New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Men manglende offensiv kvalitet i de sidste 10 kampe har jo haft meget at gøre med at PM har været ude. Siden da har vi så hentet yderligere en (mere bevægelig) angriber, samt to nye wingbacks. Vi er jo også lige nødt til at se tingene spillet sammen, inden vi skriger på nye ændringer. Det er ikke Football Manager, det her.

Lad os sige, at vi har ét stort skud mere i bøssen i det her transfervindue. Så er det ret vigtigt at være sikker på, om det skal være en 10'er eller en hurtig fløj.

Nå er det ikke det?🤦‍♂️

At ønske kvalitet er ikke det samme som at jeg ønsker vi sælger 17 spillere og henter 17 nye.

Jeg ønsker 1-2 spillere som er gode, og kan presse Jon og links, så de ikke kan blive ved med at kører frihjul som nu. Thats it. Intet FM over det.

I mine øjne skal du smide Ankersen i neutral. Men spillere som Mysak, Gersbach og Links synes jeg godt man kan diskutere om ikke de er fiaskoer indtil videre. Vi har jo ikke fået vildt meget ud af deres omkostninger og Links er vel ikke engang det halve værd længere. Fiasko er måske et hårdt ord, men det er ihvertfald ikke bestået.

Det skal selvfølgelig også tages med i ligningen, hvilken rolle de er hentet ind til, om de har været dyre at købe fri, og om de har fået en høj løn.

Jevtovic, Toutouh, Whalley, Guira, Sana, Gersbach, Munksgaard, Kanstrup og Links er alle hentet til at være startere. Vel egentlig også Riel.

Kun for Guira, Munksgaard, Sana, Kanstrup og Links kan man sige, at de lykkedes med at blive startere. Guira og Kanstrup fik rigtig nok mange kampe, men var i mine øjne store skuffelser begge to. Links kan vel stadig nå det, men virker indtil videre til at have været en skuffelse og dyrt bekendtskab. Og Munksgaard har vel for så vidt gjort det okay - han er aldrig rigtig faldet igennem, men heller aldrig brændt igennem. En lidt ligegyldig handel.

Sana var der høje forventninger til, og han viste dem da også i glimt. Men det blev aldrig helt forløst. Om det så var hans egen skyld eller medspillernes, skal være usagt. Men Sana havde nogle uskikke i sit spil som at trække alt for langt ned i banen og i øvrigt at have alt for mange berøringer. Lidt samme problematik som med PO.

Whalley og Jevtovic varer entydigt fiaskoer. For Gersbach gælder, at han egentlig har spillet rigtig godt, når han har fået chancen. Jeg har aldrig set ham falde igennem. Til gengæld har han været én stor skade. Og det kan vel sådan set godt betegnes som en fiasko. Men det er jo ikke fordi, han ikke er god nok, i modsætning til Guira, Whalley og Jevtovic.

På bold.dk snakkes der kort, om Jevtovic er PC's værste handel. En anden nævner André Riel.

Så her er en oversigt over samtlige handler foretaget efter 6. december 2016, hvor PC tiltrådte som sportschef. Jeg har prøvet at inddele dem i succes, neutral, fiasko - efter mit eget skøn.

Succes:
Jakob Ankersen
Martin Pusic (lån)
Bror Blume
Casper Højer
Frederik Tingager
Kamil Grabara (lån)
Patrick Mortensen
Nicolai Poulsen
Zach Duncan
Jon Thorsteinsson
Thomas Juel Nielsen

Hvorvidt Ankersen og Poulsen er successer kan nok diskuteres. Det kan det sikkert også ved flere af de andre.

Neutral:
Tobias Sana
Pierre Kanstrup
Roman Mysak
Alexander Munksgaard
Gift Links
Nicklas Helenius
Alex Gersbach
William Eskelinen
Jovanovic (lån i 2. omgang)
Patrick Olsen
Søren Tengstedt

Mysak fik sit ophold spoleret af skader, så det kan PC ikke bebrejdes. Det samme med Gersbach i øvrigt. Munksgaard, Olsen og Links mangler fortsat entydigt at vise, at de er investeringenrne værd.

Fiasko:
André Riel
Adama Guira
Oscar Whalley
Ryan Mmaee (lån)
Youssef Toutouh
Milan Jevtovic
Mikkel Rask

Guira kan måske diskuteres. Men jeg var aldrig nogensinde fan.

