New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Jeg tvivler nu på at en spiller decideret vil fravælge AGF pga. en dårlig sæsonstart. Det er nok alligevel begrænset hvor mange store profiler fra spændende klubber der kigger i AGF's retning. Hvis vi henter en profil så er det fra et hold der enten er mindre end AGF, eller det er en spiller der ikke har bedre muligheder på hånden.

Problemet i mine øjne er snarere at hverken DN eller SIB rigtig ved hvad de vil. Rent offensivt er det jo ret tydeligt at de famler i blinde, for hvorfor har man ellers ikke hentet den/de fløje eller 10'er vi så åbenlyst mangler. Skal vi spille 3-5-2 mangler vi en profil på midten, og skal vi spiller 4-3-3 mangler vi i høj grad en profil på fløjen, og i lidt mindre grad en kreativ 8'er. Det ser virkelig ud til at de ikke aner hvad de skal stille op, og derfor tør de ikke hente den type spillere der skal til offensivt. Det er simpelthen håbløst sportslig ledelse. Træf dog en beslutning og handle derefter.
Jeg tror ikke, spillerne vi kigger på her og nu er i 'spændende' klubber (de kommer jo typisk fra mindre klubber end AGF, som du skriver), men jeg er 100% sikker på, at spillere som Kahl har haft masser af spændende muligheder, og stadig valgte AGF pga. vores sportslige ambitioner og muligheder. Jo længere tid vi roder håbløst rundt i bunden, jo sværere tror jeg desværre det bliver at overtale en spiller med mange muligheder. Alene det at skulle møde ind i en trup fuld af mismod og krisestemning, det kan vel trække tilpas meget ned hos nogen, til at vægtskålen ender med ikke at tippe vores vej. Men lad os håbe, jeg lægger for meget i det.

Mht. din kommentar om den håbløse sportslige ledelse, så synes jeg man skal huske, at der er blevet købt ok ind til at styrke backs (og wingbacks i mine øjne), midterforsvar, målmand, angreb, central midt. Og så blev der i løbet af de første kampe truffet en beslutning om, at tiden var løbet fra den gamle opstilling. Og det fremrykker behovet for en bedre central offensiv spiller mere end en ny kant. Og det løser vi så nu. Det er i mine øjne nærmere ret god planlægning tilsat noget fleksibilitet her sidst i vinduet.

Og den her er ikke rettet mod dig, men dem der har udset sig Bjørnebye som skurken i vores misere, der forstår jeg stort set ingenting. Han har efter min mening gjort et kæmpe arbejde allerede, og på transferdelen er jeg overhovedet ikke utilfreds so far. Jeg er egentlig mest spændt på, om Reddington er en rigtig god ide, men det har jeg ikke nogen forudsætninger for at vurdere. Og slet ikke endnu.

Mht. din kommentar om den håbløse sportslige ledelse, så synes jeg man skal huske, at der er blevet købt ok ind til at styrke backs (og wingbacks i mine øjne), midterforsvar, målmand, angreb, central midt. Og så blev der i løbet af de første kampe truffet en beslutning om, at tiden var løbet fra den gamle opstilling. Og det fremrykker behovet for en bedre central offensiv spiller mere end en ny kant. Og det løser vi så nu. Det er i mine øjne nærmere ret god planlægning tilsat noget fleksibilitet her sidst i vinduet.
Jeg synes helt ærligt det lyder noget tilfældigt. Et par kampe inde i sæsonen finder man sådan lidt tilfældigt ud af den hidtidige taktik ikke længere fungerer, og så må man hellere sadle helt om. Det virker helt ærligt ikke særligt gennemtænkt og lidt en hovsaløsning. Sådan noget skal man da være klar med inden sæsonen går i gang og ikke 5 kampe inde i sæsonen. Så er det sgu da klart at spillerne løbe hovedløse rundt, for hvad er det egentlig ledelsen vil.

Jeg synes helt ærligt det lyder noget tilfældigt. Et par kampe inde i sæsonen finder man sådan lidt tilfældigt ud af den hidtidige taktik ikke længere fungerer, og så må man hellere sadle helt om. Det virker helt ærligt ikke særligt gennemtænkt og lidt en hovsaløsning. Sådan noget skal man da være klar med inden sæsonen går i gang og ikke 5 kampe inde i sæsonen. Så er det sgu da klart at spillerne løbe hovedløse rundt, for hvad er det egentlig ledelsen vil.
Det er jo ikke rigtigt at det er en hovsa ting - det var jo noget man evaluerede på hele foråret, hvor vi heller ikke lavede mål nok, det har David udtalt. Man havde jo allerede i sommerpausen trænet 3-4-3.

