvor mange penge det fifles med i fodboldens verden, se blot på klubber som Manch U og Chelsea, klubber, som ikke har præsteret i flere år, alligevel får de lov at kaste rundt med millarder, United spiller ikke engang europæisk i denne sæson. Tænk på hvor mange penge Brøndby har brugt de senere år, hvornår skal der sættes tæring efter næring? EU må og skal på banen i disse spørgsmål

Latest posts

Back