Derudover blev følgende spillere hentet til i perioden 17. december 15 - 6. december 16, hvor PC fungerede chefscout:

Bundu (31. aug 2016)
Jovanovic (1. juli 2016)
Duncan (27. jan 2016)
Backman (18. jan 2016)
Stage (27. jan 2016)
Junker (1. juli 2016)
AJ Soares (26 jul 2016)
Amini (1. juli 2016)
Spelmann (1. juli 2016)
Sverrisson (26 aug 2016)
Juelsgaard (31 aug 2016)
Oikonomidis (31. aug 2016)

Her er trods alt nogle gode navne i blandt. Spørgsmålet er så hvor meget af æren, der skal tilskrives ham
Ja interessant :-)

Når vi taler om at vi er utilfredse med Jon, så skal det med at hans stats er ca 75% bedre end Ankers.

En helt grøn ung Albert har samme gode stats som Bror i mål og ass - og langt stærke stats kun på mål (og dårligere på ass). Også når vi fratrækker Brors første halv sæson, hvor han kom med lille efterslæb formmæssigt.

Guira var heller ikke min kop the, men lå øverst på antal erobrede bolde i stats husker jeg, og vi fik ham gratis og solgte ham for 750.000 kr. Whalley gratis og fik transfer også på 750.000. PC er næsten bedre til at være købmand end spotte talent.

Lins har ikke scoret nok, men 2,5 mål mere så har han samme stats som Anker, og forskellen er også Links kom grøn og ung fra anden kultur. Anker var en profileret stjerne fra dag1.

Anker
er et godt pejlemærke som stats når man måler på nye spillere - 364 min pr mål (1 mål pr 4 fulde kampe - 8 mål år sæson hvis alle minutter spilles. Han lavede 19 på 3 sæsoner, men tog også et par perioder på ½ år uden mål, skidt). Og 657 min pr ass (7 fulde kampe - skidt).

Man kan også lave andre takes, at man ikke formåede at implentere Mmaee som bombede løs i næste klub og blev et 500.000 euro salg kort efter + kickback efter antal kampe osv. Samme kan man se på med Junker.

Man sidder med en følelser af PC ikke var magisk, men lavede et godt solidt håndværk når man ser på opgaverne 360 grader rundt. Og den bedste sportschef vi har haft. Og kun haft 3 før SIB ;-)

Iøvrigt nogenlunde enig din vurdering af spillerne/PC. Det bedste var at han var rolig og god til at tale i medierne og han var en del af den ledelse som ændrede til ungelinje (egne og udefra). At DN måske ikke har brugt alle talenter helt nok er noget andet.

Mikael Anderson; jeg tror det skib er sejlet. Han får spilletid på landets måske bedste hold og de har skiftet meget ud, så de lader ham næppe gå. Vi skal heller ikke nærheden af 11 mio. kr. De 6 vi åbenbart har budt må være et sidste take-it or leave-it bud. Jeg går stærkt ud fra at klubben har andre alternativer på listen til priser som man kan være med på, og ikke går og venter på Steinleins almisser.
Enig. Det er også det jeg selv skriver. At det var fornuftigt med 6 mio, men ufornuftigt (out of question) med 11 mio kr.
Det skal selvfølgelig også tages med i ligningen, hvilken rolle de er hentet ind til, om de har været dyre at købe fri, og om de har fået en høj løn.
Det synes jeg helt sikkert også. Dermed rangerer jeg nemlig Helenius som blev købt for sølle 500.000kr for at give bredde fra bænken som en succes, da han gav netop det, og var med til at ændre og afgøre flere kampe i bronzesæsonen. Også derfor jeg aldrig kommer til at rangere Mikkel Rask eller Oliver Lund som fiaskoer, da de blev hentet ind som garderinger for skader/andre omstændigheder, og ikke var eller er tiltænkt en fast del af start 11 som en Jevtovic var. Derfor bliver Eskelinen også en stor skuffelse, da man jo netop troede at man havde hentet en fast start 11 figur, som tilmed havde en god alder ift videresalg etc.

Vi har jo intet hentet udover til forsvaret udover Dawid. Så hvem er det du mener der skal spilles ind?
Tillader mig lige at byde ind selvom du ikke spørger mig direkte.

Vi har hentet Brandhof, som end ikke har fået debut endnu. Og vi har to nye wingbacks, som skal have en mere offensiv rolle (især Kahl). Men enig i at Kurminowski er den eneste deciderede tilføjelse til truppen ellers dette vindue specifikt. Og Brandhof har endda kun erstattet Blume i truppen, så på papiret en nedgradering, mens Kurminowski på papiret er en voldsom opgradering ift Mathias Jørgensen (og måske også Helenius med tiden).

