New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Så kom Billing til FCM.

Vildt hvad der sker i vores "lille" liga i disse år. Altså nogle velvoksne navne der er kommet til hos de 3 største klubber.

Det er ikke som da FCM hentede en færdig Van Der Vaart. Billing er i sin bedste alder, og kan vel gå ind og gøre en forskel fra dag 1.

Derudover skal Kenned fra Viaplay også bare holde kæft med at Billing var skiftet til fck, hvis de ville ham.
Jeg er meget spændt på hvilket niveau Billing kommer med. Det er ikke meget han har spillet de sidste par sæsoner. Men som type, tror jeg han passer godt til FCM og deres ret primitive spillestil.

Det er den regerende Superligatopscorer, der spiller fast, så selvfølgelig kan vi kræve en transfersum - med mindre man tidligere har lavet en aftale med Paddy om at han kan tage til udlandet, men hvis det var planen er det lidt underligt hvis effektuerer det i den sidste uge af transfervinduet. Det er svært at forestille sig at der kan komme et bud der helt kan dække den sportslige værdi i AGF, men byder de 5-10 mio slår man måske nok til fordi man ikke vil stå i vejen for Paddy og fordi det måske godt kan passe med et generationsskifte og at CV får lov til at forsøge at hente en angriber.

Det sagt tror jeg sådan set slet ikke at Paddy er på vej væk.

Ja, Billing er en penistransfer, men jeg tænker at pengene godt kunne have været brugt bedre. Minder lidt om dengang de var i kamp med FCK om Sisto. Dog er Billing sikkert en mere driftsikker løsning, men jo ikke nogen stor stjerne.

Generelt er det bare svært for FCM og FCK at købe stjerner der er for store til superligaen, selvom de har pengene. Da FCK hentede Cornelius var det også en vild ting, men har også være en skuffelse til prisen.

Det er interessant med Billing. Jeg tror ikke han havde en anden Prl klub på hånden, eller noget i det leje og i den optik er det mindre en Laudrup, Agger og vel Martin Jørgensen. Omvendt er han yngre end Jørgensen og uden naturlig tilknytning til hedelandet.

Det bliver spændende at se hvad Eriksen finder frem til. Sendte Riemer ham en hilsen om at FCK altså ikke er så dumt som at gå rundt uden kontrakt?

I princippet er det ok at slippe PM uden transfer. Men reelt var vinduet for den slags i juni. Nu kan AGF godt forlange lidt mønt for at erstatte ham. Men hvis AGF kræver nok til handlen bryder sammen vil det være en ret trist fortælling.

Helst skulle AGF ikke stille sig i vejen, men PM takke nej.

Tipsbladet leger lidt med de transferfrie muligheder: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/disse-superliga-spillere-kan-hentes-kvit-og-frit ...
Prøvede at forestille mig mine følelser, hvis vi hentede een af dem ...

Odey: "Nonononono - wut wut wut???"
Lerager: "Skat, hvor har du gjort af vores haglgevær, jeg skal lige bruge det på mig selv?!"
Sertdemir: "Så fik vi sgu' en spiller, jeg 51årige gamling kan løbe fra selv på en dårlig dag"
Marxen: "Perfekt, så har vi en mand der kan skure lokummer i dagtimerne og lejes ud til shady stuff i Mølleparken efter solnedgang"
Pena: "Who da fuk?"

Tipsbladet leger lidt med de transferfrie muligheder: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/disse-superliga-spillere-kan-hentes-kvit-og-frit ...
Prøvede at forestille mig mine følelser, hvis vi hentede een af dem ...

Odey: "Nonononono - wut wut wut???"
Lerager: "Skat, hvor har du gjort af vores haglgevær, jeg skal lige bruge det på mig selv?!"
Sertdemir: "Så fik vi sgu' en spiller, jeg 51årige gamling kan løbe fra selv på en dårlig dag"
Marxen: "Perfekt, så har vi en mand der kan skure lokummer i dagtimerne og lejes ud til shady stuff i Mølleparken efter solnedgang"
Pena: "Who da fuk?"

Jeg synes, Sertdemir er interessant. Ung, central midtbanespiller, som tidligere har haft prædikat som et kæmpetalent. Det er min opfattelse, at han er god på bolden og har rigeligt med vision i spillet. Uagtet, han måske er relativt langsom, så vil han i min bog være spændende som rotationsspiller til midten. Især hvis han kan hentes billigt, fordi han har udløb om et halvt år.

