Transfervindue Transfervindue sommer 2021
mono
Well-known member
Klausulen lå i mellem 4 og 5 millioner kroner, og han viste masser af kvalitet og fysisk overlegenhed i den 1/3 af sæsonen, han var kommet rigtigt tilbage og med på holdet, inklusiv masser af stærke præstationer i sidste års slutspil.Ved du hvad den klausul indebar, siden du kalder den overskuelig? Jeg havde indtryk af at det var et betydeligt beløb. I sidste sæson var det vel næsten også kun i den sidste 1/3 af sæsonen han kom med et bidrag - stadig med nogle meget skrøbelige ben. Det lignede en stor risiko, hvis vi skulle kaste 5-10 mio plus en skyhøj løn efter ham. Det skulle vi så nok have gjort, men det kan vi så bedre sige efter denne sæson i bagklogskabens lys. Han er dog stadig en spiller som har lidt glasben og derfor vil der altid være en risiko ved at binde mange penge i ham.
Jeg sad ved siden af Fournais til FCM-kampen i det udskudte slutspil sidste sommer, hvor blandt andre Diks havde fået forlænget sin lejeaftale med en måned for at kunne spille sæsonen færdig.
Vi talte netop om Diks, fordi han leverede endnu en stærk omgang, og jeg spurgte specifikt Fournais til, hvordan det var med den oprindelige forkøbsret i forhold til det da forlængede lejemål, til hvilket han svarede, at købsoptionen var forlænget tilsvarende. -at de/ledelsen også var særdeles interesserede i at hente ham permanent, og PC faktisk allerede da var i igangværende forhandlinger med Fiorentina.
Du har fuldstændig ret i, at det nemt at være bagklog, men min pointe var egentlig også bare - hvis vi står med en lang næse om lidt - at DN/PC/ledelsen allerede sidste år var meget begejstrede for ham, og havde muligheden for at trykke på knappen og gøre det til Diks' egen beslutning.
Så enten valgte de at vende tomlen ned på det fulde beløb på den option, de oprindeligt havde været med til at skrive ind i lejemålet, eller også har Diks faktisk selv takket nej et permanent skifte sidste år - det er selvsagt også en mulighed, men så tror og håber jeg da heller ikke, han takker ja til en anden Superliga-klub.