Vi mangler helt sikkert noget mere i offensiven. Men for satan hvor bliver man i tvivl om, hvorvidt det er kanter vi skal hente med det formationsskifte. Skal vi spille 3-5-2 som hovedspillestil skal vi jo ingen kanter hente... Så vil jeg næsten sige at en Jønsson-type er det bedste vi kunne bringe ind som afløser for NP, og en 10'er til at spille foran den nye 6'er og PO. Eller evt. en 8'er som ligger bagved PO som så rykkes frem. PM/Kurminowski er 100% nok ift det vi har brug for fremme. Og spiller vi uden kanter oftest, så giver det kun mening at hente kanter som også kan spille 10'er eller 8'er (Wikheim måske som 10'er)

Lins har ikke scoret nok, men 2,5 mål mere så har han samme stats som Anker, og forskellen er også Links kom grøn og ung fra anden kultur. Anker var en profileret stjerne fra dag1.

Med i den ligning skal det så også tages, at Links i hele sin tid hos os har spillet på et (mere eller mindre) velfungerende og chanceskabende hold i toppen af rækken, der har haft stabilitet på trænerposten.

Ankersen spillede sin første 2 sæsoner for et bundhold der var igang med en transitionfase.

---

I artiklerne om Ankersens skifte til Randers på bold.dk, nævnes det i øvrigt af 2 forskellige brugere, at Ankersen er gift for et omklædningsrum og skabte splidt i både Esbjerg og AGF. Det er slet ikke det indtryk, jeg har fået. Er det mon bare en forsmået pro-Hyballa Esbjerg-fan, der digter?

PS
Hehe super svær øvelse benhårdt at sætte dem i 3 kasser, flere af er nok midt i mellem, så 5 kasser hvade nok være fair. Måske 6-7. Og uanset svært at blive enige om hvilke 3-5 kasser de skal I.
13 skalaen har også 10 kasser at inddele i, hvis 0 tælles med.
Men sjov øvelse.

Forudsætninger kan også ændre sig Munks blev hentet til start11, og gjorde det fint. Men vi fik flere penge og hentede Diks, og nu system-skifte hvor han er lidt for defensiv til wingback og ikke markeringsspiller nok til forsvar til jeg tror han tager en fast plads igen, men kan begge dele til nød som backup.

Et par andre indkøb er blevet presset af vores egne unge har overhalet.

Med i den ligning skal det så også tages, at Links i hele sin tid hos os har spillet på et (mere eller mindre) velfungerende og chanceskabende hold i toppen af rækken, der har haft stabilitet på trænerposten.

Ankersen spillede sin første 2 sæsoner for et bundhold der var igang med en transitionfase.

---

I artiklerne om Ankersens skifte til Randers på bold.dk, nævnes det i øvrigt af 2 forskellige brugere, at Ankersen er gift for et omklædningsrum og skabte splidt i både Esbjerg og AGF. Det er slet ikke det indtryk, jeg har fået. Er det mon bare en forsmået pro-Hyballa Esbjerg-fan, der digter?
Ja godt eksempel på at det svært at sammenligne. Stats skal altid sammenholdes med øjnene der ser.

Anker er vel en kanon humørfyldt type, men de to Ankersen brødre er også kendt for at være lidt ego typer. Anker er vel næsten den eneste i nyere tid som har pivet over bænken sådan i pressen sammen med Jova. Men Anker kunne også se Jon ankomme og fra dag1 være en bedre spiller.

Jon der får masser af kritik - er jo iøvrigt ligeså målfarlig og i denne sæson mere målfarlig pr min end PM som vi alle elsker tror på.

Nå er det ikke det?🤦‍♂️

At ønske kvalitet er ikke det samme som at jeg ønsker vi sælger 17 spillere og henter 17 nye.

Jeg ønsker 1-2 spillere som er gode, og kan presse Jon og links, så de ikke kan blive ved med at kører frihjul som nu. Thats it. Intet FM over det.

Enig i frustrationen over de manglende mål, men

1) men vi har 3 vilde måltyve i PM, Dawid (stats vedhæftet) og Jon der scorer mere end PM i åbent spil pr minut. Og 75% mere end Anker gjorde.