Det vildeste er næsten, at CV blev ansat i begyndelsen af januar og endnu har til gode at lave bare én ny permanent kontrakt i AGF. Enten er økonomien i klubben meget mere mere presset, end der gives udtryk for, eller også har han bare meget, meget lidt travlt med at sætte sit eget fingeraftryk på truppen.
Han tager det der med at handle sent til nye højder - nu er det transfervinduet året efter :)

Jeg synes, Sertdemir er interessant. Ung, central midtbanespiller, som tidligere har haft prædikat som et kæmpetalent. Det er min opfattelse, at han er god på bolden og har rigeligt med vision i spillet. Uagtet, han måske er relativt langsom, så vil han i min bog være spændende som rotationsspiller til midten. Især hvis han kan hentes billigt, fordi han har udløb om et halvt år.
Mnjaeh, vi har jo diskuteret det før ... Men jeg får lidt AJ-vibes: Når han ikke kan komme på hold hos FCN, er det så ikke lidt uambitøst for os at hente ham ...

Last edited:
Mnjaeh, vi har jo diskuteret det før ... Men jeg får lidt AJ-vibes: Når han ikke kan komme på hold hos FCN, er det så ikke lidt uambitøst for os at hente ham ...
Han passer i hvert fald ikke ind i beskrivelsen af den type spiller CV siger at han kun vil hente - en spiller til start-11.

Jeg vil hellere købe overskud hos FCN (helst ungt) end at købe en reserve i Viborg eller Randers.
Min holdning gælder også for reserver i Viborg eller Randers.
Og for FCN: De vidste udmærket godt, at AJ formentlig aldrig ville blive en topspiller. Ellers havde de aldrig solgt ham til os.

Generelt: Køb stamspillere i mindre klubber eller køb reserver i større klubber. Begge dele er dog vanskeligt.

Alternativt og som jeg har argumenteret for før: Køb danskere der har vist sig i superligaen og prøvet sig selv af i udlandet.

Og for FCN: De vidste udmærket godt, at AJ formentlig aldrig ville blive en topspiller. Ellers havde de aldrig solgt ham til os.

Generelt: Køb stamspillere i mindre klubber eller køb reserver i større klubber. Begge dele er dog vanskeligt.

Alternativt og som jeg har argumenteret for før: Køb danskere der har vist sig i superligaen og prøvet sig selv af i udlandet.
Jeg tror ikke den logik nødvendigvis holder, det er også noget med om spilllertypen er den rigtige, men da vi købte AJ solgte FCN allerede andre spillere for ti gange så meget, så selvfølgelig var det en spiller de så nogle begrænsninger for og som vi da sikkert også var bevidste om men så en mulighed for at udvikle i et lidt andet system. Man skal helt sikkert være meget bevidste om hvad det er for nogle spillere man finder på et overskudslager, ikke mindst i en klub på samme niveau som en selv.

De kan sagtens være nået frem til, at han ikke blev et +50 mio salg. Hvilket for FCN betyder, at man skal satse på en anden. Desuden har de haft en tendens til at satse mere på erfaring defensivt, udover at de havde Høegsberg på vej. Men AJ var trods alt inde i varmen til U-21 landsholdet og derfor kan man jo ikke afskrive ham som en der bliver en virkelig god superligaspiller en dag. Det tror jeg også at han bliver. Men ideen med at give 10 mio for ham var nok at han skulle have udviklet sig mere end han har gjort. Han har desværre bare været ramt af nogle dumme skader og generelt har hans fysik nok ikke været til superligaen. Men også det kan man opbygge.

Var han kommet fra vores egen ungdomsafdeling havde der næppe været så meget kritik af ham. Han kan dybest set ikke "gøre for" at AGF har købt ham lidt dyrt. Samme pointe gælder Gyamfi.

Så skarpt kan man ikke sætte det op. Man kan være skeptisk, men der er ingen gyldne regler.

Måske lidt provokerende, og så beklager jeg meget, men i ramme alvor forventer i tilgange, af bare nogenlunde karakter?

I min optik er succeskriteriet resten af vinduet, at IKKE miste flere nøglespillere. Jeg vil blive meget meget overrasket, hvis der kommer noget spændende, udover en eller anden svensker på leje fra X klub. Så i den kontekst er transfervinduet mere eller mindre lukket for AGF.

Latest posts

Back