New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Ja det er vildt og også totalt overpris, men hvis du kigger på tidspunktet, og FuCKs økonomi, samt det at de er "desperate" så er det jo netop der, vi skal forlange dette, så må de finde deres midtbanespiller andetsteds, hvis de ikke vil betale for tidspunkt, produkt(MEM), og det faktum de inden for ca en måneds tid er blevet omkring 300 mill rigere!
Hvis jeg nu sagde 10 mio Euro ville vi formentlig være enige om at det er totalt urealistisk, men til gengæld også et beløb AGF uden videre skulle sige ja til. Pointen med det er at der selvfølgelig er et eller andet beløb som er det FCK kan presses til at betale og som vi synes er en god handel. CV vil helt sikkert ikke altid gøre det helt rigtige og ramme plet med alting, men jeg synes godt vi kan antage at han har en god ide om hvad der er den rigtige pris i det her tilfælde og at det derfor lander hvor man vurderer det giver mening på og lang sigt. Vi kan først vurdere det senere, men jeg tror man vurderer at det ikke lige er den her sæson vi kommer i guldkamp og at vi langsigtet vinder mere ved at gå i gang med at udvikle den næste der er nogle år yngre. Jeg deler ærgrelsen over skulle se ham i den falske hvide trøje, men det er nok fornuftigt at den slags følelser ikke dikterer for meget. CV kan også afbøde det lidt ved i stedet at lande noget der virker rigtig interessant (edit: så kom der faktisk lige samtidig en nyhed der da er i den kategori :))

Vi skal tættere på FCK økonomisk så det bliver en lidt anden konkurrencesituation, men det bliver ikke før vi er inde på det nye stadion og på det tidspunkt selvfølgelig heller ikke sådan lige reelt i nærheden af dem, men måske med en acceleration der flytter os tættere på. Vi kan starte med at bruge lidt af de her penge på en måde der også flytter os fremad på længere sigt.

Skal vi på noget tidspunkt gøre os forhåbninger at blive et fast top 3 hold, så hjælper det ikke vi sælger vores bedste til dem som ender over os i hver sæson-
Så simpelt kan det ikke gøres op. Vi forbedrer os ikke, hvis ikke vi erstatter gode spillere med nogen der er/kan blive endnu bedre. FCK løfter til gengæld ikke deres niveau synligt ved at hente MEM. Han risikerer i hvert fald at blive en rotations- eller endda marginalspiller hos dem. Men jeg forstår da godt, at han gerne vil give det et skud.

Lidt mere defensiv umiddelbart, men et eller andet sted kunne det også godt ligne en direkte afløser, han burde i hvert fald kunne finde ude af at spille ved siden af NP, men skal dog gerne komme med lidt noget andet også som vi mister hos MEM.

Sjovt hvis vi sælger en spiller vi hentede i Slavia og erstatter ham med en vi finder i Sparta. Solbakken er et par år yngre så det kan også ende med en lignende historie hvis vi sælger ham igen om et par sæsoner.

Markus Solbakken virker umiddelbart som en case meget som MEM; midt i 20'erne og fanget lidt i limbo... den store forskel er, at Solbakken ikke kender superligaen så godt, som MEM gjorde, da han kom.
Men mon ikke han har sludret lidt med Knudsen, Arnstad og farmand, så han ved lidt om, hvad han går ind til?
Hvis han er stærkere defensivt end MEM, så er frigiver det vel bare Arnstad til at trække færre gule og Links og Beijmo/Carstensen til at gå mere med frem?

Latest posts

Back