2) ingen frihjul
Der er fin konkurrence i angrebet når PM er klar igen og tager en af pladserne, så skal Dawid, Albert, Jon (og Gift hvis han kan score flere mål) kæmpe om 2 pladser. Så to bliver skuffet i kampen om at spille ved siden af PM så formentlig altid spiller.

Dawid må som ligatopscorer og stort indkøb må forventes at tage den anden, og så er det måske 65-35 mellem Jon og Albert/Gift. De to sidste har været sat en del af i sidste sæson.

Gift og Albert havde kun 21 startpladser sidste sæson og Jon 27. Alle blev også ofte taget ud undervejs.

PO kan også komme i spil til start11 som 10er.
AA og ST er garderinger og udviklingsspillere.

Jon der får masser af kritik - er jo iøvrigt ligeså målfarlig og i denne sæson mere målfarlig pr min end PM som vi alle elsker tror på.

Har PM ikke også kun fået omkring 35 min? Det er vel et meget lille bedømmelsesgrundlag 😁

Én ting er i hvert fald sikkert, og det er, at Jon er omkring 1000 gange mere irriterende at se på en PM! :mad:

Jeg er frustreret over at have Jon. Han klær ikke vores hold. Tværtimod er jeg decideret flov over at have ham på banen det meste af tiden, som han ter sig. Det er ikke de værdier, jeg ønsker at se i hverken AGF eller i en professionel atlet.

Har PM ikke også kun fået omkring 35 min? Det er vel et meget lille bedømmelsesgrundlag 😁

Én ting er i hvert fald sikkert, og det er, at Jon er omkring 1000 gange mere irriterende at se på en PM! :mad:
Det er målt på hele 2021 ift mål i åbent spil (Dicho tæller ikke straffespark med når han gør det sådan op mener jeg, men orker ikke lige at tjekke nu).
Det sidste kan der ikke være tvivl om.

Jeg er frustreret over at have Jon. Han klær ikke vores hold. Tværtimod er jeg decideret flov over at have ham på banen det meste af tiden, som han ter sig. Det er ikke de værdier, jeg ønsker at se i hverken AGF eller i en professionel atlet.
Haha set over hele agf-tiden

Det er så noget helt andet. PM er enhver træners drøm. Jon måske faktisk også -tror faktisk David elsker hans tænding og ekstremt mange mål. Men vi og modstander fans bryder os ikke om ham. Kunne heller ikke li' ham i Vensyssel, men kunne godt se han kan noget ekstraordinært og en vindertype.

Men ellers enig, lige med vores akutte målkrise må vi vist bare være glad for ham. Uanset skal vi jo have ham solgt.

NP der ikke kan noget med en fodbold er også træls at se på, men god til beskytte et rest-forsvar. Diks, Kamil og Stage er også træls at se i forkert hvid trøje.

Det er målt på hele 2021 ift mål i åbent spil (Dicho tæller ikke straffespark med når han gør det sådan op mener jeg, men orker ikke lige at tjekke nu).
Det sidste kan der ikke være tvivl om.
Hvis Milan teoretisk tog straffe, ville han jo være vores farligste mand.
Selv jeg kunne blive AGF topscorer som 11 meter mester, så ringe vi har været i åbent spil i 2021.
Det er klasse at have så sikker en en skytte på straffe, men giver forkert billede.

NP der ikke kan noget med en fodbold er også træls at se på, men god til beskytte et rest-forsvar.

Jeg mener jo bare at det bør være HELT SLUT med at se NP stå oven i Bisseck. Hvad fanden skal han derned for? Lad nu Bisseck være det monster han er. Han har vist at han kan hente spillere der endda har et forspring. Og Tingager kan være lidt bag ham, og Lund/Hausner/TK2 kan være den der afsikrer sideløbende. Jeg fik lidt spat i Aalborg, og viser det gerne igen.

NP løber hen til Bisseck, mens Tingager har bolden.. Og vores midtbane omkring linjen er 100% tom... Altså hvad fuck er det for noget? Og jeg er med på at det bl.a. er den rolle NP har, og at i høj grad peger på David også. David har i hele 2021 været mere bange for at tabe, end gået efter at vinde. Som da vi i Parken er foran 3-2, og ikke skaber en eneste chance resten af kampen. Forskellen på det opgør og 4-2 sejren var, at vi gik efter 4-2 målet og fik det i den sejr. Og ja der var mere overskud i sejren dengang, og bedre spillere at skifte ind. Det betyder også noget. Men hvis man frygter at gå efter det, så lykkes det sjældent. Så da vi så også så for mange kampe som dem i Odense, Vejle, mod Lyngby og flere, hvor vi nærmest intet skabte, så var det tydeligt at vi var i top 6, og ville forblive der, mere end vi ville jagte en medalje. Og til sidst da vi stadig havde chancen for at tage medaljen, der var det umuligt da tanken var 100% tom, og rotationer/skader blev for mange.

