New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Hvor mange af dem som spiller hver gang ville du lige pt kalde et større regulært hit?

Jeg måler ift case de er hentet på

Jesper Hansen
Frederik Tingager
Henrik Dalsgaard
Felix Beijmo
Mads-Emil
Nikolaj Poulsen
Tobias Bech
Patrick Mortensen

Dalsgaard er udskældt, men som fri transfer der har spillet fra dag et er det et hit han stadig er i start-11. Patrick Mortensen er også udskældt, men en stor del af det er hysteriske, og det er da ekstremt imponerende han stadig spiller fast. Jesper Hansen er også lidt udskældt, men det er sgu imponerende hvad han har gang i, og som transfer har han været et stort hit.

Jeg har undtaget Kahl og Links. Som transfers er de ikke store hit, men de er blevet dygtige stamspillere og især Links er blændende pt.

Jeg vil gerne lege med.

Tingager (gratis)
PM (1.75 mio.)
Hansen (3 mio.)
Beijmo (2 mio.)
MEM (5 mio.)
Poulsen (gratis)
Links (4-5 mio.)
----

Så kan man diskutere:
Bech (7.5 mio.)
Kahl (11.5 mio.)

Arnstad er potentielt klubbens dyreste transfer til dato. Han er ikke i nærheden af at være et hit imø, men jeg tror stadig på ham. Bare ikke som innerwing, selv om jeg godt kan se, at han bringer noget teknik. Han var heller ikke meget værd i Uwes system.

Begynder han at lave assist og score mål som innerwing, vil jeg med stor glæde justere min opfattelse af hans værdi på den plads.

Jeg skrev lige pt. For Mengsen bliver jo ved med at være efter ham, selvom de fleste har ham som bedre præsterende end flere af dem du nævner.

Jeg ser ikke Mengsen være bare halvt så meget efter andre på vores hold, selvom de levere dårligere lige nu. Det er nok derfor folk reagerer på den konstante fokus på lige netop ham.

Jeg måler ift case de er hentet på

Jesper Hansen
Frederik Tingager
Henrik Dalsgaard
Felix Beijmo
Mads-Emil
Nikolaj Poulsen
Tobias Bech
Patrick Mortensen

Dalsgaard er udskældt, men som fri transfer der har spillet fra dag et er det et hit han stadig er i start-11. Patrick Mortensen er også udskældt, men en stor del af det er hysteriske, og det er da ekstremt imponerende han stadig spiller fast. Jesper Hansen er også lidt udskældt, men det er sgu imponerende hvad han har gang i, og som transfer har han været et stort hit.

Jeg har undtaget Kahl og Links. Som transfers er de ikke store hit, men de er blevet dygtige stamspillere og især Links er blændende pt.

Du opsætter dine egne regler/mål, som gør at du altid kan finde noget at ramme arnstad på. Det er okay, det er bare et debat forum, men det gør det også, for mig, en kende useriøst.

Du undtager Kahl, men han har også kostet mange penge, og er en af dem som er svagest på holdet og levere flest fejl, hele tiden.

Dalsgaard er en tidligere landsholdsspiller, men laver fejl stort set hver kamp for tiden.

Tobias Bech har vel spillet 45 gode minutter den her sæson?

Jeg skrev lige pt. For Mengsen bliver jo ved med at være efter ham, selvom de fleste har ham som bedre præsterende end flere af dem du nævner.

Jeg ser ikke Mengsen være bare halvt så meget efter andre på vores hold, selvom de levere dårligere lige nu. Det er nok derfor folk reagerer på den konstante fokus på lige netop ham.
Det er fair.

Men der er heller ikke mange af dem, som har kostet halvdelen af, hvad Arnstad kostede. Havde han været gratis, havde kritikken nok været mindre.

Jeg venter på momentet, hvor alle kan se, at han er klasse og en (liga)profil. Der er vi ikke endnu.

Det er fair.

Men der er heller ikke mange af dem, som har kostet halvdelen af, hvad Arnstad kostede. Havde han været gratis, havde kritikken nok været mindre.

Jeg venter på momentet, hvor alle kan se, at han er klasse og en (liga)profil. Der er vi ikke endnu.

Starter lige med det sidste du skriver - Nej der er han da slet ikke endnu, men spændet derfra og så til at han skal nævnes i stort set hver eneste indlæg, er mile vidt.

Det er rigtigt mange af dem ikke har kostet lige så meget, men lige pt præstere de fleste af dem ikke bedre, og det er vel ikke alene prisen som kan friholde fra kritik?

Starter lige med det sidste du skriver - Nej der er han da slet ikke endnu, men spændet derfra og så til at han skal nævnes i stort set hver eneste indlæg, er mile vidt.

