Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Jeg tror ikke, spillerne vi kigger på her og nu er i 'spændende' klubber (de kommer jo typisk fra mindre klubber end AGF, som du skriver), men jeg er 100% sikker på, at spillere som Kahl har haft masser af spændende muligheder, og stadig valgte AGF pga. vores sportslige ambitioner og muligheder. Jo længere tid vi roder håbløst rundt i bunden, jo sværere tror jeg desværre det bliver at overtale en spiller med mange muligheder. Alene det at skulle møde ind i en trup fuld af mismod og krisestemning, det kan vel trække tilpas meget ned hos nogen, til at vægtskålen ender med ikke at tippe vores vej. Men lad os håbe, jeg lægger for meget i det.Jeg tvivler nu på at en spiller decideret vil fravælge AGF pga. en dårlig sæsonstart. Det er nok alligevel begrænset hvor mange store profiler fra spændende klubber der kigger i AGF's retning. Hvis vi henter en profil så er det fra et hold der enten er mindre end AGF, eller det er en spiller der ikke har bedre muligheder på hånden.
Problemet i mine øjne er snarere at hverken DN eller SIB rigtig ved hvad de vil. Rent offensivt er det jo ret tydeligt at de famler i blinde, for hvorfor har man ellers ikke hentet den/de fløje eller 10'er vi så åbenlyst mangler. Skal vi spille 3-5-2 mangler vi en profil på midten, og skal vi spiller 4-3-3 mangler vi i høj grad en profil på fløjen, og i lidt mindre grad en kreativ 8'er. Det ser virkelig ud til at de ikke aner hvad de skal stille op, og derfor tør de ikke hente den type spillere der skal til offensivt. Det er simpelthen håbløst sportslig ledelse. Træf dog en beslutning og handle derefter.
Mht. din kommentar om den håbløse sportslige ledelse, så synes jeg man skal huske, at der er blevet købt ok ind til at styrke backs (og wingbacks i mine øjne), midterforsvar, målmand, angreb, central midt. Og så blev der i løbet af de første kampe truffet en beslutning om, at tiden var løbet fra den gamle opstilling. Og det fremrykker behovet for en bedre central offensiv spiller mere end en ny kant. Og det løser vi så nu. Det er i mine øjne nærmere ret god planlægning tilsat noget fleksibilitet her sidst i vinduet.
Og den her er ikke rettet mod dig, men dem der har udset sig Bjørnebye som skurken i vores misere, der forstår jeg stort set ingenting. Han har efter min mening gjort et kæmpe arbejde allerede, og på transferdelen er jeg overhovedet ikke utilfreds so far. Jeg er egentlig mest spændt på, om Reddington er en rigtig god ide, men det har jeg ikke nogen forudsætninger for at vurdere. Og slet ikke endnu.