Det var et hav af dårlige marginaler, skader, manglende power etc, men sgu også desværre manglende jagt på at vinde kampene, og i stedet sikre at x og y ikke indhentede os.

Hvis Milan teoretisk tog straffe, ville han jo være vores farligste mand.
Selv jeg kunne blive AGF topscorer som 11 meter mester, så ringe vi har været i åbent spil i 2021.
Det er klasse at have så sikker en en skytte på straffe, men giver forkert billede.
Jeg kritiserede ikke dit valg som sådan, men pointerede det blot :D
Men at tage målene fra en straffesparksskytte giver ikke mening for mig samlet set. Men at have et tal med, og et uden de mål for konteksten/nuancens skyld synes jeg er helt fint. Jonas Wind i FCK er jo endnu et eksempel på en spiller som ikke har scoret nok i åbent spil. Men for PM har det mere været i perioder, som i foråret 2021. Resten af tiden har han scoret masser af mål i åbent spil.

Nuvel. Fortsæt du bare. Det er jo nok mere bare en opfordring til at tydeligere hvad du snakker om. For man kan ikke bare skrive at PM kun scorede 4 mål i foråret, og så snakke ud fra det, uden lige at snakke om 4 mål i åbent spil (og dermed gøre opmærksom på at man fraregner straffe). Der er også nogen der mener at frisparksmål ikke tæller ligeså meget. Det er altsammen ok med mig.

Det er for vildt hvordan man kan læse indlæg forskellige, jeg har intet skrevet om at udskifte hele lortet, eller leget FM som der også tidligere blev henvist til.

Jeg ser på et hold der har vundet 3 ud af de sidste 23 kampe, som ikke kan score mål i åbent spil, og ønsker blot at man kommer igang med at hente kvalitet frem ad banen.

Vi har jo intet hentet udover til forsvaret udover Dawid. Så hvem er det du mener der skal spilles ind?

Jeg ser pt et hold der kun er blevet ringere i hele 2021, hvilket i sig selv er forståeligt her efter vi har mistet nogle af vores bedste spillere. Netop derfor jeg mener vi skal have noget kvalitet ind istedet for at håbe på at links og Jon pludselig bliver gode.
Du skrev bl.a.: 'Jon er helt væk mentalt, Grønbæk har ikke spillet en god kamp i 2021, links bliver underligt nok dårligere for hver kamp, PO spiller for langsomt, og resten er ikke gode nok til et top 6 hold.'.

Det er på ingen måde for at skabe en konflikt ud af ingenting, og jeg er også delvist med på, at det er frustrerende med Thorsteinssons attitude, og at Grønbæk har haft svært ved at følge op på sin vilde første periode.

Men det er jo netop udfordringen, at Links kan se dårlig ud i et helt nyt system, at Grønbæk skal bruge tid på at performe optimalt i det, og at det også gælder for resten af holdet. En offensiv er jo ikke tre spillere. Det er hele holdet, der skal lære at få tingene til at gå op i en højere enhed, så Kurminowski forhåbentlig pludselig eksploderer (i stedet for at købe endnu en angriber, der skal spilles ind først).

Men der hvor vi er helt ekstremt uenige er i argumentet 'resten er ikke gode nok til et top 6 hold'. Hvis du mener resten af holdet (og ikke resten af offensiven i truppen?), så forstår jeg ikke en lyd. Snakker vi Jesper Hansen, Hausner, Tingager, Bisseck, Kahl osv? De er i mine øjne hver for sig et godt stykke over, hvad der er nødvendigt for et top 6-hold (med det forbehold at vi ikke kender Kahls niveau her og nu så godt endnu). Men hvis du mener, at Aab, OB, Sønderjyske osv. har bedre spillere end dem her, så er jeg ikke enig.

Og så hører jeg også til den måske lidt begrænsede gruppe, der er virkelig godt tilfreds med Patrick Olsens første tid i klubben. Jeg synes ganske enkelt, at han har gjort det glimrende. Tager masser af ansvar, viser masser af energi, behandler bolden fremragende. Men det er da klart, at det kommer til at klæde ham bedre, når holdet vinder kampe, og vi kommer til at score flere mål. Jeg synes bare tit, det bliver for simpelt, når det bliver gjort til hans skyld, at spillet er for langsomt osv.

