New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Det koster altsammen :D

Links blev ikke hentet til at spille i start 11 med det samme nej, for Bundu var her. At han fik kun lov at starte inde i en eneste kamp i første sæson, og det var mod FCN ude efter 4-2 sejren i Parken. Ellers hed kant-parret Ankersen på venstre og Jon på højre i medaljespillet, og så længe Bundu var skadet.

Så altså at Links var hentet til at skulle overtage start 11 fra Bundu når Bundu skulle sælges = en anden ting. Det var jo oplagt at hente Bundus afløser før tid, og så spille ham ind før Bundus exit. Men det endte så med at Links ikke helt kunne indfri det man håbede fra start, og Jon spillede mange kampe med Ankersen da Bundu blev skadet igen mod FCN og udgik efter at have lavet sine 2 assist i sin comeback-kamp...

Tja. På papiret er Jevtovic klart den største profil jvf CV'et.
Men når han så dermed er den dyreste, og ham vi får MINDST ud af, så er det med selvfølge ham man er mest skuffet over.
Gift har jeg også fra start set som udviklingsspiller, der hurtigt skulle ind og være en af vores 3 bedste kanter. Synes stadig han bør være nr 3. JN sagde at det var en man kunne bruge fra dag1.

Ja den slags med gode CV bagudpå 27 år som er for dyre skal vi generelt holde os fra og kun hente i nødstilfælde eller hvor vi føler os 100% sikre på at de bliver en profil på holdet der kan løfte alle de unge, fx en der styre forsvaret, midtbanen eller er sikker garant for mål. Og kun undtagelsesvist. Jeg vil slet ikke hente spillere til over 25 år. Synes der er alt alt for mange svipsere mellem. De unge vil gerne videre hvis de ikke slår til, de voksne over i slut 20erne og ældre tænker mest på beløbet i kontrakten.

Det er imho helt sort, når man gerne vil af med:

- Tengstedt, der har U21 kampe på en vælrdifuld position, og som får en større mulighed for spilletid efter systemskiftet
- Gersbach, der endelig er tilbage, og som er eneste reelle backup på venstre wingback.
- Lund - der uanset hvad kun har 10 måneder tilbage af kontrakten, og som udfylder ca 5 ud af 10 markpladser i startopstillingen

Gift har jeg også fra start set som udviklingsspiller, der hurtigt skulle ind og være en af vores 3 bedste kanter. Synes stadig han bør være nr 3. JN sagde at det var en man kunne bruge fra dag1.
En man kan bruge fra dag 1, og så en der skal i start 11 fra dag 1 er ikke det samme.
Jeg er ikke i tvivl om, at han blev hentet til at overtage pladsen fra Bundu, eller at Jevtovic, Jon og Links skulle kæmpe om de to pladser sammen. Og altså var Jevtovic den spiller som PC/AGF håbede på, så havde vi også haft en bedre konkurrencesituation på kanterne det sidste år. Albert kom jo ud af det blå, og var endda slet ikke kant som udgangspunkt, men har bare grebet chancen mange gange, og spillet godt. Han har måske ramt lidt af et plateau i foråret, så nu må vi se med ham.

Der er vist noget vi ikke ved.
Det har jeg også på fornemmelsen. Tengstedt gjorde det netop fint/ok i træningskampene. Jeg tror også at han stadig døjer med et eller andet. Det kan så i virkeligheden være det største problem, hvis han har glasben. Men jeg synes ikke at talentet mangler noget.

Uanset hvad, så er det rart at reserveholdsturneringen kommer i gang igen. Så har reserverne mulighed for at spille sig i kampform og det bliver lettere for alle at danne sig et indtryk af, hvem der ikke har en fremtid i klubben. Jeg tænker, at vi nok gerne vil finde "en god løsning" for Eskelinen og Jevtovic. Om vi ellers skal luge ud i truppen, afhænger vel lidt af om vi skal fortsætte med 3-mands forsvaret. Så kan vi hurtigt få brug for reserver, men Lund, Juelsgaard, TK, Munksgaard og Lassen er måske et par spillere for meget. Munksgaard og Lassen er så også emner på wingback, ligesom Anbo der snart vender hjem. Alt i alt kan vi nok sagtens undvære et par forsvarsspillere.