Det er rigtigt mange af dem ikke har kostet lige så meget, men lige pt præstere de fleste af dem ikke bedre, og det er vel ikke alene prisen som kan friholde fra kritik?
Nej, jeg prøver blot at understrege, at alt er relativt.

Mange af de nævnte spillere har imø været prisen værd, også selv om de måske ikke præsterer længere eller lige nu, og i Arnstads tilfælde har vi købt en dyr spiller, som jeg i hvert fald forventede mig rigtig meget af.

Som sagt tror jeg stadig på ham, men jeg vil rigtig gerne snart se pengene omsat til et produkt på banen. Jeg havde samme problem med Anderson, som jeg til sidst mistede tålmodigheden med (ikke et oplæg til debat om Anderson.) 🙂

Hvis vi går ind på din præmis - hvad leverer de hver især til holdet lige nu, synes jeg det er meget svært. Det er ret få kampe og meget øjebliksbillede. Er Arnstads niveau de to iøjnefaldende kampe mod Randers og FCM, eller er det FCK-kampen, der var mere jævn.

Tingager, Links, MEM, Beijmo er stadig højere end Arnstad på min liste.

Jeg har også NP og Bech højt, men svingende. Modsat Arnstad har NP og Bech ligget fast på samtlige modstanderes taktiktavle og de har spillet hele optakten. Men de ligger meget jævnt.

Jeg synes det er mere oplagt at vurdere niveauet i denne sæson om et par kampe, når det har 'sat sig'. Og Arnstad har afgjort 'pil op', det synes jeg også jeg har skrevet ad nauseam.

Men at jeg skulle udelade ham fra en gennemgang af SIBs transfers, eller skrive kommentarer til de andre og bare lade Arnstad gå udkommanderet, eller fake en positiv kommentar fordi folk ikke kan forholde sig til noget som helst hvis jeg har Arnstad med i teksten. Det er jo latterligt.

Det er ikke nok at nævne man er uenig i vurderingen af Arnstad, det skal afspore alle diskussioner.

Jeg har tidligere ignoreret Uglen fordi han gider ikke debattere med mig. Men der er for mange biler der kører den forkerte retning og derfor må jeg tone det ned ... jeg aner bare ikke hvordan.

Last edited:
Det er fair.

Men den øvelse holder bare ikke, fordi den ser bort fra to væsentlige parametre ift. prissætning.

Links, PM, Kahl, MEM og faktisk også Beijmo er hentet i et helt andet marked. De ville være mærkbart dyrere, hvis vi skulle have hentet dem sidste sommer.

Arnstad er modsat flere af de spillere, du nævner, købt med henblik på videreudvikling og salg. Det afspejler sig naturligvis i prisen.

Det samme så vi iøvrigt i prisen på Links og Kagl, som også var høj i datidsforhold. Og de tog begge flere sæsoner, inden de var i nærheden af gode.

I min bog har Arnstad sammen med Links været bedste mand i denne sæson so far. Jeg kan forstå kritikken sidste år. Jeg synes timingen i at kritisere ham lige nu er fjollet.

Men den øvelse holder bare ikke, fordi den ser bort fra to væsentlige parametre ift. prissætning.

Links, PM, Kahl, MEM og faktisk også Beijmo er hentet i et helt andet marked. De ville være mærkbart dyrere, hvis vi skulle have hentet dem sidste sommer.

Arnstad er modsat flere af de spillere, du nævner, købt med henblik på videreudvikling og salg. Det afspejler sig naturligvis i prisen.

Det samme så vi iøvrigt i prisen på Links og Kagl, som også var høj i datidsforhold. Og de tog begge flere sæsoner, inden de var i nærheden af gode.

I min bog har Arnstad sammen med Links været bedste mand i denne sæson so far. Jeg kan forstå kritikken sidste år. Jeg synes timingen i at kritisere ham lige nu er fjollet.
Ok.

Hvis jeg skal lege med på den præmis, som jeg er uenig i, forstærker det bare min position, for jo flere penge, vi betaler for en spiller med henblik på salg, jo vigtigere er det, at spilleren formår at sætte sit aftryk hurtigt.

Jeg kommer ikke til at ændre den holdning, men jeg tror som sagt stadig på, at han kan blive rigtig god. 🙂

Ok.

Hvis jeg skal lege med på den præmis, som jeg er uenig i, forstærker det bare min position, for jo flere penge, vi betaler for en spiller med henblik på salg, jo vigtigere er det, at spilleren formår at sætte sit aftryk hurtigt.