Og så hører jeg også til den måske lidt begrænsede gruppe, der er virkelig godt tilfreds med Patrick Olsens første tid i klubben. Jeg synes ganske enkelt, at han har gjort det glimrende. Tager masser af ansvar, viser masser af energi, behandler bolden fremragende. Men det er da klart, at det kommer til at klæde ham bedre, når holdet vinder kampe, og vi kommer til at score flere mål. Jeg synes bare tit, det bliver for simpelt, når det bliver gjort til hans skyld, at spillet er for langsomt osv.

Jeg er meget enig ud fra den betragtning, at jeg sammenligner det med Blume. For Blume var og er også langt bedre når han har de rettet løb omkring sig, og spillere at spille i dybden etc. Som PO også gjorde fremragende i AaB.

Blume havde "formdyk" i foråret, som først blev løst, da Albert kom ud på kanten, hvor Albert sjovt nok også selv var bedre end inde centralt. Pludselig havde Blume de der skærende løb fra Albert at udnytte, og vupti så blev kanten, Blume og HOLDET stærkere og farligere.

PO har ikke kunne vise alt det han kan i AGF bl.a. fordi han alt for tit skal modtage den fra NP som står oven i forsvaret, og så er der kun ham der alene skal finde en kant eller direkte til PM, eller 8'eren. Og det blev og bliver for låst når der ikke er de rette løb. Links bruger delvist sin fart forkert, og er meget reaktionel i sine løb frem for at være ham der laver et flænsende løb der splitter defensiven op (udover på dødbolde, hvor han OFTE er super god til at tage de overraskende løb, og også nå først på den som mod Randers og BIF sidste sæson).

Men Albert gjorde det med det samme mod BIF i 2-2 kampen, og Blume blomstrede op derfra.
Jeg mangler en bedre makker til PO både foran og bag ham. Spiller vi 3-5-2 har han en 10'er at lege med. Han skal have fart, så helst ikke Jon. Alternativt skal det være Albert på 8'eren og PO på 10'eren selv. Eller måske Brandhof på 8'eren og PO foran (og Albert som indskifter).

PO skal kunne finde Kurminowski i dybden, hvilket jeg kan se ske langt oftere i en 3-5-2 hvor det er PM der trækker forsvarene til sig. Og hvis Kurminowski bliver god til det således at modstanderen er tvunget til at dele sig op, så bliver PM bare endnu farligere (noget han har kunne bruge hjælp til længe, frem for at være dækket op af 2-3 mand konstant, og skulle vinde høje bolden hele tiden).

I øvrigt ift even til at skabe chancer, lave mål og holde modstanderen fra chancer, så handler det sgu også om skarphed. At Munksgaard rammer stolpen på et helt frit hovedstød, hvor han misser den med hovedet og træffer den med skulderen er bare ringe. Gigant-chance. Tingagers, Kurminowskis, PMs etc etc.. Et hav af chancer. Lund rammer stolpen mod BIF på et fremragende hovedstød efter hjørne. Tonsvis af pres i 2.halvleg mod Randers.

Vi mangler skarphed i begge ender nu. Men chancerne har vi fået skabt nu. Også selvom der er for lange perioder uden chancer. Hvad gør det hvis man er foran 2-0, eller er bagud 0-1 og scorer to til sidst?

Nu skal vi dygtiggøre os lidt i det nye system, og forhåbenligt se PM og Kurminowski på banen sammen. Det tror jeg vitterligt at nøglen pt.

Nå er det ikke det?🤦‍♂️

Ok, jamen så beklager jeg at jeg har overtolket på dit indlæg. Jeg læste det sådan, at du kun mener at vi har en spiller på holdet med offensiv kvalitet. Uanset hvad, så synes jeg stadig at vi har til gode at se det her hold blive spillet sammen og blandt andet opleve hvad Kurminowski, Kahl og D'Alberto har at byde ind med, når de lærer at spille sammen. Hvis vi spiller 3-5-2 med Kurminowski og PM fremme, evt. med Jon bag dem og Kahl og D'Alberto på wingback, så har vi da umiddelbart en del offensivt at byde på. At Jon så måske/sandsynligvis skal erstattes med en 10'er i det system lyder fornuftigt nok.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back