Det er imho helt sort, når man gerne vil af med:

- Tengstedt, der har U21 kampe på en vælrdifuld position, og som får en større mulighed for spilletid efter systemskiftet
- Gersbach, der endelig er tilbage, og som er eneste reelle backup på venstre wingback.
- Lund - der uanset hvad kun har 10 måneder tilbage af kontrakten, og som udfylder ca 5 ud af 10 markpladser i startopstillingen
Jeg er meget enig med de tre. Men "vil af med" er for mig mere "vil gerne opgradere".

Husk på at han skrev, at han ikke ville have noget imod at de blev hentet. Altså at man måske ikke aktivt vil køre dem i haven med en trillebør allesammen, men bare ikke ville have imod at man hentede en anden ny og langt bedre spiller ind.

Ift Gersbach, så har han bare ikke været udtaget til kampene siden systemskiftet. Og hvis Lund netop kan spille venstreback de få gange Kahl ikke er med, så giver det nok ikke mening at have både Gersbach og Juelsgård som branslukker til backen. Men Gersbach som udgangspunkt hvis han er skadesfri, så synes jeg som jeg skrev, at han altid har vist niveau i sine indhop.

• Like
Reactions: fsc
Ift Gersbach, så har han bare ikke været udtaget til kampene siden systemskiftet. Og hvis Lund netop kan spille venstreback de få gange Kahl ikke er med, så giver det nok ikke mening at have både Gersbach og Juelsgård som branslukker til backen. Men Gersbach som udgangspunkt hvis han er skadesfri, så synes jeg som jeg skrev, at han altid har vist niveau i sine indhop.
Jeg ser ikke Juelsgård som et emne til wingback. Gersbach er enten tilbage og fit, hvorefter han vil være brugbar, eller også er han stadig småskadet og så kan vi alligevel ikke komme af med ham før til sommer. Men jeg vil meget hellere bruge ham end Lund. Lige nu er det store spørgsmål vel også, om Kahl bare suser ind på holdet og gør en forskel. Sådan så det ud mod Randers, men ikke så meget mod AaB. Han kan sagtens få brug for pauser ind i mellem, lidt a la Grønbæk. Sådan er det med de helt unge spillere. Kan Gersbach så træde til i nogle perioder vil det være en måde at få lidt glæde af ham i denne sæson. Kommer han samtidig tilbage i gear, så kan man vel heller ikke udelukke en forlængelse til sommer på særlige vilkår. Kahl har vi måske ikke i klubben i så mange år, hvis han er så stort et talent som det berettes.

Spillere jeg ikke vil have noget imod blev solgt:

Jevtovic
Tengstedt
Ammitzbøll
Gersbach
Links
Jon (pga attituden og kontrakt)
NP
Lund

Det er selvsagt mange og det kommer ikke til at ske, men de spillere kunne erstattes af 3 offensive spillere og vi ville være et bedre sted. Håbløst mange lønkroner bundet op i for dårlige spillere.
Milan er nobrainer - og vil gerne binde penge i halen på ham inden for fornuftig grænse. Udleje er gratis ophævelse eller symbolsk salg derefter er at foretrække synes jeg.

ST og AA synes jeg vi skiftevis skal udleje 6-12 måneder til udvikling også de holdes i skarp kampform, mens den anden er vigtig garderingsspiller på yderste mandat. Sådan kan de godt køre parløb næste 2-3 år og sælges for hvad vi nu kan få, hvis de ikke har slået til.

Samme syens jeg man skal gøre med 2-3 keeperne. En på udleje og holde en hjemme. Og U19 som 3 valget. Kommer man i ekstra bekneb er der altid nogen fri på markedet uden kontrakt man kan hente ind få måneder. Det vil være godt for DGA at bilve udlejet. Eske sælges hvis rette bud kommer, og hjem med TK eller bedre ind med fx ham der lige har ophævet i EfB.