Larne kampene blev bare bægret der flød over og ændringerne kom så lidt hurtigere end måske planlagt.

Man skulle også lige have spillerne på plads til spillestilen, jeg synes måske faktisk er vi kommet for hurtig i gang med 3-4-3, når ting og haus slider, alberto og Kahl ikke er spillet ind - alberto ikke i rigtig kampform. Og i mine øjne et tvivlsomt køb, men regner med sib og dn ved mere om fodbold end mig.

Men i hvert fald ved jeg de stillede op med 8 der notorisk ikke laver mål mod VFF - det er for tyndt. Men vi har desværre set det før med DN at han spiller med en forsvarsspiller på højrekant, det er okay når det er Diks eller Stage. Men Alberto og Munks på højrekant er falit.

Handlingen var vel fint nok, både på kort og langt sigt, og havde han lavet et mål mere havde vi jo også været himlen og synes han var super farlig. Det er marginaler der afgør succes og fiasko i fodbold. Heller ikke lige til at vide at han skulle blive skadet.

Vi skal have en mere ind der laver rigtig mange mål - og to hvis Jon sælges.(milan ud)

Så vi har 6 stærke og det løse i ST og AA.

Ny - PM - Jon
(Gift, Dawid, Albert - samt ST og AA)

Jeg er stadig ok med Kurminowskiv fordi jeg tror han kan fungere. Men det er tydeligt for alle at han ikke er en 1-1 bytter for Mortensen og det er også tydeligt at han ikke bliver spillet korrekt. (Måske er det også tydeligt at han mangler noget niveau teknisk og i vendinger, der er jeg mere i tvivl). Hvorfor er spillet ikke lagt bedre an på vores one million euro-man (poor man's Lee Majors), så man udnytter hans evner bedre?

Indtil videre er status på dette vindue på den berømte skala fra 6 til 1:
Ud: Grabrara 4, Diks 5, Højer 5, Blume 4.

Ind: Bisseck 4, Kahl 3 og en pose jordnødder.

Altså +7 og -18.
Sådan vinder ingen medaljer

Jeg vil helst ikke blande mig i det fælles korstog et par herinde kører mod AGF, spillerne og David.

Men jeg vil bare påpege, at du kan ikke sammenligne den Diks som sluttede i AGF, med dem som lige er startet.
Da Diks kom til AGF, spillede han stortset ikke i hele efteråret, og dermed heller ikke i vores ligeså hårde opstart vi havde for 2 år siden.

Med andre ord, skulle du skrive samme sætning for 2 år siden, ville du have ment at Diks var en pose jordnødder, for han havde ikke vist noget og var skadet. Og det har tiden jo vist at han ikke helt var alligevel. ;)
Skal vi ikke bare håbe på de andre også finder melodien.

/Aske

Ind: Bisseck 4, Kahl 3 og en pose jordnødder.
Arh - der mangler vist seriøst lidt kredit til i hvert tilfælde Jesper Hansen her, men ingen tvivl om, at vi indtil videre er blevet svækket.
Ikke kun fordi afgangene tilsammen virker klart stærkere end tilgangene, men også fordi flere af de tilbageblevne har været skadede og endnu ikke er tilbage på niveau.

Der er tre ting jeg ikke forstår 1. Hvordan blev Bror Blume guds gave til fodbold ved at forlade AGF? Mens han var her var der bred enighed om at han ikke var god nok. 2. Hvorfor den nedsabling af Lund? 3. Hvorfor samme nedsabling af Dawid? han er blevet spillet konsekvent forkert i hele sin tid her.
Her er tre bud på svar.

¹) han blev ikke set som Guds gave. Han blev generelt set som ikke ok uden at være prangende. Men når men ikke får noget brugbart i stedet, kommer man let til at savne ham .

2) der er delte meninger. Kritikken går vist primært på at det er metervare som man havde i samme kvalitet allerede. Jeg deler ikke den kritik, men det går ikke - som jeg ser på det - på hans indsats, men på at han ikke skulle være hentet.

3) kritikken af Lund går på at han ikke skulle være hentet. Med Dawid er det primært, at han bliver brugt forkert. Det er forskellige kritikpunkter. Men du kan da finde ubegavede synspunkter, Ato Vari m.fl. kritiserede ham for ikke at være god nok, fx pga elendig teknik. Han er svær at få styr på, men han har ikke sat ligaen i brand og som et dyrt indkøb har han ikke leveret endnu, uanset hvis skyld det er.

Her er tre bud på svar.

¹) han blev ikke set som Guds gave. Han blev generelt set som ikke ok uden at være prangende. Men når men ikke får noget brugbart i stedet, kommer man let til at savne ham .