Jeg kommer ikke til at ændre den holdning, men jeg tror som sagt stadig på, at han kan blive rigtig god. 🙂

Jeg gider ikke gå mere ind i den, for jeg får ikke tid til at svare alligevel. Jeg vil blot nøjes med at konstatere, at det der er en ekstremt unuanceret position.

Ok.

Jeg er egentligt ret ligeglad med prisen. Køb af spillere er langt fra en eksakt videnskab og de dyre spillere er ofte købt på potentiale - men om det er ham til 10 mio. i en storklub eller ham der er hentet gratis på bænken i 2. division i Portugal, der udvikler sig til en stjerne er fuldstændigt ligegyldigt.

Det eneste man får ved at købe dyrere spillere, er nogle lottokuponer med lidt større vinderchance end dem der er gratis (sådan lidt sat på spidsen). Hvem der så ender med at udvikle sig og kan løfte holdet eller blive solgt for mange penge, synes jeg er bedøvende ligegyldigt. Det er det samlede output der betyder noget.

Jeg er egentligt ret ligeglad med prisen. Køb af spillere er langt fra en eksakt videnskab og de dyre spillere er ofte købt på potentiale - men om det er ham til 10 mio. i en storklub eller ham der er hentet gratis på bænken i 2. division i Portugal, der udvikler sig til en stjerne er fuldstændigt ligegyldigt.

Det eneste man får ved at købe dyrere spillere, er nogle lottokuponer med lidt større vinderchance end dem der er gratis (sådan lidt sat på spidsen). Hvem der så ender med at udvikle sig og kan løfte holdet eller blive solgt for mange penge, synes jeg er bedøvende ligegyldigt. Det er det samlede output der betyder noget.
Klart. Jeg forsøgte blot at gøre diskussionen mere relativ. En Tobias Bach var fx billig, og derfor kan vi leve med, at han ikke kommer til at slå igennem.

Det gør sig ikke gældende for fx Arnstad.

Jeg gider ikke gå mere ind i den, for jeg får ikke tid til at svare alligevel. Jeg vil blot nøjes med at konstatere, at det der er en ekstremt unuanceret position.
Ej, nu må det simpelthen stoppe 🙂 Du er meget konfrontatorisk i din debatstil, og jeg forsøger efter bedste evne at imødekomme dig og jer, der mener anderledes.

Det er nuancering, jeg foretager mig, fordi jeg ønsker den gode diskussion og ikke jagter at få ret.

Derfor skriver jeg også tydeligt, at min holdning er klar og ikke kommer til at ændre sig, i håb om, at den konfrontatoriske stil ophører. Det er er vel en smagssag 💁🏼‍♂️

Klart. Jeg forsøgte blot at gøre diskussionen mere relativ. En Tobias Bach var fx billig, og derfor kan vi leve med, at han ikke kommer til at slå igennem.

Jeg synes det er værre at have en billig spiller til at optage en plads i truppen, hvis han har dårligere udsigter til at få værdi for holdet. Prisen på spilleren fortæller også en historie om potentiale og kvalitet. I modsætning til den remse af spillere du tidligere listede op, så kommer klubben højest sandsynligt også til at tjene flere penge på Arnstad handlen, rent transfermæssigt. (Bech var også en fin handel). Så i den sammenhæng betyder det mindre, hvad vi har betalt for de enkelte.

Lad os nu glædes over at vi har en ung spiller i truppen, som teknisk hører til blandt ligaens allerbedste. Ham kommer vi til at blive rigtig glad for i de kommende sæsonen - eller så længe som vi nu kan holde på ham.

Og der mener jeg ikke man skal se så individuelt på det. Om det er Bach eller Arnstad der slår igennem og bliver solgt for 150 mio. er sådan set ligegyldigt. Det handler om det samlede output, både ift. point på banen og transfers, for vores sportslige budget.

Men klart - rammer man generelt bedre med sine billige spillere end de dyre, skal man genoverveje sin scoutingproces. Men det er ikke en større gevinst for AGF hvis Arnstad brænder banen af end hvis Bach gør det.

Det siger meget om manglen på rygtestrøm, at 90% af indlæggene i denne tråd handler om andet end det igangværende transfervindue.

Udover Dalsgaard til AaB er der vel ikke et eneste reelt aktivt rygte pt, hverken ind eller ud?
Nej, men det er jo altid interessant, når nogle af de realistiske emner der har været diskuteret herinde, havner i klubber vi godt burde kunne konkurrere med. F.eks. nogle af dem Vejle har hentet, senest ex FCK'eren Valdemar Lund. Det kan man vel tolke som at vi enten ikke er på markedet eller at vi har højere ambitioner.

Latest posts

Back