Lassen udlejes og udvikles. Anbo forlænges og samme.

Gers - tænker han er svær at afsætte, og vores bedste backup til Eric og kan holde sig fit næste 12 måneder, kunne han som også blive en forlængelse. Men vil han væk så fint.

Links - synes vi skal give ham et år mere og se. Tænker ikke han falder yderligere i pris af det - tværtimod stor upside, og han bliver vel bare bedre og bedre jo mere rutine han får, stadig kun en knejt på knap 23 og spillet hvad der svarer til 28 superligakampe. Plus nu spiller vi nyt system hvor han måske kommer bedre til udtryk. Ser også en evt. spændende mulig wingback i ham, ikke sikkert, men det kan prøves i træningskampe. Skal holdes op mod hvad sådan en koster at købe ift hvad vi kan få af transfer på Gift - når Eric skydes af om fx 2 år.

Jon skal naturligvis bare sælges nu, hvis prisen er rigtig

Samme med NP - men det sker ikke.

Oliver - løste en opgave her i sæsonstarten og bliver breddespiller fremover. Mon ikke han også gerne selv vil noget nyt til jul? Ellers er han som Julle en ærlig spiller at have. En hvis ikke begge er væk næste sommer. Vi får ikke transfer på dem. De kender Davids måde at spille på og fine at have.

Munks tænker jeg også vil være fin at skyde af, hvis vi kan få en transfer (fcm skal dog have noget af den). Ellers er han en fin ærlig spiller med højt bundniveau at have som trupspiller et par år til kontraktudløb. Aldrig skadet. Altid loyal. Måske fint lige at se tiden an frem til jul om Alberto er god nok, ellers er Munks vel 2 valget - selvom jeg hellere så FB eller Albert tage den wing(back) - og spille den som i FCN.

NB - skal vel blive spilleklar så må vi se til nytår.

Hvis vi skulle finde på at gå tilbage til 2 MFere, synes jeg TK skal udlejes og udvikles, men lige nu er han 1. valget synes jeg og pga form kunne han vel også spille fremfor Ting.

Så fandt jeg linket til lønninger efter lidt søgen:

Den baserer sig på en oversigt, som EB lavede. Det var en serie i 5 (1-10, 11-20 etc.). Her er linket til 31-40: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbo...-er-superligaens-loenkonger-top-31-40/8466235

På listen finder man følgende GF'ere:

28. Tingager: 250.000/m. = 3 mio./år
31. PO: 210.000/m. = 2,52 mio./år
37: PM: 200.000/m. = 2,4 mio./år
42: Jevtovic: 175.000/m. = 2,1 mio./år
43. Jon: 175.000/m. = 2,1 mio./år

Eftersom vi har en 4-årig aftale, og han har været her et år, hænger vi altså på ham 3 år endnu (minus juli måned). Det vil sige, at vi stadig skylder ham 6.125 mio. o_O

Jeg ser ikke Juelsgård som et emne til wingback. Gersbach er enten tilbage og fit, hvorefter han vil være brugbar, eller også er han stadig småskadet og så kan vi alligevel ikke komme af med ham før til sommer. Men jeg vil meget hellere bruge ham end Lund. Lige nu er det store spørgsmål vel også, om Kahl bare suser ind på holdet og gør en forskel. Sådan så det ud mod Randers, men ikke så meget mod AaB. Han kan sagtens få brug for pauser ind i mellem, lidt a la Grønbæk. Sådan er det med de helt unge spillere. Kan Gersbach så træde til i nogle perioder vil det være en måde at få lidt glæde af ham i denne sæson. Kommer han samtidig tilbage i gear, så kan man vel heller ikke udelukke en forlængelse til sommer på særlige vilkår. Kahl har vi måske ikke i klubben i så mange år, hvis han er så stort et talent som det berettes.

Jeg synes allerede nu ikke der kan være tvivl om, at Kahl vil blive fast mand på linje med Højer.
Der er ikke en af Munksgaard eller Alberto som er så god, at han bare spiller 100% fast som udgangspunkt. Alberto kan forhåbentlig blive det, men ellers må ham og Munksgaard rotere. Og hvis Munksgaard viser sig ikke at passe til at spille wingback, så skal han måske sendes afsted, og erstattes med en mere passende spiller.