2) der er delte meninger. Kritikken går vist primært på at det er metervare som man havde i samme kvalitet allerede. Jeg deler ikke den kritik, men det går ikke - som jeg ser på det - på hans indsats, men på at han ikke skulle være hentet.

3) kritikken af Lund går på at han ikke skulle være hentet. Med Dawid er det primært, at han bliver brugt forkert. Det er forskellige kritikpunkter. Men du kan da finde ubegavede synspunkter, Ato Vari m.fl. kritiserede ham for ikke at være god nok, fx pga elendig teknik. Han er svær at få styr på, men han har ikke sat ligaen i brand og som et dyrt indkøb har han ikke leveret endnu, uanset hvis skyld det er.
Hvorfor er det ubegavet kritik at sige han ikke ser teknisk dygtig ud? Bevares han har været brugt helt forkert - ser det ihvertfald ud til - og han kan sagtens vise sig at blive god på sigt. Men indtil videre har han jo ikke været god. Han ser ikke fysisk stærk ud, han tæmmer bolden som en trampolin og han er nem at dække op. Det er jo bare det man ser. Hvis du har set en teknisk stærk spiller der bare har været uheldig, så har vi nok set helt forskellige kampe. Det han har leveret indtil videre har ikke været specielt godt, men her spiller taktikken også ind. Men teknisk har han lignet en spiller der ihvertfald ikke er top-6 niveau i Superligaen - endnu.

Jeg vil helst ikke blande mig i det fælles korstog et par herinde kører mod AGF, spillerne og David.

Men jeg vil bare påpege, at du kan ikke sammenligne den Diks som sluttede i AGF, med dem som lige er startet.
Da Diks kom til AGF, spillede han stortset ikke i hele efteråret, og dermed heller ikke i vores ligeså hårde opstart vi havde for 2 år siden.

Med andre ord, skulle du skrive samme sætning for 2 år siden, ville du have ment at Diks var en pose jordnødder, for han havde ikke vist noget og var skadet. Og det har tiden jo vist at han ikke helt var alligevel. ;)
Skal vi ikke bare håbe på de andre også finder melodien.

/Aske
Men i et transfervindue bliver man jo nødt til at sammenligne med det der går ud og det der kommer ind. Ikke med det niveau som den udgående spiller havde for 2 år siden. Faktum er at vi er blevet væsentlig svækket. De nye kan da godt blive bedre, nok ikke Lund, men det ændrer jo stadig ikke på at vi er blevet voldsomt svækket og stadig ikke har adresseret det gabende problem på de offensive pladser bag angriberen eller angriberne- tilsyneladende afhængig af hvilket ben DN først får ud af sengen på kampdagen ;)

Håber en dag det bliver os der henter sådan en spiller hjem for 7,5 mio, 21 år, kickstarter ham, får sportsligt afkast i 1½ og sælger ham igen for stor sum. Dreyer var sådan en no brainer. Succes og topscorer i DK, ingen stor succes ude, hjem og kickstartes.

Findes der nogle nordiske spillere derude - eller for sags skyld europæiske?
Nogen der har nogle tip til SIB - de kan sende til AGF, som de kan tjekke og analysere fuldt igennem.

Diks var jo sådan en, solgt for 2,8 mio euro, købt hjem af fck for noget mindre - og bliver vel samme case sportslig afkast og penge i kassen om 1-2 år. Desværre ikke hos os.

Fossum også et eks. Elez osv.

Håber en dag det bliver os der henter sådan en spiller hjem for 7,5 mio, 21 år, kickstarter ham, får sportsligt afkast i 1½ og sælger ham igen for stor sum. Dreyer var sådan en no brainer. Succes og topscorer i DK, ingen stor succes ude, hjem og kickstartes.

Findes der nogle nordiske spillere derude - eller for sags skyld europæiske?
Nogen der har nogle tip til SIB - de kan sende til AGF, som de kan tjekke og analysere fuldt igennem.

Diks var jo sådan en, solgt for 2,8 mio euro, købt hjem af fck for noget mindre - og bliver vel samme case sportslig afkast og penge i kassen om 1-2 år. Desværre ikke hos os.

Fossum også et eks. Elez osv.

Hvis vi får signet Bisseck er det vel netop sådan en case vi kigger ind i? Og til dels Jon, selvom han lige var forbi Vendsyssel først (og nu er ved at have udløb).

Og selvom Dreyer her på bagkanten ligner en no-brianer, så var det langt fra tilfældet da han blev hentet. Hvilket prisen på 7,5 mio jo også indikerer - der kan en god håndfuld klubber i superligaen jo være med.

Så det er lidt nemmere sagt end gjort. Og langt fra risiko-frit.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back