New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Ved du hvad den klausul indebar, siden du kalder den overskuelig? Jeg havde indtryk af at det var et betydeligt beløb. I sidste sæson var det vel næsten også kun i den sidste 1/3 af sæsonen han kom med et bidrag - stadig med nogle meget skrøbelige ben. Det lignede en stor risiko, hvis vi skulle kaste 5-10 mio plus en skyhøj løn efter ham. Det skulle vi så nok have gjort, men det kan vi så bedre sige efter denne sæson i bagklogskabens lys. Han er dog stadig en spiller som har lidt glasben og derfor vil der altid være en risiko ved at binde mange penge i ham.
Klausulen lå i mellem 4 og 5 millioner kroner, og han viste masser af kvalitet og fysisk overlegenhed i den 1/3 af sæsonen, han var kommet rigtigt tilbage og med på holdet, inklusiv masser af stærke præstationer i sidste års slutspil.

Jeg sad ved siden af Fournais til FCM-kampen i det udskudte slutspil sidste sommer, hvor blandt andre Diks havde fået forlænget sin lejeaftale med en måned for at kunne spille sæsonen færdig.
Vi talte netop om Diks, fordi han leverede endnu en stærk omgang, og jeg spurgte specifikt Fournais til, hvordan det var med den oprindelige forkøbsret i forhold til det da forlængede lejemål, til hvilket han svarede, at købsoptionen var forlænget tilsvarende. -at de/ledelsen også var særdeles interesserede i at hente ham permanent, og PC faktisk allerede da var i igangværende forhandlinger med Fiorentina.

Du har fuldstændig ret i, at det nemt at være bagklog, men min pointe var egentlig også bare - hvis vi står med en lang næse om lidt - at DN/PC/ledelsen allerede sidste år var meget begejstrede for ham, og havde muligheden for at trykke på knappen og gøre det til Diks' egen beslutning.
Så enten valgte de at vende tomlen ned på det fulde beløb på den option, de oprindeligt havde været med til at skrive ind i lejemålet, eller også har Diks faktisk selv takket nej et permanent skifte sidste år - det er selvsagt også en mulighed, men så tror og håber jeg da heller ikke, han takker ja til en anden Superliga-klub.

Klausulen lå i mellem 4 og 5 millioner kroner, og han viste masser af kvalitet og fysisk overlegenhed i den 1/3 af sæsonen, han var kommet rigtigt tilbage og med på holdet, inklusiv masser af stærke præstationer i sidste års slutspil.

Jeg sad ved siden af Fournais til FCM-kampen i det udskudte slutspil sidste sommer, hvor blandt andre Diks havde fået forlænget sin lejeaftale med en måned for at kunne spille sæsonen færdig.
Vi talte netop om Diks, fordi han leverede endnu en stærk omgang, og jeg spurgte specifikt Fournais til, hvordan det var med den oprindelige forkøbsret i forhold til det da forlængede lejemål, til hvilket han svarede, at købsoptionen var forlænget tilsvarende. -at de/ledelsen også var særdeles interesserede i at hente ham permanent, og PC faktisk allerede da var i igangværende forhandlinger med Fiorentina.

Du har fuldstændig ret i, at det nemt at være bagklog, men min pointe var egentlig også bare - hvis vi står med en lang næse om lidt - at DN/PC/ledelsen allerede sidste år var meget begejstrede for ham, og havde muligheden for at trykke på knappen og gøre det til Diks' egen beslutning.
Så enten valgte de at vende tomlen ned på det fulde beløb på den option, de oprindeligt havde været med til at skrive ind i lejemålet, eller også har Diks faktisk selv takket nej et permanent skifte sidste år - det er selvsagt også en mulighed, men så tror og håber jeg da heller ikke, han takker ja til en anden Superliga-klub.
Hvis det er rigtigt det du skriver så er det fandeme også for dumt. Hvis vi kunne have købt ham for 4-5 mio. kr. og blevet enige om en løn, men i stedet valgte at leje igen, så er man satme også selv skyld i den her situation. Hvis det også er et PC-værk, så er jeg bare endnu mere glad for at han ikke længere er her.

Jeg hælder dog mest til, at Diks ikke selv var fortaler for en permanent kontrakt med AGF.

Hvis det er rigtigt det du skriver så er det fandeme også for dumt. Hvis vi kunne have købt ham for 4-5 mio. kr. og blevet enige om en løn, men i stedet valgte at leje igen, så er man satme også selv skyld i den her situation. Hvis det også er et PC-værk, så er jeg bare endnu mere glad for at han ikke længere er her.

Jeg hælder dog mest til, at Diks ikke selv var fortaler for en permanent kontrakt med AGF.

Var der ikke noget med at Diks selv hellere ville forlænge endnu et år med italienerne?

Var der ikke noget med at Diks selv hellere ville forlænge endnu et år med italienerne?
Han skulle givetvis også opgive en stor del af hans løn ved at opgive hans kontrakt med Fiorentina og skrive under med os i stedet.