Om Kahl kan få brug for pauser må vi se, men kan ikke se hvorfor han skulle have brug for det som udgangspunkt som 19-årig der har spillet fast for AIK. Vi må se.
Jeg tror du har ret i, at Gersbachs fitness er det der afgør det.

Helt enig - og ældre synes også fx Anker har haft brug for pauser og pt kunne TK også spille fremfor Ting. Man kan så sige Ting også skal have kampe for at ramme formen.

Den baserer sig på en oversigt, som EB lavede. Det var en serie i 5 (1-10, 11-20 etc.). Her er linket til 31-40: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbo...-er-superligaens-loenkonger-top-31-40/8466235

Eftersom vi har en 4-årig aftale, og han har været her et år, hænger vi altså på ham 3 år endnu (minus juli måned). Det vil sige, at vi stadig skylder ham 6.125 mio. o_O
Men når nu AGF har præstationsbetingede kontrakter, som bl.a. belønner spillere for antal kampe spillet, udtagelser, og evt. måske endda top 6-bonusser, medaljebonusser og Europa-kval-bonusser, så er sådan et statisk sat tal jo bare ikke så nøjagtigt.

Det burde i stedet være et tal der viser hvad de får når de er skadet/ikke er udtaget til kampene vs hvad de får hvis de spiller fuld tid.

Men når nu AGF har præstationsbetingede kontrakter, som bl.a. belønner spillere for antal kampe spillet, udtagelser, og evt. måske endda top 6-bonusser, medaljebonusser og Europa-kval-bonusser, så er sådan et statisk sat tal jo bare ikke så nøjagtigt.

Det burde i stedet være et tal der viser hvad de får når de er skadet/ikke er udtaget til kampene vs hvad de får hvis de spiller fuld tid.

Er du sikker på, at de bliver lønnet for antal kampe spillede? Det lyder som en dårlig taktik ift. at skabe en god harmoni i truppen. De skal jo gerne være kolleger, ikke konkurrenter.

Det er snarere mit indtryk, at det er en kollektiv præstationsbonus, som fx at opnå top 6, komme i pokalfinale mv.

Men hvis tallene er esklusiv præstationsbonus, så bliver Jevtovic jo bare endnu dyrere.

Helt enig - og ældre synes også fx Anker har haft brug for pauser og pt kunne TK også spille fremfor Ting. Man kan så sige Ting også skal have kampe for at ramme formen.
Ift Albert, Jon, Anker og flere andre, så er det jo i hvert fald ikke unormalt, at spillere har godt af at have en konkurrent der presser dem for spilletid. Om det så betyder at de "får pauser", eller bare bliver "holdt til ilden", så var Ankersen klart bedst efter Jon blev hentet. Jon var også bedst da han var presset af konkurrenter.

Det er i den forbindelse på tide at NP får en konkurrent, og måske PO også. Ligesom PM måske har godt af det.
Og så kan man jo også spille med begge to, såfremt konkurrenten der hentes er så god, at de presser andre ud, eller leder til formationsskifte.

Jon var jo god på højrekanten da Bundu gik ud, selvom Links var klar i kulissen. Så HOLDET var bedre da Ankersen spillede på venstre og Jon på højre end da Jon kom på venstrekanten uden konkurrent, og Links var på højre.

Det er fint at Duncan gjorde det godt som erstatning for NP da han fik mange karantæner i 19/20. Men det er måske på tide at NP får en reel konkurrent. Om Brandhof er manden for det må vi se. Jeg savner Stage-typen på 6'eren må jeg indrømme. At PC/David havde planer om at smide Stage på 8'eren til den sæson hvor han blev solgt i stedet var jo en del af den gamle spillestil. Hvad der lige bliver planen nu må vi så se. En boks-til-boks-spiller synes jeg bare vi saver i høj grad.