Flere steder blandt fans på sociale medier bliver der skrevet som om den nærmest allerede er done deal. Det tror jeg bestemt ikke den er. Der er langt fra at BIF måske har forhørt sig hos Diks agent til at den er hjemme. Og helt ærligt, hvis Diks ikke er åben for at skifte til ligaens mesterhold, så ville han nok heller ikke være åben over for at skifte permanent til nummer 4. Vi må se hvor det ender

Jeg håber virkelig ikke Diks ryger til BIF. For mig vil det være værre end Stage og Bundus skifte til FCK.
FCK's økonomi er så meget større end AGF's, at vi må bare acceptere at de stadig er mere attraktive. Ift BIF var min fornemmelse var derimod, at vi var ved at nærme os BIF. Et sådant skifte vil understrege, at der stadig er lang vej og at vi nok også er længere væk end jeg håbede.

Brøndby har selvfølgelig lagt afstand til AGF efter denne sæson, og i forhold til at tiltrække udenlandske spillere, er garanteret europæisk deltagelse bare vandvittigt afgørende. De kan sandsynligvis også tiltrække Grabara, af samme grund hvis de er interesseret. Det var tydeligt at det ville kræve garanteret europæisk deltagelse, eller mulig Champions League at lokke lejespillerne til permanent, enten via pokalen, eller via 1. eller via 2. pladsen i ligaen. Så da det glippede, forsvandt muligheden også for at beholde Diks og Grabara, og måske ville Højer også have været fristet, hvis det lugtede lidt af Champions League kval i næste sæson.

Sådan gik det ikke, og så er der ikke andet at gøre end at bygge op igen, og starte lidt forfra på mange områder desværre.

Det er alligevel vildt at Randers har hentet Tibbling for mindre en 1,5 mio. kr. Jeg siger ikke at vi skulle have hentet ham, for jeg forventer at vi lige går et niveau op, men det viser at der bestemt er mulighed for at lave nogle gode handler. Jeg er spændt på, hvem der bliver første signing og i hvilken retning SIB kigger.

Det er alligevel vildt at Randers har hentet Tibbling for mindre en 1,5 mio. kr. Jeg siger ikke at vi skulle have hentet ham, for jeg forventer at vi lige går et niveau op, men det viser at der bestemt er mulighed for at lave nogle gode handler. Jeg er spændt på, hvem der bliver første signing og i hvilken retning SIB kigger.

Er det ikke okay for en spiller som har været så dårlig i en hollandsk bundklub?

Ja det sker faktisk ofte at spillere der ikke slår til bliver solgt for en brøkdel, så nok ikke urealistisk at bundu kan koste 7-10 mio. 5 mio ville være et scoop, hvor vi bare skal købe ind. 10 mio ville jeg overveje. Midt i mellem nok fint

Tibbling havde dårlige stats første sæson, super stats næste og Anker-stats sidste sæson.
6 mio dyrt, 1½ mio fint, men også skuffet i Holland.

En bruger på Bold skriver han var forbi stadion tidligere i dag, hvor klubbens fotograf tog billeder af to spillere han ikke kunne genkende:unsure:
Interessant, hvis det er sandt. Jeg tænkte umiddelbart at den ene kunne være Jacob Dehn, der er ny u15-assistent. Men han er vist fotograferet på fredensvang: https://agf.dk/nyheds-artikler/2021/maj/tidligere-spiller-ny-traener-i-agf-talent/

Som en anden bold.dk-bruger skriver, kunne det også være ungdomsspillere der rykkes op på førsteholdet. Måske TK og en anden. TK står i hvert fald ikke som en del af førsteholdstruppen på AGF.dk. Men hvem kunne den anden være? Lassen der kommer tilbage? Ellers har jeg ikke godt nok styr på u19-holdet. Dem der ellers har været med oppe og træne med har virket unge.

TK er allerede blevet præsenteret som en del af førsteholdstruppen for den kommende sæson, da han for noget tid siden underskrev en ny aftale. Så det ville være skørt at præsentere ham som sådan igen.

Både Lassen og Gadegaard er i øvrigt også allerede faste dele af førsteholdstruppen.

Vi har indtil videre haft 5 spillere inde omkring førsteholdet, som kommer fra ungdomsafdelingen og endnu ikke er en del af A-truppen:
- Frederik Ihler (2003)
- TK (2002)
- Marcus Isager (2004)
- Mathias Sauer (2004)
- Jacob Andersen (2004)

Vi har ikke dog ikke umiddelbart tradition for at hive spillere op i A-truppen, før det år, de bliver 19 (i hvert fald ikke under DN), så ingen af de ovenstående udover TK virker sandsynlige.

Ift. hvornår vi normalt henter talenter fast op i førsteholdstruppen (tidligere og fremtidigt bekræftede)
Daniel Gadegaard: 2001 (førstehold på fuld tid: Sommeren 19)
Magnus Anbo: 2000 (forår 19)
Thomas TK: 2002 (sommer 21)
Mikkel Lassen: 2001 (sommer 20)
Benjamin Hvidt: 2000 (sommer 16)
Albert Grønbæk: 2001 (sommer 20)
Kasper Lunding: 1999 (forår 19)
Magnus Kaastrup: 2000 (forår 19 - vist nok)
Alexander Ammitzbøll: 1999 (sommer 18 - vist nok)

Så altså ikke hvornår de fik debut, men hvornår de blev fast rykket op

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back