Er du sikker på, at de bliver lønnet for antal kampe spillede? Det lyder som en dårlig taktik ift. at skabe en god harmoni i truppen. De skal jo gerne være kolleger, ikke konkurrenter.
Nej jeg bruger det som eksempel.
Og jeg har læst mange forskellige udlægninger af det. Men når det er en præstationsbetinget kontrakt som PC fik indført over hele linjen, så er det jo altså ikke bare den nedryknings-klausul som JN fik indført helt til at starte med.

Hvad præcis præstationsbetinget dækker over ved jeg ikke 100%.
Men jeg er ikke så meget i tvivl om at der er konkurrence-elementer i kontrakterne. Altså at der er noget om hvor meget de spiller/bliver udtaget.

Det er snarere mit indtryk, at det er en kollektiv præstationsbonus, som fx at opnå top 6, komme i pokalfinale mv.

Der kan måske være tale om både/og?

Generelt er listen nok ikke skudt helt ved siden af, men jeg håber dælme den er med Milan. De andre så jeg som indkøb til start11, måske ikke lige Jon, der vel som Gift var 12-15. Men ikke Milan - så skal PC simpelthen have røvklask, hvis han er 5. bedst lønnet uden salgspoteniale.

Ting var trods alt kun lige fyldt 25 da han kom og to år yngre ved ankomst - og være vores general.

PO 14 måneder yngre og kom fra kæmpe succes og var et nøgleindkøb ift at få en playmaker til at ændre vores spillespil.

PM var brandslukker og angribere dyre.

Tænker journalisten og evt agent har drukket for mange arnbittere.

Tænker også forlængelsen med Albert og Haus var dyre også. Kan ikke passe de skulle tjene mindre end en Milan. Jeg ved i hvert fald godt hvordan jeg ville allokere midlerne ift alle de nævnte også inden Milan skrev under.

Jeg synes allerede nu ikke der kan være tvivl om, at Kahl vil blive fast mand på linje med Højer.
Der er ikke en af Munksgaard eller Alberto som er så god, at han bare spiller 100% fast som udgangspunkt. Alberto kan forhåbentlig blive det, men ellers må ham og Munksgaard rotere. Og hvis Munksgaard viser sig ikke at passe til at spille wingback, så skal han måske sendes afsted, og erstattes med en mere passende spiller.

Om Kahl kan få brug for pauser må vi se, men kan ikke se hvorfor han skulle have brug for det som udgangspunkt som 19-årig der har spillet fast for AIK. Vi må se.
Jeg tror du har ret i, at Gersbachs fitness er det der afgør det.
Eric svarer vel lidt til haus og albert i pris niveau havde vi ikke forlangt ca 12 mio + for de to ved salg? Og Albert og Haus har og kan også få pauser - ligesom Ting har fået, og NP og PO burde have haft i sidste sæson.

Jeg kan ikke huske hvad vi gav FCM for ham, men spørgsmålet er vel, om vi kan sælge ham for mere end det - og så skal FCM ikke have noget.

Jeg mindes at have læst, at vi gav ca. 2 mio. + en videresalgsklausul på op mod 30-50 % af overskuddet. Derfor vi fik ham billigt (efter FCM standarder), mod at de så kunne få en større del af pakken i fremtiden på en spiller, de alligevel ikke skulle bruge.

Min egen umiddelbare tanke var, at vi kunne sælge ham til Viborg for 1 mio. Men de har lige hentet Anyembe. Så hvad vi kan få og til hvem er et godt spørgsmål.

Jeg mindes at have læst, at vi gav ca. 2 mio. + en videresalgsklausul på op mod 30-50 % af overskuddet. Derfor vi fik ham billigt (efter FCM standarder), mod at de så kunne få en større del af pakken i fremtiden på en spiller, de alligevel ikke skulle bruge.

Min egen umiddelbare tanke var, at vi kunne sælge ham til Viborg for 1 mio. Men de har lige hentet Anyembe. Så hvad vi kan få og til hvem er et godt spørgsmål.
Ja sådan udlagde Svend Graversen det i fcm - nej hvis vi sælger for under mindre beløb skal de nok ikke have noget.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back